جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

امیدوارم به میز مذاکره با کره شمالی بازگردیم

سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۷
کد مطلب: 676286
وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرده که بتواند با اعزام هیاتی به پیونگ یانگ به میزه مذاکره با کره شمالی بازگردد.
امیدوارم به میز مذاکره با کره شمالی بازگردیم
به گزارش جهان نيوز، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی از احتمال اعزام هیاتی به پیونگ یانگبرای تداوم مذاکره با کره شمالی خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگویی که در ایالت «آیووا» صورت گرفت در این زمینه اظهار داشت:«در حالی که هنوز باور ندارم به مذاکره بازخواهیم گشت و در چند هفته آینده من یک تیم در پیونگ یانگ خواهم داشت با این حال، امیدوارم چنین امری صورت گیرد . من در تلاش برای یافتن نقاطی هستم که در آن منافع مشترک وجود دارد.»

پامپئو دراین گفت‌و‌گو همچنین اظهار داشت که تیم او سعی کرده «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را متقاعد کند که اگر آن برنامه اتمی خود را رها کند، امنیت کشور و دولت وی به خطر نمی‌افتد.

بر اساس این گزارش، در حالی‌که امیدواری‌هایی جهت توافق بین «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی در زمینه خلع سلاح اتمی و رفع تحریم‌ها ایجاد شده بود، اما نشست دوم بین واشنگتن و پیونگیانک با شکست مواجه شد.

وزیر خارجه کره شمالی بعد از این نشست گفت که کشورش تنها درخواست‌های جزئی را در عوض نابودی نیروگاه «یونگ بیون» مطرح کرده بود، اما  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که کره شمالی  در جریان مذاکرات خواستار رفع کامل تحریم‌ها در عوض نابودی یکی از رآکتورهای خود شده بود.

 با وجود اظهارات طرفین بعد از شکست در مذاکرات دوم،کره شمالی و آمریکا فضایی را برای ادامه گفت  و گو باقی گذاشته‌اند.

آمریکا و کره جنوبی روز شنبه در اقدامی جهت جلب اطمینان کره شمالی که البته بیشتر نمایشی به نظر می‌رسد، از عدم برگزاری دو رزمایش سالیانه خبر دادند. هر چند که منابع خبری به انجام رزمایشی با مقیاس کوچکتر و با تمرکز بر امور دفاعی بین سئول با واشنگتن اشاره کردند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *