کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دشمن دولت نه گرانی است نه آمریکا؛ فقط منتقدان

آقای جهانگیری ظرف ۵ دقیقه بفرمایید کشور چه مشکلاتی دارد و دولت چه کارنامه‌ای دارد؟!

20 اسفند 1397 ساعت 4:22

جهانگیری درحالی بیان می کند که ظرف مدت 5 دقیقه می توان پاسخ منتقدان را داد که دولت هشت ماه است سخنگو ندارد.


گروه سیاسی جهان نیوز، امیر حمزه نژاد: « همه حرفهایی که علیه دولت زده می‌شود را میتوان ظرف٥دقيقه جواب داد. وقتی زمان آن برسد حتما جواب خواهيم داد اما الان شرایط کشور به گونه ای است که هیچ موضوعی وهیچ دغدغه ای مهمتر از اداره کشورورفع مشکلات زندگی مردم نیست. به همین دلیل مابه خاطر مردم و کشورمان باید برخی ازادعاها را تحمل کنیم.»

این بخشی از سخنان «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور است که در صفحه توئیتر وی هم منتشر شده است. همانطور که جهانگیری مطرح کرد مشکلات کشور مجالی برای مردم نگذاشته است و بایستی مسئولان به فکر رفع و رجوع این مشکلات باشند اما بیان می کند که ظرف 5 دقیقه می توان به منتقدان پاسخ داد که همین موضوع نقض ادعایی است که آقای معاون اول درباره پاسخ دهی به منتقدان دولت دارد.

 در همین باب چند نکته اساسی وجود دارد:

هشت ماه است دولت سخنگو ندارد: جهانگیری درحالی بیان می کند که ظرف مدت 5 دقیقه می توان پاسخ منتقدان را داد که دولت هشت ماه است سخنگو ندارد. سوالى كه مطرح می شود این است كه چرا از ٩مرداد ماه ( ٧ماه پيش) دولت سخنگو ندارد، مگر ظرف مدت کوتاه 5 دقیقه دولت نمی تواند پاسخ منتقدان را بدهد. از سوی دیگر در این مدت مردم منتظر هستند که دولت نسبت به مشکلاتی که در کشور وجود دارد پاسخگو باشد اما هنوز کسی و فردی از دولت پاسخ هجمه بی امان مشکلات اقتصادی را نمی دهد و هنوز سئوالات بسیاری برای مردم وجود دارد که چه در 5 دقیقه بلکه در یک ساعت نیز نمی شود به آنها پاسخ داد.

دولت به جای رجزخوانی مشکلات را حل کند: دولت همواره منتقدان را با عناوین ناپسند خطاب کرده است. در همین زمینه فقط رئیس جمهور بیش از 50 عناوین و القاب ناپسند را نثار منتقدان کرده است. جهانگیری بیان کرده است که می شود در 5 دقیقه جواب منتقدان را داد اما مشکلات مردم آنقدر زیاد است که دولت وقت ندارد حتی 5 دقیقه پاسخ منتقدان را بدهد. این حرف بسیار قابل تامل است که دولت حتی 5 دقیقه برای پاسخ گویی به منتقدان وقت ندارد و در این مدت 5 دقیقه که جهانگیری سخن گفته است به جای پاسخگویی فقط رجزخوانی کرده است. به نظر می رسد که دولت به جای این رجزخوانی ها در عمل باید جواب منتقدان را بدهد. مردم به دنبال رجزخوانی و ادعاها و وعده‌های مختلف نیستند و امروز بیش از پیش به دنبال حل شدن مشکلاتشان هستند.

دولت چه میزان با مشکلات مردم آشناست: اینکه گفته می شود دولت می تواند ظرف 5 دقیقه به انتقادات پاسخ دهد از این نظر قابل تامل است که منتقدان اگر انتقادی دارند در خصوص اوضاع و احوال کشور و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است. در این خصوص سئوال اینجاست آیا دولت با دغدغه و مشکلات مردم آشناست که بیان می کند ظرف 5 دقیقه این مشکلات را به خوبی پاسخ می دهد. از سوی دیگر سئوال اساسی اینجاست که دولت که مدعی است ظرف 5 دقیقه پاسخ منتقدان را می دهد ظرف همین مدت هم می تواند مشکلات مردم را حل کند.

ظرف 5 دقیقه بفرمایید کشور چه مشکلاتی دارد و دولت چه کارنامه‌ای دارد: به جای چالشی که معاون اول دولت برای پاستورنشینان گذاشته و بیان کرده که جواب منتقدان را ظرف مدت 5 دقیقه می دهد به نظر می رسد دولت باید این چالش را بپذیرد که آیا می تواند ظرف مدت 5 دقیقه مشکلات اقتصادی کشور را بشمارد.

 در این میان گرانی ارز و گوشت قرمز، گوشت مرغ، گوشی تلفن همراه، خودرو پراید  50 میلیونی و انواع دیگر آن، افزایش قیمت طلا و سکه، اشتغال و ازدواج جوانان، دستمزد کارگران و ورشکستگی تولیدکنندگان و ... صدای مردم را در آورده است. با این حال به نظر می رسد به جای منتقدان بایستی دولت پای درد دل مردم بنشیند و پاسخ آنان را بدهد.


کد مطلب: 676248

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/676248/آقای-جهانگیری-ظرف-۵-دقیقه-بفرمایید-کشور-مشکلاتی-دولت-کارنامه-ای

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com