جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲
روزنامه قطری:

امارات از قدرت ایران حیرت زده شده است

سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب: 676231
روزنامه قطری 'الشرق' امروز (سه شنبه) در واکنش به مواضع اخیر مقامات امارات در خصوص جزایر سه گانه ایرانی خلیج فارس نوشت : امارات از قدرت ایران حیرت زده شده است و به همین دلیل از تهدیدهای سابق خود دست برداشته و به خواهش از ایران برای مذاکره متوسل شده است.
امارات از قدرت ایران حیرت زده شده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، این روزنامه قطری افزود: دولت امارات متحده نمی تواند هراس خود را درباره جزایر سه گانه پنهان کند و اکنون نحوه سخن گفتن ابوظبی از تهدید به تقاضا برای گفتگو تبدیل شده است. درخواست امارات برای گفت وگو با تهران در حالی است که ابوظبی همان کشوری است که دستانش به توطئه آفرینی و ایجاد شورش در کشورهای عربی و اسلامی آلوده است. 

الشرق ادامه داد: قرقاش که دروغ هایش پس از شکست در محاصره قطر، گوش دنیا را پر کرده، در رشته توئیت هایی با لحنی خاضعانه نوشته بود که حساسیت بیش از حد ایران در خصوص جزایر تنب بزرگ ، تنب کوچک و بوموسی نامفهوم است.

این روزنامه قطری خاطر نشان کرد: در حالی که امارات حاضر به مذاکره برای حل بحران خلیج فارس نبود، وزیر مشاور امارات در توئیت های خود ایران را به گفتگو دعوت کرده است.

الشرق با اشاره به ادعاهای این مقام اماراتی افزود: قرقاش از اشغال جزایر سه گانه توسط ایران صحبت می کند در حالی که دولت امارات به همراهی کشورهای محاصره کننده چند ماه پیش برای اشغال قطر نقشه کشیده بود. 

عربستان ، امارات ،بحرین و مصر از 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند.

برخی گزارش ها نشان داد که این کشورها تلاش داشتند تابستان سال 2017 به قطر حمله نظامی کنند.

این روزنامه قطری ادامه داد: توئیت های قرقاش همسو با ادعاهای روز جمعه 'عبدالله بن زاید' وزیر خارجه امارات در نشست وزرای خارجه کشورهای اسلامی بود که ضمن متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم، اشغال جزایر سه گانه، از تهران خواسته بود در سیاست های خود بازنگری کند و از آشوب افکنی و طایفه گری دست بردارد. اما گو این که وی با این صحبت ها داشت سیاست های ابوظبی را با تمام جزئیات به تصویر می کشید. 

دولت امارات در حالی به بهانه های گوناگون موضوع جزایر ایرانی بوموسی ، تنب بزرگ و کوچک را مطرح می کند و مدعی می شود که این جزایر اشغالی است که رسانه های عربی- غربی در منطقه نیز با انتشار حقایق وارونه و دروغ پردازی سعی در تحریف افکار عمومی منطقه دارند و در حالی که اسناد متقن تاریخی و جغرافیایی بر حق حاکمیت سرزمینی ایران بر جزایر ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ مهر تایید زده اند و این سه جزیره را جزء لاینفک خاک ایران دانسته اند.

کارشناسان سیاسی می گویند: اظهارات مقامات امارات درباره جزایر سه‌گانه در واقع مصداق دخالت در امور داخلی ایران است که مغایر با فضای اعتماد و احترام متقابل در مناسبات میان دو کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
عربستان جنایتکار و امارات جنایتکارهمراه با کشورجنایتکار دیگرازششم فروردین سال 94 تاکنون دریمن آدم می کشند، وزیر مشاوردر امور خارجه عربستان جنایتکار دنبال محکوم کردن ایران است شرم آوراست.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
عربستان تروریست ها را تسلیح می کند.
عربستان سعودی با سلاح های خریداری شده ازآمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای اروپایی، تروریست ها را درمناطق مختلف خاورمیانه تسلیح وتجهیزمی کند.
تجاوزعربستان به یمن جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.
دولت ترامپ حامی جنایات جنگی عربستان دریمن است.
تجاوز امارات به یمن جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.
دولت ترامپ حامی جنایات جنگی امارات دریمن است.
آمریکا کمک مالی برخی کشورهای عربی به داعش درسوریه و عراق آموزش نظامی می دهد.
آمریکا عناصرداعش را دراردن آموزش داده است.
آمریکا درخاورمیانه حامی داعش است.
حضور آمریکا درسوریه و عراق و... مبارزه با تروریست ها نیست واشنگتن دراین منطقه با داعش درارتباط است.