پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۷

پامپئو به توانمندی موشکی یمن اذعان کرد

سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 676164
وزیر خارجه آمریکا در یک سخنرانی در ایالت «آیووا» ضمن اتهام‌زنی مجدد علیه ایران، به توانمندی موشکی انصارالله یمن اذعان کرده است.
پامپئو به توانمندی موشکی یمن اذعان کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس ، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در یک سفری به ایالت «آیووا» و سخنرانی در یک دبیرستان، از مواضع جنگ‌طلبانه ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی دفاع کرد و ناخرسندی خود را از توان موشکی انصارالله یمن ابراز داشت.

طبق بیانیه منتشر شده وزارت خاررجه آمریکا، مایک پامپئو در «دبیرستان جانتسون» در آیووا سخنرانی کرد. در بخشی از این مراسم، یک دانش آموز از وزیر خارجه آمریکا درباره جنگ یمن و دلایل ادامه کمک‌های تسلیحاتی واشنگتن به ریاض سوال کرد.

این دانش آموز گفت: «برای من سوال است که شما چطور ارسال تسلیحات به عربستان سعودی را توجیه می‌کنید در حالی که درباره اثرات آن بر شهروندان یمنی که در معرض آسیب‌های بمباران و حملات در یمن قرار دارند، آگاهی دارید؟»

وزیر خارجه آمریکا در جواب به این سوال، ضمن توجیح تداوم حمایت‌های همه‌جانبه این کشور از ائتلاف متجاوز سعودی، ادعاهایی علیه ایران مطرح کرد.

پامپئو همچنین در پاسخ به این سوال، علنا به توانمندی موشکی یمنی‌ها و ساخت موشک در داخل این کشور اذعان کرد.

او گفت: «این یک سوال پیچیده است. دلیل اینکه ما به عربستان سعودی سلاح می‌فروشیم خیلی ساده است: آنها شریک مهم استراتژیک ایالات متحده آمریکا هستند و این موضوع همه حاضران در این اتاق را امن و ایمن قرار می‌دهد. این روابط استراتژیک برای ایالات متحده آمریکا، قطعا حیاتی است».

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «یمن، یک مکان پیچیده‌ای است. ایرانی‌ها سیستم‌های تسلیحاتی در اختیار حوثی‌ها (انصارالله) قرار دادند و آنها اکنون موشک‌هایی ساخته‌اند که دارد در عربستان سعودی فرود می‌آیند».

وی افزود: «هیچ آمریکایی حتی برای یک ثانیه تحمل نخواهد کرد که ایرانی‌ها موشک‌هایی به گروهی بدهند و آن گروه به دس موینس (در آمریکا) موشک پرتاب کند. من مطمئنم که شما از حکومت خود خواهید خواست که بایستد و این تهدید را به عقب براند و این همان کاری است که حکومت سعودی (در یمن) دارد انجام می‌دهد».

پامپئو همچنین از برنامه سفر خود به منطقه غرب آسیا خبر داد و گفت «ماه گذشته در خاورمیانه بودم و هفته آینده دوباره برمی‌گردم. به بیروت لبنان، اسرائیل و سپس کویت سفر خواهم کرد». وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با رادیو WOC  هم گفت که هفته آینده به منطقه غرب آسیا سفر خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۲۱:۱۶
عکسی که جنایت آل سعود را به دنیا نشان داد
تصویر منتشرشده از آثار جنایات موشک باران عربستان بر سر مردم مظلوم یمن.....
بابائی
Iran, Islamic Republic of
طرح جدید رژیم صهیونیستی برای مصادره اراضی جولان اشغالی سوریه
طرح جدید رژیم صهیونیستی برای مصادره اراضی جولان اشغالی سوریه
سه شنبه 14 اسفند 1397 - 12:40
مسئولان رژیم صهیونیستی که بخش اعظم منطقه جولان سوریه را در اشغال خود دارند، این بار با طرح جدیدی قصد دارند اراضی این منطقه را از چنگ صاحبان آن خارج کنند.


طرحهای یهودی‌سازی منطقه «جولان اشغالی» سوریه توسط رژیم صهیونیستی به طرق مختلف همچنان ادامه دارد.

نهاد موسوم به «املاک اسرائیل» این بار به ساکنان روستاهای اشغالی اعمال فشار می‌کند تا املاک و اراضی خود را در سیستم ثبت املاک این رژیم ثبت کنند.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که رژیم صهیونیستی شهروندان سوری جولان اشغالی را تهدید کرده است که در صورت عدم ثبت املاک خود در این سامانه، املاک آنان در زمره املاک فاقد مالک محسوب خواهد شد.

صهیونیستها همچنین تهدید کرده‌اند که بر اراضی که در این سامانه ثبت نشود، مستولی خواهند شد.

در مقابل، ساکنان جولان اعلام کردند که «اسرائیل اشغالگر است و حق ندارد یک وجب از اراضی جولان را مصادره کند».

این افراد با تأکید بر اینکه مالکیت این منطقه متعلق به جمهوری عربی سوریه است، اظهار داشتند که فقط این کشور حق دخل و تصرف در آن را دارد؛ زیرا این خاک «سوری است و قابل تغییر و تبدیل نیست».

«مدین المقدسی» از ساکنان روستای «عین قنیه» گفت که «روح ما با خاک ما در ارتباط است و همه تاریخ آباء و اجداد ما بدان وابسته است و نمی‌توانیم آن را واگذار کنیم».

المقدسی با بیان اینکه قبلا بابت این مسئله هزینه پرداخت کرده‌ایم و اگر امروز نیز پرداخت کنیم، هیچ مشکلی ندارد، رژیم صهیونیستی را اشغالگری دانست که «حق مصادره یک وجب از اراضی جولان اشغالی را ندارد».

«جاد الکریم ناصر» یکی دیگر از شهروندان جولان است که می‌گوید، تاریخ این منطقه آمیخته به خون قهرمانان، «جانفشانیها و ایستادگیهای فرزندان آن در طی 5 دهه و نیم است و با یک تصمیم از سوی رژیم صهیونیستی، هویت آن تغییر نمی‌کند».

ناصر با بیان اینکه رژیم صهیونیستی حدود 95% از اراضی جولان را مصادره کرده است، اظهار داشت که این رژیم ساکنان جولان را مجبور به مهاجرت کرد و امروز «به دنبال شیوه جدیدی است تا ساکنان باقی مانده را از خانه و خاک خود بیرون برانند».

«هایل مسعود» از دیگر شهروندان جولان با تأکید بر موضع ثابت و غیر قابل تغییر ساکنان این منطقه، به الوطن گفت که «ما به طرحهای اشغالگر [صهیونیست] عادت کردیم... و تصمیم گرفتیم که تا زمان طلوع فجر آزادی و بازگشت جولان به آغوش سوریه با این اشغالگر مقابله کنیم».

مسعود اعلام کرد که چنین تلاشهایی برای سلب مالکیت عین قنیه سال 1992 نیز صورت گرفت و در آن زمان، ساکنان این روستا نپذیرفتند که سند مالکیتی را که دولت سوریه برایشان صادر کرده بود، در اختیار کسی قرار دهند و «رژیم اشغالگر امروز دوباره در تلاش است که ساکنان روستاهای عین قنیة، مسعدة، مجدل شمس و بقعاثا را مجبور کند که اسناد مالکیت اراضی خود را تحویل دهند».
بابائی
Iran, Islamic Republic of
حمله تل آویو به خاک سوریه همزمان با حملات فسفری ائتلاف آمریکا
حمله تل آویو به خاک سوریه همزمان با حملات فسفری ائتلاف آمریکا
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 11:55
ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه شب همزمان با حملات هوایی ائتلاف آمریکا به حومه شهر دیرالزور در شرق سوریه، منطقه‌ای در غرب شهرک حضر در حومه قنیطره را هدف حملات خمپاره ای قرار داد.

رسانه های سوری اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه (دیشب) منطقه‌ای در غرب شهرک حضر در حومه قنیطره را هدف حمله قرار داد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌ای در غرب شهرک حضر را هدف حملات خمپاره ای قرار داده که البته تلفات و خسارتی به دنبال نداشته است.

به دنبال مقابله پدافند سوریه با حملات هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی، حملات هوایی تل آویو به خاک سوریه به خاطر ترس از هدف قرار گرفتن جنگنده هایش به طرز معناداری کاهش یافته است.

در همین حال خبرهای رسیده حاکی است که، ائتلاف آمریکایی مدعی ضد داعش یکشنبه شب (دیشب) در اقدامی مغایر با قوانین و کنواسیون های بین المللی، حومه شهر «دیرالزور» در شرق سوریه را با بمب های فسفری بمباران کرده است.

منابع محلی بدون ذکر جزئیات دقیق این حمله به سانا گفته اند، مزارع الباغوز در مرز سوریه و عراق هدف بمب های فسفری قرار گرفتند که در جریان آن شماری از ساکنان غیرنظامی که اکثریت آنان را زنان و کودکان تشکیل می دادند، کشته و یا زخمی شدند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
ائتلاف آمریکایی شرق سوریه را هدف بمب های فسفری قرار داد
ائتلاف آمریکایی شرق سوریه را هدف بمب های فسفری قرار داد
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 07:23
ائتلاف آمریکایی مدعی ضد داعش یکشنبه شب در اقدامی کاملا خلاف قوانین و کنواسیون های بین المللی، حومه شهر «دیرالزور» در شرق سوریه را با بمب های فسفری بمباران کرد.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این حملات علیه ساکنان منطقه مزراع «الباغوز» در حومه شرقی دیر الزور انجام گرفته است.
منابع محلی بدون ذکر جزئیات دقیق به سانا گفتند، مزارع الباغوز در مرز سوریه و عراق هدف بمب های فسفری قرار گرفتند که در جریان آن شماری از ساکنان غیرنظامی که اکثریت آنان را زنان و کودکان تشکیل می دادند، کشته و یا زخمی شدند.
شاهدان عینی به شمار دقیق تلفات این حملات هیچ اشاره ای نکردند.
ائتلاف متجاوز آمریکایی 15 دی ماه گذشته نیز در حملات جداگانه ای به استان دیرالزور در شرق سوریه، 21 غیرنظامی را کشته بودند.
به گزارش ایرنا، آمریکا و چند کشور محدود همپیمان آن، از اوت 2014 (مرداد 1393) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی به اصطلاح بین المللی تشکیل داده اند.
تاکنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوری در استان های الرقه، دیرالزور، حسکه و حلب در نتیجه بمباران این ائتلاف متجاوز به خاک و خون کشید شده و بسیاری از زیرساخت های این کشور را تخریب کرده اند.
دولت سوریه بارها از شورای امنیت و سازمان ملل متحد خواست، برای پایان دادن به تجاوز نیروهای متجاوز در خاک این کشور اقدامی صورت دهد و با ارسال نامه های مکرر، حملات جنگنده های ائتلاف به سرکردگی آمریکا به خاک خود را محکوم کرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
نماینده عراقی: عراق جولانگاه داعش و آمریکا نیست
نماینده عراقی: عراق جولانگاه داعش و آمریکا نیست
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 12:33
"کریم علیوی" نماینده پارلمان عراق و از اعضای ائتلاف الفتح در گفتگو با سومریه نیوز به مخالفت برخی گروههای سیاسی عراقی با خروج آمریکا از این کشور اشاره و تاکید کرد که «عراق هرگز جولانگاه تروریست های داعش، خانواده هایشان و آمریکا نخواهد بود.»

علیوی تاکید کرد که مخالفت برخی گروههای سیاسی عراق با خروج نظامیان آمریکا هیچ خللی در این تصمیم ایجاد نمی کند.

این نماینده پارلمان عراق تصریح کرد: امروز واشنگتن مسئول بسیاری از تجاوزها و تعرض‌هایی است که به سرزمین ما اعمال شده و وارد شدن تروریست های داعش و خانواده‌هایشان تحت هر عنوانی امری غیر قابل قبول است.

وی تاکید کرد: وضعیت موجود بیش از پیش ما را بر آن می دارد که با هرگونه حضور بیگانه ها و خارجی ها در کشور مخالفت کنیم تا حاکمیت ارضی و امنیت کشورمان حفظ شود و دستاوردهایی که طی سالهای اخیر با بیرون راندن داعش از سرزمینمان به دست آورده ایم، از دست نرود.

علیوی تاکید کرد که اغلب اعضای پارلمان عراق با تصویب قانون خروج نظامیان بیگانه از این کشور موافق هستند، اما واشنگتن با توسل به راههای مختلف در تلاش است تا با تصویب این قانون مخالفت کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین نقض حقوق بشر در جهان؛
همکاری مدعیان حقوق بشر در کشتار مردم یمن!
کودک کشی ائتلاف متجاوز سعودی با چراغ سبزآمریکا جنایتکار درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارشرم آوراست.
درحالی که رژیم متجاوز سعودی بر حملات خود به مردم بی پناه یمن افزوده است، مدعیان و سازمان های حقوق بشری غربی چشمان خودرا بر روی این جنایات بسته اند.
جلوی چشم سازمان ملل عربستان و آمریکا غیرنظامیان را قتل عام می کنند.
جلوی چشم شورای امنیت سازمان ملل عربستان و آمریکا غیرنظامیان را قتل عام می کنند.
جلوی چشم شورای حقوق بشرسازمان ملل عربستان و آمریکا غیرنظامیان را قتل عام می کنند.
جلوی چشم سازمان عفوبین الملل عربستان و آمریکا غیرنظامیان را قتل عام می کنند.
عاملان قتل عام مردم بی گناه یمن باید پاسخگوی جنایات خود باشند.
جلوی چشم سازمان ملل عربستان، آمریکا، امارات و اسرائیل غیرنظامیان را قتل عام می کنند.
بسیاری از کشورهای غربی همچنان به حمایت های تسلیحاتی و لجستیکی از ائتلاف سعودی ادامه می دهند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا به همراه غرب با کمک های مالی عربستان سعودی، امارات، بحرین، اردن، ترکیه و اسرائیل تروریست های داعش را وارد سوریه کرده است.

آمریکا به همراه غرب با کمک های مالی عربستان سعودی، امارات، بحرین، اردن، ترکیه و اسرائیل تروریست های داعش را وارد عراق کرده است.

آمریکا به همراه غرب با کمک های مالی عربستان سعودی، امارات، بحرین، اردن، ترکیه و اسرائیل تروریست های داعش را وارد سراسرمنطقه خاورمیانه کرده است.