جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

قطر و انگلیس همکاری نظامی را بررسی کردند

سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 676062
وزیر دفاع قطر با رئیس ستاد کل ارتش انگلیس روابط دوجانبه میان نیروهای مسلح دو کشور را مورد بررسی قرار داد.
قطر و انگلیس همکاری نظامی را بررسی کردند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، وزارت دفاع قطر بدون ذکر جزئیاتی در بیانیه‌ای اعلام کرد، خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر و نیکولاس کارتر، رئیس ارتش انگلیس ضمن دیدار در دوحه درباره روابط دوجانبه میان نیروهای مسلح دو کشور با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تمیم بن حمد، امیر قطر در سال ۲۰۱۸ از انگلیس گروه عملیات مشترک میان نیروی هوایی دوحه و لندن را با هدف تقویت پتانسیل‌ نیروهای هوایی قطر را کلید زد. این گروه در نوع خود در منطقه منحصر بفرد بوده و هسته عملیات مشترک آتی میان نیروهای مسلح دو طرف محسوب می‌شود. گروه عملیات مشترک همه عملیات‌های هوایی به منظور تضمین آمادگی رزمی خلبانان و کادر فنی قطر و انگلیس را شامل می‌شود.

همچنین دو طرف طی دو سال اخیر چندین رزمایش و تمرین‌های نظامی مشترک برگزار کرده‌اند.از سوی دیگر، العطیه روز دوشنبه با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در حاشیه سفر وی به دوحه دیدار و روابط دوجانبه و راه‌های تقویت و توسعه آن مورد بررسی قرار داد.

محمد بن عبدالرحمان، وزیر خارجه قطر پیش از این در نشست خبری با لاوروف گفته بود، مذاکرات پیرامون امکان خرید سامانه دفاع موشکی "اس-۴۰۰" از روسیه بدون دست‌یابی به توافق‌نامه نهایی همچنان ادامه دارد و وزیر خارجه روسیه هم اعلام کرد، کشورش آماده بررسی هرگونه درخواست طرف قطری به منظور صادرات تسلیحات از مسکو به این کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *