جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۷۴

شرط عربستان برای بازگشایی سفارت‌ در سوریه

دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب: 676013
وزیر مشاور در امور خارجه عربستان برای بازگشایی سفارت ریاض در دمشق و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شرط گذاشت.
شرط عربستان برای بازگشایی سفارت‌ در سوریه
به گزارش جهان نيوز به نقل از رویترز، «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان در جریان نشست خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه که روز دوشنبه برگزار شد، از گفتگو و رایزنی در ارتباط با مسائل سوریه، یمن و موضوع فلسطین خبر داد.

وزیر مشاور در امور خارجی عربستان در این نشست خبری همچنین در ارتباط با برخی خبرها پیرامون بازگشایی سفارت عربستان در سوریه اظهار داشت: بازگشایی سفارت عربستان در دمشق به پیشرفت در روند سیاسی سوریه بستگی دارد.
الجبیر همچنین صحبت درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را بسیار زودهنگام عنوان کرد.

وزیر مشاور در امور خارجی عربستان در عین حال افزود که کشورش همواره بر تمامیت ارضی سوریه و لزوم یافتن راه حل سیاسی برای این کشور تاکید کرده است.

مقام سیاسی عربستان در حالی بازگشایی سفارت این کشور در سوریه را مشروط به پیشرفت روند سیاسی عنوان کرده، که یک روز پیش از این روزنامه «القدس العربی» اعلام کرده بود که عربستان سعودی یک کنسول و دو کارمند خود را به سفارت این کشور در سوریه اعزام کرده است.

سخنان عادل الجبیر در جریان نشست مشترک با سرگئی لاوروف، وزیرخارجه روسیه ایراد شده که از روز گذشته وارد عربستان شده است. لاوروف همچنین قرار است پس از عربستان از برخی دیگر از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دیدن کند

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
عریستان مرتکب جنایت جنگی دریمن شده است.
عربستان مرتکب جنایت علیه بشریت دریمن شده است.

عربستان جنایتکارشماره یک ازششم فروردین سال 94 تاکنون همراه با چند کشورجنایتکاردرسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارغیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت آمریکا می کشد.

عربستان جنایتکارشماره یک ازششم فروردین سال 94 تاکنون همراه با چند کشورجنایتکاردرسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارغیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت ایتالیا می کشد.

عربستان جنایتکارشماره یک ازششم فروردین سال 94 تاکنون همراه با چند کشورجنایتکاردرسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارغیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت اسرائیل می کشد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
که سعودی ها جنایتکارهمراه با چند کشورجنایتکاردیگر بیش از999 میلیارد دلار به سرکردگی آمریکا جنایتکاردرسوریه، لبنان، عراق، یمن و منطقه هزینه کردند اما درقبال این هزینه ها چه چیزی به دست آوردند؟ عربستان جنایتکارعامل ناامنی درمنطقه و یمن است. حمایت ازیمنی ها واجب شرعی است. عربستان درمنطقه و یمن حامی حامی القاعده و داعش است. آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات به شکل مستقیم درمنطقه، سوریه، عراق، لبنان و یمن مداخله می کنند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
پول مکه خرج تروریسم می شود.
پول مکه خرج القاعده می شود.
پول مکه خرج طالبان می شود.
پول مکه خرج داعش می شود.
پول مکه خرج جبهه النصره می شود.
پول مکه خرج تکفیری ها می شود.
پول مکه خرج گروه های تروریستی می شود.
پول مکه 8 سال است خرج زنان ودختران ترکیه، عراق وسوریه می شود.
حمایت عربستان جنایتکار ازگروه های تروریستی وتکفیری ها صدای مردم دنیا را درآورد.
عربستان جنایتکار ازتروریست ها حمایت می کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
مسلمانان دنیا باید رفتن به مکه را تعطیل کنند.
رژیم مسلمان کش آل سعود لیاقت اداره حج را ندارد.
سعودی ها بی شخصیت ازکاری که درفاجعه منا انجام دادند پشیمان می شوند.
رژیم مسلمان کش آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد ازخون شهدای منا نمی گذریم.
مکه رفتن کمک به جنایتکاران است.
مکه رفتن کمک به تروریست های منطقه است.
مکه رفتن خیانت به خون شهدا فاجعه منا است.
عربستان ثابت کرد که حامی تروریسم است.
تروریسم وعربستان یکی هستند.
تمام تروریست های سوریه وعربستان یکی هستند.
داعش وعربستان یکی هستند.
القاعده وعربستان یکی هستند.
مردم ایران جنایات عربستان سعودی را فراموش نمی کنند.
رژیم جنایتکارآل سعود نجس وحشی مررج اسلام آمریکایی است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
تمام جنایتهای آل سعود/ از کمک 300 میلیون دلاری به داعش تا به خاک و خون کشیدن 7 هزار یمنی
با وجود اینكه آیت الله شهید نمر هیچگاه فعالیت مسلحانه و یا اقدامی تروریستی علیه رژیم سعودی سازماندهی نكرده بود و تنها از سیاست های ظالمانه حكومت انتقاد می كرد؛ باز هم وهابیون سعودی وجود او را بر نتافتند و با اعدام آیت الله نمر، سیاست تاریخی خود در كشتار مسلمان و شیعیان را وارد مرحله نوینی كردند.

عادل الجبیرسگ هارآمریکا درمنطقه است.
هم عادل الجبیروحشی غلط می کند هم آمریکایی ها!
ما عربستان سعودی را تروریسم بین المللی می شناسیم.
ما عربستان سعودی را تروریستی دولتی می شناسیم.
رژیم جنایتکارآل سعود وحشی مررج اسلام آمریکایی است.
عربستان سعودی ثابت کرد که حامی داعش است.
داعش و عربستان سعودی یکی هستند.
القاعده یکی ازدستگاه های دولت تروریسم عربستان سعودی است.
داعش یکی ازدستگاه های دولت تروریسم عربستان سعودی است.
درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست عربستان سعودی تروریسم بین المللی درکاراست.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
جزئیات تازه از سرنوشت منتقد سعودی
سعودی‌ها بخشی از جسد خاشقجی را در کوره سوزانده‌اند!
شبکه تلویزیونی«الجزیره» با انتشار اسناد و تصاویر تازه، گوشه دیگری از جنایت سعودی‌ها در قتل جمال خاشقجی را به نمایش گذاشته است. طبق این اسناد، جسد این منتقد میانه‌رو در کوره خانه سرکنسول سعودی در اسلامبول سوزانده و نابود شده است!

تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴

داستان قتل «جمال خاشقجی» شبیه به فیلم‌های جنایی-تخیلی شده و آبرویی برای بن سلمان نگذاشته است. هر بار گوشه تازه‌ای از نحوه کشتن، تکه‌تکه کردن و نابود کردن تکه‌های اجساد این منتقد نگون بخت منتشر می‌شود. تکه‌تکه کردن با اره، حل کردن در اسید، انداختن در چاه و رها کردن در جنگل‌های اسلامبول و فرستادن سر به ریاض تنها چند روایت از پایان غم‌انگیز داستان زندگی این روزنامه‌نگار سعودی است.
به گزارش فارس، شبکه «الجزیره» در این‌باره گزارش داده، به شواهدی دست یافته است که نشان می‌دهد بخشی از جسد خاشقجی در یک کوره گازی در خانه سرکنسول سعودی در اسلامبول سوزانده شده است. بر اساس آنچه این شبکه تلویزیونی قطری منتشر کرده، کارگری که به درخواست مستقیم سرکنسول سعودی، تنوری با ویژگی‌های مشخص ساخته این موضوع را اعلام کرده است. کوره استفاده شده ظرفیت تحمل گرمای بالای 1000 درجه را داشته، دمایی که برای ذوب کردن فلزات به کار گرفته می‌شود. پلیس اسلامبول پیش از این گفته بود، در منزل سرکنسول دو تنور پیدا کردیم که با گاز و چوب مشتعل می‌شود. احتمال می‌رود، جسد خاشقجی بعد از تکه تکه شدن در این کوره‌ها سوزانده شده باشد.
الجزیره همچنین می‌گوید، تحقیقات بازرسان جنایی ترکیه نشان می‌دهد که علیرغم انکار سعودی‌ها، آثار خون خاشقجی روی دیوارهای کنسولگری عربستان در اسلامبول کشف شده است. در این گزارش همچنین آمده: «محمد‌بن‌سلمان به درخواست سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه برای مشخص کردن سرنوشت پرونده خاشقجی هیچ پاسخی نداده است». بن سلمان به عنوان عامل اصلی قتل خاشقجی مطرح بوده و سازمان سیای آمریکا نیز این مسئله را تایید کرده است اما هیچ اقدام عملی واقعی در این باره نکرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
پوتین حکم تعلیق پیمان‌منع موشک‌های اتمی میان‌برد با آمریکا را امضا کرد
کرملین اعلام کرد، رئیس جمهور روسیه حکم تعلیق پیمان منع موشک‌های اتمی میان برد با آمریکا را امضا کرد.

تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳

کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» بعد از ظهر دیروز حکم تعلیق پیمان منع استفاده ازموشک‌های اتمی میان برد با آمریکا را امضاء کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس جمهور روسیه در این زمینه اظهار داشت:«من دستور تعلیق در اجرای پیمان بین اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی و آمریکا در از بین بردن موشک‌های میان برد و کوتاه برد تا زمان اصلاح نقض تعهدهای آمریکا در این توافقنامه را صادر کردم.»رئیس جمهور روسیه چندی قبل گفته بود که مسکو برای گفت‌وگو در مورد توافقات کنترل تسلیحاتی با آمریکا آماده است، اما اصراری هم برای این کار ندارد و به طور مرتب توان رزمی خود را افزایش می‌دهد.پوتین با اشاره به خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های میان‌برد، گفت واشنگتن زمانی تلاش می‌کرد با برنامه‌های موشکی بر جهان مسلط شود، اما اکنون باید از چنین برنامه‌هایی دست بردارد.این پیمان با هدف حذف موشک‌های میان‌برد در سال 1987 میلادی بین «رونالد ریگان» رئیس جمهور آمریکا و «میخائیل گورباچف» رهبر اتحاد جماهیر شوری امضاء شده بود. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، طی ماه‌های گذشته بارها از خروج از این پیمان مهم موشکی سخن گفته بود. وی بارها در سخنان خود، مسکو را به نقض این پیمان متهم کرده است. مقامات روسیه نیز در مقابل، ادعاهای ترامپ را رد کرده اند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
الحوثی: جنگ‌افروزی انگلیس و آمریکا در یمن به کارخانه‌های این 2 کشور رونق داد
رئیس‌کمیته عالی انقلاب یمن، رونق کارخانه‌های اسلحه سازی آمریکا و انگلیس را 2 هدف اصلی غرب برای جنگ‌افروزی در یمن اعلام کرد.
....
بابائی
Iran, Islamic Republic of
همکاری مدعیان حقوق بشردرکشتارمردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه فلسطین وغزه شرم آوراست!
جلوی چشم دبیرکل بی ادب سازمان ملل خیانتکارآمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل غیرنظامیان را قتل عام می کنند.
جلوی چشم رئیس بی ادب شورای امنیت سازمان ملل خیانتکارآمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل غیرنظامیان را قتل عام می کنند.
جلوی چشم رئیس بی ادب شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکارآمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل غیرنظامیان را قتل عام می کنند.
که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به علت جنایات جنگی درفلسطین، نوارغز، لبنان، سوریه، یمن ومنطقه باید محاکمه شود.
درحال مبارزه با رژیم جعلی صهیونیستی درمنطقه هستیم.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
عربستان و هم پیمانانش به شکست در یمن اعتراف کنند.
اسرائیل و هم پیمانانش به شکست در سوریه اعتراف کنند.
آمریکا و هم پیمانانش ازسال 2001 تاکنون به شکست در افغانستان و منطقه اعتراف کنند.
آمریکا و هم پیمانانش ازسال 2011 تاکنون به شکست درسوریه و منطقه اعتراف کنند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
انتقاد سازمان ملل از آزادی ناقضان حقوق بشر در عربستان
انتقاد سازمان ملل از آزادی ناقضان حقوق بشر در عربستان
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 19:36
کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن انتقاد از دولت سعودی، از ریاض خواست تا ناقضان حقوق بشر را مجازات کند.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار پایان دادن به سرکوب‌ها در عربستان سعودی شد.

به گزارش شبکه الجزیره، این نهاد بین‌المللی از دولت سعودی خواست تا مبارزه با تروریسم را بهانه‌ای برای سرکوب فعالان حقوق بشر قرار ندهد.

این کمیساریا در اعلامیه خود تأکید کرده است ناقضان حقوق بشر در عربستان سعودی به طور کامل از مجازات رها هستند.

روزنامه وال استریت ژورنال در تاریخ 23 بهمن ماه گذشته به نقل از مقامات سعودی و آمریکایی گزارش داد که «سعود القحطانی» که در قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد آل سعود نقش داشت، همچنان به عنوان مشاور دربار سعودی فعالیت می‌کند. پیش از این هم خبرهای زیادی از آزادی کامل وی منتشر شده بود.

شبکه الجزیره روز جمعه گذشته همچنین از برگزاری نشستی پیرامون وضعیت حقوق بشر در خاورمیانه به خصوص در عربستان و یمن، در حاشیه چهلمین نشست شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد خبر داد.

«لیماء فضیله» فعال حقوقی، در این نشست گفت: رفتار با «لجین الهذول» زندانی زن سعودی نمونه‌ای از نقض حقوق بشر در عربستان سعودی است. لجین الهذول به اتهام ارتباطات و تبادل اطلاعات با خارجی‌ها در عربستان سعودی بازداشت است. «سمر بدوی» از دیگر فعالان حقوق بشر در عربستان سعودی است که در بازداشت به سر می‌برد. در این نشست نام بسیاری از فعالان حقوق بشر بازداشتی به دست دولت سعودی برده شد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
کوره سفارشی کنسولگری عربستان برای سوزاندن جسد خاشقچی
کوره سفارشی کنسولگری عربستان برای سوزاندن جسد خاشقچی
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 02:14
شبکه تلویزیونی الجزیره قطر روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد: تحقیقات مسئولان ترکیه ای نشان می دهد که برای امحای جسد «جمال خاشقچی» از کوره ای که در منزل «محمد العتیبی» سرکنسول عربستان در استانبول تعبیه شده بود، استفاده شده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد: مرکز تحقیقات جنایی ترکیه توانست، با وجود رنگ آمیزی دیوار دفتر سرکنسول عربستان در استانبول، آثار خون به جامانده از خاشقچی را به دست آورد.

سازنده این کوره به خبرنگار الجزیره گفته است: این کوره با مشخصات معین و به درخواست مستقیم محمد العتیبی سرکنسول سعودی در استانبول تهیه شده است.

وی فاش کرد: این کوره با گاز کار می کند و مخصوص ذوب فلزات است و می تواند بیش از یک هزار درجه سانتیگراد تولید کند.

براساس این گزارش، «مقام های ترکیه ای روشن بودن این کوره در طول سه روزی که جسد خاشقچی در داخل چمدان ها جاسازی شده بود، زیر نظر داشته و آن را رصد کرده بودند.

الجزیره همچنین اعلام کرد: پس از ناپدید شدن خاشقچی، اولین تماس، میان مدیر دستگاه اطلاعاتی ترکیه با «محمد بن سلمان» برقرار شد که ولیعهد سعودی هیچ پاسخی به درخواست طرف ترکیه ای مبنی بر سرنوشت این روزنامه نگار نداده است.

پیش از این اما برخی منابع ترکیه ای اعلام کرده بودند که جسد خاشقچی با استفاده از اسید در داخل ساختمان کنسولگری و اقامتگاه العتیبی سرکنسول متواری سعودی تجزیه و نابود شده است.

خاشقچی دوم اکتبر (10 مهرماه) در استانبول ترکیه وارد کنسولگری عربستان شد و در آنجا به قتل رسید. ریاض پس از 18 روز به این قتل اعتراف کرد.

دادستان کل عربستان در نوامبر (آبان/ آذرماه) گذشته بدون اشاره به جزئیات پرونده خاشقچی اعتراف کرد که آمر قتل خاشقچی، رئیس تیم مذاکره کننده با او بوده است.

سرانجام دادستان کل عربستان، نخستین جلسه موسوم به متهمان قتل خاشقچی را اوایل دی ماه گذشته برگزار کرد، موضوعی که سازمان ملل متحد آن را ناکافی دانست و خواستار تحقیقات شفاف و جامع و مجازات عاملان اصلی شد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
ائتلاف آمریکایی با دستور مستقیم دبیرکل سازمان ملل شرق سوریه را هدف بمب های فسفری قرار داد
ائتلاف آمریکایی با دستور مستقیم رئیس شورای امنیت سازمان ملل شرق سوریه را هدف بمب های فسفری قرار داد
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 07:23
ائتلاف آمریکایی مدعی ضد داعش یکشنبه شب در اقدامی کاملا خلاف قوانین و کنواسیون های بین المللی، حومه شهر «دیرالزور» در شرق سوریه را با بمب های فسفری بمباران کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این حملات علیه ساکنان منطقه مزراع «الباغوز» در حومه شرقی دیر الزور انجام گرفته است.
منابع محلی بدون ذکر جزئیات دقیق به سانا گفتند، مزارع الباغوز در مرز سوریه و عراق هدف بمب های فسفری قرار گرفتند که در جریان آن شماری از ساکنان غیرنظامی که اکثریت آنان را زنان و کودکان تشکیل می دادند، کشته و یا زخمی شدند.
شاهدان عینی به شمار دقیق تلفات این حملات هیچ اشاره ای نکردند.
ائتلاف متجاوز آمریکایی 15 دی ماه گذشته نیز در حملات جداگانه ای به استان دیرالزور در شرق سوریه، 21 غیرنظامی را کشته بودند.
به گزارش ایرنا، آمریکا و چند کشور محدود همپیمان آن، از اوت 2014 (مرداد 1393) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی به اصطلاح بین المللی تشکیل داده اند.
تاکنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوری در استان های الرقه، دیرالزور، حسکه و حلب در نتیجه بمباران این ائتلاف متجاوز به خاک و خون کشید شده و بسیاری از زیرساخت های این کشور را تخریب کرده اند.
دولت سوریه بارها از شورای امنیت و سازمان ملل متحد خواست، برای پایان دادن به تجاوز نیروهای متجاوز در خاک این کشور اقدامی صورت دهد و با ارسال نامه های مکرر، حملات جنگنده های ائتلاف به سرکردگی آمریکا به خاک خود را محکوم کرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی ازسال 2011 تاکنون یکی ازحامیان اصلی تروریست های سوریه، لبنان، عراق و منطقه بوده است.
دهها داعشی مورد حمایت آمریکا و متحدانش در شرق سوریه خود را تسلیم کردند
دهها داعشی مورد حمایت عربستان و متحدانش در شرق سوریه خود را تسلیم کردند
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 18:55
معارضان سوری از تسلیم شدن ۱۵۰ نفر از عناصر داعش در منطقه الباغوز واقع در شرق سوریه خبر دادند.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان امروز دوشنبه گزارش داد که ۱۵۰ نفر از عناصر داعش خود را در منطقه «الباغوز» واقع در شرق سوریه تسلیم «نیروهای دموکراتیک سوریه» کردند.

عملیات ضد داعش در آخرین منطقه باقی مانده در سوریه(الباغوز) در حالی که از بامداد روز شنبه گذشته آغاز شده بود، از صبح امروز با هدف نجات جان غیر نظامیان متوقف شده است.

الباغوز آخرین پایگاه داعش در سوریه، منطقه‌ای کوچک در نزدیکی مرز سوریه با عراق است و بالغ بر 400 تروریست داعشی در آن تحت محاصره قرار دارند.

حالا، «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» می‌گوید که از میان تروریست‌های باقی‌مانده در منطقه الباغوز، ۱۵۰ نفر از عناصر داعش در این منطقه خود و سلاحشان را تحویل نیروهای کُرد دموکراتیک سوریه دادند.

منابع خبری می‌گویند که در حال حاضر صدها غیر نظامی همراه با تروریست‌های داعش در منطقه محاصره شده الباغوز حضور دارند که نمی‌خواهند خارج یا تسلیم شوند.

«دنجوار» از فرماندهان نیروهای قسد گفته است: «اطلاعاتی به ما رسیده است مبنی بر اینکه برخی از افراد داخل منطقه درگیری می‌خواهند از آن خارج شوند و ما هنوز نمی‌دانیم که این افراد غیر نظامی هستند یا افراد مسلح و این را هم نمی‌دانیم که تعداد آن‌ها چند نفر است.»

او ابراز امیدواری کرد که عناصر باقی مانده داعش خود را تسلیم کنند تا از خون‌ریزی بیشتر اجتناب شود.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
جنگنده های رژیم صهیونیستی با کمک مالی عربستان سعودی و با حمایت آمریکا بار دیگر غزه را بمباران کردند
جنگنده های رژیم صهیونیستی با دستور مستقیم آمریکا بار دیگر غزه را بمباران کردند
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 20:18
جنگنده های رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) یک مرکز دیده بان مرزی را در شرق باریکه غزه مورد هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی مع جنگنده های آپاچی رژیم صهیونیستی حداقل 4فروند موشک را به یک دیده بان مرزی در شرق غزه شلیک کردند.

در زمان حمله، دیده بان خالی بوده و این حمله فقط خسارت های مالی برجای گذاشته است.

شب گذشته نیز رسانه های فلسطینی اعلام کردند هواپیماهای رژیم صهیونیستی، باریکه غزه را بمباران کرده اند.

حملات شب گذشته به بیت حانون در شمال غزه صورت گرفت.

شاهدان عینی همچنین اعلام کردند جنگنده های رژیم صهیونیستی یکشنبه شب چند مرکز دیدهبانی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را در شمال نوار غزه بمباران کرده اند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که در جریان این حملات، سه فلسطینی زخمی شدند.

در همین راستا، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای ضمن تایید حملات جنگنده های این رژیم به نوار غزه اعلام کرد: جنگنده های ما، مواضع حماس را بمباران کردند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
تشکر از یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن
از این بابت از یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن تشکر و قدردانی می کنیم
شلیک موشک زلزال 1 به انبار سلاح مزدوران سعودی در جبهه حرض + فیلم
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 22:39
یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن یک موشک زلزال 1 به انبار سلاح و مهمات مزدوران سعودی در غرب جبل النار در جبهه حرض شلیک کردند.


خبرنگار العالم به نقل از یک منبع نظامی یمنی آورده است که موشک زلزال 1 انبار سلاح و مهمات مزدوران سعودی را هدف قرار داد که به آتش گرفتن انبار و نیز انهدام یک خودروی زرهی در کنار آن منجر شد.

ستاد اطلاع رسانی جنگ یمن همچنین ویدئویی از شکست پیشروی مزدوران سعودی در منطقه قیس در جیزان منتشر کرد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
نقض ۹۶۶ باره آتش‌بس الحدیده طی چهار روز گذشته
نقض ۹۶۶ باره آتش‌بس الحدیده طی چهار روز گذشته
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 22:34
سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب در یک نشست خبری در صنعاء با اشاره به ادامه نقض آتش‌بس در الحدیده گفت که ائتلاف سعودی طی چهار روز گذشته، ۹۶۶ بار آتش‌بس را نقض کرده‌ است.
سرهنگ یحیی سریع تاکید کرد که «عدم پایبندی ائتلاف متجاوز به آتش‌بس در الحدیده، تلاشی است که در راستای شکست توافق سوئد صورت می‌گیرد و نشان می‌دهد که اظهارات مسئولان ائتلاف سعودی درباره برقراری صلح یمن، تنها شعار است.»

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور، حدود چهار سال است که آغاز شده و موجب کشته و زخمی شدن هزاران نفر از مردم این کشور شده است.

نیروهای امنیتی و نظامی یمن نیز برای مقابله با تجاوزات ائتلاف سعودی-اماراتی گزینه مقاومت را انتخاب کرده و با ساخت انواع و اقسام موشک در صدد مقابله برآمده‌اند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
تظاهرات مردم عدن در اعتراض به تجاوزگری امارات و مزدورانش
تظاهرات مردم عدن در اعتراض به تجاوزگری امارات و مزدورانش
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 22:08
شهر عدن شاهد اعتراضات گسترده و مسدود کردن جاده ها در محکومیت اقدام شبه نظامیان اماراتی در ترور یک جوان یمنی است.

معترضان شعارهایی در محکومیت اشغالگری عدن توسط امارات سر دادند و خواستار خروج امارات و گروههای هوادار آن از شهر شدند.

در پی اقدام رافت دمبع جوان یمنی در برملا کردن مساله تجاوز به یک کودک توسط نظامیان، برخی عناصر مسلح وابسته به گروهی هوادار امارات این جوان یمنی را ترور کردند.

شهر عدن شاهد ناآرامی های امنیتی و افزایش عملیات ترور فعالان و ائمه مساجد وشخصیتهای مخالف با اشغالگران عربستانی و اماراتی است.

تظاهرات مردم عدن در اعتراض به تجاوزگری امارات و مزدورانش
تظاهرات مردم عدن در اعتراض به تجاوزگری امارات و مزدورانش
تظاهرات مردم عدن در اعتراض به تجاوزگری امارات و مزدورانش
تظاهرات مردم عدن در اعتراض به تجاوزگری امارات و مزدورانش
بابائی
Iran, Islamic Republic of
همکاری عربستان سعودی اهانت، توهین و خیانت به کشورهای اسلامی است.
عربستان سعودی فرقی با القاعده ندارد.
عربستان سعودی فرقی با داعش ندارد.
عربستان سعودی فرقی با رژیم جعلی صهیونیستی ندارد.
کشته و زخمی شدن دهها مزدور سعودی در جیزان و نجران
کشته و زخمی شدن دهها مزدور سعودی در جیزان و نجران
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 22:03
یک منبع نظامی یمنی از کشته و زخمی شدن بیش از 40 نفر از مزدوران ائتلاف سعودی به دست نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در جیزان خبر داد

این منبع افزود: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، پیشروی مزدوران سعودی با پشتیبانی جنگنده های ائتلاف متجاوز را ناکام گذاشتند. 40 مزدور در این عملیات به هلاکت رسیدند که اغلب آنها در کمین ویژه یگان مهندسی یمن گرفتار شدند.

منبع مزبور به شکست پیشروی مزدوران سعودی در گذرگاه علب در عسیر و کشته و زخمی شدن دهها مزدور اشاره کرد.

در جبهه نجران نیز نیروهای یمنی دست به عملیات تهاجمی علیه مواضع نظامیان سعودی زدند و شماری کشته و زخمی در صفوف آنها برجای گذاشتند؛ دیگر نظامیان نیز پا به فرار گذاشتند.

این منبع همچنین از انهدام دو خودروی زرهی و کشته و زخمی شدن تمام سرنشینانش خبر داد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
نماینده عراقی: عراق جولانگاه داعش و آمریکا نیست
نماینده عراقی: عراق جولانگاه داعش و آمریکا نیست
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 12:33
"کریم علیوی" نماینده پارلمان عراق و از اعضای ائتلاف الفتح در گفتگو با سومریه نیوز به مخالفت برخی گروههای سیاسی عراقی با خروج آمریکا از این کشور اشاره و تاکید کرد که «عراق هرگز جولانگاه تروریست های داعش، خانواده هایشان و آمریکا نخواهد بود.»


علیوی تاکید کرد که مخالفت برخی گروههای سیاسی عراق با خروج نظامیان آمریکا هیچ خللی در این تصمیم ایجاد نمی کند.

این نماینده پارلمان عراق تصریح کرد: امروز واشنگتن مسئول بسیاری از تجاوزها و تعرض‌هایی است که به سرزمین ما اعمال شده و وارد شدن تروریست های داعش و خانواده‌هایشان تحت هر عنوانی امری غیر قابل قبول است.

وی تاکید کرد: وضعیت موجود بیش از پیش ما را بر آن می دارد که با هرگونه حضور بیگانه ها و خارجی ها در کشور مخالفت کنیم تا حاکمیت ارضی و امنیت کشورمان حفظ شود و دستاوردهایی که طی سالهای اخیر با بیرون راندن داعش از سرزمینمان به دست آورده ایم، از دست نرود.

علیوی تاکید کرد که اغلب اعضای پارلمان عراق با تصویب قانون خروج نظامیان بیگانه از این کشور موافق هستند، اما واشنگتن با توسل به راههای مختلف در تلاش است تا با تصویب این قانون مخالفت کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
دختران اروپایی در عقد تروریست‌ها؛ سرنوشت زنان داعشی خارجی چه می شود؟
دختران اروپایی در عقد تروریست‌ها؛ سرنوشت زنان داعشی خارجی چه می شود؟
جمعه 10 اسفند 1397 - 09:49
زنان تروریست داعش که از کشورهای غربی آمده اند به دلیل دست داشتن در جنایت همسران شان دست، در زندان های عراق به سر می برند.


کمیساریای عالی حقوق بشر در عراق، از وجود بیش از 1500 زن داعشی خارجی که اغلب آنها از 3 کشور اروپایی هستند، خبر داد که با کوکان خود در زندانی ویژه در عراق هستند.

"علی البیاتی " عضو کمیساریا گفت: سه خانم فرانسوی ، همسران عناصر تروریستی داعش و دو کودک فرانسوی در زندانی در عراق هستند.

وی افزود: هم چنین یک زن و سه کودک آلمانی و سه زن با سه کودک از آمریکای جنوبی از خانواده های عناصر گروه تروریستی داعش در زندانی در عراق به سر می برند.

وی افزود: هیچ دلیلی برای حضور بیش از 1700 کودک و زن خارجی در عراق وجود ندارد بنابراین دولت عراق باید از کشورهایشان بخواهد آنان را تحویل بگیرند زیرا کشورهایشان باید تبعات گرایش آنان به افکار افراطی و وابستگی آنان به داعش چه ارادی یا غیر ارادی را بپذیرند.

البیاتی افزود اما کسانی که جرمشان اثبات شده است باید بر اساس قوانین عراق محاکمه شوند و کشورهایشان هزینه و مسئولیت باقی ماندن آنان طی حکم صادره را بر عهده بگیرند .

وی افزود: عراق علیرغم کمبود امکانات مانند زیر ساخت ها، امکانات مادی یا خدماتی ؛ مسئولیت و هزینه حضور این زنان و کودکان را برعهده گرفته است.

عضو کمیساریای عالی حقوق بشر عراق روز چهارشنبه 6 فوریه، به آمار زنان و کودکان روسی که در زندان های عراق به سر می برند، اشاره کرد.

وی افزود: حدد 70 زن و 124 کودک از شهروندان روسیه به اتهام وابستگی به گروه تروریستی داعش در زندانی در عراق به سر می برند.

وی افزود: پرونده زنان و کودکان خانواده های داعش، مهم و حساس است و دولت عراق باید قانونی به آن پایان دهد و کودکان را به خانواده هایشان در کشورهایشان بازگرداند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
شناسایی برده‌دار داعش توسط دختر ایزدی +عکس
شناسایی برده‌دار داعش توسط دختر ایزدی +عکس
چهارشنبه 1 شهريور 1396 - 16:46
یک دختر ایزیدی، برده دار معروف داعش را شناسایی کرد.


یک دختر ایزدی مذهب روز گذشته برده‌دار معروف داعش را شناسایی و به نیروهای امنیتی عراق معرفی کرد.

بنابر این گزارش، رسانه های عراقی تصاویر این برده های معروف داعش که از اهالی سنی مذهب شهر شیعه نشین تلعفر واقع در شمال استان نینوی می باشد در حین خروج از شهر بعنوان آواره منتشر کردند که این امر موجب شد هویت واقعی وی توسط یکی از دختران ایزدی مذهب ساکن در تلعفر شناسایی شود.

این فرد با نام مستعار ابوعلی مسئول خرید و فروش دختران و زنان کرد ایزدی مذهب در تشکیلات داعش مستقر در شهر تلعفر بوده است. فرد قربانی با اشاره به جنایات وحشتناک این داعشی در حق نوامیس مردم عراق خواستار دستگیری و اشد مجازات برای وی شده است.

گفته می شود نیروهای امنیتی عراق شب گذشته وی را در یکی از اردوگاه های اسکان ویژه آوارگان شهر تلعفر یافته و دستگیر کرده اند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
اروپا از منبع مهم اطلاعاتی خود درباره داعش پرده برداشت!
اروپا از منبع مهم اطلاعاتی خود درباره داعش پرده برداشت!
چهارشنبه 1 شهريور 1396 - 14:58
درحالیکه حملات تروریستی در کشورهای اروپایی شدت بیشتری گرفته است، نماینده اتحادیه اروپا ادعا کرد که رژیم صهیونیستی یک منبع مهم اطلاعاتی دربارۀ داعش محسوب می شود!

لارس فابورگ اندرسن نماینده اتحادیه اروپا نزد رژیم صهیونیستی ادعا کرد: "تل آویو اطلاعات بسیار مهمی درباره داعش به اروپا ارائه می کند."

اندرسن گفت : "اتحادیه اروپا و اسرائیل باید از همدیگر کمک و اطلاعات بگیرند."

اندرسن در کنفرانسی خبری در تل آویو به مناسبت پایان یافت مأموریتش مدعی شد: "هر چند اتحادیه اروپا از چندی پیش گرفتار حملات تروریستی شده ولی نتایج خوبی در مبارزه با تروریسم به دست آورده است."

اظهارات اندرسن درحالی مطرح می شود که حملات تروریستی عناصر وابسته به داعش در کشورهای اروپایی در برهه اخیر شدت بیشتری گرفته است.

برخی کشورهای اروپایی که در آغاز بحران و جنگ علیه سوریه، اتباع افراطی خود را برای سفر به منطقه خاورمیانه آزاد گذاشته بودند، و حتی از گروه های مسلح در سوریه حمایت می کردند، اکنون نگران بازگشت این تروریستها هستند.

214
بابائی
Iran, Islamic Republic of
آواره تلعفر، مسئول فروش دختران ایزدی از کار درآمد! + عکس
آواره تلعفر، مسئول فروش دختران ایزدی از کار درآمد! + عکس
سه شنبه 31 مرداد 1396 - 13:23
فردی که در قالب آوارگان منطقه تلعفر با یک شبکه تلویزیونی مصاحبه کرده بود؛ مسئول فروش دختران ایزدی در گروه تروریستی داعش از کار درآمد.

یک دختر ایزدی به نام "ایوانا ولید" در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: یکی از آوارگان تلعفر که در یک شبکه تلویزیونی نشان داده شد، آواره نیست بلکه یکی از عناصر داعش است و نامش ابوعلی می باشد.

این دختر که خود از قربانیان اقدامات داعش است، افزود: همین فرد مرا چند بار خرید و فروش کرده بود. اصلا نمی توانم چهره اش را فراموش کنم. او مسئول خرید و فروش همه دختران در تلعفر بود.

وی تاکید کرد: این فرد باید مجازات شود. من و بسیاری از دختران ایزدی که نجات یافته ایم، خوب می شناسیمش. آماده ام که جلوی او بایستم و بگوییم که چه بلاهایی سر من و سایر دختران نجات یافته آورده است.

آواره تلعفر، مسئول فروش دختران ایزدی از کار درآمد! + عکس

این دختر ایزدی تاکید کرد: از دولت عراق می خواهم که از این داعشی بازجویی کند زیرا می داند که اکثر دختران ایزدی کجا هستند و چه بلایی سر آنها آمده است.

وی خاطرنشان کرد: صدها داعشی در قالب خانواده های آواره از تلعفر فرار کرده اند.

این دختر بار دیگر تاکید کرد: از صدایش مطمئن هستم که خودش است. یادم می آید که با چه شدتی با ما حرف می زد و چگونه به ما توهین می کرد و می گفت که ما را خواهد فروخت.

6
بابائی
Iran, Islamic Republic of
داعش به دختر نوجوان 180 بار تجاوز کرد+فیلم با زیرنویس
سه شنبه 3 مرداد 1396 - 23:22
یک دختر ایزدی ۱۴ ساله اعلام کرد که پس از ربوده شدنش توسط اعضای داعش در عراق بیش از ۱۸۰ بار مورد تجاوز آنها قرار گرفته است.

این دختر ایزدی ۱۴ ساله تاکید کرد که شش ماه است که از خانواده‌اش جدا شده و طی این شش ماه هر روز مورد تجاوز اعضای داعش قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: سرنوشت تلخ «زیباروی آلمانی داعش» پس از دستگیری در عراق + تصاویر

تعدادی از رسانه‌های غربی داستان این دختر ۱۴ ساله که نامش "اخلاص" است را منتشر کردند. او سعی داشت به تنهایی از طریق کوه‌های سنجار واقع در شمال عراق از دست داعشی ها فرار کند که مجددا به دست آنها اسیر می‌شود و نمی‌تواند فرار کند تا قربانی تجاوزات جنسی آنها شود.

داعش ایزدی‌های با اصالت کرد را در سال ۲۰۱۴ میلادی مورد هدف قرار داد.

اخلاص به یکی از رسانه‌های انگلیس گفت که طی این شش ماه هر روز مورد تجاوز قرار می‌گرفته و بارها دست به خودکشی زده است.

وی گفت که از او به عنوان برده جنسی استفاده می‌شده و از میان ۱۵۰ زن ایزدی ربوده شده قرعه به نام وی افتاد و یکی از داعشی‌ها صاحب او شد و هر روز به وی تجاوز می‌کرد.

این دختر ۱۴ ساله درباره این مرد متجاوز گفته است: او واقعا مانند حیوان وحشی پست و شنیع بود،‌ موهای بلندی داشت، بوی بدی می‌داد. من خیلی از او می‌ترسیدم و نمی‌توانستم نگاهش کنم.

اخلاص می‌افزاید، بعد از شش ماه ربوده‌ شدنش زمانی که صاحبش خارج از منزل و برای جنگ رفته بود توانست فرار کند.

او اکنون در آلمان در یکی از بیمارستان‌ها تحت مداوا و آموزش است و می‌خواهد وکیل شود.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
نجات دو زن ایزدی از دست داعش + ویدئو
//media.alalamtv.net/news//2017/05/20/alalam_636308851651630597_25f_4x3.mp4 //media.alalamtv.net/news//2017/05/20/alalam_636308851651630597_25f_4x3.mp4 //media.alalamtv.net/news/image/855x495//2017/05/20/alalam_636308840997507276_25f_4x3.jpg
شنبه 30 ارديبهشت 1396 - 13:53
پلیس فدرال عراق، دو زن ایزدی را از دست داعش نجات داد.


به گزارش خبرنگار شبکه العالم در عراق، سپهبد رائد شاکر جودت، فرماندۀ پلیس فدرال عراق اعلام کرد: زنان ایزدی آزاد شده از دست داعش، به خانواده هایشان تحویل داده شدند.

سپهبد جودت، نام این زن ها را لیلی خیرو حجی و غالیه نرجس ناسف اعلام کرد.

داعش، زنان ایزدی را به عنوان غنایم جنگی دستگیر می کرد و آن ها را به عناصری که به این گروه تروریستی خوش خدمتی می کرد، جایزه می داد و برخی از آنان را نیز در بازار برده فروشان می فروخت.

205
بابائی
Iran, Islamic Republic of
چند هزار ایزدی اسیر داعش هستند؟
چند هزار ایزدی اسیر داعش هستند؟
پنج‌شنبه 4 آذر 1395 - 23:42
العالم ـ مسؤول دفتر ربوده‌شدگان ایزدی، اعلام کرد که داعش همچنان بیش از 3500 اسیر ایزدی در اختیار دارد.


به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حسین قائیدی پنجشنبه در یک نشست مطبوعاتی در استان دهوک گفت: گروه تروریستی داعش بیش از 3500 ربوده شده ایزدی تحت بازداشت خود دارد. این اسرا از زنان و مردان و از رده های سنی مختلف هستند.

به نوشته "السومریه نیوز"، قائیدی افزود: از آگوست 2014 تاکنون 2782 ربوده شده ایزدی اغلب از زنان و کودکان آزاد شده اند و برخی مقامات امنیتی و شخصیت های خیرخواه، در آزادی ربوده شدگان نقش داشتند.

وی تاکید کرد که تلاشها برای آزادی دیگر اسرای ایزدی با حمایتهای دولت اقلیم کردستان ادامه دارد.

سازمان ملل در تاریخ 16 ژوئن 2016 اذعان کرد که داعش دست به کشتار جمعی ایزدی ها زده است. این سازمان همچنین با اشاره به تلاش داعش برای نابودی این "فرقه دینی"، خواستار نجات دستکم 3200 زن و کودک ایزدی شد.

210
بابائی
Iran, Islamic Republic of
هدف "اسرائیل" از خرید زنان ایزدی از داعش چیست؟+ویدئو
يکشنبه 13 تير 1395 - 21:50
یک سازمان صهیونیستی که مقر آن در فلسطین اشغالی و کردستان عراق است، تحت پوشش کمک های بشردوستانه، برای جذب ایزدی های عراق و سوریه تلاش می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان صهیونیستی "چشمه های امید" که مرکز آن در قدس اشغالی است، در صفحۀ فیس بوک خود، هدف این سازمان را کمک به قربانیان تروریسم در شمال عراق اعلام کرد، درحالی است که به نوشتۀ وبگاه "ارم نیوز" اهداف راهبردیِ این سازمان، قدیمی و شناخته شده، جذب اقلیت ایزدی ها و کسب نفوذ در میان این اقلیت عراقی و سوری است.

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی، در تبلیغ فعالیت های این سازمان، مستندی 15 دقیقه ای پخش کرد که در آن، یک تاجر اسرائیلی به نام خانم "لیزا میارا" اقدام به خرید زنان ایزدی می کند که در چنگ داعش اسیر شده اند. در این ویدئو بیان می شود که داعشی ها زنان ایزدی را به عنوان جایزه به عناصر خود می دهند تا به ابزاری جنسی برای تشویق آنان تبدیل شوند، در این میان، میارا از طریق واسطه هایی، این زنان را از بازار آزاد برده فروشان می خرد.

در این فیلم 15 دقیقه ای، میارا، با یکی از همراهانش، در حال رانندگی به سوی موصل به تصویر کشیده شده اند. آن ها در مسیر خود به کمینگاه امنیتی نیروهای پیشمرگه می رسند که در آن جا برای آوارگان ایزدی در کردستان عراق اردوگاهی ایجاد شده است و هزاران تن از کسانی که از چنگ داعش گریخته اند، به این اردوگاه پناه برده اند.

در این فیلم، مصاحبه هایی با زنان ایزدی پخش می شود که از نقش این سازمان اسرائیلی در نجاتشان قدردانی می کنند و میارا را می ستایند.

آن گاه تصاویری از شماری از داعشی ها پخش می شود که جلسه ای برای فروش زنان ایزدی در بازار برده فروشان ترتیب داده اند و سپس از تلاش های این سازمان برای خرید زنان از بازار برده فروشان سخن به میان آورده می شود.

205-9
بابائی
Iran, Islamic Republic of
خاطراتی ازدوران اسارت دختر ایزدی درخانه ابوبکر البغدادی
خاطراتی ازدوران اسارت دختر ایزدی درخانه ابوبکر البغدادی
چهارشنبه 18 شهريور 1394 - 11:43
یک دختر ایزدی مشاهدات خود را از جنایات سرکرده گروهک تروریستی داعش تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مشرق ، شبکه تلویزیونی CNN اعلام کرد: اطلاعات چندانی درباره زندگی شخصی ابوبکر البغدادی رهبر داعش منتشر نشده است؛ اما به تازگی «آتیکه شوبرت» خبرنگار این شبکه توانسته است با یک دختر جوان ایزدی صحبت کند که نیروهای داعش او را به اسارت گرفته بودند.

این دختر که زینت نام دارد، به خبرنگار CNN گفت او را به خانه ابوبکر البغدادی بردند و در آنجا برای خانواده البغدادی پخت و پز می‌کرد و به نظافت خانه او مشغول بود.

این دختر ایزدی در آنجا با دیگر برده خانه البغدادی، یعنی یک دختر آمریکایی دیدار کرده بود.

زینت گفت: « یک روز دختر آمریکایی را دیدم که گریه می‌کرد. وقتی از او پرسیدم چرا گریه می‌کند او در پاسخ گفت که البغدادی گفته است می‌خواهد او را به زور به عقد خودش دربیاورد و زن خودش کند و اگر این کار را نپذیرد او را خواهد کشت.»

وی افزود: «وقتی این سخنان را شنیدم، تصمیم گرفتم فرار کنم. می‌خواستم او را هم با خودم فراری بدهم، اما او نپذیرفت. وی به من گفت که اگر فرار کنم گردنم را خواهند زد.»

این دختر آمریکایی در نهایت کشته شد. داعش می‌گوید وی در حمله هوایی هواپیماهای اردنی کشته شد؛ اما مقامات آمریکایی می‌گویند این روایت درست نیست و خود داعش وی را کشته است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
فروشندۀ زنان ایزدی داعش کشته شد
فروشندۀ زنان ایزدی داعش کشته شد
چهارشنبه 1 مهر 1394 - 19:48
یک سرکرده گروه تروریستی "داعش" که مسئول فروش و توزیع زنان ایزدی در شهر "تلعفر" در استان "نینوی" واقع در شمال غرب عراق بود، کشته شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک مقام امنیتی عراقی اعلام کرد؛ جنگنده های عراقی خانه این فرد را هدف قرار دادند که در این حمله خانه منهدم و این فرد کشته شد.

شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم" به نقل از این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: فرماندهی مشترک ارتش عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بود، نیروی هوایی با بمباران توانست سه سرکرده داعش از جمله "یاسر الجمیلی" مسئول انتقال خودروهای بمب گذاری شده به "بغداد" را به قتل برساند.

داعش پس از سیطره بر مناطق گسترده ای از عراق از جمله "سنجار" واقع در 124 کیلومتری غرب موصل که ایزدی نشین است شماری از دختران و زنان ایزدی را ربوده و آنان را در میان جنگجویانش در سوریه و عراق فروخت یا توزیع کرد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
اظهارات تکان دهنده زن ایزدی درباره داعش
اظهارات تکان دهنده زن ایزدی درباره داعش
شنبه 14 شهريور 1394 - 20:50
پایگاه خبری 24 امارات روز شنبه به افشای اسرار تکان دهنده از اقدامات گروهک تروریستی و ضد بشری داعش به نقل از یک زن ایزدی که سه ماه در چنگال این گروه وحشی اسیر بوده، پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از ایرنا ، این زن ایزدی به نام جنان که 90 روز در عراق در اسارت این گروه تروریستی بوده و تحت شکنجه و زور در بازارهای مناطق مختلف زیر سلطه این گروه به عنوان یک برده جنسی خرید و فروش می شده است، این گروه ناآشنا با دین اسلام را بندگان جنسی نامیده که انسان های دوران تاریکی و ظلمت نیز از ارتکاب آن مبرا هستند.

این زن 18 ساله می گوید که پس از سه ماه زندگی ذلت بار همراه با ترس و اجبار موفق شده از چنگال داعشی ها فرار کند و همراه با همسرش، خود را به نیروهای سازمان های حقوق بشری در پاریس برساند.

وی دریک شب تاریک و توسط یک افسر سابق ارتش (بعث) عراق با قیمتی پایین خریداری شده و بعد از مدتی همراه با دیگر زنان ایزدی در سالن فروش زنان به فروش رفته است.

وی توضیح می دهد که چگونه در این مدت با انواع اهانت و شکنجه روبرو بوده و اعضای ضد بشری داعش برای اعمال ضد اخلاقی با زنان ایزدی چگونه با یکدگیر رقابت می کردند.

به گفته او، هر زن ایزدی که از خواسته اعضای این گروه سرپیچی می کرد مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مجبور می شد ساعت ها زیر آفتاب داغ بایستد، از آب های آلوده که موش ها در آن رفت و آمد می کردند، بنوشد و یا با تجهیزات الکتریکی مورد شکنجه قرار می گرفته است.

این زن ایزدی می افزاید: در سالن فروش زنان ایزدی مردانی از جنسیت های عراقی، سوریه ای و دیگر اعضای داعش از کشورهای مختلف رفت و آمد می کردند که جنان آنها را نمی شناخته است.

به گفته او، هر زن ایزدی حداقل به قیمت 150 دلار فروخته می شد که خریدار می توانست معادل دینار عراقی آن را هم بپردازد و اگر پول نقدی نداشت می توانست او را با سلاح نیز مبادله نماید.

جنان می گوید: در سالن فروش زنان به مشتریان اجازه اعمال غیر اخلاقی و دیدن بدن عریان آنها داده می شد تا بتوانند بهترین را با قیمتی بالاتر انتخاب نمایند.

این زن ایزدی با آنچه که از اعمال وحشیانه از این گروه تروریستی مدعی اسلام مشاهده کرده است، می گوید: این گروه تروریستی هیچ اعتقاد و پایبندی به احکام اسلام ندارد بلکه اصلا بشر نیستند. آنها بجز قتل و انتقام و کشتار انسان ها به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنند و دائما مواد مخدر که در اسلام حرام است، مصرف می کنند.

به گفته جنان ، گروه ضد بشری داعش تنها به انتقام از انسان ها می اندیشند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
ازدواج دختر ایزدی پس از نجات از چنگ داعش
ازدواج دختر ایزدی پس از نجات از چنگ داعش
يکشنبه 8 شهريور 1394 - 20:09
العالم - یک جوان ایزدی به تازگی با دختری ایزدی در عراق که از چنگ گروه تروریستی داعش نجات یافته بود ازدواج و خطبه عقد جاری کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این دو جوان با این اقدام خود به تمامی مطالب دروغ نسبت داده شده به طائفه ایزدی پایان دادند.

بر اساس مطالب یاد شده ایزدی ها یک ملت وحشی و متعصب هستند که دختران بازگشته از اسارت را می کشند و در اقدام های جنایت کارانه همانند داعش هستند.

تارنمای متعلق به طائفه ایزدی با اعلام این خبر افزود: "علی" با "فیان" نامزد خود پس از رهایی یافتن از چنگ تروریست های داعش خطبه عقد جاری کرد و با این اقدام پیام مهمی به شایعه سازان فرستاد.

تارنمای مزبور خاطرنشان کرد: این پیام بر این موضوع مهم دلالت دارد که ایزدی ها از دختران و زنان نجات یافته از چنگ تروریستها استقبال می کنند زیرا آنان دختران و خواهران این قوم هستند و ایزدی ها همواره به آنها افتخار می کنند.

تارنمای ایزدی ها از تمامی پیروان این طائفه خواست تا همانند علی و فیان عمل کنند تا داعش نتواند از نظر روحی بر آنها پیروز شود.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
ماجرای زنی که سوئد را برای کمک به ایزدی‌ها ترک کرد
ماجرای زنی که سوئد را برای کمک به ایزدی‌ها ترک کرد
دوشنبه 19 مرداد 1394 - 15:08
"دلال سیندی" زنی است که حدود 10 ماه قبل کار و زندگی خود را در سوئد رها کرد و به کمک زنان و کودکان ایزدی در کردستان عراق شتافت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم روزنامه "ایندیپندنت" در گزارشی از درباره این زن 24 ساله نوشت: رسانه‌های انگلیسی و سوئدی برای نخستین بار در مه گذشته متوجه فعالیتهای دلال شدند؛ وی از آن هنگام در حال انتشار تجارب خود از طریق اینستاگرام، درباره کمک به زنان و دختران ایزدی در کردستان عراق است.
دلال اکنون به عنوان یک نیروی امدادگر، در حال کمک به زنان و کودکانی است که از حملات وحشیانه داعش، آواره شده اند.
دلال سیندی به ایندیپندنت تأکید کرد که قبل از آمدن به کردستان عراق، کار و تحصیل خود را رها کرد.

دلال که یک شهروند سوئدی - عراقی است، افزود: من آپارتمان خودم را نیز واگذار کردم. پس از آن در اکتبر گذشته به مقصد کردستان (عراق) بلیت گرفتم. یک هفته قبل از پرواز نیز با گروهی از امدادگران دیدار کردم. آنان قصد داشتند به شهر من در "زاخو" بروند، به همین دلیل درخواست کردم که آنان را همراهی کنم.
دلال ادامه داد: این گروه از داوطلبان 2 هفته در کردستان عراق ماندند تا به آوارگان خدمات پزشکی، غذایی و روان درمانی بدهند. پس از آن به سوئد بازگشتند اما من ماندم زیرا نمی توانستم اینجا را ترک کنم. برای بازگشت احساس خوبی نداشتم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون 10 ماه است که در اینجا هستم و احساس می کنم که بهترین کار زندگی خود را انجام داده‌ام.
سیندی در حال کمک به شماری از زنان و کودکان ایزدی است که از دست گروه تروریستی داعش گریخته اند. داعش این زنان و کودکان را به عنوان برده جنسی فروخته بود. وی همچنین به خانواده هایی کمک می کند که به دلیل حملات داعش، آواره شده‌اند.

سیندی می گوید که همه این آوارگان داستانهایی وحشتناک برای گفتن دارند.
سیندی تأکید کرد: داعش برخی از این زنان را برای ارائه خدمات جنسی به اسارت گرفت، و آنهایی را که نمی توانست در این زمینه از آنان سوء استفاده کند، به مزارع فرستاد تا برای این گروه بیگاری کنند. بیشتر این زنان به صورت روزنامه مورد تجاوز قرار گرفته اند.
وی افزود: مسن ترین زنی که من دیدم 84 ساله بود و عناصر داعش او را مجبور کرده بودند که برای عناصر این گروه نان بپزد و غذا تهیه کند.

سیندی که طی این مدت با همکاری سازمانهای مختلف به آوارگان خدمت رسانی کرده است، اکنون به دنبال آن است که خودش سازمانی را در همین زمینه تأسیس کند تا بتواند در کردستان عراق بماند. وی همچنین آرزو دارد که روزی یک روانشناس شود.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
دستاویز داعش برای تجاوز به زنان ایزدی چیست؟
دستاویز داعش برای تجاوز به زنان ایزدی چیست؟
شنبه 24 مرداد 1394 - 18:44
العالم - عناصر داعش از دستاویز خودساخته در اعمال جنایتکارانه در تجاوز به زنان و دختران ایزدی استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به چگونگی توجیه داعش برای تجاوز به زنان و مخصوصا زنان ایزدی با استناد به قوانین دینی پرداخته است.

درشرایطی که تروریستی بودن داعش و پایبند نبودن عناصرآن به عقاید و ارزش های دین مبین اسلام برای جهانیان روشن است ، رسانه های آمریکایی تلاش می کنند درخلال گزارش ها و خبرهای خود تروریست های داعش را مسلمان و پایبند به دین اسلام معرفی کنند.

یکی از دخترانی که مورد تجاوز عناصر داعش قرار گرفته در گفت وگو با نویسنده گزارش نیویورک تایمز گفته است: "هنوز نمی توانم بخوابم... ساعت 3 نیمه شب با احساس استشمام بوی کریه آنها از خواب می پرم و بیش از 10 بار دندان هایم را می شویم... این بویی است که تا ابد با من همراه خواهد بود".

یک دختر 12 ساله دیگر ایزدی نیز در این زمینه می گوید: تلاش می کردم تا با داعشی ها به تفاهم برسم و از در گفت وگوی منطقی با آنها وارد شوم از این رو به یکی از آنها گفتم که رفتار وی باعث درد و آزار من می شود و رفتارش غیرانسانی است اما مرد داعشی در پاسخ به او گفته است که دین اجازه چنین رفتاری را به او داده و کارهای او موجب خشنودی خداست.

نویسنده گزارش نیویورک تایمز در ادامه می نویسد: سوم اگوست سال گذشته کوه سنجار که موطن اصلی طایفه ایزدی است به اشغال داعش درآمد و زنانی که با آنها مصاحبه کرده ام به من گفتند که در همان ساعت های اولیه زنان و مردان از هم جدا شدند... مردان برای کشته شدن به دورتر منتقل شدند و زنان را سوار چندین اتوبوس کردند و این به آن معناست که داعش از قبل برای اسیر کردن و سوء استفاده از این زنان برنامه ریزی کرده و اتوبوس های خالی را برای انتقال آنان با خود برده بود.
وی افزود: این زنان پس از آن که به توقفگاههای موقت منتقل شدند از آنها سئوال های خصوصی مانند زمان اتمام آخرین دوره عادت ماهانه و مانند آن پرسیده شد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
داعش با جنازه دختر ایزدی چه کرد؟!
داعش با جنازه دختر ایزدی چه کرد؟!
سه شنبه 26 خرداد 1394 - 17:56
داعش جنازه دختر ۱۷ ساله ایزدی را که به دلیل تجاوزهای مکرر تروریست‌های داعش دست به خودکشی زده بود، در بین زباله‌ها پرت کردند تا خوراک حیوانات شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مشرق ، عناصر گروهک تروریستی داعش در ادامه اقدامات وحشیانه خود، جنازه یک دختر ایزدی را در بین زباله‌ها انداختند تا غذای سگ‌ها شود.

داعش، جنازه "جیلان برجس نایف" دختر جوان ایزدی را که به دلیل تجاوزات مکرر تروریست‌ها به وی خود‌کشی کرده بود، در زباله‌ها پرت کردند تا خوراک حیوانات شود.

جیلان دختر ۱۷ ساله ساکن روستای کر عزیز در منطقه سنجار عراق بود که داعش پدر و شش برادر وی را ذبح کرده و وی را به همراه خواهر و مادرش به عنوان کنیز به شهر موصل عراق برد.

این دختر آواره به دلیل تاب نیاوردن مقابل تجاوز جنسی نیروهای داعش و فروخته شدن در بازار برده‌ها، در حمام خودکشی کرد.

جیلان و خواهرش جیهان از جمله ۱۵۰ زن و دختر ایزدی هستند که تاکنون به دلیل جنایات داعش دست به خودکشی زده‌اند.

خانم "امل حسو" پرستار اردوگاه آوارگان ایزدی گفت: داعش به اسرای ایزدی‌ خود اعلام کرده است چنانچه خودکشی کنند، جنازه‌شان را در زباله‌ها می‌اندازد تا خوراک سگ‌ها شوند و این جنایت را علیه زنان ایزدی اجرا کرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
زنان ایزدی به جنگ داعش می روند
زنان ایزدی به جنگ داعش می روند
دوشنبه 29 تير 1394 - 11:15
300 تن از زنان ایزدی منطقه سنونی واقع در سنجار، برای مقابله با داعش، یک ستون نظامی تشکیل دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نایف سیدو" رئیس فرمانداری سنونی با اعلام این خبر، از آمادگی اعضای این گردان زنانه برای دریافت سلاح جهت همگام شدن در آزادسازی مناطق ایزدی نشین خبر داد.

به نوشته خبرگزاری اسپاتنیک روسیه، نایف سیدو خاطر نشان کرد: شمار زنان ایزدی که تاکنون برای مبارزه با داعش داوطلب شده اند به 5200 می رسد که در چارچوب نیروهای پیشمرگه ادغام شدند. از 16 ستون نظامی نیروهای پیشمرگه، یک ستون از آن را ستون زنان ایزدی تشکیل می دهند.

وی تاکید کرد: ساختار ستون ها هنوز کامل نشده است، شماری از مبارزان ایزدی مسلح هستند و در جنگ برای بیرون راندن داعش از مناطق و روستاهایشان در شمال عراق، حضوری مستمر دارند.

سید افزود: قرار است پنج ستون نظامی به همراه یک فرمانده نظامی به نام قاسم ششو به همراه 11 ستون نظامی که در اطراف کوه سنجار مستقر هستند، درگیر جنگ با داعش شوند.

گروه تروریستی داعش، در ماه آگوست سال گذشته میلادی، در اقدامی بیشرمانه، سه هزار تن از زنان و دختران ایزدی را برای بردگی جنسی به اسارت گرفت و به همراه خود برد که هنوز سرنوشت شمار زیادی از آنان مشخص نیست.

داعشی ها همچنین حدود هزار ایزدی را اعدام کرده یا کشتند و در حال حاضر نیز از سرنوشت سه هزار نفر از ایزدی ها خبری نیست. دستکم 250 هزار نفر از ایزدی ها نیز آواره شدند و هم اکنون در اردوگاه هایی در استان های دهوک و اربیل و سلیمانیه، در چادرها به سر می برند.

26
بابائی
Iran, Islamic Republic of
داعش از زنان ایزدی خون می گرفت
داعش از زنان ایزدی خون می گرفت
پنج‌شنبه 25 دی 1393 - 21:23
یکی از زنان ایزدی عراق که قبلاً اسیر داعش بود ، اعلام کرد که این گروه تروریستی با توسل به زور از زنان اسیر خون می گرفت تا به نیروهای مجروح خود تزریق کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این زن ایزدی 19 ساله به نام "عمشه" گفت : من و بچه شیرخواره ام 28 روز اسیر داعش بودیم و این گروه تروریستی احتمالا شوهر ، برادر و پدرم را کشته است؛ و من سرانجام توانستم از دست تروریست ها فرار کنم .
سایت شبکه عراقی سومریه نیوز به نقل از این زن ایزدی نوشت: داعش زنان و مردان را از هم جدا کرد و زنان و دختران را بین نیروهای خود به عنوان غنیمت جنگی تقسیم کرد، که این امر بسیار دردآور بود . داعش همچنین برای درمان نیروهای زخمی خود از دختران و زنان به زور خون می گرفت .
- هتک حرمت و شکنجه زنان و دختران ایزدی

عمشه افزود: من شب هنگام زمانی که نیروهای داعش خوابیده بودند ، توانستم فرار کنم و در حالی که بچه ام را در دست داشتم ، 4 ساعت راه رفتم و با کمک یک مرد توانستم به خانه ام بازگردم .
یکی دیگر از زنان ایزدی بدون ذکر نام خود اظهار داشت: من دیدم که نیروهای داعش به زنان و دختران ایزدی تجاوز می کنند و آنها را شکنجه می دهند؛ و یکی از فرماندهان داعش دختری 13 ساله را به محل استقرار خود برد و 3 روز مداوم به وی تجاوز می کرد.

دختر ایزدی دیگری که 21 سال سن دارد ، گفت : هیچ چیز بدتر از تجاوز نیروهای داعش به زنان و دختران ایزدی نبود.
اکثر ایزدی های عراق در شمال این کشور زندگی می کنند.

هزاران نفر از ایزدی ها به دست داعش کشته یا اسیر شده اند .
سازمان دیده بان حقوق بشر و سازمان عفو بین الملل اعلام می کنند که داعش صدها زن و دختر ایزدی را اسیر ، به آنها تجاوز و آنان را شکنجه کرده است .
عفو بین الملل همچنین اعلام کرد : بسیاری از زنان و دختران ایزدی برای فرار از اسارت و تجاوز جنسی خودکشی کرده و یا اقدام به خودکشی کرده اند .
بابائی
Iran, Islamic Republic of
زنان آسیب دیده ایزدی به آلمان می‌روند
زنان آسیب دیده ایزدی به آلمان می‌روند
سه شنبه 9 دی 1393 - 13:16
هزار زن و دختر ایزدی که در نتیجه اقدامات جنایتکارانه داعش آسیب دیده اند، برای درمان به آلمان منتقل می شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حسن دنایی" از فعالان ایزدی گفت: آلمان تصمیم گرفته است هزار زن و دختر ایزدی را در یکی از شهرهای خود درمان کند.
وی به خبرگزاری روسی "اسپاتنیک" گفت: در این برنامه، زنان و دخترانی که بر اثر اقدامات خشونت آمیز داعش آسیب دیده و به ویژه کسانی که از دست این گروه تروریستی گریخته اند، تحت درمان قرار می‌گیرند.
وی خاطرنشان کرد که چندین هیأت از سوی دولت آلمان از اردوگاه های آوارگان ایزدی در عراق بازدید کرده اند، تا روشی را تشخیص زنان و کودکانی که توسط داعش آسیب دیده اند مشخص کنند.
سازمان عفو بین الملل حدود یک هفته قبل در گزارشی اعلام کرد برخی از زنان و دختران ایزدی پس از ربوده شدن به دست داعش و تقسیم آنان بین عناصر این گروه تروریستی به عنوان غنیمنت جنگی، دست به خودکشی زده اند. این سازمان تأکید کرد که گروه تروریستی داعش از این زنان به عنوان برده جنسی سوء استفاده می‌کند.
شبکه عراقی سومریه نیوز تأکید کرد، گروه تروریستی داعش پس از یورش به شهر سنجار در آگوست گذشته و عقب نشینی نیروهای پیشمرگه از این شهر، صدها زن و دختر ایزدی را ربود و آنان را به عنوان غنیمت جنگی بین عناصر خود در عراق و سوریه تقسیم کرد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
داعش زنان ایزدی و مسیحی را می‌فروشد
داعش زنان ایزدی و مسیحی را می‌فروشد
چهارشنبه 15 مرداد 1393 - 10:05
هلال احمر عراق از اقدام گروه تروریستی داعش در ربودن ده‌ها تن از زنان طایفه ایزدی و مسیحی برای فروش آنها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبكه العالم، "محمد الخزاعی" سخنگوی سازمان هلال احمر عراق گفت: عناصر داعش زنان مسیحی و ایزدی را با هدف فروش در بازارهای برده، ربوده‌اند.
وی با محكوم كردن این اقدامات جنایتكارانه این گروه تأکید کرد: این گروه، ده‌ها تن از زنان تركمن، ایزدی و مسیحی را در فرودگاه تلعفر نگهداری می كند و مردان آنان را نیز به قتل رسانده است.
وی از سازمان‌های بین المللی و دولت عراق خواست برای پایان دادن به وضع ناگوار انسانی در نینوی، هر چه سریع تر وارد عمل شوند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
خارجی‌هایی که برای یاری داعش به عراق رفتند
خارجی‌هایی که برای یاری داعش به عراق رفتند
شنبه 11 مرداد 1393 - 21:59
یک مسئول عراقی از ورود صدها نفر از عناصر تکفیری عرب و غیرغرب به شهر موصل درشمال عراق از زمان یورش گروه تروریستی داعش به این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، حدود 500 تکفیری از چچن، پاکستان، یمن و افغانستان از زمان یورش گروه تروریستی داعش به شهر موصل در ماه ژوئن گذشته، وارد این شهر شده اند.

پایگاه خبری سومریه نیوز به نقل از این مسئول محلی عراقی گزارش داد که گروه داعش به طور عمده از این عناصر برای سلطه بر مناطق شهر موصل و مناطق دیگر استفاده می کند.

این منبع افزود: برخی از این عناصر، سرکرده و برخی دیگر اعضای گروه تروریستی داعش هستند. به گفته وی برخی از این عناصر امروز درسلطه بر منطقه زمار در استان نینوا مشارکت داشتند.

یک مسئول محلی در استان نینوا امروز گفته بود که گروه داعش بعد از درگیری با نیروهای پیشمرگه، منطقه زمار در شمال غرب موصل را به طور کامل تحت سلطه خود درآورده است. این مسئول عراقی افزود: این درگیری ها منجر به کوچ گروهی ساکنان این منطقه به استان دهوک شد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
داعش خط صادرات نفت عراق به ترکیه را تصرف کرد
داعش خط صادرات نفت عراق به ترکیه را تصرف کرد
يکشنبه 12 مرداد 1393 - 12:16
گروه تروریستی داعش پس از عقب نشینی نیروهای پیشمرگه، 3 چاه نفتی را در منطقه "زمار" در استان نینوا تحت کنترل خود در آورد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت شبکه عراقی "سومریه نیوز" به نقل از منبعی در شرکت نفت شمال اعلام کرد: داعش عصر دیروز چاه های عین زاله، بطمه و ایستگاه پمپاژ نفت به خط لوله نفت عراق - ترکیه را تصرف کرد.
بر اساس این گزارش، سیطره داعش بر این چاه ها، پس از عقب نشینی نیروهای پیشمرگه از منطقه زمار (80 کیلومتری شمال غربی نینوا) صورت گرفت.
به گفته این منبع، از این چاه ها روزانه 20 هزار بشکه نفت تولید می‌شود، و به عنوان یکی از مهمترین چاه های نفت استان نینوا به شمار می آیند، چرا که مقادیری از نفت تولید شده کرکوک را به بندر جیهان ترکیه پمپاژ می‌کنند.
این منبع خاطرنشان کرد، فعالیت این چاه‌ها تا کنون به صورت عادی ادامه داشت ولی صادرات نفت از این چاه ها به دلیل توقف صادرات از خط اصلی نفت در آوریل 2014 متوقف شده بود.
این منبع تأکید کرد که داعش اکنون خط صادرات نفت عراق به ترکیه را تحت کنترل خود در آورده است. این خطوط نفتی از مناطق جنوب غربی کرکوک آغاز می شود و تا بیجی، عین جیش، القیاره، الشوره، الجزیره، زمار و دهوک امتداد می یابد.
این منبع هشدار داد که این گروه تروریستی به وسیله نفتکش در حال قاچاق و فروش نفت خام عراق هست.
یک مسؤول محلی در استان نینوا دیروز اعلام کرد که تروریستهای داعش منطقه "زمار" را کاملا تحت کنترل در آورده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
بیش از 4 هزار زن ایزدی در اسارت داعش
بیش از 4 هزار زن ایزدی در اسارت داعش
پنج‌شنبه 22 آبان 1393 - 20:58
عضو ائتلاف کردستان در پارلمان عراق از اسارت بیش از 4 هزار زن ایزدی در دست تروریست های داعش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ویان دخیل نماینده ایزدی ها در پارلمان عراق در مصاحبه با خبرگزاری "الفرات نیوز" گفت: تروریست های داعش از زمان سیطره بر مناطق ایزدی ها در موصل، هزاران خانواده ایزدی را آواره کرده و 4 هزار زن ایزدی را در اسارت خود نگه داشته اند.

وی افزود: داعشی ها در مناطقی که بر آن چیره شدند، زشت ترین جنایات را در حق شهروندان بی گناه روا داشته اند.

ویان دخیل پیش از این گفته بود، تعداد نیروهای داوطلب مردمی که برای دفاع از کوه سنجار (محل اصلی پناه گرفتن ایزدی ها) به این منطقه رفته اند به 3 هزار نفر رسیده و دولت مرکزی و حکومت محلی کردستان عراق برای حمایت و مجهز کردن ایزدی ها تلاش می کنند.

حمله داعش به سنجار باعث آوارگی هزاران ایزدی شد و بسیاری نیز بدون آب و غذا در بیابان های اطراف جان خود را از دست دادند.

داعش با اسارت گرفتن زنان ایزدی، بازار برده فروشی در برخی از مناطق تحت تسلط خود ایجاد کرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
آزادی ده ها زن و کودک ایزدی عراق از دست داعش
آزادی ده ها زن و کودک ایزدی عراق از دست داعش
جمعه 16 آبان 1393 - 18:07
ده ها زن و کودک ایزدی عراق از چنگال گروه تروریستی و تکفیری داعش رهانده شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرماندهی نیروهای منطقه سنجار استان نینوا در شمال عراق روز جمعه اعلام کرد که 51 زن و کودک ایزدی را از دست داعش آزاد کرده است و آنها را به زودی به استان دهوک منتقل خواهد کرد .
سومریه نیوز به نقل از " آشتی کوجر " فرمانده نیروهای منطقه سنجار گزارش داد : این زنان و کودکان پس از آزادی از روستای زلوقیه در جنوب شهر تلعفر به سنجار منتقل شدند و از آنجا به دهوک منتقل خواهند شد تا در اردوگاه آوارگان اسکان داده شوند .
"نوری عثمان" هماهنگ کننده ویژه امور آوارگان ایزدی منطقه کردستان عراق نیز اخیراً در مصاحبه با سومریه نیوز گفته بود : 200 ایزدی از جمله 130 دختر با پرداخت باج به داعش آزاد شدند که این باج از طریق عشایر به داعش پرداخت شده است .
بابائی
Iran, Islamic Republic of
داعش دختران ایزدی موصل را چند می فروشد؟!
داعش دختران ایزدی موصل را چند می فروشد؟!
سه شنبه 1 مهر 1393 - 21:19
یک مرد موصلی دو دختر از طایفه ایزدی را که داعش به عنوان کنیز می فروشد، خریداری کرده است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه اینترنتی "شاشه نیوز" به نقل از اهالی موصل، اعلام کرد که قیمت هر دختر ایزدی حدود 200 هزار دینار عراقی (140 دلار) است.

فیان دخیل، نماینده ایزدی از فراکسیون ائتلاف کردستان ،از حیدر العبادی، نخست وزیر جدید عراق، خواست اتاق عملیاتی برای نجات دختران و ربوده شدگان ایزدی تشکیل دهد که در اسارت داعش هستند.

مردم کردستان عراق خواستار آزادی دختران ایزدی شده و شعار "زنان ما برای فروش نیستند" را سر دادند.

یک جوان موصلی که به اربیل گریخته است به رسانه های گروهی کرد گفت: عمویش دو دختر ایزدی را در موصل خریده و آنان را آزاد کرده است.

وی افزود: بسیاری از مردم نیز دختران ایزدی را می خرند و سپس آنان را آزاد می کنند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
تجاوز عناصر داعش به دختران عراقی در موصل
تجاوز عناصر داعش به دختران عراقی در موصل
پنج‌شنبه 5 تير 1393 - 13:18
یک روزنامه کویتی از تجاوز عناصر گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) به دختران عراقی در شهر موصل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه کویتی "الانباء" تحت عنوان "دختران عراقی جزییات شب تجاوز عناصر داعش به آنها را بازگو می کنند"، نوشت: برخی دختران عراقی، گروه داعش را به تجاوز به خودشان در شهر موصل متهم کرده اند.از جمله دو خواهر که عناصر داعش یکی پس از دیگری به آنها تجاوز کردند.

شبکه تلویزیونی العراقیه، ویدیویی از دو خواهر را منتشر کرد که یکی از آنها می گفت: "وارد خانه شدند، بسیار بدقیافه بودند، مسلح بودند، سخنانشان قابل فهم نبود و با زبانی ناشناخته سخن می گفتند. یکی از آنها با اسلحه بر بدن و صورت من و خواهرم کوبید، من بیهوش بر زمین افتادم و با صدای فریاد زن همسایه بیدار شدم و دیدم که یک نفر با موهای من بازی می کرد".

خواهر دیگر نیز گفت: "یکی از آنها با لهجه کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگری با زبانی که تابحال نشنیده بودم، صحبت می کردند. در مقابل آنها مقاومت کردم که یکی از آنها بر سر من کوبید، در حالی به هوش آمدم که تمام بدنم غرن در خون شده بود".

این دختر موصلی می گوید 2 نفر به وی تجاوز کرده اند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
زنانی که به خاطر تجاوز "داعش" خودکشی کردند
زنانی که به خاطر تجاوز
جمعه 23 خرداد 1393 - 19:03
سخنگوی کمیسیاریای حقوق بشر سازمان ملل، اعدام 18 نفر و خودکشی چهار زن در موصل به سبب تعرض عناصر داعش به آنان را تأیید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، رابرت کلویل سخنگوی کمیسیاریای حقوق بشر سازمان ملل امروز جمعه اعلام کرد: شمار کسانی که در روزهای اخیر بعد از یورش تندروها (گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام) به شهر موصل در شمال عراق کشته شده اند، احتمالا به صدها نفر می رسد.

وی افزود: این دفتر گزارش هایی دریافت کرده است مبنی بر اینکه عملیات قتل شامل اعدام 17 نفر از کارکنان اداره پلیس به همراه یک کارمند قضایی در مرکز موصل بوده است.

کلویل تصریح کرد: چهار زن از اهالی موصل نیز بعد از تجاوز عناصر داعش به آنها، خودکشی کرده اند و 16 تبعه اردنی نیز در شهر موصل ربوده شده اند.

به گفته این مسئول، زندانیانی که درپی تسلط گروه داعش بر شهر موصل از زندان فرار کرده اند، درتلاش برای انتقام گیری از کسانی هستند که مسبّب زندانی شدن آنها بوده اند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
داعش 11 زن عراقی را ربودند
داعش 11 زن عراقی را ربودند
جمعه 4 بهمن 1392 - 18:27
وزیر دفاع عراق از ربوده شدن 11 زن به دست عناصر داعش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سعدون الدليمي" تأکید کرد، عناصر گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) یازده زن را ربوده و آن ها را به بهانه نداشتن حجاب، به منطقه ای صحرایی برده اند.

الدلیمی در دیدار با تعدادی از بزرگان قبایل و عشایر الانبار گفت: "والی الانبار" (سرکرده داعش در این استان) بزرگان عشایر را تهدید کرده است که " عقال " و " عبا " بپوشند، و به زنان اجاره ندهند که به خیابان یا مدرسه بروند.

سایت عراقی "السومریه نیوز" تأکید کرد که الدلیمی از سکوت برخی در برابر ربوده شدن یازده زن از سوی افراد مسلح و انتقال آنان به صحرا به بهانه نداشتن حجاب انتقاد کرد.

الدلیمی گفت: داعش خواهان تشکیل حکومت اسلامی بر روی جمجمه های ساکنان استان الانبار است و از آن جا می خواهد این دولت را تا بغداد نیز گسترش دهد.

وی به عناصر داعش هشدار داد که میان آنان و بغداد، سدی از آتش قرار دارد.

وی اظهار داشت: هرکدام از اهالی عشایر که در راه وطن کشته شود، یکی از شهدای ارتش یا پلیس به حساب خواهد آمد.

شورای استان الانبار بیستم ماه جاری تهدید کرده بود درصورتیکه همه راه حل ها برای بحران فلوجه به شکست بیانجامد، بحران فلوجه از راه امنیتی حل و فصل خواهد شد.

الدلیمی با بیان اینکه اوضاع در فلوجه همچنان ناآرام است ، از ساکنان این شهر خواست که با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

استان الانبار درغرب عراق که مرکز آن شهر رمادی (110 كیلومتری غرب بغداد)است ، از 21 دسامبر گذشته ، صحنه عملیات گسترده ارتش است؛ این استان تا مرزهای اردن و سوریه ادامه دارد به همین دلیل به یکی از مناطق استقرار عناصر القاعده تبدیل شده بود.

این عملیات با همکاری عشایر و پلیس محلی برای مقابله با عناصر القاعده و به ویژه گروه داعش اجرا می شود.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
سرکرده سعودی زنان داعش در عراق به دام افتاد
سرکرده سعودی زنان داعش در عراق به دام افتاد
پنج‌شنبه 3 بهمن 1392 - 18:48
نیروهای امنیتی عراق یک زن عربستانی را که در این کشور تحت عنوان "امیرة النساء" با گروه تروریستی داعش همکاری می کرد، دستگیر کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه اطلاع رسانی عراق به نقل از منابع ارشد امنیتی عراقی تأکید کرد نیروهای امنیتی عراقی 4 تروریست را دستگیر کردند که یکی از آنان "ام مقداد" نام داشت.
بر اساس این گزارش، این زن 45 ساله که شناسنامه سعودی دارد، مسئول هماهنگی زنان عضو "داعش" در استان الانبار عراق بود.
این زن در منطقه "البو بالی" در شهر رمادی، به دام افتاد.
نیروهای ارتش عراق از حدود یک ماه قبل عملیات گسترده‌ای را در استان الانبار برای نابودی القاعده آغاز کرده اند. عشایر و پلیس محلی نیروهای ارتش را در این عملیات همراهی می‌کنند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
تجاوز اعضای گروه داعش به زنان در موصل
تجاوز اعضای گروه داعش به زنان در موصل
دوشنبه 26 خرداد 1393 - 19:19
العالم - نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق اعلام کرد که اعضای گروهک تروریستی داعش در موصل، چند کلیسا را به آتش کشیده و به پنج زن تجاوز کرده اند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری العالم، به نقل از "سومریه نیوز" نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق تاکید کرد که تروریست های داعش ضمن ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان موصل، کلیساها را به طور کامل به آتش کشیدند.

نماینده اتحادیه اروپا در عراق با اشاره به ادامه کوچ اهالی استان نینوا به علت اقدامات وحشیانه تروریست های داعش، تاکید کرد که تروریست های داعش به پنج زن در موصل تجاوز کرده اند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
فرار هزاران زندانی در موصل با کمک داعش
فرار هزاران زندانی در موصل با کمک داعش
سه شنبه 20 خرداد 1393 - 11:20
عناصر داعش پس از تصرف چند زندان در شهر موصل، هزاران تن از محکومان را فراری دادند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت "سومریه نیوز" به نقل از منابعی در پلیس استان نینوا اعلام کرد عناصر داعش زندانهای بادوش و تسفیرات را در شهر موصل تصرف کرده و هزاران زندانی را فراری دادند.

عناصر داعش بامداد امروز پس از محاصره ساختمان استانداری نینوا در شهر موصل، آن را تصرف کردند.

سومریه نیوز همچنین به نقل از منابعی در استان نینوا اعلام کرد، در پی حمله عناصر داعش به زندان "بادوش" در نینوا (20 کیلومتری غرب موصل) بیش از 1400 تن از محکومان از این زندان فرار کردند.

خبرنگار شبکه العالم نیز از فرار 790 تن از محکومان از زندان "تسفیرات" موصل خبر داد و تأکید کرد که نیروهای ارتش و عناصر مسلح در اطراف منطقه "الشرقاط" با یکدیگر درگیر شده اند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل ازمنابع امنیتی عراقی خاطرنشان کرد که "اثیل النجیفی" استاندار نینوا که داخل ساختمان استانداری محاصره شده بود توانست با کمک نیروهای پلیس و امنیتی از این ساختمان خارج شود.
گزارشها حاکی است که تروریستهای داعش در این حملات از انواع سلاح سبک و سنگین و موشک و خمپاره استفاده می کنند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
داعش بخشهایی از شهر موصل را تصرف کرد
داعش بخشهایی از شهر موصل را تصرف کرد
سه شنبه 20 خرداد 1393 - 10:36
پلیس استان نینوا در عراق از حمله تروریست‌های داعش به استانداری نینوا در شهر موصل خبر داد و تأکید کرد که این گروه تروریستی بخشهایی از این استان را تصرف کرده است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت عراقی "سومریه نیوز" به نقل از پلیس استان نینوا اعلام کرد، عناصر گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام از دیشب ساختمان استانداری نینوا در شهر موصل را تحت کنترل خود در آورده اند.

داعش بخشهایی از شهر موصل را تصرف کرد

استانداري نينوا

بر اساس این گزارش، عناصر داعش در بخش های شرقی و غربی این شهر مستقر شده اند.
خبرها حاکی است که عناصر داعش پس از درگیری سنگین با نیروهای امنیتی در مناطق مختلف شهر موصل، در بخش هایی از این شهر مستقر شده و ساختمان استانداری را تحت کنترل خود در آورده اند.

از سوی دیگر خبرگزاري رويترز به نقل از افسران ارتش عراق گزارش داد كه عناصر تندرو درحال حاضر، بخش غربي شهر موصل را در كنترل خود دارند و به پيشرفت به جنوب اين شهر به ويژه به سمت پايگاه اصلي ارتش كه درآن يك فرودگاه نظامي قرار دارد و تحت محافظت شديد است، ادامه مي دهند.
يك مسوول امنيتي مركز عمليات نينوا با تاکید بر نیاز نيروهاي حمايتي برای مقابله با عناصر مسلح گفت: عناصر مسلح وابسته به گروه دولت اسلامي عراق و شام (داعش) ، در فاصله 3 كيلومتري پايگاه نظامي الغزلاني هستند.
پليس عراق و مسوولان محلي گزارش دادند كه عناصر تندرو از جرثقيل براي ايجاد موانع درمقابل نيروهاي ارتش عراق با هدف جلوگيري از كنترل دوباره شهر موصل استفاده مي كنند.
استان نینوا (504 کیلومتری شمال پایتخت عراق) از جمعه گذشته صحنه درگیری های خونباری بین عناصر داعش و نیروهای عراقی است. این درگیری ها به کشته شدن شماری از شهروندان، و آوارگی و مهاجرت ساکنان این استان منجر شده است.

روحانیون و ائمه استان نینوا دیروز از مردم خواستند سلاح به دست بگیرند و از نهادهای امنیتی در مبارزه با عناصر داعش که از ششم ماه جاری در چند منطقه شهر موصل مستقر شده اند، حمایت کنند.

"اثیل النجیفی" استاندار نینوا نیز از مهاجرت گروهی از اهالی این شهر انتقاد کرد و خواستار تشکیل کمیته های مردمی برای محافظت از موصل در برابر گروه های تروریستی شد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
کمک‌های میلیونی موصل به داعش
کمک‌های میلیونی موصل به داعش
چهارشنبه 21 خرداد 1393 - 11:55
یک روزنامه انگلیسی نوشت، بیشتر منابع مالی داعش از شهر موصل تامین می شد و این گروه در سوریه بیشترین دستمزد را به عناصرش پرداخت می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی "تایمز" روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: بیشتر کمک مالی به گروه «داعش» از حامیان و نیروهای این گروه در موصل صورت می گرفت. در این شهر، ماهانه سه میلیون دلار برای خرید سلاح و تجهیزات به این گروه ارائه می شد.
"کاترین فلیپ" نویسنده در بخشی از این مطلب تأکید کرد: داعش اوایل سال پیش دامنه فعالیت هایش را به سوریه توسعه داد، و ابتدا مخالفان را علیه نظام سوریه کمک می کرد، اما موضع آن به سرعت تغییر داد و علیه مخالفان وارد جنگ شد.
فیلیپ خاطرنشان کرد، در بین گروه‌هایی که در سوریه در حال جنگ هستند، داعش بیشترین منابع مالی را در اختیار دارد و بیشترین دستمزد را به عناصر خود می پردازد، و بهترین و پیشرفته ترین سلاح ها را در اختیار آن قرار می دهد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
"دفتر ازدواج" داعش برای زنان متقاضی جهاد نکاح
سه شنبه 7 مرداد 1393 - 16:19
گروهک تروریستی داعش پس از برپایی تورهای گردشگری برای تروریست ها وغیر نظامیان در مناطق تحت کنترل خود، به تازگی برای زنان مجرد و بیوه‌زنانی که تمایل به ازدواج با تروریست‌ها دارند، "دفتر ازدواج" تاسیس کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، تروریستهای تکفیری داعش برای راحتی اعزام زنان به خط مقدم جبهه در سوریه و عراق به منظور تروریست های داعش سوء استفاده از آنان، مرکز آشنایی و ازدواج تشکیل داده اند.

مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه (مخالف دولت) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده که "دفتر ازدواج" تروریست های تکفیری در شهر الباب سوریه در استان حلب قرار دارد.

این مرکز تاکید کرد: شبه نظامیان داعش زنان مجرد و بیوه را تشویق می کنند که نام و نشانی خود را به آنها بدهند و بعد از آن تکفیری ها می توانند برای سوء استفاده های جنسی نزد آنها بروند.

تروریست های داعش همچنین ماه ژوئیه از ساکنان شهر موصل عراق خواسته بودند که زنان خود را برای بهره‌جویی در اختیار آنان قرار دهند و نسبت به عواقب سرپیچی از این فرمان نیز به آن‌ها هشدار دادند.

داعش علاوه بر این، متهم به ارتکاب جنایات جنگی در عراق و سوریه است که ازجمله آنها می توان به تجاوز به عنف، اعدام بدون محاکمه، ربودن جمعی غیرنظامیان و قتل عام اشاره کرد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
جهاد نکاح دختران تونسی در سوریه
جهاد نکاح دختران تونسی در سوریه
جمعه 9 خرداد 1393 - 18:35
در پی فتوای یک مبلغ وهابی با مضمون سفر دختران جوان به سوریه برای اجرای "جهاد نکاح " وزیر امور دینی تونس به شدت با این فتوای جنجال برانگیز برخورد کرد.

"نورالدین الخادمی" وزیر امور دینی دولت تونس در فروردین 1392 با اشاره به فتواهایی که تحت عنوان" جهاد نکاح" منتشر شده و یک مبلغ تندروی وهابی منتسب می شود، گفت: هر فتوایی باید مستند به مراجع علمی، موضوعی و منطقی باشد.
وی از مردم تونس خواست فرزندان خود را نسبت به خطرات این دعوت‌ها که از احساسات فرهنگی مذهبی مردم سوء استفاده می‌کنند، آگاه سازند.
الخادمی افزود: شبکه‌های تندرو با دعوت به جهاد قصد دارند موجبات نفرت و تعصب مردم تونس را فراهم کرده و آنان را به کشورهایی بفرستند که اکنون شاهد درگیری‌های داخلی است.
اظهارات وزیر امور دینی تونس در واکنش به خبر رسانه‌های عربی و منطقه‌ای درباره اقدام طرفداران گروهک تروریستی النصره در ربودن یک دختر 16 ساله تونسی و فرستادن وی به سوریه برای عمل به فتوایی تحت عنوان "جهاد نکاح " مطرح شد.
در همین راستا یک فرد مسلح تونسی در سوریه به نام " أبوقصی " از اعزام 13 دختر تونسی به سوریه برای عمل به این فتوای خبر داد و گفت: زنی به نام "ام جعفر" که در اصل رقاصه شبکه‌ای به نام "غنوه" بوده است، نظارت براین دختران را برعهده دارد.
حدود دو ماه پیش از این ماجرا، مبلغان وهابی‌ با صدور فتوایی بهترین راه برای شرکت زنان در جهاد، را "جهاد نکاح" در سوریه عنوان کرده بودند.
بر اساس این فتوای عجیب، دختران و یا زنان اگر برای رفع نیازهای جنگجویان در سوریه به این کشور سفر کنند، پاداش آنها بهشت است(!)
بابائی
Iran, Islamic Republic of
حضور 15 زن خارجی در استان الانبار برای جهاد نکاح
حضور 15 زن خارجی در استان الانبار برای جهاد نکاح
جمعه 2 خرداد 1393 - 19:06
یكی از مسؤولان استان الانبار عراق از حضور 15 زن خارجی وابسته به گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) در شهر فلوجه خبر داد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، "حمید الهایس" رئیس شورای نجات استان الانبار در كنفرانسی مطبوعاتی در مركز خبری شبكه اطلاع رسانی عراق گفت: اطلاعاتی داریم كه نشان می دهد 15 زن عضو گروه داعش از كشورهای خارجی مختلف برای به اصطلاح "جهاد نكاح" در منطقه فلوجه همراه عناصر داعش هستند. این پدیده از خارج از مرزهای عراق با هدف ارتكاب اقدامات حرام وارد عراق شده است.
وی افزود: عملیات امنیتی با دقت در همه مناطق و محله های شهر فلوجه به منظور ریشه كن كردن تمام گروههای تروریستی ادامه دارد و اعضای عشایر فلوجه باید علیه عناصر داعش قیام كنند.
نیروهای عراقی هم اكنون با پشتیبانی حملات هوایی و توپخانه ای شدید درتلاش برای یورش به شهر فلوجه هستند، اما با سرسختی گروههای مسلح در این شهر روبرو هستند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
درخواست جالب شیخ سعودی ازتروریست‌های داعش
درخواست جالب شیخ سعودی ازتروریست‌های داعش
دوشنبه 14 بهمن 1392 - 19:22
العالم - "عبدالله المحیسنی" شیخ سعودی، از گروهک تروریستی داعش درخواست کرده که به عراق بازگشته و جنگ در سرزمین شام را به دیگر گروهک تروریستی یعنی النصره واگذار کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، المحیسنی در یک فایل صوتی که در سایت های مخالفان سوری منتشر شد، از اختلافات موجود میان گروهک های تروریستی داعش و النصره انتقاد کرد.

وی همچنین از مخالفت داعش با طرح وی به منظور تشکیل دادگاه اسلامی برای حل اختلافات میان گروهک های مختلف تروریستی در سوریه از جمله داعش و النصره انتقاد کرد.

این شیخ سعودی با اشاره به اوضاع سوریه، می افزاید: شام شعله ور شد و پس از آن دزدها و خائنان آمدند و امور به هم پیچید، لذا آن گونه که برخی تصور می کنند این جنگ (سوریه) برای اسلام یا تشکیل دولت اسلامی نیست، اگر چنین بود، چرا این اتفاقات رخ داد؟

المحیسنی همچنین عملیات انتحاری داعش علیه دیگر گروه ها در سوریه را محکوم کرد و از "ابوبکر البغدادی" خواست ضمن خارج کردن داعش از سوریه، این گروهک را در عراق، "سد راه حضور شیعیان و مانعی در مسیر غربی ها" قرار دهد و اجازه دهد تا گروهک النصره در سوریه، مکمل "طرح اسلامی" باشد.

وی در این فایل صوتی خواستار توقف درگیری ها میان گروهک های مسلح در حال جنگ با ارتش سوریه شده است.

11
بابائی
Iran, Islamic Republic of
درخواست جالب شیخ سعودی ازتروریست‌های داعش
درخواست جالب شیخ سعودی ازتروریست‌های داعش
دوشنبه 14 بهمن 1392 - 19:22
العالم - "عبدالله المحیسنی" شیخ سعودی، از گروهک تروریستی داعش درخواست کرده که به عراق بازگشته و جنگ در سرزمین شام را به دیگر گروهک تروریستی یعنی النصره واگذار کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، المحیسنی در یک فایل صوتی که در سایت های مخالفان سوری منتشر شد، از اختلافات موجود میان گروهک های تروریستی داعش و النصره انتقاد کرد.

وی همچنین از مخالفت داعش با طرح وی به منظور تشکیل دادگاه اسلامی برای حل اختلافات میان گروهک های مختلف تروریستی در سوریه از جمله داعش و النصره انتقاد کرد.

این شیخ سعودی با اشاره به اوضاع سوریه، می افزاید: شام شعله ور شد و پس از آن دزدها و خائنان آمدند و امور به هم پیچید، لذا آن گونه که برخی تصور می کنند این جنگ (سوریه) برای اسلام یا تشکیل دولت اسلامی نیست، اگر چنین بود، چرا این اتفاقات رخ داد؟

المحیسنی همچنین عملیات انتحاری داعش علیه دیگر گروه ها در سوریه را محکوم کرد و از "ابوبکر البغدادی" خواست ضمن خارج کردن داعش از سوریه، این گروهک را در عراق، "سد راه حضور شیعیان و مانعی در مسیر غربی ها" قرار دهد و اجازه دهد تا گروهک النصره در سوریه، مکمل "طرح اسلامی" باشد.

وی در این فایل صوتی خواستار توقف درگیری ها میان گروهک های مسلح در حال جنگ با ارتش سوریه شده است.

11
بابائی
Iran, Islamic Republic of
داعش بار دیگر زنان موصل را تهدید کرد
داعش بار دیگر زنان موصل را تهدید کرد
شنبه 4 مرداد 1393 - 14:05
گروهک تروریستی داعش در ادامه اقدامات خود علیه ساکنان موصل، زنان این شهر را تهدید کرد که باید تمام صورت خود را بپوشانند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، داعش زنان موصل را تهدید کرده در صورت عدم رعایت حجاب کامل و نپوشاندن تمام صورت خود، به شدت مجازات خواهند شد.

این گروهک تروریستی در راستای تفسیر افراطی خود از دین اسلام، مقرراتی را برای نحوه حجاب و لباس زنان وضع کرده است.

داعش در بیانیه ای اعلام کرده است، شروطی که برای لباس و زینت زنان وضع کرده تنها برای جلوگیری از فساد و خودنمائی آنان است، و این محدودیت برای آزادی آنها محسوب نمی شود بلکه از ابتذال و چشم چرانی دیگران ممانعت می کند.

در این بیانیه همچنین آمده است هر کس این مقررات را رعایت نکند و باعث فتنه و فساد شود، بازخواست و به شدت مجازات می شود تا جامعه مسلمانان و دین حفظ شود.
یکی از علمای موصل به خبرگزاری رویترز گفت عناصر داعش به مسجد آمدند و او را وادار کردند این بیانیه را با بلندگو برای نماز گزاران قرائت کند.
داعش پیش از این نیز تردد زنان بدون محرم را در موصل ممنوع کرده بود.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
چرا پدر مسیحی در موصل خودکشی کرد؟
چرا پدر مسیحی در موصل خودکشی کرد؟
سه شنبه 10 تير 1393 - 18:40
یک مرد مسیحی در شهر موصل عراق که نمی‌توانست شوک حاصل از تجاوز وحشیانه تروریست‌های داعش به همسر و دخترش را تحمل کند، خودکشی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، خبرگزاری مسیحیان آشوری در گزارشی از موصل آورده است: شماری از تروریست های داعش که به زعم خود در صدد اجرای "قوانین اسلامی" در شمال عراق هستند، با ورود به خانه این خانواده آشوری خواهان دریافت "جزیه" شدند و زمانی که آنها اعلام کردند به دلیل نداشتن پول نمی توانند جزیه بدهند، سه تن از تروریست ها، مادر و دختر خانواده را در برابر دیدگان پدر مورد تعرض قرار دادند.

شوک روانی حاصل از این جنایت به قدری پدر خانواده را تحت تاثیر قرار داد که او نیز پس از مدتی کوتاه، دست به خودکشی زد و به زندگی خود پایان داد.

در حادثه ای مشابه نیز 4 نفر از زنان مسیحی منطقه به دلیل عدم رعایت حجاب، توسط اعضای داعش به قتل رسیدند.

بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی مقامات آمریکایی، شمار تروریست های داعش در عراق و سوریه اکنون به بیش از ده هزار نفر رسیده و توان نظامی آنها نیز با توجه به تجاوزات و غنیمت هایی که به دست آورده اند، همچنان رو به افزایش است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
بازار داعش برای فروش دختران ایزدی
بازار داعش برای فروش دختران ایزدی
سه شنبه 16 دی 1393 - 10:48
سرنوشت صدها زن و دختر ایزدی عراق همچنان نامعلوم است و گزارش های مستند حاکی است که داعش بازاری را برای فروش زنان و دختران ایزدی به راه انداخته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دختر ایزدی 18 ساله ای که یک ماه در اسارت داعش بود و سرانجام توانست از دست این گروه تروریستی فرار کند، می گوید که با چشمان خود دیده است که صدها زن و دختر ایزدی به دست داعش اسیر شده بودند و عمر برخی دختران هم از 7 سال تجاوز نمی کرد .
روزنامه "الشروق" نوشت، این دختر ایزدی که نامش "بایام" است، تأکید می کند که در ابتدای اسارت به آنها آب و غذا نمی دادند مدتی بعد هر روز تعدادی از زنان و دختران را انتخاب می کردند و با خود می بردند سپس بقیه دختران و زنان را یکی پس از دیگری بررسی کردند و تعدادی از آنها را با خود بردند.
بایام که هم اکنون همراه خانواده اش در یکی از اردوگاه های آوارگان استان دهوک به سر می برد، می گوید : نمی دانم دختران را به کجا می بردند و من خوشبختانه توانستم فرار کنم.

بایام گفت: داعش زنی را به نام عایشه پس از کشتن شوهرش اسیر کرد و از سنجار به موصل برد و در حالی که باردار بود، در بازار برده فروشی به فروش گذاشت .
بایام می افزاید : هر زن و دختر به قیمت 15 هزار دینار عراقی (13 دلار) فروخته می شد.

وی تأکید کرد: اکثر مشتری ها از موصل و الانبار بودند . بسیاری از زنان و دختران به افرادی که سن بسیار بالائی داشتند ، فروخته شدند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
داعش زنان ایزدی را برهنه به مزایده می گذارد
داعش زنان ایزدی را برهنه به مزایده می گذارد
شنبه 16 خرداد 1394 - 22:09
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور خشونت جنسی در درگیری ها، با اشاره به جنایت هولناک گروه تروریستی داعش در حق زنان ایزدی، گفت: داعشی ها زنان ایزدی را برهنه به مزایده می گذارند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "زینب بنگورا" روز شنبه به "سی ان ان " گفت: عناصر داعش زنان و دختران ایزدی را برهنه در معرض فروش قرار می دهند.

وی پس از بازدید از اردوگاه های آوارگان عراقی و سوری خاطرنشان کرد، داعشی ها دختران ایزدی را به صورت علنی، برهنه به مزایده می گذارند.

بنگورا در این مصاحبه به فاجعه ورود عناصر داعش به روستاهای ایزدی ها اشاره کرد و افزود: داعش بر اساس رویکرد جنسی خود زنان ایزدی را گزینش کرده و پس از اطمینان از باکره بودن دختران جوان، تعیین می کنند که کدام یک از آنها به رقه سوریه بروند و در این میان دختران کم سن و سال و زیبا بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: شماری از این دختران، آشکارا و برهنه در بازار به مزایده گذاشته می شوند و در این مدت این دختران تا قبل از فروخته شدن از سوی مشتریان به شدت مورد اهانت قرار می گیرند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور خشونت جنسی در پایان تصریح کرد که حتی در این میان یکی از زنان ایزدی بعد از آن که مدتی به عنوان برده به کار گرفته شده بود، در مقابل یک بسته سیگار فروخته شد و این امر همچنان ادامه دارد و به یک مورد محدود نمی شود.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
داعش 1600زن و کودک ایزدی را در موصل ربوده است
داعش 1600زن و کودک ایزدی را در موصل ربوده است
سه شنبه 13 مرداد 1394 - 11:03
العالم - رییس کمیسیون "زن و کودک" پارلمان عراق گفت: "داعش" پس از اشغال موصل هزار و 600 زن ایزدی را ربود.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سومریه نیوز، انتصار الجبوری در نشستی خبری افزود: حدود 350 نفر از ربوده شدگان با فرار یا پرداخت غرامت مالی خود را از چنگ داعش نجات دادند.

جبوری تاکید کرد: کمیسیون زن و کودک پارلمان عراق مقرر کرده است همه زنان ایزدی که نجات یافته اند مشمول حقوق ماهانه "مساعدت اجتماعی" – بدون شرط یا ضوابط – شوند.

داعش تابستان گذشته پس از حمله به روستاهای ایزدی نشین شهر سنجار عراق دهها نفر از زنان ایزدی را ربود.

شهر موصل همچنان از تابستان سال گذشته در اشغال داعش است.

به نوشته سومریه نیوز تلاش های این گروه تروریستی برای تحمیل دیدگاه های افراطی اش بر مردم موصل، این شهر را با بحران امنیتی و انسانی بزرگی مواجه کرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
ورای امنیت برای دختر ایزدی اشک ریخت!
شورای امنیت برای دختر ایزدی اشک ریخت!
جمعه 27 آذر 1394 - 13:50
العالم - دختری ایزدی به نام " نادیا مراد " در جلسه شورای امنیت سازمان ملل سخنانی درباره برده داری داعش و ظلم و ستم آنان به زنان و کودکان به زبان آورد و اعضای جلسه این شورا را به گریه انداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از تارنمای میدل ایست آنلاین: نادیا مراد در جلسه ای که شورای امنیت برای بررسی مساله " قاچاق انسان در زمان جنگ" برگزار کرده بود ، از این نهاد بین المللی خواست که بیش از 3 هزار زن و کودک ایزدی را از اسارت گروه تروریستی داعش نجات دهد.

نادیا درجلسه روز پنجشنبه شورای امنیت گفت: داعش زنان و دختران ایزدی به بردگی گرفته شده را می فروشد و هزاران ایزدی در مناطق تحت تصرف این گروه تروریستی انواع رنج و دردها را تحمل می کنند.

این دخترعراقی که هم اکنون درآلمان به سر می برد ، گفت: درخواست ما از شورای امنیت این است که برای آزادسازی بیش از 3 هزار و 400 زن و کودک ایزدی از دست داعش وحشی و بی رحم تلاش کند، قاچاق انسان را کشتار جمعی بداند، پرونده ای در دیوان کیفری بین المللی برای پیگیری جرایم و جنایات داعش باز کند و همه مناطق ایزدی نشین اشغالی را آزاد کرده و روستای کوجو را برای دفن کشته های ایزدی بازپس بگیرد.

روستای کوجو در جنوب شهر سنجار در استان نینوا واقع است.

نادیا که مدتی اسیر داعش بود و سرانجام توانست فرارکند، همچنین خواستار حمایت بین المللی از مناطق ایزدی نشین و اقلیت های درمعرض خطر شد و گفت که ایزدی ها برای بازگشت به مناطق خود نیاز به حمایت بین المللی دارند، باید از بودجه لازم تحت نظارت بین المللی برخوردار شوند و مناطق آنها بازسازی شود .

این دخترایزدی خواستار پناه دادن به آوارگان ایزدی شد و خطاب به کشورهای جهان گفت : مرزهای خود را به روی ما قربانیان باز کنید . حق ماست که برای حفظ عزت خود به دنبال کشوری امن باشیم.

نادیا گفت: هرروز صدها نفر جان خود را به خطر می اندازند و ما امروز از شما می خواهیم که به ایزدی ها و دیگر اقلیت های در معرض خطر خصوصاً قربانیان قاچاق انسان پناه بدهید.

وی در پایان سخنان خود با درخواست از شورای امنیت برای ریشه کنی داعش گفت: درخواست ما ریشه کنی همیشگی داعش و تحویل همه قاچاقچیان انسان و عاملان کشتار جمعی به دست عدالت است تا زنان و کودکان عراق ، سوریه ، نیجریه ، سومالی و دیگر جاهای جهان در آرامش زندگی کنند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
خاطرات تلخ دختر ایزدی از ظلم و ستم داعش
خاطرات تلخ دختر ایزدی از ظلم و ستم داعش
چهارشنبه 23 دی 1394 - 21:41
العالم - "ایمان" دختر ایزدی نجات یافته از چنگال گروهک تروریستی داعش با بیان گوشه ای از جنایت های داعش، از جهانیان خواست تا دختران و زنان ایزدی گرفتار این گروهک را نجات داده و به رنج و گرفتاری آنان پایان دهند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، ایمان دختر 13 ساله که در اردوگاه شاریا در شهر دهوک سکونت دارد، به بیان رنج و گرفتاری های دوران تسلط داعش بر منطقه سنجار پرداخت و اظهار داشت: وقتی داعش منطقه سنجار را به اشغال درآورد نتوانستیم فرار کنیم و عناصر داعش همه افراد خانواده هشت نفره ما را به اسارت گرفتند.
وی درگفت و گو با سومریه نیوز افزود: داعشی ها مرا به همراه سایر دختران به موصل فرستادند اما سایر افراد خانواده ام در نزد آنها در تلعفر گروگان باقی ماندند و در موصل بدون آب و غذا سه روز در زندان انفرادی بودم و همواره مورد ضرب و شتم قرار می گرفتم تا اینکه به روستای کوجو در غرب موصل منتقل شدم.
وی ادامه داد: داعش دختران ایزدی مورد نظر خود را به زور با خویش برده و به عناصر مسلح عرضه می کرد و سپس با قرعه کشی ما را در میان خود توزیع می کردند. یکی از دختران در برابر چشمان ما خودکشی کرد زیرا تحمل اقدام های ضد انسانی داعش را نداشت.
وی خاطرنشان کرد: فرد مسلحی که قرعه من به نام او افتاده بود، به پول نیاز داشت و به همین دلیل مرا در بازار موصل در ازای دریافت هزار دلار به مرد دیگری فروخت. مردی که مرا خرید به من اطمینان خاطر داد که مرا به خانواده ام بازخواهد گرداند به شرط آنکه مسلمان شوم و من نیز به ناچار پذیرفتم و حفظ قرآن و نماز اسلامی بر من تحمیل شد. پس از حفظ قرآن آن مرد مرا به خانواده ام در تلعفر بازگرداند.
وی با بیان اینکه به سختی می توان مصیبت ها و جنایت های داعش را فراموش کنم ، تاکید کرد: داعش تمام افراد خانواده ام را وادار کرد تا به زور مسلمان شده و ازآنها به عنوان برده در کارهای کشاورزی و چوپانی استفاده کرد. خانواده ام چند ماه پیش از چنگ داعش گریختند.
به گزارش سومریه نیوز، از افزون بر سه هزار مرد و زن ایزدی ربوده شده توسط داعش در سال گذشته، با کمک دولت خودگردان منطقه کردستان 2 هزار و 331 تن از آنان نجات یافتند که در میان آنها 316 مرد و 867 زن و هزار و 148 کودک یافت می شود.
شایان ذکر است داعش در اوایل ماه اوت گذشته بر منطقه سنجار تسلط یافت که در نتیجه آن تقریبا 400 هزار نفر به دهوک کوچ کردند، دهها هزار ایزدی در کوهستان سنجار به محاصره داعش درآمدند و توسط عناصر داعش قتل عام و یا ربوده شدند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
اتباع کویت و سعودی در خرید و فروش زنان ایزدی!
اتباع کویت و سعودی در خرید و فروش زنان ایزدی!
چهارشنبه 15 ارديبهشت 1395 - 18:55
العالم ـ یک زن ایزدی با افشای جنایت های تروریست های داعش در تجاوز به زنان و دختران از حضور اتباع کویت، سعودی و لیبی درمیان خریداران زنان و دختران به اسارت گرفته شده خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این زن که به تازگی موفق به فرار از مناطق تحت اشغال داعش شده است، گفت که او و دخترانش بارها مورد تجاوز عناصرداعش قرار گرفتند و خودش 14 بار در مزایده فروخته شد که نخستین بار توسط یک داعشی سعودی و در 13 بار دیگر از سوی دیگرعناصر این گروه تروریستی از جمله اتباع لیبی وکویتی خریداری شد.

این زن ایزدی بیان کرد که عناصرداعش بارها به وی و دخترانش تجاوز کردند سپس به همراه دیگر زنان اسیر به مزایده گذاشته شد.

به نوشته پایگاه روزنامه "الرای" کویت، این زن ایزدی که هنیف نام دارد، 10 روز پیش، پس از آنکه موفق شد از جهنم بردگی جنسی پا به فراربگذارد، وارد شهر کردنشین دهوک در شمال عراق شد.

هنیف می گوید که در جهنم بردگی جنسی داعش، طعم تلخی های بسیاری از جمله تجاوزوکار اجباری علاوه بر ردوبدل کردن وی به عنوان کالایی در دست مردان را چشیده است.

وی پس از ملحق شدن به همسرش که قبلا موفق به فرار به سمت دهوک شده بود، گفت که کابوس این خانواده هنوز به پایان نرسیده است؛ زیرا 4 دخترش که بین 12 تا 19 سال دارند، همچنان در دست عناصر داعش اسیر هستند؛ داعشی ها پس از آنکه این دختران و دیگر زنان اسیر را وادار به پذیرش اسلام کردند، به اجبار به عقد خود درآوردند.

بنا به این گزارش، هنیف و همسرش حمدی به همراه دو پسرشان در زمان حاضر در کنار حدود 16 هزار آواره دیگر که اغلب ایزدی هستند، در اردوگاه روانگا در یکی از حومه های شهر دهوک بسر می برند.

210-9
بابائی
Iran, Islamic Republic of
زن ایزدی با شکنجه‌گر خود در آلمان روبرو شد!
زن ایزدی با شکنجه‌گر خود در آلمان روبرو شد!
يکشنبه 27 تير 1395 - 07:58
یکی از زنان ایزدی عراقی که برای درمان به آلمان منتقل شده است، با یکی از عناصر گروه تروریستی داعش که مدتی او را به بردگی گرفته بود، روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این زن ایزدی 30 ساله متوجه شد که یک داعشی به همراه همسرش برای دریافت پناهندگی انسانی به آلمان آمده‌اند.
"ابو شجاع دنایی" یکی از فعالان شناخته شده در آزادسازی زنان و مردان ایزدی به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت، این زن ایزدی در بازاری در منطقه "بادن" آن داعشی را شناخت.
دنایی افزود: این زن ایزدی، به پلیس آلمان در محل اقامت خود شکایت کرد. آن داعشی که احتمالا سوری است، به مدت 4 ماه این زن ایزدی را در مناطق تحت کنترل داعش بین سوریه عراق، به بردگی گرفته بود.
دنایی تأکید کرد که این زن ایزدی به همراه فرزندانش در چارچوب برنامه حمایت از زنان ایزدی نجات یافته به آلمان منتقل شده‌ا‌ند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
کمیته حقیقت یاب سازمان ملل:
داعش به نسل کشی ایزدی ها ادامه می دهد
داعش به نسل کشی ایزدی ها ادامه می دهد
پنج‌شنبه 14 مرداد 1395 - 10:44
کمیته حقیقت یاب سازمان ملل در سوریه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش همچنان به جنایات وحشیانه خود از جمله کشتار گروهی اقلیت ایزدی در عراق ادامه می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کمیته حقیقت یاب سازمان ملل با صدور بیانیه ای در ژنو به مناسبت دومین سالگرد حمله وحشیانه گروه تروریستی داعش به ایزدی ها در منطقه سنجار در شمال عراق گفت: بیش از 3200 زن و کودک اقلیت ایزدی همچنان در اسارت داعش هستند و در معرض "بدترین خشونت های غیر قابل تصور" قرار دارند.

این کمیته در بیانیه خود تصریح کرد: اکثر ایزدی های اسیر، در خاک سوریه نگه داری می شوند و در آنجا تروریست های داعش از دختران خردسال و نوجوانان به عنوان برده استفاده می کنند و پسربچه های ایزدی را هم مجبور می کنند که در کنارشان بجنگند. علاوه بر این، هزاران مرد جوان و نوجوان ایزدی همچنان در جرگه گمشدگان هستند.

به نوشته سایت روسیا الیوم، کمیته حقیقت یاب سازمان ملل با انتشار گزارشی در 16 ژوئن گذشته (27 خردادماه) نیز اعلام کرده بود: اقلیت ایزدی در معرض انواع جنایات گروه تروریستی داعش اعم از جنایات جنگی، نسل کشی و جنایت علیه بشریت قرار گرفته است.

این کمیته بار دیگر با تکرار توصیه های خود، جامعه جهانی را به حمایت از اقلیت ایزدی فراخواند.

کمیته حقیقت یاب سازمان ملل به معاهده جلوگیری از وقوع جنایت کشتار جمعی و مجازات عاملان آن اشاره و تاکید کرد که ضرورت بررسی جنایات "داعش" علیه ایزدی ها، در نهادهای قضایی را در کانون توجهات خود قرار داده است.
208-6
بابائی
Iran, Islamic Republic of
داعش زنان ایزدی را در حراجی در عربستان می‌فروشد
داعش زنان ایزدی را در حراجی در عربستان می‌فروشد
يکشنبه 4 مهر 1395 - 22:13
یک روزنامۀ انگلیسی فاش کرد که گروه تروریستی داعش، زنان ایزدی را در حراجی در عربستان سعودی می فروشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامۀ "سان" نوشت: «این راز پس از آن فاش شد که یکی از عناصر تکفیری داعش، در شهر شرقاط در جنوب موصل کشته شد». بر پایه این گزارش، پس از کشته شدنِ این شخص، تلفن همراهِ او به دست عراقی ها افتاد و در آن، ویدیویی از حراجی زنان ایزدی در عربستان پیدا شد.

روزنامۀ سان، پس از انتشار این گزارشِ مستند، از دولت انگلیس به سبب ائتلاف با عربستان سعودی، به شدت انتقاد کرد.

گروه تروریستی داعش، سال 2014، پس از اشغال موصل، هزاران تن از زنان ایزدی را ربود و صدها تن از آنان را به عنوان اسیران جنگی به دست آمده از میدان جنگ، در بازار برده فروشانِ موصل، فلوجه و حتی سوریه فروخت. با این حال، فروش این بردگان در عربستان، اقدامی بی سابقه به شمار می رود و ثابت می کند که گروه تروریستی داعش، تا چه حد در جامعۀ سعودی نفوذ دارد.

گروه تروریستی داعش، پیش از این، علناً از جایزه دادن زنان و کودکان ایزدی به عناصر این گروه به عنوان غنیمت جنگی پرده برداشته و به احیای برده داری در عراق فخر فروخته بود.

205
بابائی
Iran, Islamic Republic of
داعش زنان اسیر ایزدی را از موصل به کجا می‌برد؟
داعش زنان اسیر ایزدی را از موصل به کجا می‌برد؟
پنج‌شنبه 29 مهر 1395 - 22:51
العالم ـ دیده بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد که گروه تروریستی داعش ده‌ها نفر از زنان ایزدی را که گروگان گرفته بود، به خارج از موصل منتقل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیده بان حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان خارج نشین) پنجشنبه به نقل از منابع میدانی تصریح کرد که گروه تروریستی داعش دهها نفر از زنانی که در سال 2014 ربوده و به بردگی گرفته بود، از موصل به شهر رقه ـ پایگاه داعش در سوریه ـ منتقل کرده است.

به گفته دیده بان حقوق بشر وابسته به مخالفان سوریه، دهها تن از خانواده های عناصر داعش نیز پس از فرار از شهر موصل، وارد رقه شدند.

گروه تروریستی داعش پیش از این با یورش به سنجار و مناطق نزدیک به آن بیش از 5000 مرد وپسر ایزدی را ربود و زنان و دختران ایزدی را به اسارت گرفت. دهها هزار نفر دیگر از ایزدیان نیز به منطقه جبل سنجار گریختند که در آنجا از شدت تشنگی و گرسنگی در آستانه مرگ بودند، تا آنکه نجات یافتند.

یادآور می شود نیروهای عراقی عملیات نظامی خود را برای بازپس گیری موصل که آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در عراق به شمار می آید، آغاز کردند.

210
بابائی
Iran, Islamic Republic of
اعتراف تروریست داعشی به تجاوز به زنان ایزدی
اعتراف تروریست داعشی به تجاوز به زنان ایزدی
سه شنبه 10 مرداد 1396 - 19:43
یکی از عناصر گروه تروریستی داعش به جنایت های خود در حق زنان ایزدی و تجاوز به چهار نفر از آنان اقرار کرد.

العالم – عراق

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، این تروریست داعشی درحضور قاضی دادگاه تحقیق واقع در فاصله 32 کیلومتری جنوب موصل به جنایت های فجیع خود درحق زنان ایزدی اقرار کرد.

4 مورد تجاوز وآدم ربایی و 10 مورد قتل، از جمله اتهامات وارده به این تروریست داعشی است.

در همین ارتباط، روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف دیروز به نقل از این تروریست سابق داعشی به نام محمد عمر که 40 ساله است، نوشت که زنان ایزدی را در ازای حقوقش به او داده اند.

گروه داعش درسال 2014 بعد از اشغال مناطقی از شمال عراق، صدها تن از زنان گروه ایزدی را دراین مناطق به اسارت گرفت.

وی گفت که هر شب یکی از زنان اسیر را مورد تجاوز قرار می داد و همه آن ها دوشیزه و خیلی "زیباتر" از حد انتظار او بودند.

این تروریست داعشی که سر و شکلی نامطلوب و ریش های بلند داشت، به جنایت های منسوب به وی اقرار کردو به هیچ وجه از ارتکاب این جنایت ها، ابراز پشیمانی نکرد، اما با این حال، آثار و نشانه های استرس در چهره وی مشهود بود، به شکلی که به سختی و به شکلی غیرطبیعی نفس می کشید.

215
بابائی
Iran, Islamic Republic of
فرماندار شهرستان سنجار عراق:
خبری از سرنوشت 3هزار ایزدی ربوده شده نیست!
خبری از سرنوشت 3هزار ایزدی ربوده شده نیست!
جمعه 26 خرداد 1396 - 08:37
فرماندار شهرستان سنجار عراق با اشاره به حمله داعش به سنجار در سال 2014 گفت: هنوز سرنوشت سه هزار ایزدی که اکثر آن ها دختران, زنان و کودکان هستند مشخص نشده است.

العالم - عراق

به گزارش رسانه های عراقی، محما خلیل فرماندار شهرستان سنجار افزود: درصورت مشخص نشدن سرنوشت این سه هزار ایزدی می توان گفت که عملیات آزادسازی شهر موصل تکمیل نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سرنوشت بسیاری از ایزدی های ربوده شده نامعلوم است، از حیدرالعبادی نخست وزیر عراق خواست تا برای مشخص شدن سرنوشت این افراد کمک کند.

فرماندار شهرستان سنجار گفت: داعش 6 هزار و 417 ایزدی را در زمان حمله و اشغال شهرستان سنجار در سال 2014 ربوده بود.

پیش تر یک مسئول ایزدی در اقلیم کردستان عراق گفته بود که گروهک تروریستی داعش همچنان 3 هزار و 454 غیر نظامی ایزدی را از سال 2014 و زمان ربایش این افراد، در اختیار دارد.

سنجار اسم شهری در شمال عراق و مرکز شهرستانی به همین نام در استان نینوا واقع در شمال عراق است که 80 کیلومتر از شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق فاصله دارد و اکثریت ساکنان آن را ایزدی ها تشکیل می دهند.

این شهر در سال 2014 بیش از 84 هزار نفر جمعیت داشته که علاوه بر ایزدی ها، محل سکونت اقلیت ترکمن و عرب نیز است.

ایرنا
بابائی
Iran, Islamic Republic of
سعودی ها اسپانسر تروریسم در ایران هستند.
سعودی‌ها اسپانسر تروریسم در ایران هستند.
عربستان اسپانسر این تیم‌های تروریستی است.
سعودی ها بزرگترین اسپانسر تروریسم در جهان هستند.
همه می دانند سعودی ها منبع مالی تروریسم هستند.
سعودی ها حامی مالی تروریسم هستند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
1 - عربستان سعودی حامی گروه های تروریستی درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان است.
2 - عربستان سعودی حامی مالی تروریست ها درسراسرجهان است.
3 - سعودی ها اسپانسر تروریسم درایران هستند.
4 - داعش ازسال 2011 تاکنون با هدایت آمریکا و عربستان دست به اقدامات تروریستی می زند.
5 - داعش منتسب به آمریکا و عربستان سعودی است و با مدیریت، هدایت و پشتیبانی این دو کشور جنایتکار دست به اقدامات تروریستی می زند.
6 - عربستان سعودی مدت ها منبع تامین مالی تروریسم درسراسرجهان بوده است.
8 - انتقاد ازسکوت 18 ساله جامعه جهانی دربرابرجنایات سعودی ها!
9 - عربستان سعودی درحمایت ازتروریسم تاریخ طولانی دارد.
10 - عربستان عامل بی ثباتی منطقه و تقویت گروه های تکفیری است.
11 - عربستان سعودی همچنان درحال کمک به القاعده، داعش و گروه های تروریستی است.
12 - جنایت های ائتلاف متجاوز سعودی تحت امرآل سعود کمتراز داعش نیست.
13 - دشمن شماره یک همه ما عربستان سعودی است.
14 - آمریکا به عربستان سعودی برای جنایت درمنطقه و یمن پاداش می دهد.
15 - ترامپ درنابودی یمن همدست آل سعود است.
16 - آمریکا از تجاوزآل سعود حمایت می کند.
17 - عربستان سعودی بزرگترین تهدید برای منطقه است.
18 - یمن باید پاسخ دندان شکنی به عربستان بدهد.
19 - آمریکا شریک جنایات عربستان است.
20 - جامعه جهانی تجاوز عربستان به خاک یمن را محکوم کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
وعده نمایندگان سنای آمریکا به پیگیری اقدام علیه عربستان بر سر قتل خاشقجی

تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۳

مایندگان هر دو حزب آمریکا در سنای این کشور گفتند از این که دولت ترامپ اطلاعات بیشتری را درباره قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی به کنگره ارایه نکرده مایوس شده اند.
آنها همچنین وعده دادند برای اتخاذ پاسخی قدرتمندتر در این حادثه به دولت فشار بیاورند.
مقامات وزارت امور خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه در پشت درهای بسته در کمیته روابط خارجی سنا گزارش هایی ارایه کردند اما نمایندگان آمریکایی گفتند هیچ چیز تازه ای دریافت نکرده اند.
لیندسی گراهام متحد نزدیک ترامپ در بسیاری از مسایل بعد از این جلسه گفت: «این جلسه واقعا اتلاف وقت بود. من بیشتر از آنها چیزی می دانستم.» وی گفت اکنون زمان اقدام است. اما وی در این باره توضیحی نداد.
باب منندز نماینده ارشد حزب دمکرات در این کمیته نیز گفت باید تحریم های تازه ای علیه عربستان وضع شود.