چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰
۱

بارش‌ها ۱۲۳ درصد بیشتر از پارسال شد

دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۳
کد مطلب: 676002
میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی در مهر ۹۷ تا روز گذشته ۱۷۹.۱ میلیمتر ثبت شد که ۱۲۳ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته است.
بارش‌ها ۱۲۳ درصد بیشتر از پارسال شد
به گزارش جهان نيوز، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز با عبور موج ضعیفی از روی کشور در برخی نقاط سواحل خزر، شمال غرب و غرب، دامنه‌های زاگرس شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، شاهد بارش پراکنده باران و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف هستیم.

روز آینده بارش به مناطقی از شمال شرق و شرق کشور محدود خواهد شد و شدت بارش‌ها در شمال خراسان جنوبی، مرکز و جنوب خراسان رضوی خواهد بود؛ همچنین فردا در برخی از نقاط شمال شرق، ارتفاعات زاگرس جنوبی و غرب کرمان، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

فردا در بخش‌هایی‌ از مرکز و جنوب کشور‌ وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود.
آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۵ و ۵ درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا دوازدهم اسفند سال جاری ۱۷۹.۱ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۸۰.۲ میلی‌متر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری ۱۲۳ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۱۴۲.۷ میلیمتر بوده است که بارش سال جاری ۲۵.۵ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

‌بیشترین میزان بارش ‌در هفته بیست و سوم سال زراعی متعلق به منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان ۶۷.۳ میلیمتر بوده است.

در همین مدت میانگین گرم‌ترین منطقه کشور دلگان در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۲۶ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه دیزین پایین در استان البرز به میزان ‌۷.۹- درجه سلسیوس بوده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ممد
United States
الحمدلله تکنولوژی جواب داد.