پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

طالبان: با آمریکا در نشست قطر هیچ توافقی نشده است

دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب: 675970
سخنگوی طالبان اعلام کرد که گفت‌وگوهای این گروه با مقامات آمریکایی به آهستگی پیش می‌رود و در نشست‌های اخیر نیز هیچ توافقی بین طرفین نشده است.
طالبان: با آمریکا در نشست قطر هیچ توافقی نشده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اعلام کرد که تیم مذاکره کننده این گروه و هیئت آمریکایی که گفت‌وگوهای خود را در دوحه ادامه می‌دهند به هیچ توافقی دست نیافته‌اند.

در بیانیه توئیتری طالبان آمده است: دور کنونی طالبان بطور گام به گام در حال پیشروی است و از آنجایی که مسایل مربوطه بسیار مهم و حساس است، گفت‌وگوها نیز با هوشیاری و دقت بسیار ادامه دارد.

در ادامه این بیانیه نیز با اشاره به توافق کلی صورت گرفته درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان و جلوگیری از استفاده از خاک این کشور علیه دیگر کشورها نیز تاکید شده است.

مجاهد همچنین تصریح کرد: تاکنون هیچ توافقی درباره توافق و یا ایجاد سند مشترکی صورت نگرفته است.

دور جدید گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان در دوحه 25 فوریه آغاز شد و 3 روز پس از آن «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان ضمن مثبت خواندن مذاکرات اعلام کرد که برای بررسی‌های داخلی و مشاوره بیشتر طرفین پس از دو روز گفت‌وگوها را روز شنبه (2 مارس) از سر می‌گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *