شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

تشدید اختلافات سیاسی میان سردمداران اسرائیل

دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 675915
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست با رهبران حزب لیکود تاکید کرده است که انتخابات آتی رژیم، انتخابات دشواری خواهد بود.
تشدید اختلافات سیاسی میان سردمداران اسرائیل
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، رقابت‌ها میان احزاب و گروه‌های مختلف صهیونیستی در فضای سیاسی رژیم اشغالگر قدس برای انتخابات آتی رژیم تشدید شده و علاوه بر اتهام زنی سیاستمداران صهیونیست به یکدیگر، نظرسنجی‌های جدید به کار دشوار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی رژیم برای کسب پیروزی مجدد در انتخابات و تشکیل کابینه اشاره می‌کند، به طوری که نتانیاهو در دیداری با احزاب حزب خود به دشوار بودن رقابت‌ها در انتخابات آتی رژیم اعتراف کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه یسرائیل هیوم، بنیامین نتانیاهو در نشست با رهبران حزب لیکود به آنها گفته است انتخابات آینده دشوار خواهد بود و ما باید همانند آمادگی برای جنگ، برای این انتخابات آماده شویم.

نتانیاهو در نشست هفتگی کابینه خود گفته است با پوتین رئیس جمهوری روسیه درباره ادامه هماهنگی نظامی در سوریه به توافق دست یافته است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ابتدای نشست هفتگی کابینه اظهار داشت که در دیدار هفته گذشته از مسکو درباره ادامه هماهنگی نظامی میان دو طرف(مسکو- تل آویو) به توافق دست یافته است که بر اساس آن، جنگنده‌های اسرائیلی می‌توانند به بمباران مواضع وابسته به ایران ادامه دهند.

وی گفت : هفته گذشته با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مسکو دیدار کردم و همانطور که وعده دادم، محور مذاکرات ما درباره پرونده ایران بود، به صراحت اعلام کردم که  اسرائیل هرگز به ایران اجازه حضور نظامی در سوریه نمی‌دهد و به واضح‌ترین شکل گفتتم که ما به اقدام نظامی علیه آن ادامه خواهیم داد.

ما درباره ادامه سازوکار هماهنگی نظامی میان ارتش روسیه و ارتش اسرائیل توافق کردیم، همچنین با رئیس جمهور پوتین درباره هدف مشترک و آن بیرون راندن نیروهای خارجی که پس از شعله‌ور شدن آتش جنگ داخلی وارد سوریه شده بودند، به توافق دست یافتم، همچنین درباره تشکیل تیم مشترکی توافق کردیم که برای تحقق این هدف با مشارکت طرف های دیگر تلاش خواهد کرد.نتانیاهو افزود از نتانیاهو برای سفر به اسرائیل(مناطق اشغالی 1948) دعوت کردم و پوتین هم این دعوت را پذیرفته است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش برای القای اینکه دستاورد سیاسی کسب کرده، در چارچوب نبرد انتخاباتی خود مدعی شد روابط قدرتمند و بی‌نهایت نزدیکی را با رهبران کشورهای بزرگ جهان برقرار کرده که موضوعی ساده نیست، این روابط به امنیت اسرائیل خدمت می‌‌کند.

این در حالی است که تحلیلگران صهیونیست تاکید می‌کنند پوتین در برقراری روابط با اسرائیل منافعی دارد که اساس آن بر بهره برداری از آن در تلاش برای کاهش تحریم‌های آمریکا علیه روسیه در پی بحران اوکراین است، و همچنین مشخص شده است که ایران همچنان در مناطقی از سوریه که نزدیک جولان(اشغالی) است، تمرکز دارد.

اظهارات یک عضو کابینه نتانیاهو و اتهام زنی به رقبای وی
کاتس گفته  است قانون به نتانیاهو اجازه ریاست کابینه را در صورتی که محاکمه نشود، داده است. حاییم کاتس از وزیران وابسته به حزب لیکود در کابینه رژیم صهیونیستی گفته است که قوانین اسرائیل به نتانیاهو اجازه می دهد در صورتی که در دادگاه(به خاطر پرونده‌های فساد) محکوم نشود،‌پست نخست وزیری را(در صورت پیروزی در  انتخابات آتی) برعهده گیرد.

کاتس با انتقاد از حزب موسوم به مصونیت برای اسرائیل از رقبای نتانیاهو اعلام کرد سران این حزب تجربه سیاسی ندارند و جز کسب کرسی و پست و مقام پیوند مشترکی با هم ندارند.

درخواست عضو کنیست برای سرنگونی نتانیاهو
کانال هفتم تلویزیون عبری رژیم صهیونیستی گزارش داد  احمد الطیبی عضو کنیست گفته است باید راستگرایان افراطی و بنیامین نتانیاهو را در انتخابات آتی سرنگون کرد.
این رسانه افزود حزب کحول لیفان( به ریاست گانتس و لاپید) از برنامه انتخاباتی و سیاسی خود در راستای آماده شدن برای فعالیت‌های تبلیغاتی خبر داد.

روزنامه یدیعوت آحارانوت درباره برنامه انتخاباتی ائتلاف قدرتمند گانتس و لاپید نوشت حزب کحول لیفان به ریاست گانتس و لاپید از برنامه انتخاباتی خود پرده برداشت، این ائتلاف برنامه خود را بدون موافقت با تشکیل دولت فلسطینی اعلام کرد.
روزنامه معاریو هم درباره برنامه این ائتلاف چنین نوشت حزب کحول لیفان(ائتلاف گانتس و لاپید) برنامه سیاسی خود را اعلام کرد که بر اساس آن، قدس یکپارچه(تمام قدس) پایتخت اسرائیل می‌ماند.

انتقاد خانواده اسیر صهیونیست از نتانیاهو  
خانواده هدار گولدون اسیر صهیونیست در غزه از کابینه رژیم اشغالگر قدس انتقاد و اعلام کرد دولت ما، فرصت تاریخی برای قرارداد مبادله اسیران را از دست داد.روزنامه یدیعوت آحارانوت به نقل از خانواده گولدون نوشت دولت اسرائیل این هفته فرصت تاریخی را برای دستیابی به بهترین توافق درباره اسیران از دست داد.

سیمحا گولدون پدر اسیر صهیونیست اظهار داشت دولت اسرائیل این هفته فرصت تاریخی برای دستیابی به بهترین توافق درباره اسیران را از دست داد و این نشان می‌دهد که نظامیان در چارچوب اولویت‌های نتانیاهو قرار ندارند.

مقاومت فلسطین چند سال پیش اعلام کرده بود شماری از نظامیان صهیونیست در اسارت مقاومت است که هدار گولدون یکی از آنهاست، عملیات ناپدید شدن وی در طول چهار سال در حالی بود که تاکید و اطمینانی درباره زنده بودن وی وجود نداشت به طوری که رژیم صهیونیستی دست به عملیات نظامی در رفح زد که آن جمعه به جمعه سیاه معروف شد، اما در این راه(آزاد کردن اسیر صهیونیست) ناکام ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *