پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۹

تشدید مواضع کشورهای تحریم‌کننده علیه قطر/ عزمی برای حل بحران نیست

يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب: 675761
درحالی که بحران میان قطر و کشورهای تحریم کننده درحال ورود به سومین سال خود است، مواضع سعودی و متحدانش نشان می‌دهد که آن‌ها عزمی برای حل این بحران ندارند.
تشدید مواضع کشورهای تحریم‌کننده علیه قطر
به گزارش جهان نيوز، از ژوئن سال ۲۰۱۷ بود که ۴ کشور عربی به رهبری عربستان سعودی اقدام به قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر کردند. عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر چهار کشوری هستند که هرگونه روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده و این کشور را هدف تحریم‌های گسترده خود قرار دادند.

این نخستین بار نیست که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با قطر وارد تنش جدی می‌شوند. پیرو این چالش در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۱۷ روابط تمامی راه‌های زمینی، دریایی و هوایی عربستان و کشورهای همسو با قطر بسته شد. پیشتر نیز کشورهای تحریم کننده تنش‌هایی را به دلیل روابط میان دوحه و تهران، با قطر داشته اند.

در آخرین تنش میان کشورهای تحریم کننده با قطر نیز این کشورها مهمترین شرط برای بازیابی مجدد روابط و رفع تحریم‌ها علیه دوحه را قطع روابط دیپلماتیک با تهران دانستند و بر لزوم تحقق این شرط تأکید کر دند؛ حال آنکه مقامات دوحه قویاً پذیرش این شرط را رد کردند.

اخیراً مقامات قطری و همچنین مقامات کشورهای تحریم کننده اظهاراتی را در خصوص بحران خلیج فارس مطرح کرده اند. مقامات قطری بر این باورند که تنها راهکار برون رفت از بحران کنونی گفتگو و مذاکره بدون پیش شرط است؛ حال آنکه مقامات کشورهای تحریم کننده یعنی عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر قصد ندارند از شروط خود برای قطر که مهمترین آنها قطع روابط با ایران است، صرف نظر کنند. همین تنش‌ها میان دو طرف موجب شده است تا بحران قطر با کشورهای عربی همچنان پابرجا باقی مانده و حل و فصل نشود.

درهمین ارتباط، «یوسف سلطان» از مقامات وزارت خارجه قطر سخنانی را پیرامون بحران میان دوحه و کشورهای تحریم کننده مطرح کرد. وی در این خصوص گفت: گفتگوی بدون پیش شرط بهترین راهکار برای برون رفت از بحران میان دوحه و کشورهای تحریم کننده است.

وی افزود: در حال حاضر، همچنان محاصره غیرقانونی علیه قطر توسط کشورهای تحریم کننده ادامه دارد و این اقدام با تمامی اصول و ارزش‌های انسانی، اخلاقی و دینی مغایرت دارد. این مقام قطری اظهار داشت: اما با این حال، ما همچنان اعتقاد به مذاکره و گفتگو برای حل بحران مذکور داریم؛ مذاکره‌ای که بدون پیش شرط انجام شود.

این درحالی است که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر نیز پیشتر و در جریان سخنرانی در کنفرانس امنیتی «مونیخ» تأکید کرده بود: «دوحه مانعی برای تلاش به منظور حل و فصل اختلافات با کشورهای تحریم کننده، ندارد». وی در این خصوص گفته بود: «ما از همان زمان ظهور و بروز بحران، بارها خواستار آن شدیم که کشورهای تحریم کننده بر سر میز مذاکره بنشینند اما نپذیرفتند». وزیر خارجه قطر تأکید کرده بود: «درحال حاضر امنیت ملی ما مورد تهدید واقع شده و گفتگویی میان دوحه و کشورهای تحریم کننده در جریان نیست».

در طول مدت زمانی که از ظهور و بروز بحران قطر با کشورهای تحریم کننده سپری می‌شود، این کشورها علاوه بر اعمال تحریم‌های گسترده علیه دوحه و همچنین تعلیق پروازهای خود به سمت این کشور، اقدامات خصمانه دیگری را نیز علیه آن صورت داده اند. به عنوان نمونه می‌توان به حمله سایبری به خبرگزاری رسمی قطر (قنا) اشاره کرد که توسط کشورهای تحریم کننده صورت پذیرفت. اخیراً نیز وزیر خارجه قطر ضمن اشاره به این مسأله تأکید کرده است: «تحقیقات ما ثابت کرد که کشورهای تحریم کننده عامل این اقدام بوده اند».

افزون بر این، اخیراً نیز چهار کشور تحریم کننده قطر یعنی عربستان، امارات، بحرین و مصر به موضع گیری محمد بن عبدالرحمن وزیر خارجه قطر که خواستار مجازات مسئولان محاصره و تحریم قطر شده و این تحریم‌ها را ضد ملت قطر دانسته بود، واکنش نشان دادند.

این کشورها در بیانیه‌ای شدید اللحن تأکید کردند: «اقداماتی که علیه قطر انجام شده است، آنگونه که قطر ادعا می‌کند محاصره نیست. این اقدامات در راستای حمایت از امنیت ملی و حفاظت از آن در برابر سیاست‌های بی ثبات کننده قطر علیه کشورهای ماست». در ادامه این بیانیه آمده است: «چهار کشور بارها تاکید کرده اند که تحریم‌هایی که به منظور حمایت از امنیت خود و ملت‌هایشان وضع شده است هرزمانی که دولت قطر دست از حمایت تروریسم بردارد و به خواسته‌های کشورهای ما تن دهد، پایان می‌یابد. این اقدامات برای حفظ ثبات در منطقه است».

در این بیانیه همچنین آورده شده است: «ما بر آمادگی برای همکاری مثبت با میانجی گری کویت به رهبری شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت برای پایان بحران به دور از تلاش‌های قطر برای بین المللی کردن و خارج کردن آن از سطح منطقه‌ای تاکید داریم. این اقدامات قطر به طولانی شدن بحران و عدم دست یابی به تفاهمات واقعی که تضمین کننده امنیت کشورها و ملت‌های ماست، منجر می شود».

کشورهای تحریم کننده درحالی سخن از گفتگوهای سیاسی و مذاکرات با قطر برای پایان دادن به بحران با این کشور سخن می‌گویند که تاکنون تمامی درخواست‌ها از سوی دوحه برای نشستن بر سر میز مذاکرات جهت گفتگو بر سر مسائل و موارد محل اختلاف و مناقشه را قویاً رد کرده اند. در واقع، کشورهای تحریم کننده قطر با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن تلاش کردند ضمن ارائه آدرس غلط به افکار عمومی، اینگونه القا کنند که عامل طولانی شدن بحران خلیج فارس، قطر است و نه کشورهای چهارگانه.

یکی از علل و عوامل اصلی صدور چنین بیانیه‌هایی علیه قطر این است که دوحه نه تنها به مهمترین شرط کشورهای تحریم کننده یعنی «قطع روابط دیپلماتیک» با تهران جامه عمل نپوشانده بلکه برعکس، در جهت کاملاً مخالف آن نیز حرکت کرده و روابطش با تهران را تقویت کرده است. مقامات قطری در طول این مدت بارها و در مناسبت‌های مختلف تأکید کرده اند که ایران جزو اولین کشورهایی بود که پس از تحریم قطر، به کمک آن شتافت. این مسأله موجبات خشم کشورهای تحریم کننده را فراهم آورده است.

همین مسأله موجب شده است تا اخیراً مواضع مقامات کشورهای چهارگانه تحریم کننده قطر بیش از پیش تشدید شود. به عنوان نمونه می‌توان به سخنان کینه توزانه «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین علیه قطر اشاره کرد که تلویحاً این کشور را تهدید به تداوم بحران کنونی و اتخاذ گام‌های شدیدتر علیه آن، کرده است. البته این اولین باری نیست که وزیر خارجه بحرین اقدام به مطرح کردن چنین تهدیداتی علیه دوحه می‌کند.

در همین ارتباط، «خالد بن احمد آل خلیفه» اخیراً در سخنانی در کمال تعجب از کشورهای تحریم کننده قطر یعنی عربستان، بحرین، امارات و مصر به عنوان پرچمداران مبارزه با تروریسم یاد کرد! این مقام بحرینی مدعی شد که آنطور که قطر می‌گوید ما آن را تحت محاصره قرار نداده‌ایم بلکه قوانین مربوط به مبارزه با تروریسم را اجرا می‌کنیم! خالد بن احمد آل خلیفه ادامه داد: در هر صورت اگر قطر سر عقل آید، این کشور نیز جزئی از منطقه محسوب خواهد شد، در غیر این صورت، نیازی به آن وجود نخواهد داشت.

درهمین حال، اداره فدرال حمل و نقل زمینی و دریایی امارات نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سازو کار قطع روابط با قطر در گذرگاه‌های دریایی تغییری نکرده است. این در حالیست که پیشتر اعلام شده بود که امارات متحده عربی ممنوعیت حمل کالا بین بنادر خود و قطر را که به دنبال بایکوت سیاسی و اقتصادی دوحه وضع کرده بود، تسهیل کرده است.

در بیانیه اداره حمل و نقل زمینی و دریایی امارات آمده است: «اخبار منتشر شده در خصوص واردات کالاهای قطر و صادرات کالاها به این کشور دقیق و درست نیست و تغییری در خصوص تحریم اقتصادی قطر از طریق گذرگاه‌های دریایی به وجود نیامده است». براساس آنچه که گفته شد، به نظر می‌رسد که کشورهای تحریم کننده نه تنها عزمی برای برون رفت از بحران با قطر ندارند، بلکه در صدد تشدید آن نیز هستند و بدین ترتیب، نمی‌توان دورنمایی برای حل و فصل این بحران، حداقل در آینده نزدیک متصور شد.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
دولت امارات جنایتکاربیشترین حمایت را از تروریسم کرد.
درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست امارات درکاراست.
امارات و عربستان سعودی به سرکردگی آمریکا درتاسیس وحمایت از تروریست ها درمنطقه نقش دارند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
عراق درباره فروش زنان ایزدی به سعودی ها تحقیق می کند/ داعش شماری از زنان ربوده شده ایزدی را به عربستان انتقال داده است
عراق درباره فروش زنان ایزدی به سعودی ها تحقیق می کند/ داعش شماری از زنان ربوده شده ایزدی را به عربستان انتقال داده است
يکشنبه 12 اسفند 1397 - 11:19
نماینده سابق قوم ایزدی عراق در پارلمان این کشور از برنامه تحقیق درباره انتقال و فروش زنان اسیر ایزدی بدست داعش در عربستان و برخی کشورهای خلیج فارس خبر داد.

حجی کندور الشیخ نماینده سابق قوم ایزدی عراق در پارلمان این کشور اعلام کرد: بزودی اقدام برای تحقیق قضایی در خصوص انتقال تعدادی از زنان ربوده شده توسط داعش به عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی آغاز می شود.
وی همچنین از دولت و وزارتخارجه خواستار حمایت از این اقدام و بویژه مشخص شدن سرنوشت این زنان ایزدی ربوده شده از سوی گروهک تروریستی داعش شد.
این شخصیت ایزدی عراقی گفت که اطلاعاتی در دست است که نشان می دهد زنان ایزدی ربوده شده توسط داعش به عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی منطقه برده شده اند.
الشیخ همچنین از تشکیل پرونده قضایی برای گورهای جمعی قربانیان ایزدی هجوم داعش در منطقه سنجار از توابع استان نینوا (شمال) پس از پایان هماهنگی ها با دولت اقلیم کردستان عراق تا چند روز دیگر خبر داد.
وی از دولت و وزارتخارجه کشورش خواست برای مشخص شدن سرنوشت زنان ایزدی که از سوی گروهک تروریستی داعش ربوده شده بودند، اقدام عاجل انجام دهند.
در همین حال جنایت تازه گروه تروریستی داعش در گردن زدن 50 زن اقلیت دینی ایزدی در باغوز سوریه بار دیگر نگرانی را در عراق از بازگشت این گروه تروریستی دامن زده است.
این زنان از مجموعه سه هزار زن ایزدی هستند که در اوت 2014 به دست گروه تروریستی داعش در جریان حمله این گروه به شهر سنجار ربوده شده و هنوز سرنوشت آنها نامعلوم است.
به گزارش ایرنا، اقلیت دینی ایزدی به دلیل معتقدات دینی خاص خود، در 2014 در جریان حمله داعش به سنجار با یکی از زشت ترین جنایات مواجه شده و طی آن گروه تروریستی، مردان ایزدی را به قتل رسانده و زنان آنها را برای بهره برداری های جنسی و فروش بعنوان برده به اسارت گرفت.
برخی از این زنان با تلاش الحشد الشعبی و نیروهای مسلح عراق در طول سه سال جنگ با داعش (2014 تا 2017)، از دست این گروه تروریستی آزاد شده اند اما هنوز سرنوشت تعداد قابل توجهی از این اقلیت دینی نامعلوم است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
که امارات جنایتکار به همراه عربستان سعودی از گروه‌های تروریستی در منطقه حمایت می‌کند.
امارات تروریسم دولتی انجام می‌دهد و از گروه‌های تروریستی در منطقه حمایت می‌کند.
امارات غیرنظامیان یمنی را را بمب های ساخت آمریکا می کشد.
جنایت جنگی امارات دریمن شرم آوراست.
حملات هوایی امارات دریمن جنایات جنگی است.
امارات شریک جرم جنایات سعودی ها درجنگ یمن است.
آمریکا همچنان به ائتلاف متجاوز سعودی درجنگ یمن سلاح می دهد.
آمریکا انواع سلاح های ممنوعه اختیار ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان قرداده است.
امارات با بمباران ونسل کشی دریمن بزرگ ترین جنایات را انجام می دهد.
اقدام امارات دربماران یمن با حمایت آمریکا شرم آوراست.
شرم آوراست که دولت امارات با حمایت آمریکا مردم یمن را بمباران می کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
...
بابائی
Iran, Islamic Republic of
کوره سفارشی کنسولگری عربستان برای سوزاندن جسد خاشقچی
کوره سفارشی کنسولگری عربستان برای سوزاندن جسد خاشقچی
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 02:14
شبکه تلویزیونی الجزیره قطر روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد: تحقیقات مسئولان ترکیه ای نشان می دهد که برای امحای جسد «جمال خاشقچی» از کوره ای که در منزل «محمد العتیبی» سرکنسول عربستان در استانبول تعبیه شده بود، استفاده شده است.
شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد: مرکز تحقیقات جنایی ترکیه توانست، با وجود رنگ آمیزی دیوار دفتر سرکنسول عربستان در استانبول، آثار خون به جامانده از خاشقچی را به دست آورد.

سازنده این کوره به خبرنگار الجزیره گفته است: این کوره با مشخصات معین و به درخواست مستقیم محمد العتیبی سرکنسول سعودی در استانبول تهیه شده است.

وی فاش کرد: این کوره با گاز کار می کند و مخصوص ذوب فلزات است و می تواند بیش از یک هزار درجه سانتیگراد تولید کند.

براساس این گزارش، «مقام های ترکیه ای روشن بودن این کوره در طول سه روزی که جسد خاشقچی در داخل چمدان ها جاسازی شده بود، زیر نظر داشته و آن را رصد کرده بودند.

الجزیره همچنین اعلام کرد: پس از ناپدید شدن خاشقچی، اولین تماس، میان مدیر دستگاه اطلاعاتی ترکیه با «محمد بن سلمان» برقرار شد که ولیعهد سعودی هیچ پاسخی به درخواست طرف ترکیه ای مبنی بر سرنوشت این روزنامه نگار نداده است.

پیش از این اما برخی منابع ترکیه ای اعلام کرده بودند که جسد خاشقچی با استفاده از اسید در داخل ساختمان کنسولگری و اقامتگاه العتیبی سرکنسول متواری سعودی تجزیه و نابود شده است.

خاشقچی دوم اکتبر (10 مهرماه) در استانبول ترکیه وارد کنسولگری عربستان شد و در آنجا به قتل رسید. ریاض پس از 18 روز به این قتل اعتراف کرد.

دادستان کل عربستان در نوامبر (آبان/ آذرماه) گذشته بدون اشاره به جزئیات پرونده خاشقچی اعتراف کرد که آمر قتل خاشقچی، رئیس تیم مذاکره کننده با او بوده است.

سرانجام دادستان کل عربستان، نخستین جلسه موسوم به متهمان قتل خاشقچی را اوایل دی ماه گذشته برگزار کرد، موضوعی که سازمان ملل متحد آن را ناکافی دانست و خواستار تحقیقات شفاف و جامع و مجازات عاملان اصلی شد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا شمال غزه را هدف حمله هوایی قرار داد
رژیم صهیونیستی با کمک مالی عربستان سعودی، امارات و بحرین شمال غزه را هدف حمله هوایی قرار داد
يکشنبه 12 اسفند 1397 - 23:09
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یکشنبه‌شب مواضع یکی از گروه‌های مقاومت فلسطین در شمال غزه را هدف حمله موشکی خود قرار دادند.


جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یکشنبه‌شب پایگاه نیروهای مقاومت «حماه الثغور» را در منطقه النعایمه در شرق بیت حانون واقع در شمال غزه هدف قرار دادند.

به گزارش المیادین، هنوز گزارشی درباره تلفات احتمالی ناشی از این حمله هوایی رژیم صهیونیستی منتشر نشده است.

ارتش رژیم صهیونیستی دیشب نیز برج دیده‌بانی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در جنوب غزه را هدف قرار داده بود.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که نیروی هوایی رژیم، برج مراقبت حماس را در واکنش به شلیک بالون‌های آتش‌زا به سمت اراضی اشغالی هدف قرار داد.

نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد پنج‌شنبه گذشته نیز یکی از دفاتر حماس در نوار غزه را هدف حمله قرار داده بود.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی عصر چهارشنبه مدعی شده بود که یک «بادبادک آتش‌زا» از غزه به سمت شهرک صهیونیست‌نشین «اشکول» به پرواز درآمده و به یک ساختمان خسارت وارد کرده است.

در ماه‌های گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بارها به بهانه مقابله با بادبادک‌هایی که از غزه به پرواز درمی‌آیند، این منطقه را هدف حمله هوایی قرار داده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
حزام الاسد تشریح کرد؛
جزئیات اقدامات خرابکارانه بریتانیا در یمن
يکشنبه 12 اسفند 1397 - 23:04
عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد بریتانیا در یمن نقش گمراه کننده ای ایفا می کند.


"حزام الاسد " در برنامه المشهدالیمنی گفت : بریتانیا برای ادامه اقدامات خود یعنی نقض آتش بس ها و بحرانی کردن شرایط و ادامه کارشکنی در اجرای توافق های به امضا رسیده در استکهلم، بر حضور نیروهای متجاوز موجود درصحنه سرپوش سیاسی می گذارد.

وی افزود: اقدامات سفیر یا وزیر امور خارجه بریتانیا در یمن بیانگر این است که این کشور درگیری ساحل غربی را برعهده دارد و ادعا دارد انصارالله مسئول ناکامی توافق های سوئد مربوط به استان الحدیده است.

اسد با ابراز تاسف نسبت به اظهارات وزیر امور خارجه بریتانیا مبنی بر تسلیم سریع الحدیده ، تاکید کرد این اظهارات بیانگر دیدگاه های استعمارگرانه بریتانیاست که به اشغال کشورها و توهین به انسان ها بازمی گردد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
سندرز: ترامپ یک دروغگوی متقلبِ نژادپرست است
برنی سندرز در مراسم آغاز پویش انتخاباتی خود اعلام کرد «ما در برابر رئیس‌جمهوری قدعلم می‌کنیم که دروغ‌گوی روانی، متقلب، نژادپرست، جنسیت‌گرا و بیگانه ستیز است.»

تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸



برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا پویش انتخاباتی خود را برای به دست آوردن نامزدی حزبش در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا آغاز کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،وی گفت:«ما در برابر رئیس‌جمهوری قد علم می‌کنیم که یک دروغ گوی روانی، یک متقلب، نژادپرست، جنسیت گرا، بیگانه ستیز و کسی است که مردم سالاری آمریکا را تضعیف می‌کند و کشور را در مسیر خودکامگی پیش می‌برد؛ حال بیش از هر زمان دیگر نیازمند هدایت‌گری هستیم که به جای ایجاد تفرقه، ما را متحد سازد.»




خبرهای ضد و نقیض از بازگشت بوتفلیقه به الجزایر برای ثبت‌نام در انتخابات
همزمان با آخرین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری الجزایر، اخبار ضد و نقیض حکایت از ورود بوتفلیقه به این کشور به منظور ثبت‌نام در انتخابات دارد.

تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴



رئیس‌جمهور الجزایر پس از گذشت یک روز از تظاهرات گسترده علیه تصمیم‌اش مبنی بر شرکت مجدد در انتخابات، در اقدامی که بیانگر اصرارش بر ادامه نامزدی در انتخابات است، رئیس ‌ستاد انتخاباتی خود را تغییر داد. «عبدالعزیز بوتفلیقه»، روز شنبه «عبدالغانی زعلان» را به جای «عبدالمالک سلال» نخست‌وزیر سابق برای اداره ستاد انتخاباتی خود برگزید. براساس یک فایل صوتی منتسب به «سلال» که به تازگی منتشر شده، وی گفته باید برای مقابله با معترضان به زور متوسل شد. این اظهارات خشم تظاهرکنندگان را برانگیخته است
العربیه هم نوشته که بوتفلیقه پس از سفر درمانی که به ژنو داشت، به الجزایر بازگشته است. این در حالی است که ساعاتی قبل منابع پزشکی در ژنو اعلام کردند: «وضعیت جسمانی عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس‌جمهور الجزایر بسیار وخیم است.» پیش از این حتی گفته می‌شد این رئیس‌جمهور 82 ساله به کما رفته است!
منابع دیگری بیان کردند که ظاهرا قرار بوده عمل جراحی ضروری بر روی رئیس‌جمهور الجزایر انجام شود اما وضع جسمانی وی اجازه این عمل را نداده است. این منابع همچنین گفته‌اند رئیس‌جمهور الجزایر در حال حاضر در طبقه نهم در بیمارستانی در ژنو قرار دارد و در بخشی است که امکان دسترسی به آن جز از طریق راهروهای ویژه داخل بیمارستان میسر نیست.
در کنار اخبار ضد و نقیض از وضعیت بوتفلیقه، تظاهرات در الجزایر روز گذشته با شدت کمتری از روز شنبه ادامه پیدا کرد. این بار هزاران دانش‌آموز در اعتراض به اصرار بوتفلیقه به شرکت در انتخابات آن هم با وضعیت بد جسمانی و برای پنجمین بار، روز گذشته به خیابان‌های الجزیره آمدند تا ناراحتی خود را از این تصمیم ابراز کنند.



حمله سعودی‌ها به کاروان کمیته سازمان ملل در الحدیده یمن!
یک منبع امنیتی از تیراندازی شبه نظامیان ائتلاف سعودی به کاروان ژنرال «مایکل لولیسگارد» رئیس‌کمیته نظارت بر آتش بس در الحدیده یمن خبر داده است.

تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲



ائتلاف سعودی که به روش‌های مختلف به دنبال کارشکنی در توافق آتش بس در الحدیده است، بیش از 9 هزار بار این توافق را نقض کرده است. اکنون شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی برای کارشکنی در این مورد به کاروان سازمان ملل تیراندازی کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع امنیتی از تیراندازی شبه نظامیان ائتلاف سعودی به کاروان ژنرال «مایکل لولیسگارد» رئیس ‌کمیته نظارت بر آتش بس در الحدیده یمن خبر داده است. بر اساس این گزارش، شبه نظامیان ائتلاف سعودی ظهر شنبه به کاروان «لولیسگارد» در خیابان «الخمسین »الحدیده تیراندازی کردند. منبع امنیتی مذکور همچنین گفته سعودی‌ها دو بولدوزر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را نیز که مشغول باز کردن مسیر برای عبور تیم نظارتی سازمان ملل بودند، از کار انداختند. این منبع در عین حال تعرض شبه نظامیان ائتلاف سعودی به کاروان رئیس‌کمیته نظارت بر آتش بس در الحدیده را محکوم کرد.




آماده‌باش ونزوئلا برای دستگیری رهبر کودتاچیان و نگرانی «موگرینی»
همزمان با اعلام اینکه گوایدو رهبر کودتاچیان ونزوئلا قصد دارد به کشور بازگردد اتحادیه اروپا در زمینه دستگیری وی به دولت مادورو هشدار داد. دولت ونزوئلا اعلام کرده در صورت بازگشت «گوایدو» 30 سال زندان در انتظارش خواهد بود.

تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲



چند روز پیش «خوآن کارلوس والدز»، معاون رئیس‌دیوان عالی ونزوئلا اعلام کرد در صورت بازگشت گوایدو رهبر کودتای ونزوئلا به کشور محاکمه و احتمالا به 30 سال حبس محکوم خواهد شد. به گفته وی دادستانی ونزوئلا در حال حاضر، مشغول بررسی جرائمی است که گوایدو مرتکب شده است.
در همین حال «خوان گوایدو» که هم اکنون در اکوادور به سر می‌برد اعلام کرده که به ونزوئلا بازخواهد گشت. در همین زمینه «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دولت ونزوئلا را تهدید کرد و گفت: «هر اقدامی که آزادی، امنیت و یا فردیت گوایدو را خدشه‌دار کند به معنای افزایش چشمگیر تنش خواهد بود.»وی افزود: «اعضای مجلس ملی طبق قانون‌اساسی دارای مصونیت هستند که این موضوع باید بطور کامل رعایت شود. نمایندگان باید در شرایطی باشند تا بدون نگرانی درباره خود و خانواده‌شان به ماموریتشان بپردازند.»(!)از ماه ژانویه که «گوایدو» خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا خوانده، کشورهایی نظیر روسیه و چین تأکید کرده‌اند او باید مشکلاتش با مادورو را با مذاکره حل کرده و از دعوت طرفدارانش به خیابان اجتناب کند. اما از سوی دیگر آمریکا با تهدید نظامی دولت رسمی ونزوئلا تلاش دارد بر آتش اختلافات بیفزاید.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
سعودی ها، اماراتی ها و بحرینی ها ثابت کردند که نه تنها مسلمان نیستند انسان هم نیستند.
سعودی ها، اماراتی ها و بحرینی ها ثابت کردند که مانند آمریکایی ها، صهیونیست ها و تروریست های داعش بویی از انسانیت نبرده اند.