شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

دعوت ابومازن از حلبوسی برای سفر به رام‌الله

يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 675720
منابع عراقی از دیدار رئیس پارلمان با ابومازن و برگزاری نشست اعضای اتحادیه میهنی کردستان عراق پس از دیدار با بارزانی در اربیل در شمال عراق خبر دادند.
دعوت ابومازن از حلبوسی برای سفر به رام‌الله
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق با ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلطسین دیدار کرد. بر  اساس بیانیه دفتر حلبوسی،   این دیدار در حاشیه کنفرانس موسوم به اتحادیه پارلمانی در اردن برگزار شد که طی آن خانم صیفه السهیل سفیر عراق در اردن حضور داشت.

بر اساس بیانیه دفتر محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق، در این  دیدار آخرین تحولات مربوط به مسئله و شرایطی که مردم فلسطین از آن رنج می‌برند، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

حلبوسی تاکید کرد : عراق حامی ملت فلسطین است و ملت و رهبرانش در موضع خود در قبال مسئله فلسطین یکپارچه و متحد و به آن پایبند هستند و به کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف اعتقاد دارند. 

این بیانیه آورده است در پایان این دیدار، ابومازن از رئیس پارلمان برای سفر به فلسطین(رام الله در کرانه باختری اشغالی) دعوت کرد.

نشست اتحادیه میهنی کردستان پس از دیدار با بارزانی  
خبر دیگر اینکه نشست دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق امروز یکشنبه در اربیل در پی سفر کوسرت رسول معاون دبیرکل اتحادیه میهنی به تفرجگاه صلاح الدین آغاز شد.

بر اساس گزارش شبکه الفرات، کوسرت رسول امروز با مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق در تفرجگاه صلاح الدین دیدار و درباره روند سیاسی در اقلیم کردستان با وی گفت‌وگو کرد.

یک منبع آگاه گفت در این نشست، موانع پیش روی تشکیل دولت جدید در اقلیم کردستان و مشکلات موجود میان اتحادیه میهنی و حزب دموکرات بررسی شد.

این منبع افزود دو طرف در این دیدار بر ضرورت فعالیت جدی و ادامه توافق میان دو حزب(اتحادیه میهنی و دموکرات) برای تقویت نهادهای اقلیم کردستان تاکید کردند.
خبر دیگر اینکه یک رسانه عراقی از آغاز طرح مبارزه با تکدی‌گری در بغداد خبر داد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *