جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اهدای خون ۲۹۲ هزار تهرانی در سال‌جاری

يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 675647
مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری ۲۹۲ هزار تهرانی نفر موفق به اهدای خون شده‌اند، گفت: به زودی مراکز آزمایشگاهی در ۶ مرکز تجمیع می‌شود.
اهدای خون ۲۹۲ هزار تهرانی در سال‌جاری
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، مرتضی طباطبایی در نشست خبری اظهارداشت: طی ۱۱ ماه گذشته ۳۷۸ نفر جهت اهدای خون، پلاسما و پلاکت به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کرده که ۲۹۲ هزار نفر موفق به اهدا شدند که این میزان مشابه سال قبل بود. 
وی با اشاره به اینکه ۱۹درصد اهداکنندگان در این مدت باراولی بودند، افزود: تنها ۴ درصد اهداکنندگان را بانوان تشکیل داده‌اند و ۱۲ درصد اهداکنندگان دارای گروه خونی منفی بودند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران ادامه داد: در این مدت ۳۷۲ هزار گلبول قرمز از اهداکنندگان تهیه شده که ۱۰۰ هزار مورد آن مربوط به اهداکنندگان استان‌های معین تهران بوده است.

طباطبایی گفت: همچنین در این مدت ۲۷۳ هزار واحد پلاسما تولید و ۱۴۷ هزار واحد پلاسما توزیع شد و مازاد آن برای تهیه داروی بیماران استفاده شده است.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۲۳۰ هزار واحد پلاکت تولید کردیم و همه توزیع شد چون محصول استراتژیک است و عمر کوتاه دارد.

مدیرکل انتقال خون استان تهران از تجمیع مراکز آزمایشگاهی در ۶ مرکز خبر داد و گفت: یکی از این مراکز در تهران قرار دارد.

طباطبایی با اشاره به تولید پلاکت آفرزیس گفت: امسال ۱۱ هزار واحد از این پلاکت تولید کردیم که تامین ۸۰ درصد پلاکت آفرزیس کشور را تولید می‌کنیم.
وی بیان داشت: در این مدت ۳۸ هزار و ۵۰۰ واحد پلاسما به شرکت‌های پالایشگر ارسال کردیم.

ادامه دارد...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *