پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

توقف برگزاری رزمایش نظامی کره جنوبی و آمریکا

يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 675528
کره جنوبی بامداد یکشنبه از توقف برگزاری رزمایش‌های مشترک سالانه با آمریکا خبر داد.
توقف برگزاری رزمایش نظامی کره جنوبی و آمریکا
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، کره جنوبی بامداد یکشنبه گزارش‌ها درباره قصد ارتش آمریکا برای توقف برگزاری رزمایش‌های مشترک نظامی با این کشور را تأیید کرد.

رسانه‌های آمریکایی از جمله ان‌بی‌سی‌نیوز پیش از این به نقل از منابع پنتاگون گزارش داده بودند ارتش آمریکا قصد دارد در راستای تلاش‌های دولت «دونالد ترامپ» برای تنش‌زدایی با کره شمالی، برگزاری این رزمایش‌های مشترک سالانه را متوقف کنند.

دونالد ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید، از هزینه‌بر بودن این رزمایش گلایه کرده است. او همچنین از اینکه -به زعم او- آمریکا بخش زیادی از هزینه برگزاری این رزمایش‌ها را متقبل شده، انتقاد کرده است.

مقام‌های پنتاگون می‌گویند برگزاری این رزمایش‌های سالانه، غیر از تمرین مقابله با کره شمالی اهدافی مانند حفظ آمادگی نیروهای آمریکایی را نیز دنبال می‌کرده است.
این خبر در شرایطی اعلام شده که دومین دیدار «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» در «هانوی»، پایتخت ویتنام موفقیت‌آمیز نبود و طرفین نتوانستند بر سر نحوه رفع تحریم‌ها علیه کره شمالی و محدودسازی برنامه تسلیحات هسته‌ای این کشور به توافق برسند.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند. کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است.

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *