پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲

افزایش اندک قیمت دلار

شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۲
کد مطلب: 675500
بازارهای مالی شهر در اولین روز کاری هفته با افت قیمت‌ها در بازار بورس همراه شدند و در مقابل قیمت‌ها در دو بازار موازی ارز و سکه اندکی رشد کرد.
افزایش اندک قیمت دلار
به گزارش جهان نيوز، بازارهای مالی شهر در اولین روز کاری هفته با افت قیمت‌ها در بازار بورس همراه شدند و در مقابل قیمت‌ها در دو بازار موازی ارز و سکه اندکی رشد کرد.

در این میان مهم‌ترین اخباری که از گوشه و کنار بازارهای مالی شنیده شد و بر نوسانات این بازارها تأثیر گذاشت به ترتیب به افت ۲۰ دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی، موفقیت بازار متشکل ارزی به شرط یکسان‌سازی نرخ ارز، افت قیمت نفت در محیط بین‌الملل به واسطه نگرانی‌های ایجاد شده از بابت حجم تقاضا، بازسازی ۳۰ دستگاه واگن قطارهای مسافری، کاهش نقدینگی در بازار بورس و تداوم اصلاح قیمتی، ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه، قیمت آب شرب کانادا ۷۰ برابر ایران، افزایش 79.3 درصدی قیمت مسکن در پاییز، پیشنهاد نمایندگان کارگری برای تعیین مزد سال ۹۸، بانکداری الکترونیک راه حل کاهش بهای تمام شده پول، پذیره‌نویسی 160 میلیارد تومان اوراق اجاره بخش خصوصی در هفته جاری، بورس کالا میزبان عرضه ۳۰۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی، تعهد هند به افزایش سرمایه‌گذاری در بندر چابهار به ۵۰۰ میلیون دلار و افت قیمت شاخص سازان در بازار بورس اختصاص داشت.

افت یک پله‌ای شاخص بورس
بازار بورس در نتیجه دادوستدهای این روز با افت 924 واحدی نماگر خود روبرو شد که در نهایت این نماگر را به سکوی 164 هزار و 371 واحد کشاند. در این میان سهم نمادهایی نظیر فولاد، کگل و فملی در افت این روز شاخص بازار بیش از سایر نمادها بود.

حجم دادوستدهای این بازار نیز با افت قابل توجهی همراه شد و به یک میلیارد و 479 میلیون سهم و ورقه بهادار رسید که ارزش این میزان معاملات انجام شده بالغ بر 4 هزار و 72 میلیارد ریال برآورد شد.

در این میان سه نماد وبصادر، وتجارت و خپارس به عنوان پرحجم‌ترین نمادهای این بازار شناخته شدند. وبصادر، دعبید و بفجر نیز به واسطه ثبت دادوستدهای مثبت در این روز موفق شدند در بازار منفی بیشترین افزایش ارزش بازار را رقم بزنند.

بیشترین افت ارزش در نمادهای فلزی، کانه‌های فلزی و پالایشی ثبت شد که اکثراً نیز از نمادهای مطرح و شاخص ساز بازار به شمار رفتند.

در این میان دادوستدهای گروه خودرویی با افت قیمت سهام تمام شرکت‌های خودروساز و افزایش ارزش سهام نیمی از شرکت‌های فعال در زمینه قطعه‌سازی به پایان رسید. در این میان نمادهای خساپا، خودرو و خپارس از جمله مهم‌ترین نمادهای خودروساز این بخش بودند که با افت ارزش سهام روبرو شدند.

معاملات گروه بانکی به شکل متعادل‌تری به ثبت رسید و افت پیاپی ارزش سهام خبری نبود. در این میان تنها سه نماد وبملت، وکار و وپارس از جمله نمادهایی بودند که با روند منفی بازار هم‌راستا شدند. دیگر نمادها نیز موفق شدند و بازار قرمز پوش این روز با افزایش ارزش سهام خود همراه شوند.

فلزاتی‌ها نیز در این روز با افزایش عرضه سهام خود توسط سهامداران فعال در این صنعت روبرو شدند و نمادهای این گروه یکی پس از دیگری در درصدهای منفی قرار گرفتند. در این میان می‌توان به نمادهای فولاد، فملی، ذوب و فایرا اشاره کرد.

در گروه دارویی اکثر نمادها با روند نزولی بازار در این روز کاری هم‌راستا شدند و افت ارزش سهام خود را مشاهده کردند که در این میان می‌توان به نمادهای دفارا، دسبحا و دسانکو اشاره کرد. در مقابل نمادهای دیگری نظیر دعبید، دزهراوی و دکوثر نیز موفق شدند در بازار قرمز پوش اول هفته، رشد ارزش سهام خود را به واسطه رشد تقاضا رقم بزنند.

برآیند معاملات گروه محصولات شیمیایی نیز به صورت خنثی به ثبت رسید و در کنار نمادهایی نظیر پترول، پارس، زاگرس و تاپیکو که با افت ارزش سهام روبرو شدند، نمادهای دیگری نظیر وپترو، شپترو و وغدیر مشاهده شدند که در درصدهای مثبت دادوستد شدند.

در این میان معاملات بازار بورس برآیند خنثی را به نمایش گذاشت و شاخص این بازار کمتر از یک واحد تا پایان این روز کاری تغییر کرد. نماگر این بازار در انتها بر سکوی 2 هزار و 99 واحد ایستاد که در ثبت این تغییرات نقش نمادهایی نظیر دماوند، ذوب و مارون پررنگ‌تر از سایر نمادها بود.

حجم دادوستدهای این بازار نیز به 688 میلیون سهم و ورقه بهادار رسید که ارزش این میزان معاملات انجام شده 3 هزار و 618 میلیارد ریال برآورد شد.

افزایش اندک قیمت‌ها در صرافی‌های شهر
بازار صرافی‌های شهر در این روز کاری بار دیگر با اندکی رشد همراه شد و قیمت برخی ارزها با روند صعودی همراه شد. در این میان ارزش هر دلار آمریکا که در پایان هفته کاری قبل به 13 هزار و 450 تومان رسیده بود، در این روز بر سکوی 13 هزار و 750 تومان تکیه زد و به این ترتیب 300 تومان گران‌تر شد.

یورو نیز 15 هزار و 700 تومان قیمت‌گذاری شد و این در حالی بود که ارزش این بخش از بازار ارز در پایان هفته کاری قبل 15 هزار و 300 تومان تعیین شده بود.

حواله درهم نیز در روز کاری قبل به ارزش 3 هزار و 660 تومان رسیده بود و در اولین روز معاملاتی هفته بر سکوی 3 هزار و 730 تومان تکیه زد.

پوند انگلیس نیز در این روز 18 هزار و 200 تومان تعیین ارزش شد و فرانک سوئیس نیز 13 هزار و 800 تومان قیمت خورد.

میل سکه به صعود است
سکه تمام بهار آزادی نسبت به روز کاری قبل 90 هزار تومان گران‌تر شد و در نهایت بر سکوی 4 میلیون و 740 هزار تومان تکیه زد. این در حالی بود که ارزش این بخش در پایان هفته کاری گذشته 4 میلیون و 650 تومان تعیین ارزش شد.

نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی نیز بر به ترتیب در قیمت‌های 2 میلیون و 580 هزار تومان و یک میلیون و 650 هزار تومان قرار گرفتند.

مظنه طلا نیز در این روز کاری یک میلیون و 875 هزار تومان نرخ گذاری شد. گرم طلای 18 عیار نیز 432 هزار و 850 تومان تعیین شد و گرم طلای 24 عیار 577 هزار و 130 تومان قیمت‌گذاری شد.

این در حالی بود که ارزش اونس طلا در بازارهای جهانی افت کرد و به یک هزار و 293 دلار رسید.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


123
Iran, Islamic Republic of
اندک اندک میکنن توو پاچه مردم
United States
اندک اندک جمع مستان می‌رسند!! اندک اندک می پرستان می‌رسند!! دلار هم اندک اندک دمار از روزگارمان در می‌آورد!!!