کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رقابت اصلاح‌طلبان و بهاری‌ها برای جذب آرای اهل سنت

از حمله به دستگاه‌های امنیتی تا پیام تسلیت برای وفات خلیفه اول +عکس

13 اسفند 1397 ساعت 0:18

رقابت‌های انتخاباتی و سیاسی میان احمدی نژادی‌ها و اصلاح‌طلبان برای جذب آرای اهل سنت با روش‌های مختلف از ماه‌های گذشته ادامه داشته است. البته تاکنون عمده روش جذب آرای اهل سنت توسط این دو جریان سیاسی با حواشی و ابهامات خاصی همراه بوده است.


گروه سیاسی جهان نیوز: مشارکت عموم اهل سنت در مناطق کشور و به خصوص سیستان و بلوچستان در انتخابات های متعدد همواره بسیار بالا و قابل توجه بوده و نشانه علاقه و اعتقاد و اعتماد مردم اهل سنت به نظام جمهوری است.

به گزارش جهان نیوز، این در حالیست که رقابت‌های انتخاباتی و سیاسی میان احمدی نژادی‌ها و اصلاح‌طلبان برای جذب آرای اهل سنت با روش‌های مختلف از ماه‌های گذشته ادامه داشته است. البته تاکنون عمده روش جذب آرای اهل سنت توسط این دو جریان سیاسی با حواشی و ابهامات خاصی همراه بوده است. 

اما در حالیکه محمود صادقی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس به زاهدان رفته و عکس دو نفره خود با مولوی عبدالحمید را منتشر کرده، عبدالرضا داوری، از نزدیکان گروه بهاری‌ها نیز طی پیامی، سالگرد وفات خلیفه اول اهل سنت را تسلیت گفته است.

محمود صادقی در توییت خود با انتشار عکسی در تمجید از مولوی عبدالحمید نوشته است: «مولانا عبدالحمید سرمایه اجتماعی بزرگی است»


 
محمود صادقی همچنین در کانال تلگرامی‌اش پیرامون دیدار با امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان نوشته است: «به دیدار شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید رفتم؛ روحانی فرهیخته‌ای که وجودش را وقف گسترش معارف اسلامی کرده و صبورانه و بزرگوارانه برای ترقی و تعالی مادی و معنوی و رفع تبعیضات ناروا از مردم رنجدیدۀ این خطه تلاش می‌کند.»

این نماینده اصلاح‌طلب در ادامه آورده است: «در  این ملاقات که دومین دیدار من با ایشان بود، او (مولانا عبدالحمید) از پیگیری‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رفع محدودیت‌های ناروا از خود قدرشناسی کرد و  مرا شرمندۀ بزرگواری و بزرگ‌منشی خود نمود. او همچنین از موضعگیری‌اش در اجلاس اخیر مجمع علمای مکه برای رفع شبهه‌ها نسبت به شیعیان ایران خبر داد.»

نماینده مردم تهران در این نوشته، به دستگاه‌های امنیتی نیز حمله کرده و نوشته است: «این روحانی روشن‌اندیش با بینش عمیق دینی و سیاسی خود لنگرگاه مطمئنی برای مقابله با امواج ویرانگر فرقه‌گرایی و تروریسم در منطقه ما است... باید با اصلاح رویکردهای تنگ‌نظرانۀ رایج در نهادهای اطلاعاتی و امنیتی قدردان این سرمایه‌های ارزشمند اجتماعی بزرگ باشیم.»
 
اما، از سوی دیگر، عبدالرضا داوری از نزدیکان احمدی نژاد نیز طی توییتی وفات خلیفه اول را به اهل سنت تسلیت گفته است.

لازم به ذکر است در ماه‌های آخر دولت احمدی نژاد، دیدار خصوصی اسفندیار رحیم مشایی با مولوی عبدالحمید، در زاهدان در رسانه ها منتشر شد که کارشناسان سیاسی اولین گام برای نزدیکی جریان سیاسی نزدیک به احمدی نژاد به مولوی عبدالحمید و چهره های همانند او تفسیر کردند.


کد مطلب: 675409

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/675409/حمله-دستگاه-های-امنیتی-پیام-تسلیت-وفات-خلیفه-اول-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com