شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۵
بشار الجعفری:

آمریکایی‌ها می‌دانند سرکرده داعش کجاست

شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 675318
نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که ایران هم‌پیمان ما است و درباره رابطه با تهران چانه‌زنی هیچ جایگاهی ندارد.
آمریکایی‌ها می‌دانند سرکرده داعش کجاست
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، «بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل روز جمعه در سخنانی تاکید کرد: ایران کشور هم‌پیمان سوریه بوده و چانه‌زنی درباره روابط دمشق با تهران هیچ جایگاهی نداشته و منافع ما ایجاب می‌کند که روابط منحصر بفردی با تهران و مسکو داشته باشیم.

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: برخی سخنان درباره دوری سوریه از ایران از یک سو و از روسیه از سوی دیگر تنها سخنان رسانه‌ای بوده و روابط ما با این کشورها در سطح عالی قرار دارد. هدف نخست نشست ورشو ایران نبوده و پیش کشیدن موضوع ایران در این نشست با هدف منحرف کردن افکار عمومی از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بوده است.

الجعفری به بحران در سوریه و نقش کشورهایی نظیر عربستان سعودی و قطر در این بحران اشاره کرد و گفت: هنگامی که تکیه آمریکا بر قطر برای ایفای نقش در سوریه با شکست مواجه شد، به سوی عربستان گام برداشت. سعودی‌ها از همان ابتدا در ریختن خون سوری‌ها نقش داشتند و ملت سوریه از کسانی که خون فرزندانشان را ریختند انتظار عذرخواهی دارند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل افزود: تروریسم سلاحی است که در دست حامیان آن قرار دارد و آنها از تروریسم در هر جایی که بخواهند استفاده می کنند. آمریکایی‌ها و ترک‌ها می دانند که ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش کجا است.
وی همچنین تصریح کرد: آمریکا از سوریه خارج نشده است و این کشور فقط به دنبال بهره برداری بیشتر از تروریسم است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که توافق «اضنه» به سوریه این حق را می دهد که تروریست‌ها را در عمق ۵ کیلومتری خاک ترکیه دنبال کند.
این مقام سوری افزود: ایجاد دشمنی با کشور مهمی مثل ایران چه نفعی برای اعراب دارد؟ درگرفتن جنگ میان اعراب و ایران که اسرائیل نظاره گر آن باشد، چه نفعی برای کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دارد؟

وی اشاره کرد که دمشق هیچ اشتیاقی برای بازگشت به اتحادیه عرب ندارد و گفت: مجموعه کشورهای عربی در گذشته در سازمان ملل تصمیم ساز بودند اما امروز و پس از تفرقه‌های بوجود آمده دیگر هیچ جایگاهی ندارند.

نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که همچنان معتقدیم که موضوع فلسطین اساسی بوده و هر آنچه که در منطقه روی می‌دهد با هدف نابود کردن این موضوع است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
اقدامات واشنگتن درسراسر جهان "بی‌شرمانه" است.
عملکرد واشنگتن درسراسر جهان "بی‌شرمانه" است.

عربستان سلاح شیمیایی دراختیارجبهه النصره قرارمی دهد.
عربستان سعودی ازگروه نروریستی جبهه النصره درسوریه حمایت می کند.
عربستان به تروریست ها درسوریه سلاح و حقوق می دهد.
عربستان همراه با چند کشور دیگر به سرکردگی آمریکا ازسال 2011 تاکنون درسایه سکوت سازمان های بین المللی ازتروریست ها درسوریه، لبنان، عراق و منطقه همه جانبه کمک، حمایت وپشتیبانی می کند و همچنان نیزادامه می دهد.

آمریکا، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل همچنان حامی تروریسم، القاعده، داعش، جبهه النصره، مخالفان سوری و گروه های تروریستی هستند.
عربستان سعودی به همراه امارات و به سرکردگی آمریکا ازسال 2015 تاکنون درسایه سکوت سازمان های بین المللی به القاعده و داعش در یمن سلاح و حقوق می دهد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
رژیم جنایتکارآل سعود با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل و در سایه سکوت سازمان های بین المللی بیش از12 هزار نفر را درمنا قتل عام کرده است ولی متاسفانه ومجامع حقوق بشری تاکنون کاری نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
واین درحالی است که آمریکایی ها جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار، کشورهای عربی جنایتکار، مدعیان حقوق بشرخیانتکار و سازمان های بین المللی خیانتکار تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات و حشیانه، وحشی گری و غیراسنانی سعودی ها جنایتکارنمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
دختران اروپایی در عقد تروریست‌ها؛ سرنوشت زنان داعشی خارجی چه می شود؟
دختران اروپایی در عقد تروریست‌ها؛ سرنوشت زنان داعشی خارجی چه می شود؟
جمعه 10 اسفند 1397 - 09:49
زنان تروریست داعش که از کشورهای غربی آمده اند به دلیل دست داشتن در جنایت همسران شان دست، در زندان های عراق به سر می برند.

کمیساریای عالی حقوق بشر در عراق، از وجود بیش از 1500 زن داعشی خارجی که اغلب آنها از 3 کشور اروپایی هستند، خبر داد که با کوکان خود در زندانی ویژه در عراق هستند.

"علی البیاتی " عضو کمیساریا گفت: سه خانم فرانسوی ، همسران عناصر تروریستی داعش و دو کودک فرانسوی در زندانی در عراق هستند.

وی افزود: هم چنین یک زن و سه کودک آلمانی و سه زن با سه کودک از آمریکای جنوبی از خانواده های عناصر گروه تروریستی داعش در زندانی در عراق به سر می برند.

وی افزود: هیچ دلیلی برای حضور بیش از 1700 کودک و زن خارجی در عراق وجود ندارد بنابراین دولت عراق باید از کشورهایشان بخواهد آنان را تحویل بگیرند زیرا کشورهایشان باید تبعات گرایش آنان به افکار افراطی و وابستگی آنان به داعش چه ارادی یا غیر ارادی را بپذیرند.

البیاتی افزود اما کسانی که جرمشان اثبات شده است باید بر اساس قوانین عراق محاکمه شوند و کشورهایشان هزینه و مسئولیت باقی ماندن آنان طی حکم صادره را بر عهده بگیرند .

وی افزود: عراق علیرغم کمبود امکانات مانند زیر ساخت ها، امکانات مادی یا خدماتی ؛ مسئولیت و هزینه حضور این زنان و کودکان را برعهده گرفته است.

عضو کمیساریای عالی حقوق بشر عراق روز چهارشنبه 6 فوریه، به آمار زنان و کودکان روسی که در زندان های عراق به سر می برند، اشاره کرد.

وی افزود: حدد 70 زن و 124 کودک از شهروندان روسیه به اتهام وابستگی به گروه تروریستی داعش در زندانی در عراق به سر می برند.

وی افزود: پرونده زنان و کودکان خانواده های داعش، مهم و حساس است و دولت عراق باید قانونی به آن پایان دهد و کودکان را به خانواده هایشان در کشورهایشان بازگرداند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
ما به مظلومان، مسلمانان ودولت های کمک می کنیم آمریکا هم ازتروریست های داعش و گروه های تروریستی کمک، حمایت و پشتیبانی می کند.
ایران حامی تروریسم نیست آمریکا و متحدانش ازآن حمایت می کنند.
دربرابرحامیان تروریسم ساکت نخواهیم نشست.
آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، بحرین، اردن، ترکیه و اسرائیل حامی تروریست ها درسوریه، لبنان، عراق، یمن و منطقه ومسئول جنایت های آنان هستند.
آمریکا جنایتکارشماره یک احترامی برای زندگی بشری قائل نیست.
آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 2011 تاکنون همراه با چند کشورجنایتکار دیگردرسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک درسراسرجهان با داعش و گروه های تروریستی همکاری می کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمریکایی ها جنایتکارشماره یک همراه با چند کشور جنایتکار دیگر درسایه سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و منطقه خاورمیانه را اشغال کرده اند. وهمه جانبه از تروریسم، القاعده، طالبان، گروهگ تروریستی جیش الظلم، داعش، جبهه النصره، مخالفان سوری و گروه های تروریستی کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند.