جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

عجایب استفاده از پوست موز

شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 675312
با خواندن خواص پوست موز در ادامه این مطلب، دیگر به چشم یک زباله به آن نگاه نمی کنید.
عجایب استفاده از پوست موز
به گزارش جهان نيوز، پوست موز حاوی مواد مغذی است که در درمان برخی بیماری ها به صورت استفاده موضعی یا دارویی می تواند مفید باشد. گرچه پوست موز کمی گس به نظر می رسد و از طعم خوبی برخوردار نیست، اما منبع خوبی از فیبر، آنتی اکسیدان و مواد معدنی ضروری است. پوست موز همچنین خواص ضد التهابی و ضد میکروبی دارد که آن را تبدیل به یک درمان طبیعی و صد در صدی برای برخی بیماری ها می کند.

در ادامه با چند کاربرد جالب و باور نکردنی پوست موز آشنا می شویم.
مبارزه با یبوست: میوه موز حاوی مقدار زیادی فیبر است و درصد زیادی از این فیبر در پوست آن یافت می شود. فیبر این خاصیت را دارد که عملکرد سیستم گوارش و روده را بهبود بخشد و به فرایند هضم برای جلوگیری از یبوست کمک کند. برای این منظور می توانید کمی از پوست خود را به اسموتی های خود اضافه کنید.

درمان زگیل: بخش سفید داخل پوست موز حاوی فیبر، آنتی اکسیدان و مواد اسیدی است که به تنظیم pH پوست کمک می کند و در درمان زگیل ها موثر است. برای این منظور شب ها پوست موز را روی زگیل قرار دهید و با نوار چسب بچسبانید. تا روزی که زگیل کاملاً از بین رود این کار را ادامه دهید.

درمان گزیدگی و نیش حشرات: برای درمان التهاب، قرمزی و خارش جای گزیدگی و نیش حشرات پوست موز می تواند مفید باشد. برای این منظور پوست موز را دو یا سه بار در روز روی محل گزیدگی مالش دهید.

مبارزه با تجمع مایعات در بدن: پتاسیم موجود در پوست موز برای بازیابی تعادل مایعات در بدن و جلوگیری از تحمع مایعات بسیار مفید است. جذب خواص آن در بدن سطوح الکترولیت را تنظیم می کند و التهاب ماهیچه ها و مفاصل را از بین می برد. برای این منظور نوشیدن ۲ یا ۳ فتجن دم کرده پوست موز در روز توصیه می شود.

مراقبت از سلامت قلب و عروق: الیاف طبیعی پوست موز جذب کلسترول در بدن را کاهش می دهد و همچنین پتاسیم و فسفر موجود در آن به تنظیم فشار خون کمک می کند. برای این منظور نوشیدن ۳ بار در هفته دم کرده پوست موز مفید خواهد بود.
درمان آکنه: اسید های ارگانیک موحود در پوست موز به تنظیم pH پوست کمک می کنند و به همین دلیل در دمان و کاهش آکنه های پوستی موثر است. خواص پوست موز از تحمع چربی در منافذ پوست جلوگیری می کند وخواص ضد التهابی دارد که باعث کاهش قرمزی و التهاب آکنه می شود. برای این منظور می توانید پوست موز را بر نواحی آسیب دیده به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ دهید و سپس شستشو دهید.

رفع جای کبودی: پوست موز با خواص خود به بهوبد گردش و جریان خون کمک می کند و به این ترتیب باعث اکسیژن رسانی سلولی بهتر برای ترمیم بافت های آسیب دیده می شود. برای این منظور می توانید پوست موز را روی جای کبودی قرار دهید و اجازه دهید بدون شستشو کار خود را انجام دهد.

تسکین و درمان سردرد: این بار برای از بین تسکین سردرد خود از پوست موز به جای داروهای مسکن استفاده کنید. مواد معدنی موجود در پوست موز و همچنین فیبر و آنتی اکسیدان باعث بهبود جریان خون می شود و استرس اکسیداتیو را که با سردرد در اتباط است، به طور قابل توجهی کاهش می دهد. برای این منظور روزانه ۲ یا سه فنجان دم کرده پوست موز را نوش جان کنید. همچنین می توانید قسمت داخلی پوست موز را به مدت ۱۵ دقیقه روی پیشانی و پشت گردن خود ماساژ دهید.

می بینید که پوست موز چگونه می تواند مفید واقع شود و در درمان برخی مشکلات موثر باشد. برای داشتن نتیجه ای بهتر از پوست موز تازه استفاده کنید چون نگهداری آن در یخچال باعث از بین رفتن خواصش می شود.

منبع: بهداشت نیوز 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *