جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شاخص فرابورس ۹۰ درصد رشد یافت

پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب: 675229
مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه امسال شاخص کل فرابورس عدد دو هزار و ۱۰۰ واحد را تجربه کرده است، گفت: این رقم در مقایسه با سال گذشته ۹۰ درصد رشد شاخص فرابروس را نشان می‌دهد.
شاخص فرابورس ۹۰ درصد رشد یافت
یه گزارش جهان نيوز، امیر هامونی صبح پنج شنبه در مراسم اختتامیه نخستین رویداد استارت آپی عناب اظهار داشت: بر اساس گزارشی که اخیرا مجلس در ارتباط با امنیت و سرمایه گذاری منتشر کرده خراسان جنوبی از نظر امنیت سرمایه گذاری بهترین استان در بین استان‌های کشور است.

وی بیان کرد: این امنیت چند شاخصه دارد که امنیت جان و مال سرمایه گذار و مردم، ثبات قوانین و مقررات، عملکرد دولت و ثبات اقتصاد کلان از جمله این شاخص‌های ملی امنیت سرمایه گذاری است.

مدیرعامل فرابورس ایران اضافه کرد: هر چند خراسان جنوبی یک استان مرزی بوده، اما با تمام تهدیدات مرزی این استان استان امن برای سرمایه گذاری در کشور شده است.
هامونی با تأکید بر اهمیت اهمیت اقتصاد دانش بنیان، گفت: دانش و نوآوری می‌تواند محرک رشد اقتصادی باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در خراسان جنوبی با چالش آب و خشکسالی روبه رو هستیم، افزود: لزومی ندارد حتما صنایع سنگین و آب بر در استان ایجاد کنیم، اما می‌توانیم خراسان جنوبی را تبدیل نشتی فان اکوسیستم نوآوری کنیم.

معامله ۱۰ میلیارد تومان در بازار دارایی‌های فکری مدیرعامل فرابورس ایران ادامه داد: می‌توانیم نهال‌های کسب و کار، دانش بنیان و استارت آپی وابسته به اقتصاد دانش بنیان را در استان تولید و به کشور‌ها و استان‌های دیگر صادر کنیم و با انحصار کردن این دانش برای مردم ثروت آفرینی کنیم و تولید دانش می‌تواند این کار را انجام دهد.

هامونی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۳۰ هزار میلیارد تومان ارزش بازاری سهام شرکت‌ها و ثروت مردم در فرابورس است، بیان داشت: امسال شاخص کل فرابورس عدد دو هزار و ۱۰۰ واحد را تجربه کرده است.

به گفته وی این عدد سال گذشته یک هزار و ۹۰ واحد بوده که بالغ بر ۹۰ درصد رشد شاخص فرابروس را در سال ۹۷ نشان می‌دهد.

مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه در حوزه اقتصاد دانش بنیان نیز حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیز منابع از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه اتفاق افتاده است، عنوان داشت: همچنین در بازار دارایی فکری نیز تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اختراعی که تجاری نشده را معامله کرده ایم.

هامونی یادآور شد: تامین مالی جمعی می‌تواند به تامین مالی استارت آپ‌ها کمک کند.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *