جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳

جعل بیش از ۱۰۰ مهر سازمانهای دولتی +عکس

پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب: 675204
رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از شناسایی و انهدام یک باند بزرگ جعل و کلاهبرداری خبر داد.
جعل بیش از ۱۰۰ مهر سازمانهای دولتی +عکس
به گزارش جهان نيوز، سرهنگ سید کریم موسوی با اعلام خبر شناسایی و انهدام باند جعل و کلاهبرداری درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: پس از دریافت اخبار مردمی مبنی بر فعالیت مشکوک فردی به هویت مشخص، مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با رصد اطلاعاتی، شناسایی متهم اصلی و همدستان این باند سازمان یافته را در دستور کار قرار دادند.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی‌ها مشخص شد متهم اصلی این پرونده فردی ۴۱ ساله است که با جعل عنوان سرهنگی نیروی انتظامی و سوءاستفاده از اعتماد مردم به پلیس، اقدام به جعل انواع مدارک دولتی از جمله کارت شناسایی ناجا، شناسنامه، مدارک تحصیلی، گواهینامه، اجاره‌نامه منزل کرده و با همدستانش در سطح وسیع انواع جرایم مرتبط به جعل و کلاهبرداری را مرتکب شده‌اند.

وی با بیان اینکه اعضای این باند با غصب عناوین انتظامی و جعل بیش از ۱۰۰ مهر سازمانهای دولتی، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند، تصریح کرد: این متهم در یک مورد کلاهبرداری، به یکی از شهروندان وعده برنده شدن در یک مزایده سازمانی با موضوع ۷ هزار دستگاه موتورسیکلت سنگین و چندین خودرو لنکروز را داده و از وی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان پیش پرداخت بابت برنده شدن در این مزایده، دریافت کرده بود.

موسوی ادامه داد: این متهم با حضور در برخی مراسمات از جمله مدارس با لباس نیروی انتظامی و درجه سرهنگی، سخنرانی و ارائه توصیه‌های پلیسی کرده است.
رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ درباره تعداد شکات این باند نیز گفت: با توجه به حجم بالای اسناد کشف شده از این باند، به احتمال زیاد، اعضای این باند از شهروندان زیادی کلاهبردای کرده‌اند و به همین علت، مرجع قضایی دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم اصلی این باند برای شناسایی مالباختگان احتمالی را صادر کرده است.

موسوی از شهروندان خواست به فردی که صرفاً خود را وابسته به یک سازمانی معرفی کرد، اعتماد نکنند و حتماً با حضور در محل کار وی و استعلام از مبادی مربوطه صحت و سقم ادعای وی را بررسی کنند.


منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لابد فقط دوسال زندان و عفو خلاص
آیا دست این کلاهبردار نباید قطع شود؟
Iran, Islamic Republic of
این متهم با حضور در برخی مراسمات از جمله مدارس با لباس نیروی انتظامی و درجه سرهنگی، سخنرانی و ارائه توصیه‌های پلیسی کرده است.

عجب... چطور چنین چیزی ممکنه؟
United States
aedaameshaan konand ...