جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۴۱
جزیره امن؛

به بهانه تخریب ویلای دختر وزیر سابق/ لطفا اموال مسئولان لواسان نشین هم مورد بررسی قرار گیرد

سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 675165
دستور تخریب ویلای دختر وزیر سابق در منطقه لواسان یکی از اخبار خوبی است که این روزها بعد از اخبار بدی که از این منطقه خوش آب و هوا به گوش می رسد.
به بهانه تخریب ویلای دختر وزیر سابق/ لطفا اموال مسئولان لواسان نشین هم مورد بررسی قرار گیرد
گروه سیاسی جهان نيوز: منطقه لواسان یکی از مناطق وزیر نشینی است که بسیاری از مقامات اشرافی مسلک به سبب خوش آب و هوا بودن آن نگاه ویژه ای به این منطقه دارد. اغلب پشت ساخت و سازهای مختلف و غیرقانونی در این منطقه نیز همین مقامات اشرافی قرار دارند. چندی است امام جمعه لواسان سعی کرده است که مقابل این تخلفات و جرائم بایستد و با افشاگری از زمین خواری و فساد مالی در این منطقه گام جدی برای برخورد با این موارد برداشته است. رسانه ها نیز با ورود ویژه به این منطقه پرونده‌های مختلف فساد مالی را مورد بررسی قرار دادند. حالا اخبار خوبی پس از خبرهای بد زمین خواری و تخلفات مالی به گوش می رسد. هر چند که این اخبار هم بعضا نمی تواند جبران خسارات عملکرد غیر قانونی برخی از مقامات و اعوان و انصارشان را بدهد.

خبرهای خوبی که از لواسان به گوش می رسد
چندی پیش بود که امام جمعۀ لواسان از بازداشت سه مسؤول اوقاف در شمیرانات و تهران به علت زمین خواری و سو استفاده از موقعیت شغلی خبر داده است. به گفتۀ «حجت‌الاسلام سعید لواسانی» مأموران وزارت اطلاعات در حال بررسی پروندۀ این مسؤولان متخلف هستند.

از سوی دیگر خبر رسید که حکم تخریب ویلای دختر یکی از وزرای سابق صادر و اجرا شد. «علی حیدریان» شهردار لواسان خبر داد که « روز سه شنبه نامه به دادگستری زده‌ایم که به ما پیمانکار و نیروی انتظامی بدهد و امیدوارم شنبه یا یکشنبه حکم را اجرا کنیم.» و اجرای این حکم روز یکشنبه به وقوع پیوست.
 

از این رو اقدام امام جمعه لواسان برای افشای این مفاسد آنهم از تریبون نماز جمعه این منطقه یکی از کارهای قابل تقدیر و رو به جلو بود که باعث شد زمینه افشاگری و برخورد با مفاسد دیگر را فراهم کند و رسانه‌ها در این زمینه به طور ویژه بر این منطقه متمرکز شوند.

اموال وزرای لواسان نشین مورد بررسی قرار گیرد
با توجه به خبر تخریب ویلای دختر یک وزیر سابق به نظر می رسد بایستی نسبت به اموال برخی از مقامات خصوصا افرادی که از دولت جدا شده‌اند بررسی ویژه ای انجام شود.

«عباس آخوندی» وزیر راه سابق که اتفاقا لواسان نشین هم هست یکی از افرادی است که درباره ثروت آن حرف و حدیث های بسیاری وجود دارد. تحقیق و تفحص از اموال وی از خواسته‌های مردم بعد از استعفای اجباری‌اش بود. حتی افکارعمومی نسبت به محاکمه وی نسبت به عملکردی که در وزرات راه و شهرسازی داشت، مطالبه جدی دارند.

اخیرا حادثه مرگبار آتش سوزی قطاری در مصر باعث کشته شد 30 نفر شد. این حادثه بسیاری را به یاد برخورد دو قطار در ایران می اندازد که در این حادثه تلخ عده ای از هموطنان کشته شدند. «هشام عرفات»، وزیر حمل‌ونقل مصر در پی حادثه مرگبار در ایستگاه قطار قاهره از سمت خود استعفا کرد اما بعد از فاجعه قطار «تبریز _مشهد» که منجر به کشته شدن47 نفر شد، عباس آخوندی وزیر راه وقت استعفا که نداد هیچ، بلکه با سخنان خود نمک به زخم خانواده‌های این حادثه تلخ پاشید و گفت: «مسافران همه بیمه هستند؛ جای نگرانی نیست!»
 
آخوندی که خود در لواسان زندگی می کند بعد از اینکه در طول این سالها مسکن مهر را مزخرف خواند و همچنین بعد از اینکه از سمت خود بالاجبار استعفا داد بیان داشت: «افتخار می کند که حتی یک واحد مسکن مهر هم افتتاح نکرده است.» وی حدود پنج سال در این سمت بود و حالا وضعیت راه‌ها، مسکن، حمل و نقل ریلی و هوایی با مشکلات بزرگی همراه است.

از سوی دیگر طی چند سال گذشته اخبار و اطلاعاتی درباره دارایی‌های وزیری که ویلای دخترش تخریب شد و همچنین سوء استفاده این فرد از امکانات دولتی بارها و بارها در رسانه ها منتشر شد.

در سال 95 بود که «احمد توکلی»، نماینده ادوار گذشته مجلس در این باره نامه ای به «اسحاق جهانگیری» معاون اول روحانی نوشت و در آن بیان کرد که وزیر و خانواده اش 29 شرکت را می گردانند و بایستی این وزیر میلیاردر عزل شود. حالا با اتفاقی که در مورد کار خلاف قانون دختر این وزیر افتاده است موضوع بررسی اموال وی و اینکه ازچه راهی این اموال را کسب کرده است، ضرورت پیدا می کند. 

جالب اینجاست که با وجود گرانی‌های سرسام آور سال جاری به نظر می رسد این اموال چند برابر شده است. وزرای دیگری نیز هستند که ازدولت جدا شده اند و بایستی در این خصوص اموال و دارایی آنان مورد بررسی قرار گیرد.

«سید ناصر موسوی لارگانی»، در همین رابطه بیان می کند: «برخی بی‌اعتنا به مصائب این روزهای ملت به کاخ نشینی و خوش‌گذرانی می‌پردازند؛ مردم شاه را از کشور بیرون نکردند که برخی از مسئولان در نظام جمهوری اسلامی برای خود زندگی شاهانه در لواسان و شمال شهر تهران تشکیل دهند و فرزندانشان را به سوئیس و کانادا بفرستند.»

مدیران میانی چه نقشی در فساد در لواسان دارند؟
پرونده لواسان دو جز دارد. یکی مدیران سطح میانی هستند که بنابر منفعتی که داشتند سعی کردند با تخلفات کنار بیایند و از سوی دیگر مقامات بلند پایه ای که برخی ازمنابع خبری از توصیه های آنان برای شکل گیری این تخلفات یاد کرده اند. توصیه هایی که باعث شده مدیران میانی در این موارد بیشتر با متخلفین همراه باشند و به اصطلاح پشت خود را قرص و محکم ببینند. اگر افشاگری امام جمعه لواسان نبود مشخص نبود که تا به کی این فسادها ادامه یابد. آنچه که می بینم در این رابطه دستور تخریب ویلای دختر یکی از وزرای سابق این پیوند را به خوبی نشان می دهد.

دادستان لواسان برای مبارزه با ساخت و سازهای خارج از محدوده و غیرمجاز ضمن اذعان به این که «اخیراً ساخت‌وسازهای غیرمجاز زیادی در لواسانات صورت گرفته»، به کلانتری‌های لواسان دستور داده که اگر ساختمانی فاقد تابلوی شناسنامه بود، با آن برخورد کنند. 
 
این اقدام پیشگیرانه نیست و اثری بلند مدت ندارد. متولی اصلی نظارت بر ساخت و سازها در شهر، شهرداری است و پلیس تنها بازوی اجرایی انجام این وظیفه است.

این درحالی است که «شکرالله حسن بیگی» معاون استاندار تهران در حاشیه افتتاح نمایشگاه‌های دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در شهرستان شمیرانات و شهر لواسان در جمع خبرنگاران اظهار داشت:« بدون هیچ اغماضی با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز برخورد جدی خواهیم کرد.»

دستور دادستان لواسان، در واقع صحه گذاشتن بر این امر است که شهرداری لواسان از انجام وظایف ذاتی خود ناتوان بوده است. حیدریان، شهردار لواسان، چهارشنبه شب در گفتگو با "تهران ۲۰"، از مقامات کنونی لواسان در مسئله کلاک سلب مسئولیت کرد. بر اساس این اسناد، خیلی از پروانه های کلاک (یکی از مناطق خوش آب و هوای لواسان) در دوره  «حمید یعقوب نژاد» شهردار سابق لواسان صادر شده اند. حیدریان، شهردار کنونی، معاون وقت یعقوب نژاد بود.

بنابراین بایستی به طور ویژه موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری لواسان و همچنین زمین خواری در این منطقه صورت گیرد و نهادهای مسئول از جمله قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی برای برخورد با متخلفان اقدام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
میخان بگند مثلا ما یه کاری کردیم، اگه راست میگید برا بقیه هم همین کار را انجام بدید تا واقعا مردم بفهمند که راست میگید
سعید
Iran, Islamic Republic of
تخریب خانه ویلایی به سبک سنتی ! چرا مثل کشور های متمدن برای تخریب از ماشین های سنگین یکروزه تخریب نمیکنید. فکر میکنم دست هایی در کار است تا اسکلت را نگهدارند برای روز مبادا تا در فرصتی مناسب با پرداخت حق حساب ویلا را بازسازی کنند . اگر غیر از این است مثل تخریب اماکن سایر مردم عمل میکردند .
حق طلب
Iran, Islamic Republic of
آخوندی انشا الله محاکمه میشود.(انشاالله)
Iran, Islamic Republic of
آیا این برای امثال زاکانی و توکلی هم انجام شدنیه؟ یا فقط مخالفان؟
Iran, Islamic Republic of
باید بررسی بشه مسولانی که از اول انقلاب تا حالا حقوق بگیر بوده اند اینهمه پول را از کجا آورده اند
ب
Iran, Islamic Republic of
از اول انقلاب اگر اموال مسئولین بر سی می شد حلا وضع این قدر افتظاح نبود که می بینم ؟؟؟؟
قانون را اجرا کنید
Iran, Islamic Republic of
بارها دیدم که ماموران شهرداری خانه سازی مردم عادی که تخلفی داشتند یا بدون مجوز ساخت بوده را جلوگیری کردند یا با لودر خرابش کردند حالا چطور است که به راحتی اجازه می دهند کاخ ها ساخته شوند و بعد تحت فشار قانون و افکار عمومی مجبور می شوند آن را خراب کنند ؟! چرا با مدیران شهرداری وقت لواسان که وظیفه خود را به درستی انجام ندادند برخورد نمی شود؟!*
Iran, Islamic Republic of
عشق و حالي كه اين مسپولان در بالاي سر مردم ببو ايران ميكنند در دنيا نظير ندارد
Iran, Islamic Republic of
مسپوليت مادام العمر براي خود و خانواده و مخصو صا داماد عزيز . ايجاد فرصت گم كردن دلارهاي فراوان. استفاده از تمام اموال بيت المال در ايران و خارج از كشور بنفع جيب اقايون. مصونيت مادام العمر خود و خانواده از محاكمه.دادن حقوق هاي چند صد ميليوني بعنوان پول تو جيبي. تصرف هر زميني در هر نقطه از ايران و ساخت ان بطور دلخواه و هزاران امتياز ديگر كه اين نمايندگان خدايان در ايران برخوردارند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اينها نعمت برای خودشان بودندو لت و پار شدن و اسير و مجروح و ويران شدن خانه و بدبخت شدن براي 99 درصد ديگر!!!
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
به هر دري ميزنند و هر نيرنگي بكار ميبرن كه براي سالها مسپول باقي بمونند
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
جمع کنید این سیاه بازی را
حالا 500 تا ویلا و کاخ مسئولان نظام مقدس اسلامی را هم خراب کنید. 50000 تا کاخ دیگه توی ایران و خارج دارند. شما به جای این نمایشهای لاله زاری در پیت، شب عیدی فکری به حال مردم بکنید که زیر بار فشار زندگی کمرشون شکسته
Iran, Islamic Republic of
لطفا کاخ پسر نعمت الله نصیری را هم خراب کنید چون فرزندان امرای رژیم قبل هم به شدت در حال ضربه زدن به مردم هستند
Iran, Islamic Republic of
خود بايد خراب كنيم مدتهاست اينها مارو سر كار ميگذارند نحسي اين مسپولان است كه در سرزمين اسلامي كفر ميكنند گريبان ما مردم را هم گرفته
شایق
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
یا مهدی عجل علی ظهورک
Iran, Islamic Republic of
حديثي از امام صادق(ع) شنيده شده كه فرموده است: هر پرچمي كه قبل از قائم ما برافراشته شود، ضلالت و گمراهي است
مگر قرار است دختر و پسر وزرای ما غیر از ضلالت و گمراهی به جایی برسند؟
Iran, Islamic Republic of
با پیگیری مردم و مسئولان دلسوز، به زودی ایران به گلستان تبدیل میشود انشالله
الیس الصبح بقریب.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
شهرک باستی برمیگردد به دفتر نظارت رهبری که اتفاقا رئیس ان ناطق است چرا به این شهرک رسیدگی نمی کنید
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
مثلا ما باور کردیم تخریب شد
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
شک نکن همین روزها قراره برن گردنه حیران تمامی ویلاهای غیر مجاز را تخریب کنند.بجان ......اگه دروغ بگم.
Iran, Islamic Republic of
گوشت اهو خوران لواسانات دين خدا را داغ كرده اند
Iran, Islamic Republic of
اوایل انقلاب این شعر را در کتابهای مدرسه میخواندیم. الان حذفش کردن. شاعرش هم مرحوم حسان است:
چه بسیار مردان پرقدرتی
که در این جهان از پی راحتی
به کوه و کمر قصرها ساختند
همه قصرها را بیاراستند
در اطراف هر قصر، از بیم جان
گروهی مسلح نگهبانشان
که تا آنهمه قدرت و ساز و برگ کند
دور، آن مردم از دست مرگ
ولی مرگ ناگه رسید و گرفت
گریبان آن نابکاران زشت
چو گیرد گریبان گردنکشان
به ذلّت برون راند از قصرشان
از آن زشت کاران افسرده حال
به بانگ بلندی شود این سوال:
چه شد آنهمه سرکشی و غرور؟
که صورت نهادید بر خاک گور؟
چه شد آنهمه خودپسندی و ناز؟
که گشتید با بی کسان همطراز
چه شد چهره هایی که آراستید؟
سروصورتی را که پیراستید؟
اجل چشم بی شرمتان را ببست
به رخسارتان خاک ذلت نشست
نجفی
Iran, Islamic Republic of
شعر پروین را هم حذف کرده اند:

روزی گذشت پادشهی از گذرگهی
فریاد شوق بر سر هر کوی و بام خاست
پرسید زان میانه یکی کودک یتیم
کاین تابناک چیست که بر تاج پادشاست
آن یک جواب داد چه دانیم ما که چیست پیداست آنقدر که متاعی گرانبهاست
نزدیک رفت پیرزنی گوژپشت و گفت این اشک دیده‌ی من و خون دل شماست
ما را به رخت و چوب شبانی فریفته است این گرگ( نجومی خواران) سالهاست که با گله آشناست
آن پارسا که ده خرد و ملک، رهزن است آن پادشا که مال ز رعیت خورد گداست( حرامخواران)
بر قطره‌ی سرشک یتیمان نظاره کن تا بنگری که روشنی گوهر از کجاست
سیفی
Iran, Islamic Republic of
حالا که یاد دبستان انداختید ما را این حدیث نبوی و این شعر کلاس پنجم سالهای اول انقلاب هم جاش همینجاس:
افضل االعباده کلمه الحق عند امام جائر
که البته از سال 63 به بعد شد عند سلطان جائر
اما اصل حدیث کلمه امام است
بعدش هم کلا حذف شد
شعر هم اینطوری بود

شنیدم که از نیکمردی فقیر
دل آزرده شد پادشاهی کبیر
مگر بر زبانش حقی رفته بود
ز گردن‌کشی بر وی آشفته بود
بفرمود دلتنگ روی از جفا
که بیرون کنندش زبان از قفا
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
ایرانی ها میسازند افغانیها خرابش میکنند!!!!
Iran, Islamic Republic of
بابا این دخترخانم ش .ن عجب ادمیه توی این سن و سال تا بحال چندین خلاف ازاو در مطبوعات نوشته شده . قضیه داروهای تاریخ مصرف گذشته که از امحاء ان سرپیچی می کرد و حالا هم این خلافی ها . بابای وزیر سابق این دختره عجب ادم متعهدی است که جلوی دخترش رو نمی گیرد!!!!. تعهد امثال م.ن را به نظام و قانون را از همینجاها محک بزنید حالا ثروت نجومی که خودش جمع کرده بماند .
شاکی
Iran, Islamic Republic of
مفسدین اقتصادی فقط باید اعدام بشوند فقط اعدام .
Iran, Islamic Republic of
وزیر داره میخونه
یه دختر دارم تا نداره
ویلایی داره شاه نداره
به کس کسونش نمیدم
به همه کسونش نمیدم
و....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کافیست اون منطقه لواسون را برای تست موشکی هم که شده یه چند تا نقطه زن بزنند دل امتی خوشحال شود به خصوص ویلای داماد شمخانی وآخوندی ودیگر ...
Iran, Islamic Republic of
....
United Kingdom
...
مندلی
Iran, Islamic Republic of
....
محسن
Iran, Islamic Republic of
...