کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حسین شریعتمداری؛

شریعتمداری: FATF نسخه‌ انقلاب اسلامی نیست

8 اسفند 1397 ساعت 23:40

سردبیر کیهان بابیان اینکه بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی نقشه راه انقلاب اسلامی است، گفت: هرکس اگر نقشه راه را از یاد ببرد از مسیر انقلاب خارج می‌شود.


به گزارش جهان نیوز، حسین شریعتمداری شامگاه چهارشنبه در یادواره شهید شاهچراغی در قالب اجتماع بزرگ تبیین بیانیه رهبری با عنوان گام دوم و همایش فصل بعثت انقلاب در دامغان به میزبانی مصلا دامغان، بابیان اینکه بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی نقشه راه انقلاب اسلامی است، بیان کرد: معظم له می‌فرمودند کسی که نقشه راه ندارد گمراه می‌شود لذا اگر نقشه راه وجود داشته باشد حتی افرادی از سپاه عمر سعد نیز به یاران امام حسین(ع) می‌پیوستند و کسانی که نقشه راه در اختیارشان نبود بااینکه کنار حضرت بودند، ایشان را ترک کردند اما یکی از مسائلی که در تبیین این نقشه راه ضروری به نظر می‌رسد این است که ما بدانیم انقلاب چه مسیری را طی کرده و امروز در کجا قرار دارد.

وی با طرح این پرسش که چه اتفاقی در ۴۰ ساله اخیر صورت گرفته که امروز ملت ایران سقف استکبار جهانی را شکافته است، افزود: انقلاب از نقطه‌ای شروع شد که اسلام ناب محمدی(ص) را از عرصه تئوری و نظری و از میان کتاب‌ها به میدان عمل آورد و در کرسی حاکمیت نشاند.

اسلام ظلم‌ستیز است
سردبیر کیهان بابیان اینکه اسلام ناب ظلم‌ستیز است، ابراز کرد: اسلامی که به پرخوری مرفهان بی‌درد در کنار فقر محرومان تن بدهد اسلام نیست. اسلام آمریکایی همه ویژگی‌های اسلام ناب را مانند روزه، نماز، حج و ... را دارد اما ظلم‌ستیز نیست. این جریان از قبل بوده و تا به امروز هم ادامه دارد که از آن به‌عنوان شیعه انگلیسی هم نام می‌برند وقتی اسلام بر کرسی حاکمیت می‌نشیند یعنی نسخه‌ای است که می‌خواهد عملیاتی شود.

شریعتمداری بابیان اینکه کسانی که می‌گویند درگیری ما با نظام سلطه به‌واسطه این است که ما تنش ایجاد کرده‌ایم، اشتباه می‌کنند، بیان کرد: وقتی اسلام زمام امور در دست می‌گیرد حتماً یک اتفاق مهم می‌افتد و آن اتفاق این است که نظام سلطه بین‌الملل در مقابلش قد علم می‌کند چراکه موجودیت اسلام موجودیت او را تهدید می‌کند و موجودیت او موجودیت اسلام را به چالش می‌کشید لذا این دو مقوله درگیری ماهوی پیدا می‌کنند لذا درگیری ما با نظام سلطه نیز درگیری ماهوی است.

وی افزود: خود تئوریسین‌های غربی معتقد هستند برای اینکه ماهیت یک نظام روشن شود باید سه سال از عمرش بگذرد اما انقلاب اسلامی از همان آغاز با توطئه‌هایی روبرو بود و ده‌ها گروه تروریستی چون قارچ در همه‌جا روئیدند که ازجمله آن‌ها می‌توان به ماجرای طبس، جنگ تحمیلی، جنگ نفت‌کش‌ها، جنگ شهرها، بمباران مناطق مسکونی و ... را نیز نام برد پس این درگیری ماهوی است.

انقلاب اسلامی بعثت دوم
سردبیر کیهان بابیان اینکه انقلاب ما بعثتی دوباره بود، ابراز کرد: انقلاب ما ادامه راه پیامبر(ص) است که فراموش‌شده بود کاری که امام خمینی(ره) کرد غبار قرن‌ها بدعت، تحریف و بداندیشی که به چهره اسلام ناب نشسته بود را پاک کرد و اسلام را همان‌گونه که در صدر بود ارائه کرد بنابراین نام دیگر انقلاب ما بعثت دوم است لذا تمام انتخابات که در صدر بود دوباره به وقوع پیوست.

شریعتمداری بابیان اینکه درگیری ماهوی ما با دشمنان فقط زمانی تمام می‌شود که یکی از دو طرف ماهیتش را از دست بدهد، ابراز کرد: این درگیری ماهوی زمانی تمام می‌شود که یا ما دست از اسلام ناب در حاکمیت برداریم و مثل عربستان شویم یا آمریکا دست از استکبار بکشد. بعدازاینکه قطع‌نامه ۵۹۸ پذیرفته شد عده‌ای گفتند مگر امام نگفتند جنگ تا رفع کل فتنه اما ما می‌گوییم بله؛ جنگ در عرصه نظامی تمام شد در عرصه‌های دیگر ادامه دارد همین ماجرای هسته‌ای و موشکی نمونه تداوم همان درگیری‌ها است.

وی افزود: ما امروز با نقطه مطلوبمان در انقلاب اسلامی فاصله‌داریم اما از نقطه شروع گام‌های بلندی برداشته‌ایم یکی از ترفندهای دشمنان انگشت گذاشتن روی نقطه‌ ایدئال است یعنی می‌گوید ای مردم قرار بود با انقلاب به این نقطه‌ایدِ آل برسید اما هنوز نرسیده‌اید مثل‌اینکه شما می‌خواهید قله‌ای سه هزار متری را صعود کنید در دو هزار و ۷۰۰ متری کسی می‌گوید مگر قرار نبود به قله برسیم؟ چرا این امر صورت نگرفته است؟ بله به قله نرسیده‌ایم اما دو هزار و ۷۰۰ متر بالاآمده‌ایم چرا دشمن این امر را القا می‌کند؟ دلیل آن این است که مردم ما ندانند در کدام نقطه ایستاده‌اند؟ لذا باید هوشیار بود که دشمنان چه نقشه‌هایی دارند.

حضور۴۰ هزار مستشار آمریکایی در دوران پهلوی
سردبیر کیهان بابیان اینکه در دوران پیش از انقلاب اسلامی روزانه شش میلیون بشکه نفت صادر می‌شد و این در حالی بود که جمعیت کشور ۳۰ میلیون نفر بود، ابراز کرد: ما در دوران بعد از انقلاب اسلامی با ۷۰ میلیون نفر جمعیت حداکثر روی دو میلیون بشکه نفت صادر کردیم این در حالی است که ایران در دوران انقلاب ویرانه بود و در شهرها اندکی آسفالت وجود داشت اما مرور شاهد آبادانی در سطح کشور هستیم آن‌هم زمانی که ما در دوران جنگ نفت را هفت دلار می‌فروختیم! در دوران قبل انقلاب فقط ۴۰ هزار مستشار نظامی آمریکایی در ایران حضور داشت اما امروز شرایط ایران در عرصه دفاعی و نظامی چگونه است؟

شریعتمداری با اشاره به کمک‌های ایران به لبنان و سوریه گفت: عده‌ای درباره حضور رزمندگان ما در منطقه سؤال می‌پرسند و پاسخ این است که آن‌ها می‌روند تا از جان و مال و ناموس شما مراقبت کنند شما فکر می‌کنید اگر نیروهای ما به سوریه و یا لبنان می‌روند ما در حال صدقه دادن هستیم؟ خیر این‌گونه نیست ما هزینه امنیت خودمان را می‌دهیم مگر یادمان رفته که داعش را برای ما ساختند و تا ۷۰ کیلومتری ایران نیز رسیدند لذا این اصل علت حضور ما در سوریه است.

وی بابیان اینکه در دوران دفاع مقدس ما با توپ‌های ضد هوایی دو لوله جلوی هواپیماهای عراقی می‌ایستادیم اما امروز درزمینهٔ دفاعی چه وضعیتی داریم؟ افزود: امروز تمام اروپا زیر برد موشک‌های نقطه زن ایران است امروز شرق فرات با موشک‌های ما کاملاً زده می‌شود و این نشان می‌دهد که انقلاب در طول ۴۰ سال راه بسیاری آمده است. چالش آمریکایی‌ها روزگاری این بود که به ایران اسلحه داده نشود امروز چالش آن‌ها این است که ایران به کسی موشک ندهد و این نشان‌دهنده اقتدار ایران اسلامی است.

تأکید آمریکایی‌ها به سیاست‌ها علیه ایران
سردبیر کیهان بابیان اینکه عربستان با اعتقاد اینکه سه‌روزه می‌تواند کار یمن را یکسره کند به این کشور وارد شد اما امروز شاهزاده صعودی فرار کرده از عربستان می‌گوید شما به ما کمک کنید تا آبرومندانه از فضاحت عربستان در یمن بیرون بیاییم، گفت: پمپئو در اجلاس ورشو ۲۶ بار در سخنرانی کوتاه اسم ایران را می‌آورد این نشان می‌دهد که یک موضوعی در میان است که این‌گونه نگران هستند.

شریعتمداری بابیان اینکه باید مراقب ترفندهای دشمنان بود، ابراز کرد: یکی از ترفندهای دشمنان این است که نیروهای حزب‌الله را در اقلیت نشان دهند که نام این ترفند هم مارپیچ صعود است. کسی که احساس می‌کند دیدگاهش در جامعه در اقلیت باشد ترجیح می‌دهد دیدگاهش را مطرح نکند لذا این ترفند دشمنان محسوب می‌شود و لذا از همه بدتر نتیجه این امر آن است که نسل جدید آدرس غلط را می‌گیرد.

وی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم می‌فرمایند که همه راه‌حل‌های برون‌رفت از مشکلات در داخل است، گفت: امروز باید با تکیه‌بر داخل مشکلات را حل کرد برای مثال اگر دولت بر روی خانه‌های خالی مالیات وضع کند افراد چاره‌ای جز فروختن خانه‌هایشان ندارند و عده‌ای به بهانه اینکه خانه‌ها گران می‌شوند، آن‌ها را نگه نمی‌دارند و این امر به کاهش قیمت خانه هم منجر می‌شود و برخی مشکلات حل می‌شود لذا نباید راه‌حل مشکلات را در خارج گشت.

رفع مشکلات از داخل میسر است
سردبیر کیهان بابیان اینکه نقدینگی چهار سال پیش ۴۵۰ هزار میلیارد تومان بود امروز یک میلیارد و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است، بیان کرد: یکی از دلایل آن بنگاه‌داری بانک‌ها است و به‌واسطه سودهایی که به مردم می‌دهند پول‌ها به‌جای تولید در بانک‌ها انبار می‌شوند چراکه مشکل کار و کارگر و ماده اولیه و جا و مکان و اجاره و ... هم نمی‌خواهد. در کشورهای خارجی این میزان بانک وجود ندارد.

شریعتمداری بخش آخر صحبت‌های خود را به شهید شاهچراغی و مردم دامغان اختصاص داد و با ذکر یک خاطره از آن شهید، بیان کرد: این شهید وقتی عزم جبهه داشت استخاره‌ای می کند و آیه شریفه کسانی که ملائک جانشان را می ستانند به انها گفته می‌شود وارد بهشت شوید به خاطر اعمال نیکی که داشتید و این شهید همان موقع با شهید موسوی دامغانی تماس می گیرند و عزم جبهه را اعلام می کنند آن شهید می فرماید من چند روزی است از جبهه آمده ام و هنوز هستم شهید شاهچراغی بیان می کند که من استخاره ای کردم که آیه جالبی آمده و بلافاصله شهید موسوی می گوید پس من هم می آیم. نکته این است که وقتی شهیدان ما شهادت به صورت عاشقانه به سمتشان می آید حتی اگر قرار باشد مدتی در مرخصی باشد وقتی می بیند پای شهادت در میان است تصمیمشان را عوض می کنند و در آن پرواز معروف به ملکوت اعلا می پیوندند.

وی بابیان اینکه پرداختن به انقلاب اسلامی و تداوم آن خواست شهدای انقلاب اسلامی است، بیان کرد: خداوند به ما توفیق دهد که ادامه دهندگان راه آن شهیدان باشیم و فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم.

منبع: مهر


کد مطلب: 675050

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/675050/شریعتمداری-fatf-نسخه-انقلاب-اسلامی-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com