پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۵

دشمن به برجام اول کفایت نکرده/ به انجام برجام دوم اصرار دارند

چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۵
کد مطلب: 675046
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه خط امام و رهبری از یکدیگر جدا نیست، گفت: خط من خط رهبری است.
دشمن به برجام اول کفایت نکرده/ به انجام برجام دوم اصرار دارند
به گزارش جهان نيوز، سرلشکر قاسم سلیمانی شامگاه چهارشنبه در همایش رسالت‌های حوزه و گام دوم انقلاب اسلامی که با حضور اساتید و نخبگان حوزه علمیه در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، اظهار داشت من در مسائل سیاسی به طرف کسی نمی‌روم و خط من خط رهبری است و آنهایی که می‌گویند ما پیرو خط امام و رهبری هستیم باید بدانند که این دو از یکدیگر جدا نیستند.

وی افزود: کسانی که مدعی خط امام هستند بدانند حمایت از خط امام همان مسیری است که رهبر معظم انقلاب ترسیم می‌کنند و ما باید از آن تبعیت کنیم و خط ایشان خط امام راحل است.

فرمانده سپاه قدس بیان داشت: اگر می‌بینیم دشمنان به برجام اکتفا نمی‌کنند و بر آن اصرار دارند آن است که می‌خواهند از خیزش انقلاب جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت دشمنان به برجام اول اکتفا نکردند و بر انجام برجام دوم اصرار دارند و منظور از برجام دوم این نیست که ما از منطقه برویم بلکه ممکن است در منطقه برای ما نقشی هم تعیین کنند اما آنها می‌خواهند طی فرآیند برجام دوم حرارت جریان‌های اسلامی را در منطقه بخشکانند.

سلیمانی افزود آنان که بر انجام برجام دوم اصرار دارند می‌خواهند ریشه اسلام ناب را که خطر بزرگی برای آنان به شمار می‌رود در منطقه از بین ببرند.

وی افزود: امروز اگر کسی تصور کند که بخواهد برجام دوم را انجام دهد هر چند که با رهبری‌های داعیانه مقام معظم رهبری صورت نمی‌پذیرد اما آنها اهداف بالاتر از آن را دنبال می‌کنند.
فرمانده سپاه قدس، داعش را خطرناک‌ترین حادثه هزار سال اخیر تاریخ اسلام برشمرد و افزود: آنها با ۴ هزار انتحاری در عراق فعالیت کردند و باعث ایجاد و رعب و وحشت در یک ملت شدند که این امر خطرناک‌ترین کار ممکن است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و تأثیرات آن بر مذهب و انسان را باید به درستی شناخت، گفت: امام خمینی(ره) اسلام ناب را تبیین فرمودند و اسلام نبوی را تجدید بنا کردند که این اسلام قرن‌ها در غربت بود.

سلیمانی افزود: امام راحل بین اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی تفاوت قائل شدند و مشخصات هر یک از این دو و خطرات آن را برای ما روشن نمودند.

عالم حوزوی نباید در زمینه مسائل انقلاب و نظام اسلامی بی‌تفاوت باشد
وی بیان داشت: اگر کسی بخواهد در حوزه علمیه جایگاهی داشته باشد باید دارای شأنیتی باشد وگرنه نمی‌تواند در عالم از اسلام ناب دفاع کند و یک عالم حوزوی نباید در زمینه مسائل انقلاب و نظام اسلامی بی‌تفاوت باشد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه امام راحل یک دهه تلاش کرد تا نظام اسلامی در کشور استقرار یابد، افزود: مقام معظم رهبری نیز سه دهه این مسیر را با قوت ادامه دادند.
وی با بیان ضرورت توجه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به موضوع نظام اسلامی و انقلاب، با انتقاد از کم‌کاری‌ها در این بخش به خصوص در دانشگاه بیان داشت: در دوره‌ای که من دانشجو بودم غیر از وصیت‌نامه امام راحل که آن هم اختیاری بود چیز دیگری در این زمینه وجود نداشت در حالی که نظریات غربی‌ها در علوم انسانی تدریس می‌شد اما از ایده‌ها و نظریات انقلاب اسلامی که توانست دنیا را تکان دهد خبری نبود.

سلیمانی با بیان اینکه امروز بین اسلام و نظام ارتباط تنگاتنگی وجود دارد، گفت: در برجی که من دیده بانی می‌کنم، می‌بینم که اگر این نظام از دست برود همه چیز را تارومار می‌کنند و کشور ایرانی باقی نخواهد ماند و دشمنان به گونه‌ای عمل می‌کنند که ما حتی ایران زمان شاه با همه فسادش را هم نخواهیم داشت.

وی با اشاره به مبارزات جبهه‌های مقاومت اسلامی در منطقه به ویژه در فلسطین بیان داشت: در سال ۷۲ فلسطین توانست ظرف ۴۸ ساعت ارتش رژیم صهیونیستی را وادار به تسلیم کند که این امر نشأت گرفته از تأثیرات انقلاب اسلامی در منطقه بوده است و امروز فلسطین به نقطه‌ای رسیده است که از شمال به جنوب می‌تواند تقاطع آتش برپا کند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه زمانی که حماس از لبنان خارج شد بسیاری ما را شماتت کردند که چرا این همه سرمایه‌گذاری در فلسطین کردید، افزود: باید در جواب این سؤال گفت که سرمایه گذاری‌های ما در نهایت منجر به افزایش اقتدار و قدرت ملی ما شده است.

منافع ملی انقلاب در اولویت است
وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی هر اقدامی که در جهان و در منطقه انجام می‌دهد منافع ملی او در اولویت است و این توصیه پیوسته مقام معظم رهبری است اما متأسفانه این موضوع برای مردم تبیین نشده است و به همین دلیل درباره ایران دو تصویر، ایران اسلامی و ایران است.

سلیمانی بیان داشت: مهم‌ترین هنر امام راحل این بود که اسلام را به پشتوانه نظام آورد و همین امر می‌تواند دلیل انسجام ما باشد و در دعوای سیاسی نباید اجازه داده شود که حقایق انقلاب اسلامی کتمان شود.

وی عنوان کرد: اگر در برابر رژیمی مانند رژیم صهیونیستی دو مؤلفه قدرت از جمله حزب الله لبنان و جریان اسلامی فلسطین را نداشتیم وضع منطقه به گونه دیگر بود.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: هدف داعش ایجاد رعب در بین ملت‌های منطقه بود و امروز شاهدیم که سعودی‌ها هم اعتراف می‌کنند که ما بر اساس دستور و خواسته در تربیت تروریست‌های وهابی غرب عمل کردیم و هدف آنها از ایجاد وهابیت نیز همین امر بوده است و آنها امروز تلاش خود را در منطقه به کار می‌بندند تا رابطه با رژیم صهیونیستی را عادی کنند.

انقلاب اسلامی به ایران قدرت و اقتدار داد
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ایران قدرت و اقتدار داد، افزود: خیلی‌ها صاحب قدرت هستند اما اقتدار ندارند و کشوری مانند سعودی که هزار میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد ترامپ به او می‌گوید که بدون ما یک هفته هم دوام نمی‌آورید و کشوری مثل ژاپن هم با وجود ثروت و قدرت و صنعت اما اقتدار چندانی در دنیا ندارد.

سردار سلیمانی ادامه داد: امام راحل دستش خالی بود و در حالی که قدرت نداشت اما اقتدار داشت و این اقتدار به واسطه اراده و فداکاری انسان‌ها بود.

وی با اشاره به دیدار اخیر بشار اسد با مقام معظم رهبری، بیان داشت: دیدید بشار اسد با چه ذوقی مانند فرزندی که از پدر خود دور افتاده است مقام معظم رهبری را با عشق در آغوش گرفت که این مسئله چیز کوچکی نیست.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: مقام معظم رهبری تأکید داشتند که سوریه نباید بشکند و نمی‌شکند و ما امروز شاهد محقق شدن این امر هستیم.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سردار بالاخره در تمام زمینه اظهار نظر می کنی. آیا به بقایی پول دادی یا خیر؟ چرا؟ به چه مقدار؟ و چرا سکوت می کنی؟ چرا برای طریف ، هاشمی رفسنجانی و جهانگیری غش می کنی؟
جهان بی زحمت برای روشنگری منتشر بفرنایید.
Canada
تا زمانیکه کشور بر پاشنه جواد و جوادها بچرخد باید منتظر برجامها بود نه فقط یک برجام.!!!!
Iran, Islamic Republic of
و سردار ها را فراموش نکنید.کشور نباید برپایه جواد ها و سردارها بچرخد.کشور باید برپایه قانون اداره شود.نه سردارها و جوادها و غیره.ما دراین کشور خیلی کسانی را داریم که فراتراز قانونند.ادم با مواضع فعلی ایشان بیشتر به پرونده بقایی شک می کند
Iran, Islamic Republic of
بانی برجام وزیر امور خارجه ای است که مورد حمایت شما است.نمی دانم ما ایرانیها چرا یک ادم با این هم که ادمی خوبی و کارامدی هست را اینقدر بالا می بریم که گاهی برای خودمان هم دور از دست رس می شود...
محمدرضا کیانفر
Iran, Islamic Republic of
...