شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۶

دیدار بن‌سلمان و کوشنر در ریاض

چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب: 675038
کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که ولی‌عهد سعودی و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا در ریاض با یکدیگر دیدار کردند.
دیدار بن‌سلمان و کوشنر در ریاض
به گزارش جهان نيوز، کاخ سفید روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «جرد کوشنر» مشاور رئیس‌جمهور آمریکا با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی روز سه‌شنبه گفت‌وگو داشته و در این دیدار دو طرف درباره افزایش همکاری میان آمریکا و عربستان سعودی و تلاش‌ها برای پیشبرد صلح خاورمیانه رایزنی کردند.

این اولین بار پس از رسوایی قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول است که کوشنر و بن‌سلمان رو در رو با یکدیگر دیدار می‌کنند.

کوشنر که مشاور ارشد ترامپ و داماد وی بوده طی هفته جاری سفر به کشورهای مختلف خاورمیانه را در دستور کار دارد تا حمایت آنها از بخش اقتصادی طرح صلح میان اسرائیل و فلسطینیان را جلب کند.

کاخ سفید در بیانیه روز چهارشنبه خود خبر داد که به همراه کوشنر، «جیسون گرینبلات» نماینده آمریکا در امور خاورمیانه و «برایان هوک» نمایده ویژه آمریکا در امور ایران با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و ولی‌عهد دیدار داشتند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
شکایت آمریکایی ها از سعودی ها درخصوص دست داشتن در حادثه 11 سپتامبر
شکایت آمریکایی ها از سعودی ها درخصوص دست داشتن در حادثه 11 سپتامبر
چهارشنبه 8 اسفند 1397 - 15:08
دادگاه فدرال آمریکا در نیویورک امروز شاهد برگزاری جلسه استماع به شکوائیه قضایی علیه عربستان در پرونده حملات 11 سپتامبر 2001 بود


به موجب قانونی در آمریکا موسوم به قانون "جاستا" علیه حامیان تروریسم، صدها نفر از نجات یافتگان و بستگان قربانیان حملات 11 سپتامبر شکوائیه ای را علیه ریاض تنظیم و تقدیم دادگاه کردند.

این شکوائیه به دنبال مشارکت 15 سعودی در حملات 11 سپتامبر تنظیم شده است، در همین حال عربستان از دادگاه فدرال درخواست کرده هیچ کدام از اسناد و مدارک مربوط به این پرونده در جلسات علنی دادگاه مطرح و ارئه نشود، این در حالی است که دادستانی خواستار لغو سری بودن همه اسناد و مدارکی است که ریاض در خصوص این پرونده به دادگاه ارائه کرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
عفو بین‌الملل: سعودی‌ها شهروندان شیعه عربستان را سرکوب می‌کنند
چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷
سازمان عفو بین الملل در گزارشی با بررسی وضعیت حقوقی کارگران خارجی، اقلیت شیعه، شکنجه زندانیان، مجازات غیرقانونی اعدام و ممنوعیت فعالیت های مدنی و حقوقی در عربستان، گزارش سالانه خود از وضعیت بحرانی حقوق بشر در این کشور را منتشر کرد.

در این گزارش که به دو زبان عربی و انگلیسی در تارنمای متعلق به این سازمان منتشر شده، آمده است: مقامات سعودی حق آزادی بیان، تشکیل تجمعات مدنی و حزبی را از مردم خود سلب کرده اند و هر معترض به این مساله را به سرعت بازداشت می کنند و در میان بازداشتی ها آمار دستگیری فعالان مدافع حقوق مدنی رو به افزایش است که مجامع بین المللی را نگران کرده است.

در این گزارش همچنین تاکید شده که شیعیان عربستان در صورت انتقاد از نهادهای دولتی یا اعتراض به وضعیت نامطلوب شرایط حقوقی و مدنی خود به شدت سرکوب، دستگیر و در بسیاری از موارد به حبس های بلند مدت یا مجازات اعدام محکوم می شوند.عفو بین الملل افزوده است: شیعیان عربستان تنها به دلیل اعتقاد مذهبی خود در این کشور در مضیقه و فشار هستند و اجازه ندارند اعتقادات دینی خود را آزادانه بیان کنند یا این که در برخی ادارات دولتی مشغول کار شوند.

سازمان عفو بین الملل همچنین اوضاع حقوق بشری در بحرین را نیز اسفناک خواند. در گزارش این نهاد درباره بحرین آمده است: سرکوب آزادی بیان در این کشور به صورت گسترده ای همچنان ادامه دارد. این سازمان در گزارش سالانه خود افزوده است: شمار زیادی از مخالفان و فعالان حقوق بشری در بحرین به عناوین مختلف مورد اتهام قرار می گیرند و زندانی می شوند. همزمان، کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل نیز در گزارشی مقامات امارات را به شکنجه زندانیان مریض و مبتلا به بیماری متهم کردند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
.....
بابائی
Iran, Islamic Republic of
مخالفت ایتالیایی ها با فروش سلاح به عربستان سعودی
مخالفت ایتالیایی ها با فروش سلاح به عربستان سعودی
چهارشنبه 8 اسفند 1397 - 22:20
فعالان ایتالیایی با برگزاری نشستی مطبوعاتی در برابر کاخ نخست وزیری این کشور بار دیگر به ادامه فروش سلاح به عربستان سعودی اعتراض کردند.

فعالان ایتالیایی با برگزاری نشستی مطبوعاتی در برابر کاخ نخست وزیری این کشور بار دیگر به ادامه فروش سلاح به عربستان سعودی اعتراض کردند.

در نشست خبری که یک نماینده پارلمان ایتالیا هم شرکت داشت از دولت این کشور خواسته شد از فروش بمب های ایتالیایی به رژیم سعودی جلوگیری شود. شرکت کنندگان در این نشست اعلام کردند هم اکنون به علت درخواست عربستان سعودی، کارخانه ساخت بمب های ایتالیایی در جزیره ساردنیا، تولیدات خود را به سه برابر افزایش داده است.

فعالان ایتالیایی همچنین وضعیت مردم یمن را بسیار اسفبار خواندند و اعلام کردند نتیجه تجاوز عربستان سعودی و هم پیمانانش به یمن تاکنون علاوه بر از بین رفتن بیش از 80 درصد از زیرساخت های این کشور، کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی بوده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی خطرناک‌ترین حادثه هزار سال اخیر تاریخ اسلام است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
سرنوشت آل سعود مانند صدام خواهد شد.
سرنوشت بن سلمان مانند صدام خواهد شد.