کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استعفای ظریف، خواب را از چشم مردم ربود!

8 اسفند 1397 ساعت 13:44

در یکی دو روز اخیر رسانه‌های اصلاح طلب به بهانه خبر استعفای ظریف، با عباراتی غلوآمیز به بزک کارنامه ظریف پرداخته و منتقدان را آماج حمله قرار داده‌اند.


به گزارش جهان نیوز، روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «وجیه المله» به قلم «سید علی میرفتاح» نوشت: «محبوبیت ظریف مثال زدنی است. بی تردید هیچ استعفایی به اندازه استعفای نابهنگام او نمی‌توانست خواب و آرامش مردم را به هم بزند...اما در تاریخ بی سابقه است، لااقل در تاریخ ما آنقدری که من می دانم، نظیر ندارد که نصف شب بعد از انتشار خبری کوتاه و مبهم از استعفای یک مقام سیاسی، خواب از سر معلم و کارگر و کارمند و زن خانه دار و دانشجو و کاسب بپرد و ملت مدام از خود و از هر که می‌شناسند بپرسند "یعنی چه؟ مگر می‌شود ظریف نباشد؟ "»



«مسیح مهاجری» مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نیز در سرمقاله این روزنامه با عنوان «این قهرمان ملی را حفظ کنید» نوشت: «قوی‌ترین وزیر خارجه دوران ۴۰ ساله نظام جمهوری اسلامی است که با خدمات ماندگار و بزرگش بسیاری از خطرها را از این نظام دور ساخته و چهره منطقی و حق جویانه ملت ایران را به جهانیان شناسانده است. ظریف، تنها وزیر خارجه یک کشور است که وقتی به کشورهای دیگر سفر می‌کند، بالاترین مقامات آن کشور مشتاقانه با او دیدار و او را به خاطر اینکه فعال‌ترین، شجاع‌ترین، صادق‌ترین و مسلط‌ترین مرد دیپلماسی در سطح جهان است، تحسین می‌کنند، با او عکس یادگاری می‌گیرند و ثبت این خاطره را بخش درخشان کارنامه خود می‌دانند».

مهاجری در ادامه نوشت: «کاری که دکتر ظریف و همکاران او در به نتیجه رساندن برجام کردند، در خور بالاترین تقدیر است ولی مخالفان بی‌انصاف داخلی علاوه بر اینکه تلاش می‌کنند این خدمت بزرگ را خیانت جلوه دهند، هنگامی که دونالد ترامپ با تأثیر گرفتن از صهیونیست‌ها آمریکا را از برجام خارج می‌کند به جای آنکه رئیس‌جمهور دیوانه آمریکا را سرزنش کنند، فرزندان انقلابی کشور خود را به باد ناسزا می‌گیرند!».



در یکی دو روز اخیر رسانه‌های اصلاح طلب به بهانه خبر استعفای ظریف، با عباراتی غلوآمیز به بزک کارنامه ظریف پرداخته و منتقدان را آماج حمله قرار داده‌اند.

روزنامه اصلاح طلب اعتماد مدعی شده است که خبر استعفای ظریف، خواب را از چشم کارگر و کاسب و معلم و کارمند و…ربوده است. برخلاف این ادعا، آنچه که خواب را از چشم کارگر و کارمند و کاسب و معلم و…ربوده است، التهابات اقتصادی است. افزایش سرسام آور هزینه اجاره مسکن، حقوق معوقه کارگران، بیکاری جوانان، تلاطم بازار ارز و فشار اقتصادی ناشی از آن، افزایش سرسام آور قیمت خودرو، افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن و…از جمله مواردی است که مردم کشورمان با آن دست به گریبان هستند.

موارد فوق نتیجه و محصول برجام و بی عملی ستاد اقتصادی دولت است.
ظریف باید بماند و خسارتهای وارده به کشور به واسطه رویکرد انفعالی وزارت خارجه را جبران کند. مسئولیت برجام با ظریف است و وی باید درخصوص نتایج این توافق به افکارعمومی پاسخگو باشد.

منبع: مشرق


کد مطلب: 674978

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/674978/استعفای-ظریف-خواب-چشم-مردم-ربود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com