جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲۴

استعفای ظریف، خواب را از چشم مردم ربود!

چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 674978
در یکی دو روز اخیر رسانه‌های اصلاح طلب به بهانه خبر استعفای ظریف، با عباراتی غلوآمیز به بزک کارنامه ظریف پرداخته و منتقدان را آماج حمله قرار داده‌اند.
استعفای ظریف، خواب را از چشم مردم ربود!
به گزارش جهان نيوز، روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «وجیه المله» به قلم «سید علی میرفتاح» نوشت: «محبوبیت ظریف مثال زدنی است. بی تردید هیچ استعفایی به اندازه استعفای نابهنگام او نمی‌توانست خواب و آرامش مردم را به هم بزند...اما در تاریخ بی سابقه است، لااقل در تاریخ ما آنقدری که من می دانم، نظیر ندارد که نصف شب بعد از انتشار خبری کوتاه و مبهم از استعفای یک مقام سیاسی، خواب از سر معلم و کارگر و کارمند و زن خانه دار و دانشجو و کاسب بپرد و ملت مدام از خود و از هر که می‌شناسند بپرسند "یعنی چه؟ مگر می‌شود ظریف نباشد؟ "»



«مسیح مهاجری» مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نیز در سرمقاله این روزنامه با عنوان «این قهرمان ملی را حفظ کنید» نوشت: «قوی‌ترین وزیر خارجه دوران ۴۰ ساله نظام جمهوری اسلامی است که با خدمات ماندگار و بزرگش بسیاری از خطرها را از این نظام دور ساخته و چهره منطقی و حق جویانه ملت ایران را به جهانیان شناسانده است. ظریف، تنها وزیر خارجه یک کشور است که وقتی به کشورهای دیگر سفر می‌کند، بالاترین مقامات آن کشور مشتاقانه با او دیدار و او را به خاطر اینکه فعال‌ترین، شجاع‌ترین، صادق‌ترین و مسلط‌ترین مرد دیپلماسی در سطح جهان است، تحسین می‌کنند، با او عکس یادگاری می‌گیرند و ثبت این خاطره را بخش درخشان کارنامه خود می‌دانند».

مهاجری در ادامه نوشت: «کاری که دکتر ظریف و همکاران او در به نتیجه رساندن برجام کردند، در خور بالاترین تقدیر است ولی مخالفان بی‌انصاف داخلی علاوه بر اینکه تلاش می‌کنند این خدمت بزرگ را خیانت جلوه دهند، هنگامی که دونالد ترامپ با تأثیر گرفتن از صهیونیست‌ها آمریکا را از برجام خارج می‌کند به جای آنکه رئیس‌جمهور دیوانه آمریکا را سرزنش کنند، فرزندان انقلابی کشور خود را به باد ناسزا می‌گیرند!».



در یکی دو روز اخیر رسانه‌های اصلاح طلب به بهانه خبر استعفای ظریف، با عباراتی غلوآمیز به بزک کارنامه ظریف پرداخته و منتقدان را آماج حمله قرار داده‌اند.

روزنامه اصلاح طلب اعتماد مدعی شده است که خبر استعفای ظریف، خواب را از چشم کارگر و کاسب و معلم و کارمند و…ربوده است. برخلاف این ادعا، آنچه که خواب را از چشم کارگر و کارمند و کاسب و معلم و…ربوده است، التهابات اقتصادی است. افزایش سرسام آور هزینه اجاره مسکن، حقوق معوقه کارگران، بیکاری جوانان، تلاطم بازار ارز و فشار اقتصادی ناشی از آن، افزایش سرسام آور قیمت خودرو، افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن و…از جمله مواردی است که مردم کشورمان با آن دست به گریبان هستند.

موارد فوق نتیجه و محصول برجام و بی عملی ستاد اقتصادی دولت است.
ظریف باید بماند و خسارتهای وارده به کشور به واسطه رویکرد انفعالی وزارت خارجه را جبران کند. مسئولیت برجام با ظریف است و وی باید درخصوص نتایج این توافق به افکارعمومی پاسخگو باشد.

منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا شریک جرم جنایات صدام دیکتاتور بوده است.
انگلیس شریک جرم جنایات صدام دیکتاتور بوده است.
فرانسه شریک جرم جنایات صدان دیکتاتور بوده است.
آلمان شریک جرم جنایات صدام دیکتاتور بوده است.
Iran, Islamic Republic of
دیشب پس از شنیدن خبر استعفای دکتر ظریف، یعنی همان امیرکبیر زمان، خواب از چشمانم پرید. احساس.... به من دست داده بود.
Iran, Islamic Republic of
...
ب
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
با ماندن ظریف قیمت پراید و گوشت و مرغ به قیمتهای قبل از برجام برگشت و همه چیز یکباره یک پنجم قیمت شد
Iran, Islamic Republic of
نه جانم من كلي خوشي كردم ككم نگزيد راحت تا صبح خوابيدم و رويا ديدم
Netherlands
والا
اشکان
Iran, Islamic Republic of
خواب های من هم پس از استعفای دکتر ظریف؛ خواب هایی رنگی و شیرین بود. به همین دلیل، صبح پس از یک دوش، سر کار حاضر شدم.
Iran, Islamic Republic of
بنده در رویایی صادقه دیدم که ظریف استعفا داده بود و مردم در خیابانها شادی میکردند و گل و شیرینی پخش میکردند و به هم تبریک میگفتند امیدوارم تا این واقعه شیرین فقط چند ماه فاصله داشته باشیم به لطف حق.
Iran, Islamic Republic of
این گونه اغراق گویی، از «بزک» گذشته...
بابائی
Iran, Islamic Republic of
...
ممد
United States
...
بابائی
Iran, Islamic Republic of
کشورهای اروپایی جنایتکار ازسال 1357 تاکنون با همدستی گروهک تروریستی منافقین با کمک مالی عربستان سعودی جنایتکار به سرکردگی آمریکا جنایتکار در سایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار بیش 18 هزار نفر مردم مظلوم ایران قتل عام کردند وهمچنان نیز ادامه می دهند....
بابائی
Iran, Islamic Republic of
اتوبوس‌های پرسنل مرزبانی را اسکورت کنند
متاسفانه برای چندمین‌بار است که شاهد عملیات تروریستی جنایتکاران در استان‌های مرزی و این بار در جاده خاش ـ زاهدان استان سیستان‌و‌بلوچستان هستیم که طی آن شماری از جوانان مرزبان شجاع کشورمان به شهادت رسیدند. سؤال اینجا است که چرا مرزبانان غیور و عزیز را در جاده‌های مرزی اسکورت نمی‌کنند و به وسیله مأموران مستقر در فاصله‌ای از جلوی اتوبوس و یا کاروان‌های پرسنل مرزبانی، از امنیت مسیر عبور آن‌ها مطمئن نمی‌شوند؟
بابائی
Iran, Islamic Republic of
که آمریکا جنایتکار همراه با کشور جنایتکار دیگر با کمک مالی عربستان سعودی جنایتکار و امارات جنایتکار برای مقابله با ایران، از گروهگ ترورستی منافقین، گروهک تروریستی جیش الظلم،تروریست های داعش، گروه های تروریستی و رژیم صهیونستی حمایت می‌کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
تروریست‌های ضد ایرانی در کدام کشورهای اروپایی فعالیت دارند(خبر ویژه)
اتاق فکر عملیات‌های تروریستی علیه ایران در برخی کشورهای اروپایی است.

تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳

روزنامه فرهیختگان با ‌اشاره به جنایات تروریستی اخیر نوشت: سال ۱۳۹۷ در حالی رو به پایان است که بر چهره خود سه واقعه تروریستی تلخ را به یادگار دارد؛ اولین اتفاق مربوط به استان کردستان و درگیری نیروهای انتظامی کشور با تروریست‌های کرد ساکن عراق بود که اواخر بهار و تابستان در چند برهه روی داد و نهایتاً منجر به اقدام سپاه پاسداران و هدف قراردادن مقر تروریست‌های حزب منحله دموکرات کردستان در خاک عراق شد. دومین واقعه به عملیات تروریستی در اهواز همزمان با برگزاری رژه نیروهای مسلح مربوط می‌شود. در ۳۱ شهریور چهار تن از اعضای گروهک تروریستی الاحوازیه با حضور در میان مردم بیش از ۲۰ زن و مرد و کودک، سرباز و نیروهای نظامی را به شهادت رساندند و حدود ۶۰ نفر را زخمی کردند. واقعه سوم هم عملیات گروهک تروریستی جیش‌الظلم در شامگاه چهارشنبه گذشته بود. عملیات انتحاری این گروهک تروریستی در محور مواصلاتی خاش- زاهدان منجر به شهادت ۲۷ تن از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.
در این میان اما واضح است که پشتوانه این عملیات‌های تروریستی علاوه‌بر سیا و موساد، کشورهایی هستند که عوامل گروهک‌های یادشده را در خود جای داده‌اند و آنها را تحت عناوین مختلف حمایت می‌کنند. به جز عربستان که رسما از داعش و گروهک‌های مستقر در مرزهای شرقی ایران حمایت می‌کند و برخی اخبار نیز از کمک‌های مالی آنها به الاحوازیه حکایت دارند، امروز اروپایی‌ها که همیشه داعیه مبارزه با تروریسم داشته‌اند و فشار زیادی هم به ایران می‌آورند تا به همین بهانه، ایران اجرا‌کننده دستورات کنوانسیون‌هایی چون پالرمو و CFT باشد، نیز میزبان و حامی تروریست‌هایی هستند که در موارد بالا اسامی آنها ذکر شد.
گروهک جندالشیطان در سال ۱۳۸۲ توسط عبدالمالک ریگی بنیاد گذاشته شد و عملیات‌های خونینی چون تاسوکی را در ایران اجرا کرد. بخشی از گزارش مفصل شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» آمریکا در سال ۲۰۰۸ از حمایت‌های گسترده آمریکا از جندالشیطان پرده برداشت. بعد از انهدام این گروهک و اعدام عبدالمالک، در سال۲۰۱۳ عبدالرئوف ریگی، برادر عبدالمالک «جیش‌الظلم» را راه‌اندازی کرد.
عبدالرحیم ملازاده (صلاح‌الدین فاروقی) نیز از سرکردگان این گروهک تروریستی است که از چند سال پیش با حضور در کویت شبکه فارسی‌زبان و ضدشیعی «الوصال» را راهبری می‌کند. اخیرا البته اسناد دیگری درخصوص ارتباط جیش‌الظلم با اروپایی‌ها هم منتشر شد؛ مانند سندی که نشان می‌دهد سایت این گروهک تروریستی از فرانسه اداره می‌شود.
اعضای گروهک الاحوازیه نیز در انگلیس و دانمارک و هلند اقامت دارند و سرکرده این گروهک در هلند به هلاکت رسید. برخی شبکه‌های رسانه‌ای در لندن از این گروهک تروریستی حمایت می‌کند.
همچنین برخی اعضای گروهک تروریستی دموکرات در آمریکا و آلمان تردد دارند.
به این فهرست باید سازمان تروریستی منافقین را نیز اضافه کرد که در فرانسه و برخی کشورهای دیگر فعال است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
یونیسف هشدار داد
یک میلیون و 200 هزار کودک یمنی در 31 منطقه جنگی گرفتار شده‌اند
تشدید جنایات ائتلاف سعودی علیه یمن باعث افزایش شمار قربانیان شده به گونه‌ای که یونیسف از محاصره یک میلیون و 200 هزار کودکی یمنی در مناطق جنگی خبر داده است.

تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸

حملات وحشیانه ائتلاف سعودی به یمن باعث خلق یک تراژدی شده است. 85 هزار کودک یمنی به دلیل محاصره سه ساله یمن جان باخته‌اند و بیش از 400 هزار کودک دیگر دچار سوء تغذیه شدید هستند.
بحران کودکان در یمن همچنان ادامه دارد و برخی سازمان‌های بین‌المللی نسبت به این مسئله هشدار داده‌اند. به گزارش مهر، «خیرت کابالاری» مدیر منطقه‌‌ای صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» در خاورمیانه و شمال آفریقا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، حدود یک میلیون و 200 هزار کودک یمنی در ۳۱ منطقه جنگی در این کشور به سَر می‌برند.
در بیانیه صادره از سوی مدیر منطقه‌‌ای یونیسف در این باره آمده: «پس از توافق استکهلم میان طرف‌های یمنی، اوضاع کودکان بهبود نیافته است.» بیانیه مذکور در این خصوص می‌افزاید: «از تاریخ این توافق تا امروز روزانه ۸ کودک یمنی کشته و یا زخمی شده است. ما از کشورهای کمک‌کننده به یمن تقاضا می‌کنیم تا برای برآوردن نیازهای کودکان این کشور، ۵۴۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ کمک کنند.»
این در حالی است که با توجه به ادامه حملات ددمنشانه سعودی‌ها به کشور یمن و تداوم محاصره ظالمانه، میلیون‌ها نفر از مردم این کشور آواره شده‌اند و بالطبع به دلیل عدم دسترسی به آب آشامیدنی و عدم جمع‌آوری زباله‌ها، مردم این کشور هر روز در معرض خطر مبتلا به بیماری مهلکی از قبیل وبا قرار دارند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
رژیم جنایتکارآل سعود با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل و در سایه سکوت سازمان های بین المللی بیش از12 هزار نفر را درمنا قتل عام کرده است ولی متاسفانه ومجامع حقوق بشری تاکنون کاری نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
واین درحالی است که آمریکایی ها جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار، کشورهای عربی جنایتکار، مدعیان حقوق بشرخیانتکار و سازمان های بین المللی خیانتکار تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات و حشیانه، وحشی گری و غیراسنانی سعودی ها جنایتکارنمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند.
Iran, Islamic Republic of
آقا من فرداش شنیدم و تا شب خواب به چشمم نیامد. آیا ماجور شده ام؟
بابائی
Romania
آلمان جنایتکار ازمداخله گری و فروش سلاح به حامیان اصلی تروریسم دست بردارد.
آلمان جنایتکارهمچنان به ائتلاف عربستان درجنگ یمن سلاح می دهد.
آلمان جنایتکارازسال 2015 تاکنون انواع سلاح های ممنوعه اختیارائتلاف عربی به سرکردگی عربستان قرارداده داده است و همچنان نیزادامه می دهد.
بیشترزنان داعش دختران فرانسوی، انگلیسی وآلمانی هستند.
دختران جوان آلمانی به سوریه می روند!
زنان اروپایی برای ازدواج به سوریه می روند!!
Germany
بابائى بزمجه ! خيلى روده درازى ميكنى ! شرم كن
علی
Switzerland
جالبه که اینجا در سوییس هم سوییتی من یک فرانسوی البته لبنانی الاصل است و در ازمایشگاه دوست هندی ام فردای شب استعفا از من راجع به استعفای ظریف پرسیدند. و جالبه اونقدر مشهور است که او را به عنوان یک فرد با توانمندی بالای دیپلماتیک میشناسند!!!!!
Germany
ورپريده جهان تيغى ! ا
باز هم دست بردى توى كامنت ها ؟!
اينهمه علامت تعجب خوبيت نداره !
مبين
Iran, Islamic Republic of
اخه اين وضعيت گل و بلبل مردم و مملكت حاصل تلاشهاي شبانه روزي اقاي ظريف با اون ظرافتشه مردم حق دارن خواب از چشمشون ربوده بشه