پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۶۸
یادداشت حسین شریعتمداری//

آقای ظریف انتظار این نبود!

چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۹
کد مطلب: 674815
استعفای آقای ظریف در شرایط یاد شده، ضمن آنکه برای تحت‌الشعاع قرار‌دادن پیروزی‌های ایران اسلامی فرصتی طلایی در اختیار دشمن می‌گذارد که گذاشته است، به این توهم نیز دامن می‌زند که گویی جناب ظریف -خدای نخواسته-  از پیروزی‌های پی در پی ایران اسلامی و مخصوصا از پیروزی مقاومت دلخوشی چندانی ندارد! که دقیقا همزمان با حضور بشار اسد در تهران دست به استعفا می‌زند!
آقای ظریف انتظار این نبود!
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری در واکنش به استعفاء ظریف در سرمقاله روزنامه کیهان نوشت:

 آقای ظریف با دنیای سیاست آشناست و حتی اگر در این عرصه کاستی‌هایی هم داشته باشد به یقین از بایدها و نبایدهای آن بی‌خبر نیست و دقیقا به همین علت است که استعفای ایشان در شرایط کنونی سؤال‌بر‌انگیز به نظر می‌رسد. ایشان پیش از این هم دستکم دو بار اقدام به استعفا کرده بود که با موافقت رئیس‌جمهور روبرو نشده بود. بنابراین باید به دیگران حق بدهند که استعفای ایشان را در حال و هوای کنونی کشور به گونه‌ای متفاوت با شرایط عادی تفسیر کنند و بعید است که این احتمال از نگاه جناب آقای دکتر ظریف دور مانده باشد. 

 استعفای آقای ظریف در حالی است که ایران اسلامی بر بلندای اقتدار ایستاده و پیروزی‌های بزرگ و معجزه‌گونی را تجربه می‌کند. انقلاب اسلامی علی‌رغم توطئه‌های پی در پی و بی‌وقفه دشمنان، چهل سالگی خود را با شکوهی مثال‌زدنی جشن گرفته است، حماسه راهپیمایی ۲۲ بهمن که تاکید ملت بر درستی راه طی شده است را با حضور گسترده و چند ده میلیونی مردم و به مراتب پرشمارتر از همیشه برگزار کرده است، در حالی که آمریکا و متحدانش آرزوهای ۴دهه بر زمین مانده خود برای ایستایی انقلاب در چهلمین سال پیروزی آن را به خبر تبدیل کرده و در شیپورهای پر سر و صدای تبلیغاتی خود دمیده بودند، رهبر معظم انقلاب نقشه  راه چهل سال آینده را در بیانیه‌ای برخاسته از دلایل و مستندات همه فهم و خالی از ابهام ارائه کرده‌اند. دشمنان بیرونی نظام و مردم با شکست‌های پی‌در پی در مقابله با انقلاب اسلامی دست به‌گریبان شده‌اند که شکست مفتضحانه اجلاس ورشو، بعد از آنهمه پروپاگاندا درباره آن، فقط یکی از ده‌ها نمونه چند سال اخیر است و نمونه‌های مثال‌زدنی دیگری در غرب آسیا که یاد‌آور پیش‌بینی امام راحل(ره) در باره فتح سنگرهای کلیدی است و در محدوده این وجیزه محدود نمی‌گنجد که خود، مثنوی هفتاد من کاغذ است!

تازه‌ترین پیروزی بزرگ ایران اسلامی سفر اخیر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به تهران است که پس از ۸ سال مقاومت در مقابل مجموعه‌ای از قدرت‌های ریز و درشت بین‌المللی و منطقه‌ای صورت گرفته بود و تمامی صاحب‌نظران، از آن با عنوان پیروزی بزرگ ایران یاد می‌کنند. حضور بشار اسد در تهران، تودهنی محکمی به آمریکا و متحدان اروپایی و منطقه‌ای آن بود که مخصوصا در اوج پیروزی‌های پی در‌پی ایران و شکست‌های دومینو‌گونه دشمنان تابلو‌دار جمهوری اسلامی، درخشش فوق‌العاده و خیره‌کننده‌ای داشت. فقط نیم نگاهی به تفسیر‌ها و تحلیل‌های مقامات و رسانه‌های دشمن می‌تواند از عظمت این پیروزی حکایت کند. این گزاره را تقریبا در تمامی تفسیرهای آنان  می‌توان دید که «سفر بشار اسد به ایران تیر خلاص به اهداف غرب بود» و...

استعفای آقای ظریف در شرایط یاد شده، ضمن آنکه برای تحت‌الشعاع قرار‌دادن پیروزی‌های ایران اسلامی فرصتی طلایی در اختیار دشمن می‌گذارد که گذاشته است، به این توهم نیز دامن می‌زند که گویی جناب ظریف -خدای نخواسته-  از پیروزی‌های پی در پی ایران اسلامی و مخصوصا از پیروزی مقاومت دلخوشی چندانی ندارد! که دقیقا همزمان با حضور بشار اسد در تهران دست به استعفا می‌زند!

استاد علوم سیاسی و امنیت بین‌الملل در دانشگاه شرق کارولینای شمالی در مورد استعفای جنجالی محمدجواد ظریف می‌گوید؛ دیپلماسی او و همه آنچه که در این مدت برای آن جنگیده، با حضور بشار اسد در تضاد بوده است و به این علت استعفا داده است! و یا بی‌بی‌سی اعلام می‌کند؛ ماجرای استعفای آقای ظریف هر چه باشد، نخستین سفر بشار اسد به ایران، پس از آغاز بحران در سوریه را تحت تاثیر خود قرار‌ داد! و...

آقای ظریف ۵ سال و چند ماه سکان سیاست خارجی دولت‌های یازدهم و دوازدهم را در دست داشته است که صرف‌نظر از شخصیت حقیقی ایشان که قابل احترام است و نگارنده در مصاحبه با واشنگتن پست گفته بودم؛ با وجود اختلاف نظر با آقای ظریف، حتی یک موی ایشان را هم با تمامی تیم‌های مذاکره‌کننده ۱ + ۵ عوض نمی‌کنیم. ولی وزارت خارجه در دوران وزارت جناب ظریف کارنامه قابل قبولی نداشته است که سرانجام فاجعه‌بار برجام یکی از اصلی‌ترین نمونه‌های آن است و صد‌البته در این میان و مخصوصا در ماجرای ناکامی خسارت‌بار برجام، نمی‌توان نقش ریاست محترم جمهوری و تصمیم‌های ایشان را نادیده گرفت. تصمیم‌هایی که بسیاری از مشکلات اقتصادی کنونی را به دنبال داشته است و برخی از آنها را باید به حساب اعتماد بیجا به غرب وحشی و حیله‌گر فاکتور کرد. 

در این زمینه انتظار از آقای ظریف این بوده و هست که میدان را ترک نکنند. هم‌اکنون، این تلقی در افکار عمومی شکل گرفته است که چرا برخی از وزرا به جای پاسخگویی در مقابل عملکرد چند ساله خود، میدان را خالی می‌کنند! و پاسخگوی عملکرد خود نیستند؟! که خواسته و مطالبه  قابل قبولی نیز هست.

انتظار آن است-‌و ضرورت نیز دارد- که آقای ظریف نیم‌نگاهی به میدان‌های دور و نزدیک و دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی و همسو با آنان بیندازند و سوت و کف و هلهله آنها را از استعفای خود نظاره کنند. چه کسانی از استعفای ایشان به وجد آمده و شادی می‌کنند؟! دشمنان بیرونی استعفای ظریف را با استنادی مضحک، نشانه نا‌کارآمدی نظام معرفی می‌کنند! و دنباله‌های همسو با آنان، از جمله برخی از مدعیان اصلاحات- و نه همه آنها- و اصحاب فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸ که تا دیروز ایشان را به ادامه مسیری که در پیش گرفته بود تشویق می‌کردند، اکنون رگ‌های گردن را به فریب و نه به غیرت! باد کرده و اصرار می‌ورزند که بر استعفای خود پای بفشارد! این جماعت از همان قماش هستند که در مجلس ششم برای ورود عناصر بی‌صلاحیت به خانه ملت، علم استعفاء بر افراشته و با نصب پلاکاردی به زبان انگلیسی به آن سوی مرزها پیام همراهی و همسویی می‌فرستادند! و البته در کنار سفره‌های ‌اشرافی ادای اعتصاب غذا نیز در‌آورده بودند! کسانی که امروزه برخی از آنان به پناهندگی آمریکا و اسرائیل در‌آمده‌اند.

و بالاخره، شواهد موثقی در دست است که جناب ظریف از برخی برخوردهای آقای روحانی با ایشان گله‌های جدی دارند که بدون قضاوت در‌باره ماهیت این گلایه‌ها، باید گفت استعفای آقای ظریف چاره آن نیست و این گلایه‌ها را باید در همان کابینه حل و فصل کنند، نه آنکه با استعفاء در شرایط خطیر کنونی و در اوج پیروزی‌های نظام -خدای نخواسته- بی‌آنکه خواسته باشند، زمینه سوء‌استفاده دشمنان را فراهم آورند. از این روی لازم است جناب ظریف برای پیشگیری از تفسیرهای مغرضانه دشمنان بیرونی و برخی از دنباله‌های داخلی آنها، در تصمیم خود تجدید نظر کرده و به جایگاه پیشین بازگردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اتفاقا استعفای ظریف بسیار بجا وافشاگر دستهای پشت پرده سیاست خارجی که چوب لای چرخ دیپلماسی کشور می کذارند می باشد.
Iran, Islamic Republic of
ظریف بیاد پاسخگوی برجامی که به اعتماد کری امضا کرد باشه

بیاد پاسخگوی حمایتش از اف ای تی اف باشه

ظریف بیاد توضیح بده چرا با این روش و در این زمان استعفای خودش رو اعلام کرد و مانع سیلی سخت مقاومت بر اعتبار آمریکا شد، در حالیکه می تونست حداقل تا صبح صبر کنه

یک نگاه به عملکرد ظریف روشنگر خیلی حرفاست
Iran, Islamic Republic of
همگان از جمله مردم عادی میدانند که ظریف در مذاکرات برجامی از خود اختیاری نداشت فقط انتقال دهنده پیشرفت مذاکرات به تهران بود و اگر از تهران پاسخ مثبت نمیشنید عمرا میتوانست که اختیاری داشته باشد.حال شما نمیدانید جای تعجب ندارد.
علی
Switzerland
دقیقا همینطور است. سیاست های خارجی نظام در جای دیگر طراحی میشود. اینکه اصلا چیز پنهانی نیست. فکر کنم حتی در قانون اساسی هم امده. مساله هسته ای سیاست کلان نظام بود و در جای دیگر تصمیم گیری میشد. امکان ندارد بدون اطلاع انها از برجام چیزی تصویب شود. اصلا حتی یک درصد هم نمیشود تصور کرد.
Iran, Islamic Republic of
9 شرط رهبری رو در برجام رعایت نکرد

حتی وقتی رهبری فرمود آقای ظریف فکت شیت رو در اختیار مردم بزارین و ما نامحرم نداریم هزار بازی در آورد و فکت شیت رو نداد

این ها یعنی تابع حرف رهبری بودن؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اما خودشان چیز دیگری میگفتند ! میگفتند ما با اختیار تام میرفتیم و حتی برخلاف تیم مذاکره مقابل که گاهی اوقات باید با مراکزشان هماهنگ میکردند ما نیازی به هماهنگی نداشتیم و با اختیار کامل رفته بودیم !
گزارش محتوای مذاکرات به مقامات کشور با اختیار نداشتن فرق داره عزیزم!
همین که از بسیاری از خطوط قرمز رد شدند نشان از اختیار داشتنشان دارد...
Iran, Islamic Republic of
نه داداش این رسمش نیست که هر شکری میخوان بخورن بعد راحت استعفا بدن و از پاسخگویی فرار کنند!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بقیه شکرها گذاشته اند برای شما ، تا میل فرمایید.
محمد
Iran, Islamic Republic of
خوشحالی شما و نخست وزیر رژیم صهیونیستی نشانه بر حق بودن ظریفه
Netherlands
قرآنی که همواره بر سر نیزه میکنید نشانه اینه که منطق شما منطق عمروعاصه
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
اول اندکی تفکر بعد قلم فرسایی ونظر دادن .اگر چشم باز کنی وخوب نگاه کنی میبینی که سوت وکف ها و تشویقها از کجابلند است وزیر امور خارجه ظاهرا هیچگاه قرار نیست درست و درمان نقش خود را در راستای انقلاب ومنافع ملی بازی کند توصیه های دلسوزان را اگرچه گاهی تلخ است اما واقعیت دارد وچون دارو اگرچه کام را تلخ میکند اما شفا بخش است پس بکار بندید تا نتایج درمان کننده انرا ببینید اقای وزیر محترم خارجه.
بوشناس
Iran, Islamic Republic of
دایی جان ناپليون بازی در نیارید
Iran, Islamic Republic of
چطور شد ؟ میبینم که تند ترین مخالفان ظریف هم الان که استعفا دادن فهمیدن نمیتونن جای خالی اون رو پر شده ببینند. تا دیروز که وزیر نالایقی بود.
Iran, Islamic Republic of
در بی لیاقتی ظریف شکی نیست اما استعفای او در این زمان ضربه ی دیگری شد بر پیکر نظام اسلامی

انتقاد از استعفای ظریف به معنی تایید کارهای اشتباه ظریف نیست
ظریف با اعلام استعفای خودش در این زمان ضربه ی دیگری زد
Iran, Islamic Republic of
البته چون ظریف بسیار زیرک هست واقعا" ضربه به مخالفانش بود و گرنه ما موافقان از اینکه چسب مقام نیست خوشحال شدیم و نیز یک استعفای هدفدار انقلابی بود که رسوایی ویژه خواران را در پی دارد . ویژه خواران همانهایی هستند که با برجام , فاتف و ... مخالفند . با پول ملت به بهانه ی دور زدن تحریمها حال می کنند . و 60 درصد مسایل مادی کشور به این طیف تعلق دارد .
Iran, Islamic Republic of
ما قایل به محاکمه کاملا علنی ظریف هستیم
استعفای ظریف یعنی فرار از پاسخگویی
برای همین مخالف استعفا هستیم
Iran, Islamic Republic of
این ما نکند مثل 2000 نفر از یک شهر 1000000نفری باشد.چنان ما میگویید که انگار از جانب کل مردم ایران سخن میرانید.
محمد
Iran, Islamic Republic of
نتانیاهو : ظریف رفت راحت شدیم
دلواپسان: پخش شیرینی در مجلس برای استعفای ظریف
هاشمی : به محمد
United Kingdom
اینها خیالات است
نتانیاهو بعد از برجام گفت خیالمان تا ۲۵ سال از جانب ایران راحت شد
Iran, Islamic Republic of
لایق!!!!!! از گلابیهای برجام و گوشت و پراید معلومه که بالمره همه تحریمها را لغو کرد.
فراموش کردید؟
Iran, Islamic Republic of
خبر ده روز پیش یادتون رفته ؟!
خبر این بود :
حسین شریعتمداری: "یک موی ظریف را با غربی‌ها عوض نمی‌کنیم"
اگر کسی با کسی مشکل داشته باشه تحت هیچ شرایطی در موردش این طور صحبت نمی کنه انتقاد دلسوزانه با مشکل داشتن فرق می کنه
هنوز هم نالایق است در این که تردیدی نیست سخن از این است که بی لیاقتی خودش را با استعفا گردن دیگران نیندازد!
Iran, Islamic Republic of
محاکمه اون مد نظرت و اصل اینکه که نباید فرار کنه از مشکلاتی که ایجاد کرده باید واسه‌ و پاسخگو باشه
Iran, Islamic Republic of
نه بابا استادش ولایتی هست شاگردش عراقچی هست تازه خرازی ها هم تو صفند....
United Arab Emirates
به نظرم ظریف کار درستی انجام داده چون شما و اصولگرایان ایا به رای مردم نیستید و با شگردهای مختلف کسانی را که تابع دستور شماها نبستند انقدر به حاشیه می برید که رفتن را به ماندن با تحقیر ترجیح میدهند.
Iran, Islamic Republic of
فقط نزدیک شصت مورد توهین ها و تحقیر های ثبت شده آقای روحانی به منتقدان خود است
اعضای تیم ایشان در دولت هم برای منتقدان کم نذاشتن

روحانی و تیم ایشون رکورد دار توهین به منتقدان هستن
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز من به کل کل شما و ظریف و دولت روحانی کار ندارم ولی یک چیز در این استعفا مشهود است و آن بی توجهی به منافع ایران . ضمنا هر وقت جایگزین تعیین شد ظریف هم فراموش می شود.
Iran, Islamic Republic of
آخه مرد حسابی اگر وزیر خارجه کاره ای هست پس باید در جریان سفر قرار میگرفت اگر هم نیست که طبق گفته جانشین قرار گاه راهبردی عمار سیاست خارجی در کشور دست رهبری هست و رئیس جمهور کاره ای نیست بنابر این این استعا خیلی هم بجا بود
جهان نیوز نظر مخالف خودت رو هم لطفا منتشر کن
Iran, Islamic Republic of
آقای دانشمند! اگه این طوره خوب قبلا هم این طور بوده، چرا الان باید استعفا میداده!
اگر استعفای آخوندی و قاضی زاده را می فهمیدید، شاید این استعفا هم برایتان فهم پذیرتر می شد.
آبدیت شده ابوموسی
Iran, Islamic Republic of
اول اینکه بار اول نیست که ظریف در یک دیدار با رهبری حضور نداره و عکس های دیدارهای قبلی خارجی مستند حرف بنده است

دوم اینکه استعفای ظریف مدت ها پیش در محافل مختلف مطرح شده بود ، ظریف با استعفای خودش در این زمان دو ضربه زد

اول مانع آبرو ریزی برای آمریکا شد چون دیدار اسد با رهبری می تونست ضربه سنگینی به آمریکا وارد کنه

دوم ایجاد شکاف و انداختن گناه مشکلات به گردن رهبری بود در حالیکه اگر این آقا هیچ کاره بود چرا این همه سال در مسند وزارت باقی ماند؟
Iran, Islamic Republic of
وزیر خارجه کاره ای نبود از اول استعفا میداد و می رفت

چهار چنگولی چسبیده بود به پست وزارت برای چی؟

حالا که گند کارشون درآمده شدن هیچ کاره؟
Iraq
درود بر سردار قلم
Iran, Islamic Republic of
شریعتمداری مثل همیشه نعل وارونه می زند.
ایشان موافقان اصلاح طلب ظریف را اصلاح طلب می نامد. امثال کریمی قدوسی که در مجلس شیرینی پخش میکنند شده اند اصلاحطلب. عجب!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر کریمی قدوسی برای استعفای ظریف در مجلس شیرینی داده کار اشتباهی کرده

استعفای ظریف از قبل مطرح شده بود اما در این موقعیت و با این روشی که ظریف استعفا داد به جبهه مقاومت و اعتبار ایران ضربه زد و این شیرینی دادن ندارد
دروغه کی کریمی قدوسی شیرینی داده؟! چرا اینقدر پست هستند کسانی که خبرسازی می کنند و براساس یک خبر خیالی به این و آن حمله می کنند و مردم را فریب می دهند.
Iran, Islamic Republic of
همین اقا گفته بود من یک تار موی ظریف را به تمام غرب نمی دم شما اصلاح طلبان فقط منافع جناح خود را می بینید
Iran, Islamic Republic of
این آدم چه گلی به سر مملکت زده جز لبخند با کری و تندی با خودیها. گلابی پوسیده برجام حاصل دیپلماسی انفعالی اوست. خدا رو شکر که برود. کاش بشار اسد چند سال زودتر آمده بود.
فریاد رس
Iran, Islamic Republic of
انتظار نابودی آقای شریعتمداری و همفکرانش ونیز محور به اصطلاح مقاومتشان را از بارگاه ایزد منان خواستاریم.
شما؟
از آلبانی چه خبر؟ هوا خوبه؟ واقعا روح انورخوجه را شاد کردید شما منافقین گوگولی مگولی
Iran, Islamic Republic of
...
پيام
جنابعالي و نتانياهو از اين استعفا خيلي خوشحال شديد
Iran, Islamic Republic of
فعلا که اصلاح‌طلبا بازوی نتانیاهو‌ هستند در نابودی کشور و هسته‌ای و هر دو تقسیم‌ کار کردن و هر کسی بخشی رو انجام میده
عمار
Iran, Islamic Republic of
هرگاه یک فردانقلابی دست به حرکتی بزندکه دشمن خوشحال شود معلومه که اینکاراواشتباه بوده وقتی استعفای ظریف باعث خوشحالی نخست وزیررژیم اشغالگرقدس شده پس این ظریف بوده که گل به خودی زده ودرزمین دشمن بازی کرده اصلاح طلبان امریکایی آدرس اشتباهی ندهندخودکرده راتدبیرنیست
Iran, Islamic Republic of
خدا از تو نگذره شریعتمداری!
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
شریعتمداری بدجوری دزدا رو سوزونده
Iran, Islamic Republic of
سیاست دلواپسا با دست پس زدن برجام با پا پیش کشیدن اون بوده
دلواپسا هیچ سناریویی نداشتن و ندارن فقط برای ماندن در صحنه نق میزنن!
Iran, Islamic Republic of
ترسوها آخر فیلم میمیرند
Iran, Islamic Republic of
ظریف باید پاسخگوی خیلی از عملکردهایش باشد به مراجع ذیصلاح و متعهد...
آیینه
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه که برخی از هم وطنان عزیز مرتب تکرار میکنند : « استعفا آقای ظریف مانع شد که آمریکا از بابت دیدار رهبری با بشار اسد , تو دهنی بخورد » . کجای این دیدار اینقدر در مجامع بین المللی و اصحاب رسانه بازتاب و اهمیت داشت ؟؟ صدا و سیما ی کشور به زور توانست اسم 4 تا شبکه خبری را ردیف کند که به این موضوع پرداخته اند که المنار ,المیادین ,پرس تی وی و .. که همگی مرتبط با ایران هستند . و اصلا چرا آمریکا از این دیدار قرار بود تو دهنی بخورد ؟؟؟ ما که الحمدالله بدون آنکه منافع ملی خودمان را در نظر بگیریم ,بارها و بارها و شفاف اعلام کرده بودیم که از بشار اسد حمایت میکنیم هم نظامی هم مالی و جدیدا هم که در بازسازی . پس کجای این دیدار قرار بود , بار خبری خاصی داشته باشد.؟؟ به نظرم آنقدر دوستان دلواپس هستند که ناخودآگاه دارند شان دیدارهای رهبری را هم خدشه دار میکنند . اینکه پوتین ریس جمهور روسیه به دیدار رهبری بیاید و اتفاقا هدیه خاصی هم بیاورد خیلی خیلی مهم تر است . حاکم یک کشوری که عملا دست نشانده خودمان است و بدون کمکهای ما , یک روز هم برقرار نخواهد بود ,آمده و تشکر کرده . این کجایش مهم است؟؟؟ مگر آنکه دلواپسان محترم نگران چرخشهای بشار اسد به دامان اعراب و آمریکا بودند که رفع نگرانی شد و اینقدر این دیدار اهمیت پیدا کرد. این رفتارها البته موروثی است و حافظ اسد نیز بارها و بارها بر ضد ایران رای داد و ناسپاسی کرد و در جنگ بارها پشت ما را خالی کرد . از این منظر , بله ,این دیدار مهم بوده است . وگرنه چه جوابی برای مردم داشتید بعد از اینهمه هزینه .
Iran, Islamic Republic of
برخی از کشورها بشدت در تلاش هستند حالا که ایران با روسیه موفق شده اند شر داعش را در سوریه بکنند حالا به ایران بگن خوش آمدی وبه خانه ات برگرد ، روسیه هم خیلی دوست میداره ایران برود واو در سوریه یکه تازی بکنه ، انجام این دیدار ، تو دهنی محکمی به اینگونه کشورها ومخصوصا صهیونیستها می باشد ولی آنگونه که دلواپسها در بوقهای خود می دمند صحت ندارد.
Iran, Islamic Republic of
...
1000
Iran, Islamic Republic of
اینها خوب هست بعد از 22بهمن سکته نکردند چون قراری با کدخدا داشتند میخواستن ملت ایران جشن 40 ساله انقلاب نگیرند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
حسین حسین زاده فومنی
Iran, Islamic Republic of
با ادب و احترام ، آقای ظریف که در حال حاضر سکاندار وزارت امور خارجه است با همه ادعای درایتمندی ، مع الاسف زمان شناس خوبی نبود و در وقت مناسب و بجايی استعفاء نداد . ..
Iran, Islamic Republic of
چه کسانی از استعفای ظریف استقبال کردند؟ نتانیاهو ، شریعتمداری و رسایی
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگر متن را بخوانید شریعتمداری استقبال نکرد.
Iran, Islamic Republic of
...
سعید
Iran, Islamic Republic of
اقای شریعتمداری
خوب است خاطرات اسدالله اعلم وزیر دربار شاه را مطالعه فرمایید. یکجا
می نویسد که وزیر خارجه امریکا امد و شاه بدون حضور خلعتبری وزیر امور خارجه با وی ملاقات کرد و دلم خیلی برای خلعتبری سوخت و سعی کردم با نوشیدن قهوه وقت بگذرد.
موضوع اصلا مقایسه شخصیت ها نیست موضوع عدم رعایت پروتکل است
Czech Republic
....
Iran, Islamic Republic of
درود بر ظریف...شما هم آب را بریزید اونجایی که داره میسوزه....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....