سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱

هشدار روسیه به فرمانده نیروی هوایی آمریکا

سه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۶
کد مطلب: 674792
سفارت روسیه در آمریکا در هشدار به فرمانده نیروی هوایی آمریکا به‌ وی یادآور شد که هرگز «جنگ ویتنام» را از یاد نبرد.
هشدار روسیه به فرمانده نیروی هوایی آمریکا
به گزارش جهان نيوز، به دنبال تعریف و تمجید اخیر فرمانده نیروی هوایی آمریکا از قابلیت‌های رادار گریزی جنگنده پیشرفته «اف-35» ، روس‌ها نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

 به نوشته شماره سه‌شنبه وبگاه «ایر فورس تایمز» سفارت روسیه در آمریکا در توییتی بدین منظور نوشت: «اگر قرار باشد روسیه یک جنگنده اف-35 را در قلمروی هوایی خود ببیند، آنگاه  پیام دو کلمه‌ای برای ژنرال "دیویدگلدفین"، فرمانده نیروی هوایی آمریکا با این مضمون ارسال خواهیم کرد، ویتنام را به خاطر داشته باش.»

  در بخش دیگر  توییت سفارت روسیه آمده است: «یک جنگنده اف-35 هرگز تنها نخواهد ماند.»

 این واکنش توییتری روسیه که با فیلمی کوتاه از شلیک یک موشک سطح به هوا همراه بود، هشداری به سخنان سه شنبه گذشته گلدفین در اندیشکده "بروکینگز" بود.

فرمانده نیروی هوایی آمریکا در این اندیشکده گفته بود: «هرگاه چین، روسیه یا دشمن دیگری در جهان یک فروند اف-35 را در قلمروی هوایی خود دیدند....... برای آن‌ها پیامی دو کلمه‌ای مبنی بر این ارسال خواهم کرد که ما اینجا هستیم.»

فرمانده نیروی هوایی آمریکا در ادامه با ستودن خاصیت رادار گریزی اف-35 گفت: «مشاهده یک اف-35 که البته به احتمال  زیاد بعید است، بدین مفهوم است که آن‌ها هرگز تنها نخواهند بود. این عملیات بخشی از کار مشترک یک تیم نفوذی است.»

فرمانده نیروی هوایی آمریکا در حالی این سخنان را بیان ساخت که روسیه نیز جنگنده نسل پنجم خود به نام «سوخو-57» را توسعه داده است. این هواپیما همچون اف-35 برای برتری بر دفاع هوایی و دریایی دشمن طراحی شده است.

رئیس‌جمهور روسیه چهارشنبه گذشته در سخنرانی عمومی در مجلس فدرال این کشور با تاکید بر لزوم دست کشیدن واشنگتن از سیاست‌های غیرسازنده گفت: «استقرار موشک‌های آمریکا در اروپا تهدیدی بزرگ برای امنیت روسیه و جهان است.»

رسانه دولتی روسیه نیز یکشنبه هفته جاری در برنامه‌ای  تهدید کرد که می‌تواند مراکز مهم آمریکا از جمله «پنتاگون» و «کمپ دیوید» را در پنج دقیقه هدف حمله‌های موشکی قرار دهد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یدالله فوق ایدیهم