پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

خرید موشک‌های اس ۴۰۰ توسط ترکیه از روسیه

سه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب: 674770
وزیرخارجه ترکیه خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه را نهایی و انجام شده عنوان کرد.
خرید موشک‌های اس ۴۰۰ توسط ترکیه از روسیه
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر ، «مولود چاووش اغلو»، وزیرخارجه ترکیه خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه را نهایی و انجام شده عنوان کرد و افزود ترکیه توجهی به سایر اظهارنظرهای حاشیه‌ای ندارد.

مولود چاووش اغلو این را نیز افزوده که ترکیه در ارتباط با خرید اس ۴۰۰ هرگز به عقب بازنخواهد گشت و هیچ تصمیمی نیز در مورد تجدید نظر در معامله با روسیه ندارد.

اواخر سال گذشته میلادی ترکیه در پی خودداری آمریکا از فروش سامانه های موشکی دفاعی، قرارداد رسمی خرید سامانه موشکی اس.۴۰۰ با روسیه را امضا کرد.

قرار است اولین سامانه موشکی اس.۴۰۰ روسیه در اواخر سال ۲۰۱۹ به ترکیه تحویل داده شود.

رسانه های ترکیه اوایل سال جاری میلادی از نگرانی آمریکایی‌ها نسبت به خرید موشک اس.۴۰۰ روسی توسط دولت آنکارا خبر دادند به طوری که روزنامه حریت نوشت: مقامات آمریکایی بارها در خصوص سفارش خرید سامانه دفاع موشکی اس.۴۰۰ ترکیه از روسیه ابراز نگرانی کرده‌اند.

آمریکا به تازگی نیز اعلام کرده بود که حاضر است در برابر لغو قرارداد موشکی ترکیه با روسیه، سیستم های پاتریوت آمریکایی را در اختیار ترکیه قرار دهد، اما این پیشنهاد نیز نتوانست آنکارا را به لغو قرارداد موشکی با روسیه ترغیب کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *