پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران:

پذیرش ۲۵۶ زن آسیب‌دیده در ۹ماهه گذشته

سه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب: 674727
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران ضمن اعلام نحوه پذیرش در خانه های امن، از پذیرش ۲۵۶ زن آسیب‌دیده در ۹ ماهه گذشته خبر داد.
پذیرش ۲۵۶ زن آسیب‌دیده در ۹ماهه گذشته
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر ، مهشید موقر در مراسم «افتتاحیه اولین خانه امن غیر دولتی در تهران» که امروز برگزار شد، اظهار داشت: تعداد ۲ خانه امن دولتی برای ۲۵۶ زن و دختر خشونت‌دیده و در معرض خشونت در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه خانه امن مکانی است جهت اسکان موقت زنان و دختران در معرض خشونت یا خشونت دیده، افزود: این افراد در طی اقامت در این مکان، از امکانات و خدمات تخصصی فردی، خانوادگی و اجتماعی در راستای رفع مسئله خشونت و آسیب‌های وارد شده به فرد، به صورت رایگان بهره مند می‌شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با اشاره به هدف کلی این طرح گفت: هدف از این طرح، حمایت و توانمندسازی زنان و دخترانی است که در معرض خشونت و یا مورد خشونت قرار گرفته‌اند.

موقر در توضیح بیشتر تصریح کرد: تامین محل امن جهت زنان در معرض خشونت یا خشونت دیده و فرزندان آنها با در نظر گرفتن محدودیت‌های سنی شرعی برای پسران، مداخله در مشکل یا وضعیت فرد خشونت دیده یا در معرض خشونت به منظور ارتقای سطح دانش و آگاهی آنها و خانواده‌هایشان و کمک به درک موقعیت خود در شرایط خشونت‌زا  و به‌کارگیری شیوه های پیشگیرانه، ارتقای توانمندی های زنان در معرض خشونت و خشونت دیده و خانواده هایشان جهت مقابله با مسائل فردی و اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی به موقع، شناسایی سایر آسیب های اجتماعی مرتبط با خشونت علیه زنان و مداخله در جهت کنترل و یا رفع آنها، اطلاع رسانی و آگاهسازی عمومی در رابطه با خشونت علیه زنان، نشانه ها و راهکارها، از اهداف اختصاصی این طرح هستند.

وی خاطرنشان کرد: مصاحبه تشخیصی، دوره های مهارت های زندگی، کاریابی و اشتغالزایی، حمایت طلبی برای مددجو جلب حمایت سایر سازمان ها برای کمک به آنان و حمایت‌های مالی همچون کمک هزینه آموزش فنی حرفه ای، کمک هزینه اشتغال، ودیعه مسکن و کمک هزینه خرید لوازم منزل، از خدمات ارائه شده این طرح هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *