کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرزانه ترکان، عضو شورای مرکزی کارگزاران:

با تصویب FATF نرخ تورم را کنترل میکنیم/ کسانی که دولت و مجلس را تخریب می کنند ستون پنجم دشمن هستند/ ایران جای اسرائیل دشمن اصلی کشورهای حاشیه خلیج فارس شده/ صبر مردم ممکن است زمانی تمام شود

8 اسفند 1397 ساعت 8:49

با تصویب FATF و وصل شدن کشور به اقتصاد جهانی مشکلات اقتصادی کم می‌شود و نرخ تورم را نیز می‌توانیم کنترل کنیم!


گروه سیاسی جهان نیوز: فرزانه ترکان عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با آرمان گفته است: «زمان مرحوم آیت‌الله هاشمی با وجود اینکه مواضع سیاسی خوبی داشتیم و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و گروه‌های مسلمان در کشورهای مختلف انجام می‌دادیم، اما با یک سیاست درست و رویه مناسب اعتماد سازی خوبی نیز میان ایران و کشورهای مسلمان حاشیه خلیج فارس وجود داشت. حال اینکه چرا این اعتماد از بین رفته و به ارتباطی مخرب تبدیل شده، جای تأمل دارد. برخلاف سال‌های گذشته که رژیم صهیونیستی دشمن شماره یک کشورها در خاورمیانه بود، ایران را در این جایگاه قرار می‌دهند».

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:


*رئیس‌جمهور با صداقت با مردم در مورد موانع برون رفت از این بحران‌های اقتصادی صحبت کند. اگر این موانع داخلی است باید مردم به‌وضوح در جریان باشند و اگر موانع خارجی وجود دارد که قطعا هست نیز باید بیان شود.

*بالاخره با توجه به شرایط تحریم فعلی محدودیت‌های دولت را درک می‌کنیم. مردم باید موقعیت اقتصادی کشور که تحت تاثیر تعاملات بین‌المللی و فشارهای آمریکا است را جزء به جزء بدانند.

*سال‌هاست می‌بینیم که اولویت برخی جریانات سیاسی نه تنها منفعت مردم نیست بلکه غوغاسالاری و منفعت‌های جناحی و گروهی است. عامه مردم نیز از این مساله اطلاع دارند. در واقع اتفاقات اخیر و جبهه‌گیری‌هایی که علیه FATF انجام شد تا حدی روشن کرد که در پشت پرده این قضایا منفعت‌هایی وجود دارد که نمی‌توانند آن را از مردم پنهان کنند. اکثر کارشناسان اقتصادی می‌گویند که با تصویب FATF و وصل شدن کشور به اقتصاد جهانی مشکلات اقتصادی کم می‌شود و نرخ تورم را نیز می‌توانیم کنترل کنیم.

*تلاش می‌کنند که از هر روزنه‌ای به تخریب دولت و مجلس بپردازند. شرایط فعلی واقعا شرایط سختی است و مثل 8 سال دفاع مقدس که در جنگ بودیم، اکنون نیز واقعا در جنگ اقتصادی هستیم. لذا آنهایی که همصدا با دشمن تلاش بر تخریب دارند قطعا ستون پنجم دشمن هستند و باید مثل شرایط جنگ با آنها برخورد شود. تساهل و تسامح کردن با این افراد نتیجه‌ای جز ضربه زدن به نظام، کشور، امنیت و رفاه مردم نیست.

*زمان مرحوم آیت‌الله هاشمی با وجود اینکه مواضع سیاسی خوبی داشتیم و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و گروه‌های مسلمان در کشورهای مختلف انجام می‌دادیم، اما با یک سیاست درست و رویه مناسب اعتماد سازی خوبی نیز میان ایران و کشورهای مسلمان حاشیه خلیج فارس وجود داشت. حال اینکه چرا این اعتماد از بین رفته و به ارتباطی مخرب تبدیل شده، جای تأمل دارد. برخلاف سال‌های گذشته که رژیم صهیونیستی دشمن شماره یک کشورها در خاورمیانه بود، ایران را در این جایگاه قرار می‌دهند ناشی از بی‌سیاستی و بی‌سلیقگی است که گاها درسیاست خارجی دولت‌های مختلف دیده شده است.

*در اینکه بیشترین سهم مشکلات اقتصادی اخیر ناظر بر سیاست خارجی و برون رفت آمریکا از برجام و تحریم‌هاست هیچ شکی نیست. مردم نیز می‌دانند که درصد زیادی از مشکلات کشور به مسائلی است که پیرامون برجام اتفاق افتاده و در تعاملات اقتصادی کشور تاثیر گذاشته است. البته درصدی نیز هرچند کوچک مربوط به عدم برنامه‌ریزی صحیح و مناسب سیستم‌های اقتصادی در داخل کشور بوده است.

بیشتر بخوانید:
فرزانه ترکان: آیت الله هاشمی پدر معنوی انقلاب است!


*معتقدم فشار و تحمل مردم اندازه‌ای دارد و نمی‌توانیم کنار گود بنشینیم و فقط از مردم بخواهیم صبوری کنند. صبر مردم ممکن است زمانی تمام شود و باید تلاش کنیم تا قبل از اینکه این اتفاق بیفتد برنامه‌های درستی اجرا شود که معیشت و رفاه مردم حتی در حداقل ممکن تامین گردد.

*اگر قرار باشد نمره‌ای بدهم امتیاز مردم بالای 100 و امتیاز دولتمردان و مسئولان در سطوح مختلف زیر 50 است.

*هنوز نمی‌توانیم دقیق تخمین بزنیم که تا سال 98 و 1400 جو اجتماعی مردم به کدامین سمت می‌رود، اما به طور کلی با نگاه مبتنی بر قهر با صندوق رأی مخالفم. برای اینکه تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که هر زمان این اتفاق افتاده وضعی بد‌تر از بد را تجربه کردیم و شاهد ظهور تفکرات احمدی‌نژادی بودیم. درگیری‌هایی که 8 سال کشور را به عقب برگرداند و مشکلات عدیده‌ای را در صحنه‌های اقتصادی و بین‌المللی پدید آورد ناشی از قهر از صندوق‌های رأی بوده است.

*به جای اصلاح‌طلبان باید به دنبال اصلاح‌طلبی باشیم. اینکه چون چند نفر شاخص اصلاح‌طلب را نمی‌توان در لیست قرار داد باید از صندوق رأی خداحافطی کرد اصلا موضع درستی نیست. اگر به اشخاص تکیه کنیم نتیجه درستی نخواهیم گرفت.


کد مطلب: 674582

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/674582/تصویب-fatf-نرخ-تورم-کنترل-میکنیم-کسانی-دولت-مجلس-تخریب-می-کنند-ستون-پنجم-دشمن-هستند-ایران-جای-اسرائیل-اصلی-کشورهای-حاشیه-خلیج-فارس-شده-صبر-مردم-ممکن-زمانی-تمام-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com