پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۰
۱۹۷

تبعات برجام، اختلافات درون دولت یا نبودن کنار بشار اسد/ چرا ظریف استعفا داد؟+ تصاویر

دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب: 674515
از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش میخواهم. شاد و سربلند باشید.
تبعات برجام، اختلافات درون دولت یا نبودن کنار بشار اسد/ چرا ظریف استعفا داد؟+ تصاویر
گروه سیاسی جهان نيوز: «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه روز دوشنبه از سمت خود کناره‌گیری کرد.

به گزارش جهان نيوز، ظریف در یک پست اینستاگرامی که منابع نزدیک به ظریف صحت آن را تایید کرده‌اند، نوشته بود: «از بزرگواری مردم عزیز و دلاور ایران و مسئولین محترم در ۶۷ماه گذشته بسیار سپاسگزارم. از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش میخواهم. شاد و سربلند باشید.»
 
چرا ظریف استعفا داد؟
  در همین حال یکی از سایت های اصلاح طلب و حامی دولت مدعی شد که ظريف در تماس پیامکی با خبرنگارش اظهار داشت: بعد از عکس های ملاقاتهای امروز، دیگر جواد ظریف به عنوان وزیر خارجه در جهان اعتباری ندارد!
 

 
بنابر ادعاهای مطرح شده توسط رسانه های اصلاح طلب، می توان اینگونه تفسیر کرد که عدم حضور ظریف در ملاقات های رسمی بشار اسد در تهران سبب ناراحتی و استعفای او شده است. مساله ای که البته تایید و رد آن نیاز به زمان و ورود سریع وزارت خارجه برای تنویر افکار عمومی دارد.

در همین حال، هنوز از استعفای رسمی و موضع رئیس جمهور در اینباره اخباری منتشر نشده است. اما آنچه مسلم هست، روحانی در شرایطی نیست که تمایل برای رفتن ظریف داشته باشد. زیرا او شریک اصلی حسن روحانی در برجام محسوب می شود و به همین دلیل حال که هر روز تبعات تازه ای از ابعاد برجام مشخص می شود، رفتن ظریف بیش از پیش از سبب تنهایی رئیس جمهور در این روزها خواهد شد.
از سوی دیگر رفتن ظریف کابینه دولت تدبیر و امید را دچار آسیب جدی خواهد کرد و ضمن اینکه وضعیت دولت در حوزه بین الملل را نیز دچار مشکل خواهد کرد.
 

 
ماجرای استعفای ظریف به‌روایت فلاحت‌پیشه:
ظریف با برخی اعضای دولت اختلاف داشت
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماجرای استعفای ظریف از وزات خارجه در گفت‌وگو با تسنیم میگوید: اختلافات وزیر امور خارجه با برخی از دولتی‌ها مسبوق به سابقه است و پیش از این نیز برخی اتفاقات رخ داده بود.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به استعفای ظریف از وزارت امور خارجه گفت: از اینکه استعفای آقای ظریف از سوی رئیس‌جمهور پذیرفته شده یا خیر همچنان بی‌اطلاع هستیم.

وی ادامه داد: البته اختلافات وزیر امور خارجه با برخی از دولتی‌ها مسبوق به سابقه است و پیش از این نیز برخی اتفاقات رخ داده بود.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس تصریح کرد: از شب گذشته چندین‌ بار بنده تلاش کرده‌ام با آقای ظریف به‌صورت تلفنی صحبت کنم که وی تلفن خود را خاموش کرده است.

اعتراف آشنا به ناهماهنگی در دولت
حسام‌الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور و رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری در توئیتر خود در واکنش به استعفای ظریف نوشت:
 

 
علت استعفای ظریف چیست؟
احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس در واکنش به خبر استعفای ظریف در توییتی نوشت:
احتمال بازگشت وزیر امور خارجه/ ماجرای استعفای از زبان یک منبع آگاه

یک منبع مطلع گفت: «علت استعفای آقای دکتر ظریف، ناهماهنگی داخلی در نهاد ریاست جمهوری و عدم اطلاع‌رسانی درباره حضور در دیدار با رئیس‌جمهوری سوریه از سوی مسئولان ارشد این نهاد بوده است.»

یک منبع مطلع در وزارت امور خارجه گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، با اشاره به استعفای محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه از سمت خود گفت: «علت استعفای ایشان، ناهماهنگی داخلی در نهاد ریاست جمهوری و عدم اطلاع‌رسانی درباره حضور در دیدار با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از سوی مسئولان ارشد این نهاد بوده است.»

وی با بیان اینکه آقای ظریف به‌علت روحیه حساسی که دارند گاهی تصمیمات دفعی می‌گیرند و با همان شخصیتی که از ایشان سراغ داریم گاهی از تصمیمات احساسی خود هم ناراحت می‌شوند، تأکید کرد: «در این مورد، طبق اطلاع اینجانب، به احتمال زیاد ایشان به دولت برمی‌گردد.»

این منبع آگاه که خواست هویتش اعلام نشود، همچنین افزود: «طی ماه‌های گذشته، اختلافاتی در برخی مسائل و تصمیمات، بین آقای دکتر ظریف و آقای روحانی پیش آمد که این اختلاف نظرها گاه به جلسات هیئت دولت هم کشیده می‌شد که در ماجرای اخیر، دلگیری ایشان از عملکرد رئیس‌جمهور به اوج رسید و باعث این تصمیم دفعی شد.»
 
استعفای ظریف نوعی فرار به جلوست
در همین حال، برخی کارشناسان استعفای ظریف را در این مقطع بیشتر نوعی فرار به جلو می دانند.

«یاسر جبراییلی» در کانال تلگرامی خود درباره استعفای محمد جواد ظریف نوشت: استعفای آقای دکتر ظریف، نوعی فرار به جلوست. ایشان باعث و بانی برجامی هستند که امروز کاملاً روشن شده چیزی بیش از یک "تعهد یک‌جانبه" نبوده و در چارچوب رویکرد "امتیاز یکجانبه" به آمریکا امضا شده است. اما به جای پاسخگویی درباره عملکرد خود، به راحتی و با یک چرخش خودکار (With a stroke of a pen!) از وزارت خارجه خارج می شود.

اساساً یکی از مشکلات نظام قضایی ما این است که اگر فی‌المثل مدیری در دوره مدیریت خود، یک میلیارد تومان اختلاس کند، قاطعانه محاکمه می‌شود، اما اگر مدیری با رویکرد و عملکرد غلط خود، خساراتی مادی و معنوی به کشور وارد کند که در ظرف محاسبه نگنجد، پای میز محاکمه هم کشیده نمی‌شود.

ما نمی‌گوییم آقای دکتر ظریف مجرم است، اما حتماً اتهاماتی متوجه اوست‌. اتهاماتی نظیر رعایت نکردن سیاست‌ها و خطوط قرمز نظام در جریان مذاکرات، تلاش برای بهره‌برداری انتخاباتی از مذاکرات هسته‌ای، اظهار عجز در برابر دشمن در میانه مذاکرات، رعایت نکردن اصول حرفه‌ای دیپلماسی در تنظیم متن توافق و اصل عقلانی اجرای گام به گام برجام، خلاف‌گویی به ملت و نظام درباره نتایج برجام، تلاش برای تحمیل تعهدات خارجی به کشور با بزرگنمایی غیرواقعی تهدیدات و ده‌ها مورد دیگر. شاید ایشان از این اتهامات تبرئه شوند و شاید، مجرم شناخته شوند. اما آنچه مهم است، ایجاد یک رویه در کشور برای رسیدگی قضایی به عملکرد مدیران است تا وقتی مدیری در راس مجموعه‌ای قرار می‌گیرد، درباره اقدامات خود مسئول باشد. این یک انتظار عقلانی است که امیدوارم برآورده شود.

علیزاده: آقای ظریف شما حق ندارید استعفا بدهید!
همچنین «علی علیزاده» از کارشناسان سابق بی‌بی‌سی فارسی در واکنش به استعفای ظریف طی توییتی نوشت:
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


M.sh
Iran, Islamic Republic of
این جماعت خیلی زرنگن دونه دونه دارن استعفا میکنن که ازمحاکمه فرار کنن. از همین الان مدعی العموم باید وارد شه
Iran, Islamic Republic of
بازی بیش نیست!
به نظرم این استعفا صوری و برای مظلوم نمایی و‌ تحت فشارقراردادن مجمع تشخیص برای تصویب فتف است‌ اگه برای فرار از پاسخگویی شکست برجام نباشد.
چون خود روحانی و جهانگیری و زنگنه در اولویت بودند برای استعفا.
Iran, Islamic Republic of
گنجشکه از بالای کوه می خواست بلند بشه گفت خودتو محکم نگهدار که من می خوام بلند بشم
فکر می کنند که با نبودنشان اتفاق خاصی می فته
Iran, Islamic Republic of
ول...
Iran, Islamic Republic of
مظلوم نمایی میکنن
فردا صبح می شنوید رییس جمهور با استعفا موافقت نکردن و برمیگرده!!
Iran, Islamic Republic of
برو ... . ان شا الله بعد از محاکمه ات به جرم ضرر به کشور
Iran, Islamic Republic of
آیا احمدی نژآد رو محاکمه کردن که این رو هم محاکمه کنند؟
Iran, Islamic Republic of
علت محاكمه احمدى نژاد چيه
چون دست آورد داشت و آقايان با دست آورداش رفتن به مذاكره هيچى هم به دست نياوردن هسته اى رو هم نابود كردن
روحانی انگلیسی
Netherlands
علاوه بر ظریف.قاضی زاده هاشمی و آخوندی هم باید محاکمه بشن قبل از اینکه فرار کنند و برن کانادا به ریش مردم بخندند
Iran, Islamic Republic of
و همینطور صاحب قسم های جلاله برادر صالحی.
Netherlands
و همینطور مجلسیانی که بازگشائی کثافتخانه ( ببخشید سفارتخانه) ان گلیس .را مطرح و از آن دفاع می کردند....
Iran, Islamic Republic of
عجب نظری!!!!!
Iran, Islamic Republic of
امیرکبیرشون هم استعفا داد

آقای روحانی نوبتی هم که باشه نوبت توئه

با یه خداحافظی در اوج، ملت رو خوشحال کن
Iran, Islamic Republic of
در اوج؟!!!



راست میگی با این شیب سقوط امروز نسبت به فردا تو اوجه
Iran, Islamic Republic of
امير گرين بود اين اقا جواد
Iran, Islamic Republic of
...
من من
Iran, Islamic Republic of
جالبه میلیاردها دلار خرج هسته ای شد بدون کوچکترین فایده و محل استفاده برای سوخت هسته ای.. اما درخواست محاکمه ای نشد!
میلیاردها دلار برای جنگ در سوریه و تسلیح گروههای خارجی هزینه شد ولی مدعی العمومی وجود نداشت!
و هزاران مورد دیگه از وارداتها و شرکتهای مربوط به نهادها! و بنیادها! که هیچ وقت مدعی العموم ورود نمی کنه!
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
جالب نیست .هرگز برای پیشرفت کشور ما متضرر نشدیم ولی برای اعتماد به کدخدا یک قلم که به کل 40 سال هزینه برای مقاومت نمیرسه قرارداد کرسنت و استات اویل ایران (خاتمی و انتخاب مجدد زنگنه در دولت روحانی است)57 میلیارد دلار دقت کن 57 میلیلرد دلار جریمه پرداخت کردیم .فقط پارسال 6 ماه گاز مجانی دادیم ترکیه .اینها دستاورد اقایان است .بجای استدلال های حب و بغضی کمی واقعیت گرا باشه.
جهل مردم
Iran, Islamic Republic of
جالبه ک حرفهای دشمنا از دهان برخی خودیها زده میشه جالبه از نظر شما آمریکایی ک ۴۰ میلیون گرسنه داره حق داره تو منطقه ما ۷ تریلیون دلار خرج کنه اما مایی ک از چندهزارسال پیش صاحب منطقه خودمون هستیم حق حفظ امنیت اونو ک درواقع امنیت خودمون هستو نداریم امان از جهل مردم امان از بی دانشی امان از ناآگاهی امان از بی تفکری
علی
United Arab Emirates
...
سلام
Iran, Islamic Republic of
اوهو اخوی! پیاده شو کمی با هم راه بریم. میلیاردها دلار خرج هسته ای شد و هیچ دستاوردی نداشت؟؟ ن...
خدا همه مریضا را شفا بده خصوصا لکنتیها و من من ی ها
Iran, Islamic Republic of
میلیاردها دلار نتیجه مشخصی داشت و اون شکست 7 تریلیون دلار کدخداتون بود (که اگر غیر از این بود الان امثال شما به “من من“ نیفتاده بودین و نیاز نداشتین آبو بریزین اونجایی که میسوزه)
...
Iran, Islamic Republic of
...
صابرخان
Iran, Islamic Republic of
مدعی العموم وارد بشه چیکار کنه؟ واسه کدوم وزیر وارد بشه ؟ یکی دوتا نیستن که متاسفانه یا بدبختانه فساد داخل سیستم مدیریتی کشور ریشه دوانده و حل بشو هم نیست حالا ببینید فردا قیمت دلار و طلاو... به کجا میره
United States
M.sh مرد مومن اینها فهمیدن وضع خیلی داره خراب میشه ، امثال تو m.sh باید جوابگو مردم باشید ، مردم را بیچاره کردید و هموز هم پررو هستید .
M.sh
Iran, Islamic Republic of
اره این ما بودیم که با زیر پا گذاشتن برخی خطوط قرمز نظام ( بنا به اعتراف خود ظریف) وعدم رعایت شروط رهبری در اجرای برجام و اعتنا نکردن تکرار مکررات رهبری مبنی بر اینکه نه تنها به این مذاکرات خوشبین نیستن بلکه بدبین هم هستن رفتیم با دشمنان خونین مردم عزیز ایران لبخند زدیم و دست دادیم و پیاده روی کردیم و عکس دونفره گرفتیم و گفتیم امضای کری تضمین هست!! الان وقتشه که جهان نیوز ویدیوی مربوط به سوال دکتر ایزدی از جناب ظریف با این مضمون که شما چه تضمینی گرفتید برای اینکه رییس جمهور بعدی امریکا نتونه از برجام خارج بشه و اقای ظریف رگ گردن کلفت کردو گفت نمیتونه همچین کاری انجام بده، رو منتشر کنه. حالا یا شما واقعا زیر یوق پرچم رژیم خونخوار امریکا هستین ویا با فیلترشکن کامنت گذاشتین باید به خاطر انتخابتون محاکمه بشین. امثال شماها اگر بصیرت داشتین میفهمیدین که چه گذشت و چه میگذرد وچه خواهد گذشت. کلا طیف شما عادت دارن به عوض کردن جای شهیدو جلاد!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اینایی که منفی میدن یا جمود فکری دارن یا سواد نوشتن استدلالشونو ندارن.
Iran, Islamic Republic of
جمود فکری ندارند بلکه لجبازی و عناد آنها را هلاک کرده مثل خود ظریف که با اینکه فهمیده گل کاشته حاضر نیست خطاهایش را جبران کند.
مش قاسم
Iran, Islamic Republic of
نه جمود فكرى دارند و نه بى سوادند فقط توانائى يكى به دو كردن با جهال را ندارند دوست عزيز !
كسانى ميتوانند خدمات بينظير ظريف به مردم و نظام را درك كنند كه خالى از حب و بغض جناحى باشند
رند
Iran, Islamic Republic of
قوه قضائیه !
مواظب باشید... !!!!!
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
حالا یه بار برجام را بخوان ببین چی امضاء کردی
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
پس cft چی می شه
صبر می کرد لا اقل از باغ برجام گلابی بخوره
Iran, Islamic Republic of
تکلیف سکه های برجام چی می شه
Iran, Islamic Republic of
اون که از هضم رابع هم گذشته مسلمان، دیگه حرفش را نزن.
Iran, Islamic Republic of
از خاشق چی چه خبر
Iran, Islamic Republic of
امیر کبیر ....
Iran, Islamic Republic of
امير گرين عشق اقازاده هاي غرب زده
Iran, Islamic Republic of
حداقل تا این لحظه مدعی العموم در خصوص موارد مشابه ورود نداشته است.
متاسفانه در شرایط کنونی معلوم نیست چه کسی در قبال عملکرد خسارت بار برخی مسئولین، پاسخگوست.
Iran, Islamic Republic of
لااقل نموند خراب کارریهاشو درست کنه
salman
Iran, Islamic Republic of
کدوم فرار؟؟ اینا حالا حالاها برنامه دارن برای این مملکت. لطفا ساده نباشید.
United Arab Emirates
سعید جلیلی را وزیر خارجه کنید و یاسر جبرایلی را معاونش تا دوباره برگردیم بدنبال محل مذاکره . تاریخ نشان خواهد داد که طریف چکار بزرگی برای کشور کرد و مخالفانی که با ترامپ و اسراییل برای بزیر کشیدن برجام اتحاد نانوشته داشتند چه کردند.
قضاوت تاریخ
Iran, Islamic Republic of
دقیقا حق با شماست تاریخ قضاوت خواهد کرد ک ظریف چه ضربه بزرگی ب کشور وارد کرد!...
Iran, Islamic Republic of
یاسر جبراییلی برجام را خسارت محض می دانست و می گفت امریکا هرگز از برجام خارج نخواهد شد!
Iran, Islamic Republic of
به ۹:۵۸
عراقچی میگفت امضا کری تضمینه!!!
کار بزرگ را قبول دارم سالها اثر این کار بزرگ، ذهن تاریخی مردم را اذیت خواهد کرد، شرف ایرانی زیر سوال رفت، این کار بزرگ نیست؟
مش قاسم
Iran, Islamic Republic of
....
France
مردم را بیچاره کردید ....
Iran, Islamic Republic of
اينهابايدممنوع الخروج شوندتابه اعمالشان رسيدگي بشه
حسين
Iran, Islamic Republic of
ملت شريف ايران همين رو ميخواهند كه جهان نيوز در آخر متن اين گزارش آورده ..راه كارش را پيدا كنيد والسلام:

ایجاد یک رویه در کشور برای رسیدگی قضایی به عملکرد مدیران است تا وقتی مدیری در راس مجموعه‌ای قرار می‌گیرد، درباره اقدامات خود مسئول باشد. این یک انتظار عقلانی است که امیدوارم برآورده شود.
حامی
Iran, Islamic Republic of
کسائی که سی سال مدیرکل کشورهستن هم باید مواخذه بشن
Iran, Islamic Republic of
تندروهای داخلی با دوز بالای توهمات نظری و نظرات توهمی،اوردوز نکنند!
Iran, Islamic Republic of
کاش افرادی که مسئولیت می‌گرفتند از هر طیفی همان وقت باور داشتند که روزی باید بروند و لحظه لحظه عاقبت خویش می‌دیدند تا مباد حقی را بخاطر نافع دیگری یا خویش ضایع کنند ...
Iran, Islamic Republic of
این نمایندگان باید ظریف را به خاطر ننگنامه برجام به چهارمیخ می کشیدند....
Iran, Islamic Republic of
مرد باش و از ملت شریف ایران عذرخواهی کن!
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
ما ملت عزیز از بزرگ مردی همچون ظریف که مادر هرگز مثل او نخواهد زائید عذرخواهی میکینم.و cft را هم میدیم دست آقای شریعتمداری و اونائیکه استخر فرح دارند و شعار تا عید نمونی میدن...
United States
2 رکعت نماز شکر! این آقا با برجام پر از سوراخش ادعا‌های زیادی میکرد و می‌خواست بشه امیر کبیر ایران! . بعد از ۶ سال تازه به حرف جلیلی رسید! اینجاست که باید استعفا بده. آقا برو به سلامت دیگه هم نیا!
Iran, Islamic Republic of
آخی جیگرم کباب شد!!!...
گَندِ دیگه ای هم مونده بود که نزده باشید؟ جناب ظریف خان!
جا نداشت لا اقل برای برجام نافرجامتان از عمر تلف کرده 80 میلیون ایرانی ضربدر 67 ماه عذرخواهی میکردید؟!
خدا نگذرد از سر تقصیر جناب شما و دیگر کدخداپرستان.
Iran, Islamic Republic of
ایشالا بعدیش روحانی باشه
Iran, Islamic Republic of
امیرکبیرایران --- خخخ
سید علی
Iran, Islamic Republic of
خبر بسیار شادکننده ای بود.
United Kingdom
دارن یکی یکی فرار میکنن
مش قاسم
Iran, Islamic Republic of
آنها يكى يكى فرار نميكنند ، شما و دوستان تان ذره ذره بانمك تر و مؤدب تر ميشيد !
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله...
به امید استعفای حسن فریدون...
Iran, Islamic Republic of
...
ج
Iran, Islamic Republic of
اینم جست رفت. حالا آقای روحانی مونده و حوضش. میترسم قبل اینکه مجلس دولت رو منحل کنه خودشون منحلش کنن.
Iran, Islamic Republic of
سکه هارو بیار پس بده
الان استعفا دادی آمریکا بهونه نکنه که بدعهدی کردیم
احتمالا کری هم ناراحت میشه چون معتقده امضای ظریف تضمینه
United States
شاد و سربلند باشید... همین؟؟؟ این آش برجام چی پس؟؟؟
مش قاسم
Iran, Islamic Republic of
....
United Kingdom
مملکت رو ضرر داد حالا میره برای خودش اروپا زندگی میکنه
Iran, Islamic Republic of
خداروشکر جلوی ضرر رو هر وقت بگیری منفعت هست
aboali
Iran, Islamic Republic of
به همین راحتی!!!
Iran, Islamic Republic of
روحانی تو هم این دم عیدی برو و یه ملت و خوشحال کن
Iran, Islamic Republic of
نباید گذاشت از مرز خارج بشه باید جوابگوی ملت باشه.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
برو یه اسلحه بگیر و جلوی مرز بشین.اگر برای معالجه به انگلستان بخواد بره چی ؟
Iran, Islamic Republic of
اون حلاله .اقای مازندرانی ها ها ها دمت گرم
مش قاسم
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
از مدعی العموم خواهشمند می باشد هرچه سریعتر نصبت به ممنون خروج کردن ظریف اقدام نمابید تا جرایم ایشان مشخص گردد و بابت انها به ملت فهیم ایران پاسخ گو باشد.
Iran, Islamic Republic of
استعفا... بده/ إن شاءالله با بقیه همکاراشو و رییسش
United Kingdom
پایان حکومت یک پیرمرد غربگرای خسته از انقلابی گری - غربگرای ناکارآمد.
لطفا قبل از رفتن سکه ها مسترد شود.
قوه قضائیه - اکنون نوبت حساب و‌ کتاب است - لطفا
ممد
United States
آخیش!!! خنک شدید!!!
Iran, Islamic Republic of
واقعاااااااا؟!!!
Iran, Islamic Republic of
واقعاااااااا؟!!!
Iran, Islamic Republic of
پس برجام چی میشه ؟ اینستکس ؟ fatf؟ پالرمو ؟ ترکمنچای ؟
Iran, Islamic Republic of
پس برجام چی میشه ؟ اینستکس ؟ fatf؟ پالرمو ؟ ترکمنچای ؟
fallahiazar
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام
در اینکه آقای ظریف و دولت اصلاحات و تدبیر همیشه به رابطه فکر می کنند و نه مقاومت دلیل آن بدیهی است کسانی که در ناز و نعمت و از قشر ثروتمند باشندهمینگونه فکر می کنند ولی سوال اینجاست که چطور شد این ها در انتخابات بالا آمدند چه کسانی باعث شدند با مردم چه رفتاری داشتند که مردم از آنها روی برگرداندند و به سمت اینها آمدند خداوند ریشه افرادی را که باعث این کار شدند را از زمین بردارد الهی آمین یاد فیلم لیلی با من است می افتم
United Arab Emirates
شما خیلی ناراحتی اسلحه بگیر برو بجنگ
اگه خیلی راست می گید یک رفراندوم در مورد سیاستهای خارجی و داخلی نطام برگزار کنید تا جایگاهتان را در کشور بدانید. اینکه قدرت و زور و اسلحه دارید و سیاستهایتان را به اسم مردم پیش می برید که هنر نیست.
United Arab Emirates
شما خیلی ناراحتی اسلحه بگیر برو بجنگ
اگه خیلی راست می گید یک رفراندوم در مورد سیاستهای خارجی و داخلی نطام برگزار کنید تا جایگاهتان را در کشور بدانید. اینکه قدرت و زور و اسلحه دارید و سیاستهایتان را به اسم مردم پیش می برید که هنر نیست.
Iran, Islamic Republic of
تو که خیلی ناراحتی بیا کف خیابان بعد دستور بده برید بجنگید.زیادی مثل اینکه بهت خوش میگذره....
Iran, Islamic Republic of
شکست سنگین دیپلماسی لبخند
حسین ف
Iran, Islamic Republic of
مملکت را ضرر دادند حالا میخواهند قهرمان بازی در بیاورند
دفتر شفته و بتن مسکو
Iran, Islamic Republic of
حالا کجا با این عجله؟؟؟ کاسبان تحریم چی میگن؟ یادته گفتی: مادری میگفت تلویزیون را روشن کنید،بچه هایمان ژنو هستند! الان چی میگه؟؟؟ سرباز وطن! خدمت نظام انجام داده در نیویورک! الان باند نیویورکی ها چی میگن؟ نرو تو را به خدا بمان! الان تحریمها بالمرّه لغو! ببخشید دوباره زیاد میشه،،بزودی رئیس شفته و بتن هم به تو ملحق میشه،، الان هرجا دوست داری برو ،، هر کجا رفتی، آدرس بده یه مجسمه ای، یه تمثال امیر کبیری چیزی برات نصب کنیم،،دوران خانه نشینی بزن توی کار کتاب و خاطره نویسی! راستی یه سوال؟ از کدام دانشگاه آمریکایی دعوتنامه تدریس داری؟ چون اینجا ماندن یعنی تلف کردن عمر! بواقع ابنجا خیلی زود تلف میشی؟؟؟ شب خوش دیپل............مات!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشيد ! بعد از يك ساعت ؟!
yas
Denmark
جناب
برا ی مشکلا ت و فسا د و ضعف فر هنگی
که از زما ن آ ریا مهر شرو ع شده
را ه حل پیدا کنید
این مهره عو ض کر دن و لجبا زی را ه نیست
Germany
«ناتوانی برای ادامه خدمت» مبهم گوئی است و راه را برای رسانه های ضدانقلاب باز میکند تا خبر غرض آلود و تحلیل زهرآلود تولید کنند،
در این دوران حساس پس از برجام از آقای ظریف انتظار داشتم، اول راه های سوء استفاده رسانه ای از سوی دشمنان را می بست و بعد استعفاء را علنی کنند.
Iran, Islamic Republic of
یعنی از اوّل توانا بودی؟ با توانا بودنت ایران را به خاک سیاه نشاندی! با ناتوانیت نمی دانم چه می خواهی انجام دهی...
جواد
Iran, Islamic Republic of
برو ...
Canada
کجا جناب جواد کبیر؟ افتخار ما شما پروفسور حقوق بشر هستید!
شما فقط صنعت هسته ای را در ازای هیچ و بدون شلیک حتی یک گلوله از طرف آمریکائیها و با کلنگ آقای صالحی از بین بردی. توانائیهای شما خیلی بالاتر از اینهاست. حالا کجا؟
قرار بود تا 1400 با روحانی تا ونزوئلا شدن ایران پیش بریم. پس یار نیمه راه نباش.
Iran, Islamic Republic of
خیر پیش..
Iran, Islamic Republic of
این یعنی فرار به جلو اگر عرضه ادره کشور را نداشتید چرا قبول کردید؟ شما که بیشتر عمرتان را در آمریکا درس خواندید و سپری کردید برای چه مسولیت وزارت خارجه را قبول کردید؟ کشور نیاز به سرباز فدا کار داره...
ملت
Iran, Islamic Republic of
پوزش به دردمانمی خوره ، فقط محاکمه واجرای حکم دادگاه عادل شاید کمی از بارغم های مردم از دولت بی تدبیر وناامیدبرداره ......
محمدباقر-کرج
Iran, Islamic Republic of
استعفای دکترظریف ، نوعی فرار به جلوست .ایشان باعث وبانی برجامی هستند که امروز کاملا روشن شده چیزی بیش ازیک تعهد یک جانبه به آمریکا و اروپا نبوده است.
United Arab Emirates
خدا به دادمان برسد . جلیلی و دلواپسان میان سر کار . ونزوئلای دوم در راه است .
Iran, Islamic Republic of
ابوالمشاغل ، دکتر ولایتی رو هم اضافه کنید.
Iran, Islamic Republic of
ابو المشاغل بزگترین شاگردش همین عشقت ظریف است..
جواد
Iran, Islamic Republic of
اینطور که پیداست ابوالمشاغل استعفای خود را به ملک الموت تقدیم خواهد کرد .
اسلام پیروز است
Iran, Islamic Republic of
...
امیدی
عیدی خوبی به ملت ایران داده شد،6 سال دیپلماسی ذلت و خفت پایان داده شد،پرورش پیدا کرده در آمریکا به وقت آمریکا(7 صبح) در زمانی که ایرانیان خواب (12 شب)بودند استعفا داد.
United States
انشاالله....
Iran, Islamic Republic of
بهترین وزیر دولت روحانی هم رفت.
!!!!
Iran, Islamic Republic of
وقت پاسخگوییه نه فرار !!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
انشاالله صحت داشته باشه واین مردونگی راداشته باشه که درناتوانی کناره گیری کنه. وانشاالله پیش درامدی باشه برای استعفا مردی که چه عرض کنم 5 سال مردم را به امید کدخدا ضعیف کردند
Iran, Islamic Republic of
باید جوابگو باشی کجا
محمد
Iran, Islamic Republic of
اقای ظریف کجا تازه داره میوه های برجام میرسه دوست عزیز نکنه میخوای گلابی هاراتنها بخوری. یه احتمال هم هست که رییس جمهور محترم بخواهد حسین فریدون را به جای او به کارگیرد تاازمحاکمه درامان باشه مانند رییس بانک مرکزی که بعد ازان همه گندی که به بازار ارز زد ومردم وبیچاره کرد برای فرارازمحاکمه شد دستیار
Oman
پیشنهاد میشه سریعا ممنوع الخروجش کنید.
اقبال مهدوی
Iran, Islamic Republic of
فرار رو به جلو برای عدم پاسخگویی به معطل کردن جامعه با نام خیالی برجام نافرجام/ نماینده گان باید علیه او اقامه دعوا نمایند.
قوه قضائیه درباره تخلفات / سهل انگاری و... ظریف نباید کوتاه بیایند وگرنه مدیون به خون شهیدان و امام خواهید بود
Iran, Islamic Republic of
وارد کردن خسارت به کشور را تنها مردم میتوانند تشخیص دهند نه جناح هایی که از ابتدا بخاطر شکست خوردن از مردم هنوز دارند میسوزند و با کارشکنی حاضر نیستند که آب خوش از گلوی مردم پایین رود .برای صحت ادعایم مثل کارشناسان جناح های مذکور از زعم خویش مردم را از جنس خود میدانم.
Iran, Islamic Republic of
به كجا چنين شتابان اقاي ظريف بايد محاكمه بشي
محمد
Iran, Islamic Republic of
کجا اقای ظریف گلابی ها می مونه خراب میشه بیا وایسا توافتاب. میری یخ می کنی بیا اب خوردن بخور
تازه میوه هاداره میرسه ژنرال. هنوز توکتابها نوشته نشده
Iran, Islamic Republic of
خیلی لطیف و ظریف بودی
حالا نوبت حسن روحانی هست
Iran, Islamic Republic of
مردم بخوبی لمس کردند وقتی برجام بود آثار خوبی داشت ولی وقتی ترامپ مطابق میل شما برجام را ترک کرد مشکلات شروع شد خدا وکیلی وقتی ترامپ برای مردم مشکل درست کرد اصولگرایان چه قدر خوشحالی کردند فقط به این دلیل که روحانی شکست بخورد آنوقت توقع دارید مردم به این تفکر رو کنند !!!!!
Iran, Islamic Republic of
ممکنه بفرمائی دقیقاً چند ثانیه برجام بود که در آن زمان وضع ما خوب شد؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
به ۷:۳۶
یه جوری میگی خوشحال شدی که انگار مابه ترامپ گفتیم که از برجام خارج شو!!
خب بی انصاف معلومه وقتی بایه اراذل معامله کنی به جای تضمینای محکم گرفتن بگی:(امضا کری تضمینه) وضع اینجور میشه.
...
محمد بهرامی ( می گن هنوز وقت نکرده یک بار برجام را بخواند )
Iran, Islamic Republic of
الان که وقتش آزاد ا ست بهتره یک بار برجام را بخواند
عمار
Iran, Islamic Republic of
-1.برجامیان باید تا انتها پاسخگوی تبعات این معاهده باشند.
-2.امید وارم بمنظور فشار به مجمع برای تصویب اف ای تی اف نباشد.
-3. ایکاش قبل از تصویب برجام این اتفاق میافتاد واصلا چنین آشی پخته نمیشد.
-4.واما اکنون که میوه های برجام یکی پس از دیگری به ثمر مینشیند وقت پاسخگویی است .همانگونه که منتقدین را نوازش میکردند اکنون باید پاسخ عملکرد لجوجانه خود را بدهند.
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف (فاتح برجام)و وزیر بهداشت(خالق طرح تحول سلامت) باید بخاطر خسارتهای اعتباری و مالی که به کشور تحمیل کردند و دروغهایی که گفتند محاکمه شوند
Iran, Islamic Republic of
هاشمی و آخوندی و حالا هم ظریف !!!!لیبرال مسلکهائی که بعد از خراب کاری هم از زیر بار مسئولیت شانه خالی میکنند و هم فکر میکنند از خودشان قهرمانسازی میکنند
Iran, Islamic Republic of
استعفا بده یا نده یه نکته خیلی مهمه.
این امیــــــــــــــــر کبـــــــــــــــــیری که خیلی ها سال 92 تا 96 سنگش رو به سینه می زدند تو اوج بحران اقتصادی، دولت خودش رو تنها گذاشت و رفت تا نشون بده چقدر توان کمک برای حل مشکلات کشور داره.
از قول خیلی از اصلاح طلبا اینو میگم
دو سه روزی تو دلم مهمون شد و رفت
Iran, Islamic Republic of
آقای جبراییلی باید خجالت بکشد .... خودش مگر چه گلی سر این ملت زده ...
شمه
Iran, Islamic Republic of
وقتی می‌بینید نمی‌توانید کاری کنید باید کنار بروید.اینکه کاری بکنید دیگران زیر قرارداد بزنند شما باید جواب بدید یا بد ماجرا برای شما امتیازات خوبی ها برای دیگران خسته نباشید برین به سلامت
Iran, Islamic Republic of
....
حسين
Iran, Islamic Republic of
قوه قضاييه كجايي؟ يه كاري بكنيد ....
Iran, Islamic Republic of
از ترس آمدن ریس جدید ،قوه قضاییه از همین الان فکر در رفتن هستند ...
Iran, Islamic Republic of
ظریف را ممنوع الخروج کنید
وزنا
Iran, Islamic Republic of
عیدی خوبی بود
علی
United States
هر کدام از این غربی ها استعفا بدهند هر روز میلیاردی به نفع کشور و مردم است....
Iran, Islamic Republic of
البته به شرطی که عراقچی به عنوان سرپرست وزارتخانه معرفی نشه!
Iran, Islamic Republic of
ای سازمانهای اطلاعاتی توطئه داره میشه کجاییددددپسسس
Iran, Islamic Republic of
برجام را با اون وضع کرد تو پاچه ملت ,حالا که اوضاع خراب شده. خدا حافظ.
Iran, Islamic Republic of
امید است این استعفا گام اول ....باشد...
ظریف اولین قربانی برجام...
تاریخ قطعا ظریف را محاکمه خواهد کرد ولو دهها سال از مرگ سیاسی و طبیعی او گذشته باشد. ...
محمد
Iran, Islamic Republic of
جناب ظریف
شما در تصویب برجام سهم حداکثری و بهتر بگم نود درصدی داشتید.

با توجه به ناکامی های دولت در اداره کشور در تمامی حوزه ها و گره زدن همه معضلات به برجام و نیز وضعیت بد اقتصادی امروز مردم با توجه به برجامی که شما تصویب کردید ،استعفای فعلی شما اولا توهین آشکار و تمام عیار به ملت بوده و دوما فرار ار پاسخگویی به مسئولیت است .
مردانه بمونید و پاسخ بدهید.
یاعلی
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
این استعفاء دروغ است فقط بخاطر این است که مجمع تشخیص مصلحت نظام دو لایحه را تصویب کند
مراقب باشید مجمع تحت تاثیر قرار نگیرد
Iran, Islamic Republic of
در دولت تبخیر امید، وزرا وقتی می بینند چه دسته گلهایی به باد داده اند، استعفا می دهند تا اینجوری وانمود کنند که اصولگرایان مانع کار آنها شدند. ایکاش قوه قضاییه عملکرد خسارت بار آنها را بررسی کند. مثل وزیر راه و بهداشت و اکنون آقای ظریف.
Iran, Islamic Republic of
استعفا سر جاش ایشون باید محاکمه شود
Iran, Islamic Republic of
مبارک بر ملت ایران
یکی از .... تاریخ کنار رفت
Iran, Islamic Republic of
به احتمال زیاد این استعفا از طرف رئیس جمهور رد میشه و صرفا یک تاثیر هیجانی کوچک دارد .

اما موضوع جالب اینه چقدر سریع دشمنان داخلی هم سو با دشمنان خارجی از این موضوع خوشحال شدن ! تویت بازی بعضی مسئولین واقعا . . .
Iran, Islamic Republic of
به قول خودشان «برجام»:فتح الفتوح بود.نمادوبرنددولت روحانی برجام بودوطراح ومجری آن رییس جمهورووزارت خارجه.به عبارت دیگر...برجام=دولت
لذادولت یابایدتاآخربماندوپای این مولودبدفرجام بماندومسوولیتش رابپذیر...ویاهمه باهم استعفاداده وازپیشگاه ملت عذرخواهی کنند.
البته اگرکاسه ای زیرنیم کاسه نباشد....!!!
مرگ بر ضد ولایت فقیه
United Arab Emirates
حالا که اقتصاد کشور را تبدیل به یک غده سرطانی کردین ....
حالا که باید پای خدمت جهادی درکار باشد پشت هم رو خالی میگذارید این فضاحت رو کی بایدجمع وجور کنه
شعار خدمتگذاریتان همین بود آقای ظریف!!!
Iran, Islamic Republic of
بایدتمام کسانی که پای توافقات استعماری راامضاکرده اندحداقل تا۳ سال ممنوع الخروج شوند.
Iran, Islamic Republic of
تسویل یک فرآیندی در نفس آدمی است.
نفس آدمها همیشه کارهای خودشان را برای شان زیبا جلوه می دهد. آدمها همه خود را درستکار می دانند. با این مقدمه و باتوجه به اعتراف و اقرار خود آقای دکتر محمد جواد ظریف به کاستی ها و قصورش و به دلیل ناکارآمدی عملکردش و آب شدن همه ی آنچه به عنوان آورده به ما نشان داد و با توجه به دروغ از آب درآمدن همه ی پیش گویی ها و پیش بینی هایش و پوشالی و پوچ و توخالی بودن همه ی وعده هایش در برجام و رآکتور اراک و معدن گچین و تحریم ها و همه و همه باید در یک دادگاه انقلابی محاکمه شود تا معلوم شود آیا واقعاً فقط آن گونه که خود ایشان داستان را می بیند آنچه ایشان کرده است، قصور بوده است یا تقصیر.


و بعلاوه مگر پزشک و جراحی که دست به یک مداخله می زند اگر قصور کند، نباید دیه بدهد؟
حالا ایشان با مداخلاتی که کرده کشور را به این روز انداخته و خودش هم اقرار به قصور می کند با یک عذرخواهی تمام می شود ؟
مالک
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف وقتی که با پز میرفتید پشت میز مذاکره ژست صلح طلبی و تفکر میگرفتید فکر میکردید که اروپاییها بخاطر کت و شلوراتون بهتون ارزش میدن؟؟؟ وقت میزارن؟؟ هزینه میکنن برا جلسات؟؟؟؟

نخیر ...
همه اون احترامها و عزتها و فدایتئ شومهای وین و...

بخاطر زحمات این ملت بخاطر دست یابی به برخی از مراحل مختلف علم هسته ای بود. بخاطر مدیریت دولت احمدی نژاد که همراه مردم بسیاری از مشکلات رو تحمل کردند تا به بعضی دستاوردهای هسته ای رسیدیم.....
حامی
Iran, Islamic Republic of
...
محسن
Iran, Islamic Republic of
استعفای ظریف، همان نسخه دیپلماتیک شورش خیابانی میرحسین موسوی است. تیر میرحسین با استقامت رهبری به سنگ خورد. باید دید مجمع تشخیص با ظریف چه می‌کند.....
Iran, Islamic Republic of
...
علی
United Arab Emirates
...
جواد
Iran, Islamic Republic of
...
جواد مهدی پور
Iran, Islamic Republic of
....
جواد
Iran, Islamic Republic of
ملت ایران استعفای روحانی را خواستارند
Iran, Islamic Republic of
این نظام و این کشور صاحب دارد، ظریف داره سیلی خونِ پاکِ شهدای هسته ای و انقلاب را می خورد، مطمئن باشید بقیه هم خواهند خورد.🌺🌹🌻🌴
United States
ملتی هستیم که وقتی در جام جهانی از آرژانتین می بازیم به خیابان می آییم و خوشحالی می کنیم....و حالا وقتی که برای همه عیان شد که قراردادی مثل برجام شکست خورده و جز خفت دستاوردی نداشت آنچنان به آن افتخار می کنیم که انگار فتح الفتوح بوده!
Iran, Islamic Republic of
به امید استعفای همه دولت...!!
United States
روحانی بدون ظریف
جسمیست ...!!!
امیرمسعود
Iran, Islamic Republic of
اقتصاد مملکت رو نابود کردید، می خواهید با این کارهای سیاست کشور را هم نابود کنید.
Iran, Islamic Republic of
ظریف و تیمش مذاکره کننده اش باید پاسخگوی ....باشند...
Iran, Islamic Republic of
کجا!!!؟؟؟ آقای وزیر کجا تشریف میبرید؟؟!! دوران میهمانی های اروپایی ها برای شما و ... دوران برجام تمام شد رفتید؟!! حال که وقت پاسخگویی است کجا تشریف میبرید؟!!...
حسین حسین زاده فومنی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و ادب خواهش دارم که مطالبم را ابتر و ناقص نزنید بیلان کار وزیر امور خارجه در دوران مسئو لیتش، ۱ــباخت محض برجام و بالا بردن توقع بی جای دشمن در موضوع مذاکرات هسته ای و محدودیت جدی در غنی سازی اورانیوم و فعالیت های انرژی هسته ای صلح آمیز ایران۲ــضرر بی حد و حصر ااقتصادی ایران در پسا برجام و اتلاف وقت چند ساله و عدم توجه و پای بندی طرف مقابل در قبال تعهدات بین المللی ۳ـ فریب افکار عمومی در مورد وقوع جنگ و ناتوان دانستن ایران در مقابله با تهاجم احتمالی آمریکا و تضعیف نیروهای مقتدر مسلح و تخریب روحیه شهادت طلبی آنان ، در حالی کرارا خود آمریکا ئیان اذعان داشته اند در صورت جنگ مسقیم با کشور قدرتمندی با ایران که در هر جای منطقه نفوذنظامی بی شماری دارد هزینه غیر تصور و بهای سنگینی را متحمل خواهند گردید وپیروز در جنگ احتمالی نخواهند بود . ۴ــ شما در مذاکرات هسته ای از عقبه های با افتخار و با اقتدار و بسیار بالائی برخوردار بودید در ابعاد سیاسی و نظامی و دفاعی و هسته ای و.... لیکن متأسفانه فاقد برنامه راهبردی و داشتن نگاه سطحی وزود گذر و مقطعی ، اما دشمن بدون عقبه ولی با برنامه طویل المدت و خدعه و نقض عهد و آینده نگر ۵ــ صرف داشتن لبخند و اعتماد بیش از حد به دشمن واقعی شقی القلب و دنی النفس و اخم و تشر و تندی نسبت به منتقدین دلسوز نظام ۶ــ شما در دنیائی و عصری حیات دارید که تدلیس و قتل و جنایت و هزاران خباثت توسط مستکبرین عالم مواجه و در همه آنان نیز دست شیطانی آمریکا پیداست مع الاسف شما فقط اکتفاء به آموزه های تئوری دانشگاهی وعلوم سیاسی نظری در روابط بین الملل نمودید و با حقیقت دنیای سیاست که رذالت محض است و زمین تا آسمان فاصله داشت آنرا ندیدیدو یا به حساب نیاوردید ۷ــدرد آور و زجر دهنده است برای ما آنقدر در مسئله مذاکرات شتابان و با سرعت ما فوق صوت عمل کردید و حتی از علائم خط قرمز رهبری عبور نمودید و نادیده گرفتید که برای دشمن هم غیر باور کردنی و تعجب انگیز بود . ۸ــ بدیهی است در مذاکرات سیاسی شجاعت و قاطعیت و بالا تر آنکه ابهت معنوی و اقتدار دیپلماسی لازم بود که شما از آن بهره مند نبودید و فقط امپراطور سخن ومرد میدان شعاربودید و فاقد عمل مناسب واقدام به موقع ، جالب اینکه دشمن هم این را دقیقا درک کرده بود . کلامتان تهی و عاری از عمل است . ۹ــتصویب پالرمو که آرزوی شماست بدانید که ره به جائی نمی برید و بیشتر نظام را در منگه اقتصادی و محاصره سیاسی قرار داده و دست دشمن را باز و قدرت مانور ددمنشان را بیش از گذشته می نمائید و در واقع برجام دوم است و با این اندیشه شما بایستی انتظار برجام ۳و۴و۵و...ــکه انهدام نظام است باشیم .
رجب
Iran, Islamic Republic of
بخاطر اینکه در عرصه بین الملل بسیار ضعیف عمل کرده حالا می خواهد با دست آویز قراردادن یه چیزهای از مسئو لیتی که نا موفق بوده یه جورای فرارکنه و مسئولین کشور را در تنگنا قرار بده ....
رجب
Iran, Islamic Republic of
...
رجب
Iran, Islamic Republic of
...
Sweden
اصلا موضوع ناهماهنگی و این حرفها نیست. بنظرم خیلی آقایان هماهنگ عمل کردند. دولت و روحانی و ظریف خیلی حساب شده دارند همه را میپیچانند همین. دستگاههای امنیتی مواظب اوضاع باشند!
انصاری
Iran, Islamic Republic of
جناح اصلاح طلب و پاسخ گویی فاصله ای از زمین تا آسمان است کدامشان پاسخ گو بودند تا این بابا باشد آن از آخوندی ، وزیر بهداشت ،سخن گویی دولت و خود رئیس جمهور جز توهین به این ملت چیز دیگری دارند در کارنامه شان .
مردم
Iran, Islamic Republic of
ضعف مدیریت آقای روحانی بار دیگر یکی از وزرا را مستعفی نمود.
Iran, Islamic Republic of
همه برندهای دولت فیک از آب در اومد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
انشالله بادرایت مقام معظم رهبری این موردهم حل میشه وایشون مجبوربه بازگشت سرکارخود میشن تاآشی راکه خودشون پختن تاقاشق آخربخورند،...
Iran, Islamic Republic of
دولتیان افتادن به جان انقلاب و سفره انقلاب و برای خوردن گوشت و پوست این مردم ...!!!
Iran, Islamic Republic of
آفرین جناب زاکانی ودست شمادردنکنه پرسنل جهان نیوز
امروز رسانه های انقلابی بایدماهیت نفاق وخدعه رابرملاکنند..
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دوستان تمام مسائل با مقام معظم رهبری هماهنگ میشه واقعا بی انصافی دیگران را متهم کنید یه کم انصاف خوب چیزیه
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
..
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
...
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
ننوشتن کامت های من دردی از تو دوا نمیکند
محمد گروسی
Iran, Islamic Republic of
العجبا! آقایان ظریف و رفقا مگر بشار و حامیانش را به حساب می آوردند که امروز با ننشتن در کنارش استعفا می دهند؟
نه جانم! بوی گند برجام ها به مشام بانیانش هم رسید بالاخره...
علی
Iran, Islamic Republic of
این ملاقات رهبری با یک مقام خارجی و همین طور ریاست جمهور بدون وزیر امور خارجه تنها مجلسی بود که خبر های ان به امریکا و اروپا گزارش نشد و گرنه تمام انها از این جلسه ها اطلاع داشتند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
United States
....
Iran, Islamic Republic of
...
ابراهىمى
Iran, Islamic Republic of
موضوعى که همه شما اظهارکنندگان ازآن غافل شدىد انکه استعفاى طىف ىک ترفند وبازى سىاسى براى فراروحانى ازاستىضاح خودش مى باشد تاجو جامع را عوض کند داداش کجاى کارى آقاى روحانى باىک تىر چند هدف را شانه گىرى کرد حالا بروبرسى کن که چه نقشه هاءى درکاراست
mohammad
Iran, Islamic Republic of
البته اینگونه اظهارات نظرها فقط خاص ما ایرانیهاست که فقط احساسات برما حاکمه واشکمون سرمشک وگرنه بعد از چهل سال که باید هر گیاهی هر جانوری هر انسانی واصولا هر موجودی به کمال برسه ما به همون اندازه برگشت نداشتیم که دقیقا مشکلات روز اول تکرار بشه ما هم که میدونید به مرده پرستی کاملا آدابته شدیم وگرنه هر ایرانی میدونه ظریف مثل امیر کبیره ببینید خلاصه چند سال کار در سیستم وزارت خارجه ماست واصلا فرمایشات رهبری را در مورد ایشون بخونید وکیه ندونه توی این مملکت که اگر حضرت آقا با برجام مخالف بودند آیا هرگز اجازه ی تصویب آن را میدادند مثل سند بیست سی اموزش وپرورش واقایان بفرمایند اگر برجام نبود جانشین آن را چه داشتند جنگ البته شماها که چپتون مثل خاوریها که یادتونه با چپیهای معروفش در زمان دولت اصوالگرا وبرج پسر قالیباف در سیدنی پره وترسی ندارین اماما 95 درصد مردم ایران از جنگ ومرگ گفتن حتی به دشمن خونیمون بیزاریم
محمد
Iran, Islamic Republic of
...