جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲
کردهای سوریه فاش کردند

آمریکا ۵۰ تُن طلای داعش را به خاک خود منتقل کرد

دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 674457
یک منبع نزدیک به «یگان‌های مدافع خلق» کُرد اعلام کرد که آمریکایی‌ها از طریق پایگاههای خود در شمال سوریه حدود 50 تُن از طلای نزد داعش را به کشور خود انتقال دادند.
آمریکا ۵۰ تُن طلای داعش را به خاک خود منتقل کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، یک منبع نزدیک به «یگان‌های مدافع خلق» کُرد (YPG) از انتقال مقادیر زیادی طلا از سوریه به آمریکا خبر داد.

این منبع به پایگاه خبری «باسنیوز» -وابسته به کُردها- گفت که «ده‌ها تُن طلا که در منطقه الباغوز (شرق سوریه) در اختیار داعش قرار داشت... به دست آمریکایی‌ها افتاده است».

وی که خواست نامش فاش نشود، با بیان این مطلب گفت: «آمریکایی‌ها از طریق پایگاه‌های خود در کوبانی (عین العرب)... حدود 50 تُن از طلای داعش را به کشور خود انتقال دادند».

این منبع نزدیک به یگان‌های مدافع خلق که آمریکایی‌ها مقادیر کمی از این طلاها را برای یگان‌های کُرد باقی نگه داشتند، ولی به مقدار آن اشاره‌ای نکرد.

 نیروهای آمریکایی در جنوب کوبانی فرودگاهی دارند که از چند سال پیش تا کنون، از آن برای حمل و نقل محموله‌ها و تجهیزات نظامی استفاده می‌کرده‌اند.روزنامه «واشنگتن پست» آمریکا هم در دسامبر گذشته گزارش داده بود که عناصر داعش در عراق و سوریه ارزهای محلی و خارجی و مقادیر زیادی شمش طلا در اختیار دارند که ارزش آن میلیون‌ها دلار است.

در حال حاضر شبه‌نظامیان کُرد به همراه آمریکا با عناصر داعش به توافق رسیدند و همچنان در حال انتقال عناصر این گروه از منطقه الباغوز هستند.

در همین راستا، گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- 24 بهمن ماه گذشته، هنگام محاصره داعش در الباغوز و بمباران این منطقه توسط ائتلاف آمریکا گزارش داد که «در منطقه‌ای که در آن فرماندهان و عناصر داعش حضور دارند، 40 تُن طلا و ده‌ها میلیون دلار وجود دارد که در اختیار این گروه باقی مانده است».

این گروه همچنین تأکید کرد که این حجم از طلا از همه مناطقی گردآوری شده است که داعش قبلا آن را اشغال کرده بود و «بخشی از این مقادیر طلا، از مناطق تحت سیطره این گروه، از طریق میانجی‌های ترکیه‌ای و فرماندهان این گروه که با مسئولان و سرویس اطلاعاتی ترکیه روابط مستحکمی داشتند، به ترکیه انتقال یافته است».

آمریکا و چند کشور محدود هم‌پیمان آن، در آگوست 2014 (مرداد 1393) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، ائتلافی را در خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، تشکیل دادند که بارها مواضع ارتش سوریه و منازل غیر نظامیان سوری را به بهانه مبارزه با داعش بمباران کرده بود و اخیرا نیز با داعش مذاکره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کنه کسی که اسم آمریکا را جهانخار گذاشت؟(قابل توجه همه کسانی که کاسه لیسی آمریکا می کنند)؟
بابائی
United Arab Emirates
انگلیس از 2001 تاکنون به همراه آمریکا یکی از حامیان اصلی تروریسم درسراسرجهان است.
انگلیس عامل جنگ، بی ثباتی و ناامنی درسراسرمنطقه خاورمیانه است.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل همچنان حامی تروریسم هستند.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل همچنان حامی داعش هستند.