چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

۷۶ درصد از شهرهای ایران زلزله خیزند

دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 674444
معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور گفت: 76 درصد از شهرهای ایران در پهنه های خطر زلزله قرار دارند.
۷۶ درصد از شهرهای ایران زلزله خیزند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، مهدی جمالی نژاد روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه چهارمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری که در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است اظهار داشت: 75 درصد جمعیت ایران شهرنشین هستند و این توسعه شهر نشینی و همچنین ایجاد حاشیه نشینی یک خطر بزرگ در حوزه مدیریت شهری محسوب می شود.

وی افزود: برای جلوگیری از کاهش خطر پذیری کشور در کوتاه مدت باید از شکل گیری کلان شهرها جلوگیری کنیم و در دراز مدت باید محیط های ایمن برای شهرها تعریف کنیم.

* 31 نوع حادثه مهم در کشور روی می دهد
معاون عمرانی وزیر کشور ادامه داد: 31 نوع حادثه در جهان شناخته شده است که هر 31 نوع حادثه در ایران روی می دهد.

وی تاکید کرد:کاربری های غیرمجاز؛ فرسایش زمین؛ تخریب فضای سبز و گسترش حاشیه نشینی از عوامل مهم بروز انواع حادثه در کشور است.

* 175 هزار آتش سوزی در کشور روی می دهد
جمالی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود افزود: سالانه 175 هزار حادثه آتش سوزی در کشور روی می دهد که با این میزان آتش سوزی باید بر توسعه امکانات آتش نشانی در شهرها توجه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و 850 ایستگاه آتش نشانی با 4 هزار و 500 خودرو عملیاتی در شهرها کشور فعال هستند .

رئیس سازمان دهیاری و شهرداری های کشور گفت: 450 ایستگاه آتش نشانی فرسوده و غیر استاندارد در ایران وجود دارد و همچنین یک هزار خودرو استاندارد و آتش نشانی کم داریم.

به گفته وی؛ از سال 95 عملیلت احداث 500 ایستگاه جدید آتش نشانی در سراسر کشور شروع شده که بزودی این ایستگاه ها راه اندازی می شوند.جمالی نژاد با بیان اینکه کشور؛ 37 هزار روستای دارای دهیار دارد گفت: در روستاها در زمینه ایمنی باید اقدامات بیشتری انجام دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *