پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

خبرهایی از ورود سه هزار داعشی به عراق

دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 674345
برخی از اخبار از ورود سه هزار عنصر داعش از سوریه به عراق حکایت دارد و نماینده پارلمان این کشور نیز با اشاره به این مسئله، از سکوت بغداد در قبال این اخبار انتقاد کرد.
خبرهایی از ورود سه هزار داعشی به عراق
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، روند تحویل گرفتن عناصر تروریستی داعش توسط مسئولان عراقی از شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -تحت الحمایه آمریکا- همچنان ادامه دارد.

شبکه خبری «الفرات» عراق گزارش داد که 231 عنصر عراقی داعش از شهرک«الباغوز» واقع در استان دیرالزور (شرق سوریه) تحویل نیروهای عراقی شدند.
به گزارش الفرات، ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا این افراد را تحویل گردان 37 ارتش عراق داد و به مرکز بازداشتی منتقل شدند که برای این تروریستها تدارک دیده شده است.

یک منبع امنیتی عراقی نیز که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد که عراق طی روزهای آتی، گروه‌های دیگری از داعش را تحویل خواهد گرفت.

گروه رسانه امنیتی عراق اعلام کرد که نیروهای کُرد 500 داعشی عراقی را در سوریه بازداشت کرده‌اند و تا کنون 280 نفر از آنان تحویل گرفته شده‌اند تا نیروهای دموکراتیک آنان را آزاد نکنند و اقدامات قانونی درباره آنان صورت گیرد.

نفوذ مخفیانه بیش از هزار عنصر داعش از سوریه به عراق
مسئولان اطلاعاتی عراق و یک مسئول نظامی آمریکا اعلام کردند که عناصر داعش که در سوریه شکست خورده‌اند، با عبور از مرزها، وارد عراق می‌شوند و همین مسئله باعث خواهد شد که امنیت شکننده عراق بر هم بخورد.

پایگاه خبری «صوت العراق» به نقل از این مسئولان گزارش داد که طی شش ماه گذشته بیش از هزار عنصر داعش از مرزهای سوریه وارد عراق شدند.

یکی از مسئولان اطلاعاتی عراق می‌گوید که شمار تروریست‌های مسلح در این کشور حدود پنج تا هفت هزار نفر است که در مناطق بیابانی و صعب‌العبور مخفی شده‌اند.

ورود سه هزار داعشی به عراق با نظارت آمریکا
درباره خروج عناصر داعش از سوریه، «حسن العلو» نماینده استان «نینوی» در پارلمان عراق اعلام کرد که این عملیات با نظارت آمریکا صورت گرفته است.
العلو در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که 30 کامیون حامل سه هزار عنصر داعش با نظارت آمریکا از سوریه خارج شدند.

وی با اعلام این پرسش که آیا این عناصر وارد صحرای استان «الانبار» (غرب عراق) شده‌اند، تأکید کرد: « شاید پاسخ این پرسش دشوار باشد. بیش از 30 کامیون حامل حدود سه هزار داعشی از الباغوز در سوریه با نظارت آمریکا و در برابر دیدگان جهان خارج شدند. واقعا آنان در کجا مستقر شدند؟».

العلو در ادامه تصریح کرد: «اگر این موضوع واقعیت داشته باشد، هدف از آن چیست؟ آیا مرزهای ما تا این حد باز است؟ چرا دولت درباره این موضوع سکوت کرده است؟».
«یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اما اعلام کرد که «خبرهایی که درباره ورود هزار داعشی به عراق نقل شده، صحت ندارد».

بازداشت «امیر غزوه‌ها» و حامی مالی داعش در موصل
در همین راستا، سرویس اطلاعات عراق اعلام کرد که موفق شده است یک عنصر برجسته داعش را در شهر موصل بازداشت کند.

به گزارش صوت العراق، در بیانیه این سرویس آماده است که در جریان یک عملیات توانسته‌اند در روستای «نعیم» از توافق منطقه «ربیعه» این تروریست را بازداشت کنند.
به گفته اطلاعات عراق، این عنصر داعش به خاطر کثرت حضورش در عملیات‌های این گروه به «امیر الغزوات» (امیر غزوه‌ها) معروف شده و از جمله افراد تحت تعقیب بوده است.

نیروهای امنیتی عراق همچنین اعلام کردند که در این شهر توانسته‌اند حامی مالی داعش را که با نفت خام این گروه را تأمین می‌کرده است، بازداشت کنند.
این فرد نفت خام را در منطقه «الکوکجلی» در اختیار عناصر داعش قرار می‌داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *