جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ویزیت رایگان بیماران در مراکز جامع سلامت

دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 674339
معاون دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از ویزیت رایگان بیماران در مراکز جامع سلامت خبر داد و گفت: دراین مراکز خدمات پایه سلامت در حوزه‌های مختلف ارائه می‌شود.
ویزیت رایگان بیماران در مراکز جامع سلامت
به گزارش جهان نيوز، علی اسدی معاون دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در مراکز جامع خدمات سلامت خدمات رایگان در حوزه بهداشت انجام می گیرد.

وی افزود: همه مراکز جامع خدمات سلامت در مراکز شهر فعال هستند و خدمات پایه سلامت در حوزه‌های مختلف، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، بیماری‌های روانپزشکی همچون افسردگی و اعتیاد، خشونت، تغذیه و … را ارائه می‌دهند.

معاون دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به اینکه نیروی انسانی لازم در این زمینه همچنین پروتکل‌های بهداشتی و درمانی را در این زمینه لحاظ کرده‌ایم، گفت: مردم با مراجعه به این مراکز جامع خدمات سلامت می‌توانند بخش مهمی از خدمات پایه سلامت را به صورت رایگان دریافت کنند.

اسدی گفت: در این مراکز پزشک وجود دارد و نسخه برای آنها ارائه می‌شود همچنین کارشناس مراقب سلامت و بهداشت عمومی، کارشناس سلامت عمومی و پزشک عمومی حاضر هستند و در صورت نیاز دارو تجویز می‌شود و خدمات اولیه به صورت کامل ارائه می‌شود.

وی گفت: غربالگری افراد از بیماری‌های شایع نیز در این مراکز انجام می‌گیرد که بررسی دیابت، فشارخون، چاقی، افسردگی، اعتیاد از جمله این موضوعات است. افرادی که سلامت عمومی آنها بررسی شد در صورتی که مشکل خاصی داشته باشند به پزشکان مربوطه ارجاع می‌شوند افرادی که سلامت عمومی آنها مناسب باشد برایشان آموزش جهت پیشگیری انجام می‌شود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *