پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

کلاهبرداری از کسبه با پیامک جعلی انتقال وجه

يکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب: 674260
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: فردی که با پیامک های جعلی انتقال وجه از ۱۰ مغازه دار در شهر اراک کلاهبرداری کرده بود، طی تحقیقات پلیس آگاهی استان دستگیر شد.
کلاهبرداری از کسبه با پیامک جعلی انتقال وجه
به گزارش جهان نيوز، سرهنگ سید نورالدین حسینی در این باره اظهار داشت:‌ مدتی پیش، یکی از طلافروشان اراک با مراجعه به یکی از کلانتری ها، شکایتی از کلاهبرداری فردی ناشناس را عنوان کرد و بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود:‌ در تحقیقات انجام شده مشخص شد که فردی ناشناس با مراجعه به این طلافروشی، یک قطعه طلا خریداری کرده و برای پرداخت آن، از طریق همراه خود اقدام کرده و رسید خرید را به فرد فروشنده نشان می دهد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: فرد شاکی بعد از مدتی متوجه می شود که هیچ مبلغی به حساب او واریز نشده است و پیامکی که فرد خریدار به رویت او رسانیده است، جعلی و غیرواقعی بوده است.

حسینی ادامه داد:‌ با ارجاع این پرونده به پلیس آگاهی و با آغاز تحقیقات تخصصی مشخص شد که در چند روز اخیر چندین مورد کلاهبرداری دیگر به این روش انجام شده است.

این مقام انتظامی گفت:‌ در تکمیل تحقیقات پلیس، سرانجام سرنخ هایی از فردی سابقه دار به دست آمد و در یک عملیات غافگیرانه، متهم در منزلش دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی انتقال شد.

حسینی در ادامه گفت:‌ با توجه به اسناد و مدارکی که در روند رسیدگی به این پرونده ها به دست آمد، سرانجام فرد دستگیر شده به ۱۰ فقره کلاهبرداری از مغازه داران شهر اراک به این روش اعتراف کرد.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *