جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ادعای جدید عراقچی درباره FATF

يکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 674158
عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلان جزئیات جلسه امروز این فراکسیون با عراقچی را تشریح کرد.
ادعای جدید عراقچی درباره FATF
به گزارش جهان نيوز، غلامرضا کاتب، عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی، ضمن تشریح جلسه صبح امروز (یکشنبه ۵ اسفند) این فراکسیون، گفت: سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه میهمان جلسه امروز اعضای فراکسیون بود که بررسی کنفرانس ورشو در لهستان در دستورکار جلسه قرار داشت.

وی افزود: آقای عراقچی در این جلسه عنوان کرد که آمریکا به هدف خود یعنی ایجاد اجماع علیه کشورمان نرسید و توفیقی از این کنفرانس برای آن حاصل نشده است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس تصریح کرد: در این جلسه درباره مهلت ۴ ماهه کنوانسیون "FATF" به ایران و اینکه این مهلت آخرین فرصتی است که به ایران می‌دهند تا مجمع تشخیص مصلحت نظام، نظر خود را درباره لایحه الحاق ایران به این کنوانسیون اعلام کند نیز مباحثی صورت گرفت.

کاتب افزود: معاون وزیر خارجه عنوان کرد که اگر این کنوانسیون تصویب نشود، هیچکدام از کشورهای همسایه ما حتی روسیه و چین که مخالف آمریکا هستند، مبادلات پولی با ما نخواهند داشت. مسئولان هند، چین و روسیه عنوان می‌کنند که ما کاری با آمریکا نداریم اما شما باید استاندارد سازی‌های مبادلات پولی را انجام دهید.

نماینده مردم گرمسار در مجلس با اشاره به دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه یادآور شد: پیوستن به FATF هیچ خطری برای کشور ندارد و تنها ۲ کشور ایران و کره شمالی به این کنوانسیون نپیوسته‌اند.

وی ادامه داد: آقای عراقچی اعلام کرد این کنوانسیون، یک قانون بین‌المللی است. اگر آن را تصویب نکنیم، تحریم علیه خودمان است و ما نباید این خود تحریمی را خودمان انجام دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *