پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تاثیر بلوبری در کاهش مشکلات قلبی عروقی

يکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 674131
مصرف بلوبری خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را حدود ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.
تاثیر بلوبری در کاهش مشکلات قلبی عروقی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، ترکیبات گیاهی موجود در بلوبری که عامل بنفش بودن رنگ این خوراکی به حساب می‌آیند به طور چشمگیری سلامت سیستم قلبی عروقی را بهبود می‌دهند.

فشارخون بالا که در مراحل اولیه با هیچ علائم مشخصی همراه نیست به عنوان قاتل خاموش شناخته می‌شود و تقریبا در آمریکا از هر سه فرد بزرگسال یک نفر به این عارضه دچار است. این بیماری موجب می‌شود فشار مضاعفی بر سیستم قلبی-عروقی وارد شود که در طولانی مدت به نارسایی قلبی، کلیوی و سکته مغزی منجر خواهد شد.

کارشناسان موسسه ملی سلامت در آمریکا به افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه می‌کنند با رعایت رژیم غذایی مناسب، مصرف مواد غذایی سالم، ورزش کردن، خودداری از استعمال سیگار و کنترل وزن، بیماری خود را مهار کنند.

متخصصان انگلیسی در این بررسی جدید به مطالعه روی خوراکی‌هایی پرداختند که به طور ویژه سلامت عروق را حفظ می‌کنند. آنها به انجام آزمایشات دقیق روی تاثیرات بلوبری بر سیستم قلبی-عروقی پرداخته و دریافتند که تاثیر مثبت این میوه بر سیستم قلبی عروقی از ماده آنتوسیانین موجود در آن ناشی می‌شود.

این متخصصان مشاهده کردند که مصرف روزانه ۲۰۰ گرم بلوبری برای مدت زمان یک ماه کاهش پنج میلی‌متر جیوه فشارخون را به همراه داشته‌ است. متخصصان خاطر نشان کردند که این میزان کاهش فشارخون معمولا از طریق مصرف دارو امکان‌پذیر است.    
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *