پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱
در دیدار با رئیس جمهوری مصر؛

تاکید ملک سلمان بر تشکیل شورای عربی-آفریقایی

يکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب: 673980
سلمان بن عبدالعزیز' پادشاه عربستان در شرم الشیخ مصر با 'عبدالفتاح السیسی' رئیس جمهوری این کشور دیدار و دو طرف بر اهمیت تشکیل شورای کشورهای عربی-آفریقایی حاشیه دریای سرخ و خلیج عدن تاکید کردند.
تاکید ملک سلمان بر تشکیل شورای عربی-آفریقایی
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، در دیدار پادشاه عربستان و رئیس جمهوری مصر همچنین دو طرف درخصوص روابط دوجانبه و راه های گسترش و تقویت این روابط بحث و گفت وگو کردند. براساس این گزارش، دو طرف درخصوص آخرین تحولات منطقه و تلاش های صورت گرفته در این زمینه نیز صحبت کردند.

اطلاعات بیشتری درباره این دیدار هنوز منتشر نشده است. آذرماه گذشته وزارت خارجه عربستان اعلام کرده بود که هفت کشور در عربستان برای ایجاد رژیم حقوقی دریای سرخ با هدف تقویت امنیت و سرمایه گذاری کشورهای حوزه دریای سرخ توافق کردند.

براساس این بیانیه، هفت کشور عربستان سعودی، مصر، سودان، جیبوتی، یمن، سومالی و اردن درباره ایجاد این رژیم توافق کردند. هدف ایجاد این رژیم حمایت از تجارت جهانی، دریانوردی بین المللی است و امنیت و سرمایه گذاری و توسعه کشورهای حوزه تقویت خواهد شد. 

رژیم حقوقی دریای سرخ طرحی از سوی 'ملک سلمان' برای تحقق ثبات در منطقه است.
پادشاه سعودی برای حضور نشست عربی- اروپایی به شرم الشیخ در جنوب شبه جزیره سینا سفر کرده است.

این نشست روز یکشنبه کار خود را آغاز خواهد کرد و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.
کشورهای عضو اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا در این نشست برخی مسائل بین ‌المللی از جمله امنیت، مهاجرت و توسعه اقتصادی را بررسی خواهند کرد. 

پیش تر نشست مشترک وزیران خارجه کشورهای عربی و اتحادیه اروپا 15 بهمن ماه در بروکسل برگزار شد.نشست یادشده که از لحاظ سیاسی نیز برای مصر بااهمیت تلقی می شود، با مشارکت 28 کشور اروپایی و 21 کشور عربی در شرم الشیخ برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
نیروهای ائتلاف سعودی با حمایت آمریکا جنایتکار درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار منطقه مسکونی 7 جولای و فرودگاه الحدیده را هدف بمباران توپخانه ای قرار دادند
شنبه 4 اسفند 1397 - 23:13