جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

امارات: ترجیح ما مقابله با نفوذ ترکیه در سوریه است

شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب: 673943
یک مقام اماراتی به تلا‌ش‌ها و تمهیدات این کشور جهت داد و ستد با دولت سوریه به منظور مواجهه با نفوذ ترکیه در این کشور خبر داد.
امارات: ترجیح ما مقابله با نفوذ ترکیه در سوریه است
به گزارش جهان نيوز، یک مقام اماراتی به تازگی مدعی شده است که دولت این کشور تلاش دارد تا ترکیه از طریق امور تجاری در سوریه نفوذ نکند.

  به نوشته روزنامه «زمان الوصل» یک مقام مطلع اماراتی با اشاره به این موضوع گفته است که دولت این کشور با حمایت از تاجران هوادار دولت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه برای کمک 2 میلیارد دلاری به این کشور در قالب  ارسال محموله‌های گندم، مواد غذایی البته به شرط مقابله با نفوذ ترکیه در سوریه موافقت کرده است.

این مقام اماراتی ظاهرا گفته که ابوظبی مواجهه با ترکیه در سوریه را نسبت به ایران ترجیح می‌دهد.

 بر اساس این گزارش، ابوظبی ماه گذشته میزبان هیاتی از تجار سوری برای رایزنی درباره همکاری‌های بالقوه تجاری، زیرساختی، کشاورزی ، گردشگری ، لجستیکی و انرژی‌های  تجدیدپذیر بود.

 خبرگزاری رویترز نیز در این زمینه نوشت که امارات امیدوار است دولت سوریه را به سمت تجارت دوستانه با خود کشانده و بدین طریق این این کشور بتواند  به مرکز تجارت برای سوریه مبدل شود. امارات مدعی است این اقدام نیز مواجهه با رقیب خود یعنی ایران خواهد بود.

 این در حالی است که یک دیپلمات ارشد غربی گفته که بدون فرآیند سیاسی تحت هدایت سازمان ملل متحد، رفع تحریم‌ها علیه سوریه مشکل است.

این دیپلمات غربی دراین زمینه گفت: «فکر نمی‌کنم که اینک به خاتمه جنگ در سوریه و بازسازی این کشور رسیده باشیم.»

گفته می‌شود که مقام‌های اماراتی برای مقابله با آنکارا ، خواستار مواجهه با ترکیه از طریق  مصادره کالا‌های آن‌ها و تنبیه تاجرانی هستند که از این کشور جنس خریداری می‌کنند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *