پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

عالم مجاهد

آیت‌الله مجتهد شبستری
شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 673865
آیت‌الله مؤمن از هر جهت یک شخصیت انقلابی بود از طرفی در خبرگان هم نقش خیلی پررنگی داشت و بعد هم در شورای نگهبان هم عضو مؤثری بودند.
جهان نيوز - آیت‌الله محسن مجتهد شبستری: آشنایی من با مرحوم آیت‌الله مؤمن به زمان تحصیل دوره‌های مقدماتی حوزه علمیه قم بر می‌گردد. بعد از آن و تا دوران دروس خارج فقه و اصول که از محضر حضرت امام خمینی؟ره؟ و سایر مراجع عظام تلمذ می‌کردیم با هم بودیم. ایشان اصالتاً سمنانی بودند اما سال‌های متمادی قبل از شروع تحصیل با خانواده در قم زندگی می‌کردند و ما از اوایل تحصیل دوره‌های مقدماتی حوزه علمیه همدرس بودیم و با ایشان رفاقت صمیمی داشتم.
او اهل زهد، تقوا، صداقت و تحقیق بود که همه این فضایل از آیت‌الله مؤمن یک روحانی وارسته ساخته بود و ایشان علاوه بر جهات علمی که یک محقق اصولی در علوم حوزوی بود یک مجاهد هم بود و در خط امام (ره) حرکت می‌کرد و بعد از فوت امام (ره) نیز در خدمت رهبری بودند.
حتی زمانی‌که به‌عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه در تبریز بودم معاشرتم با آیت‌الله مؤمن ادامه داشت و هر وقت که به قم می‌آمدم و به خدمت ایشان می‌رسیدم و در مجلس خبرگان و غیره در تهران در محضر ایشان بودم .
آیت‌الله مؤمن از هر جهت یک شخصیت انقلابی بود از طرفی در خبرگان هم نقش خیلی پررنگی داشت و بعد هم در شورای نگهبان هم عضو مؤثری بودند همچنان‌که از قول آیت‌الله جنتی و سایر اعضای محترم شورای نگهبان شنیده‌ام که ایشان نقش پررنگی در شورای نگهبان داشته‌اند.
 ایشان نسبت به رهبری و انقلاب علاقه خیلی زیادی داشتند و همچنین آقا هم به نسبت به ایشان علاقه وافری داشتند که امروز از ایشان یک تجلیل خوب به عمل آورده‌اند؛ امیدواریم خداوند ایشان را با ائمه و اولیاء محشور نماید.
البته تقوای ایشان ایجاب می‌کرد که محتاطانه رفتار کند و در آزمون افرادی که کاندیدای خبرگان می‌شدند ایشان سخت‌گیر بودند و احتیاط می‌کردند و کاندیداها را از نظر علم و کارهای جهادی و اخلاقی و معنوی و نه حزبی مورد بررسی قرار می‌دادند؛ به همین جهت تعبیر می‌شد که ایشان سخت‌گیر هستند.
یادم هست در جاده قم تصادف کردند و حالشان واقعاً وخیم بود. من که به عیادت ایشان رفتم توصیه و سفارش می‌کردند در اثر این حادثه که پیش آمده اگر از دنیا رفتند، حافظ انقلاب و رهبری باشیم.
ایشان کتابی نوشته‌اند تحت عنوان «کلمات سدید ولایت فقیه» که به عربی و در دو جلد است که بر این مسأله خیلی تأکید داشتند که ولایت فقیه فراموش و کمرنگ نشود و در ایام کسالت نیز ایشان باز هم انقلاب را از یاد نبردند. 
منبع:صبح نو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *