جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

مخالفت چین با ارسال اجباری کمک به ونزوئلا

شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 673790
چین رسما مخالفت خود را با ارسال اجباری آنچه که "کمک‌های انسان دوستانه به ونزوئلا" نامیده می‌شود، اعلام کرده است.
مخالفت چین با ارسال اجباری کمک به ونزوئلا
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، چین روز جمعه اعلام کرده است که مخالف ارسال "کمک های انسان دوستانه " به ونزوئلا است و هشدار داده است که این اقدام می تواند موجب تشدید بحران در این کشور شود.

چین میلیاردها دلار به ونزوئلا وام داده است و در شرایطی که بحران اقتصادی این کشور عمیق تر شده است، همچنان نسبت به نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا متعهد است.

کمک های خارجی که عمدتا از سوی ایالات متحده است، در مرز ونزوئلا و کلمبیا انباشته شده و دولت ونزوئلا اجازه ورود کاروان های کمک رسانی را به داخل این کشور نداده است.

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا پیش از این پیشنهاد کمک های انساندوستانه آمریکا را که اکنون به کلمبیا ارسال شده اند، رد کرده و آن را توطئه ای برای سرنگونی دولتش توصیف کرده است.

"گنگ شوانگ" سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره گفت: اگر آنچه که کمک های انسان دوستانه خوانده می شود، با زور و اجبار به این کشور ارسال شود، این اقدام می تواند موجب تشدید بحران شود و تبعات جدی به همراه خواهد داشت. این چیزی نیست که کسی خواستار وقوع آن باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: چین مخالف مداخله نظامی در ونزوئلا است و همین طور مخالف هر گونه رفتاری است که موجب تشدید بحران و هرج و مرج در این کشور شود.
خوان گوایدو رهبر مخالفان و رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا قول داده است تا کمک های ارسال شده را از روش های مختلف وارد این کشور کند. ارتش ونزوئلا سعی کرده است تا مانع از ورود کاروان های کمک های خارجی شود.

ارتش ونزوئلا در مناطق مرزی این کشور به حالت آماده باش کامل درآمده است و گذرگاه های مرزی را مسدود کرده است.مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا قصد دارد روز دوشنبه به کلمبیا سفر کند تا حمایت واشنگتن را از گوایدو اعلام نماید. آمریکا بارها هشدار داده است که همه گزینه ها علیه ونزوئلا از جمله مداخله نظامی روی میز است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *