جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۷

ماجرای برآشفته شدن آیت الله مومن در یک مصاحبه

شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 673760
در آن مصاحبه مرحوم مومن سخنان بسیار مهم و دقیقی را مطرح کرد که تا هفته ها کاملا فضای خبری درباره انتخابات خبرگان را تحت الشعاع خود قرار داد.
به گزارش جهان نيوز، محمد مهدی رحیمی، فعال رسانه ای و سردبیر خبرگزاری مهر به مناسبت رحلت آیت الله مومن به نقل خاطره ای از دیدارش با این عالم مجاهد و انقلابی پرداخت:

انا لله و انا الیه راجعون
آیت الله محمد مومن، از نسل اول علمای انقلابی هم به جوار رحمت حق رفت. آذر نود و چهار و در بحبوحه بحثها و جدلها پیرامون انتخابات پیش روی مجلس خبرگان رهبری، دوستی واسطه شد تا با آیت الله که آن روزها مسئول برگزاری آزمون اجتهاد خبرگان هم بود، گفتگویی بگیریم. ملاقات با روحانی برجسته ای که در چندین رویداد خاص تاریخ انقلاب نقش آفرینی کرده، انقدر جذابیت داشت تا خود به همراه خانواده در بعدازظهر پنج شنبه ای راهی قم شوم. از همان ابتدای کار، مجذوب خانه محقر و بسیار ساده آیت الله شدم که با حداقل وسایل اما مملو از کتاب، فضای کاملا طلبگی را بوجود آورده بود. خانه ای بسیار قدیمی در محله ای فقیرنشین که برای رسیدن به اتاق کار و مطالعه ایت الله باید چندین پله آهنی را طی میکردی. در آن مصاحبه مرحوم مومن سخنان بسیار مهم و دقیقی را مطرح کرد که تا هفته ها کاملا فضای خبری درباره انتخابات خبرگان را تحت الشعاع خود قرار داد. ماندگارترین بخش از آن سخنان آنجا بود که از ایشان پرسیدم برخی می گویند فقهای شورای نگهبان نظرات شخصی شان را در انتخابات دخالت میدهند، ناگهان به شدت برآشفته شد، چند دقیقه ای مکرر سرفه می کرد و بریده بریده سخن می گفت، حقیقتش نگران شان شدم و دیدم با این شرایط دیگر نمی شود مصاحبه را ادامه داد. مصاحبه را با این پاسخ ایت الله پایان دادیم: "چه فایده‌ای برای آقای جنتی ۹۰ ساله یا برای من که در شورای نگهبان هستم دارد؟ مگر می‌خواهیم کاخی بسازیم، حقوقی بدست بیاوریم یا عنوانی درست کنیم؟ امروز گرفتاری‌های شورای نگهبان ما را از تمام درس و زندگی‌مان بازداشته است ..." رحمت الله علیه.

پ.ن: تابستان امسال و در اوج تخریب ها علیه مسئولین و رو شدن اسناد و تصاویر زندگی اشرافی برخی آقایان، پیگیری کردم تا دوربین "بدون_تعارف" به منزل ساده و محقر ایت الله مومن برود و جلوه ای واقعی از آنچه زندگی مدیران انقلاب باید باشد، به تصویر بکشد. امیدوارم در این روزها بار دیگر این برنامه از تلویزیون پخش شود

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کاش مسئولان ما به جای این زندگیهای علی الظاهر درویش مآبانه، همگی کاخ داشتند و لاکچری میزیستند اما به فکر مردم هم در عمل بودند و شب عید خانواده های زیر خط فقر این کشور را به عزا بدل نمیساختند
علی
Iran, Islamic Republic of
مگه الان که زندگی بعضی مسئولین فعلی، لاکچری و اشرافی وکاخ نشینند بفکر مردمند؟ مگه قارون صفتان میتونند بفکر مردم مستضعف باشن؟
باکدوم آموزه دینی، این حرف را زدید؟ مگه مردم بیچاره ومظلوم را زیر چکمه های کاخ نشیننان عالم نمی بینی؟
شما باید از مسئولینی که نجومی از بیت المال حقوق میگیرند و وظیفه اصلی شان رسیدگی به زندگی مردم و برطرف کردن مشکلاتشان است، سوال ومطالبه کنید؟
البته وقتی انتخاب افراد، گتره ای و حزبی و بدون ملاک دینی وعقلایی باشدنتیجه اش بهتر از این نمی شه.
ان شا الله که از این انتخابها درس عبرت گرفته باشیم
Iran, Islamic Republic of
سخت نگیر داداش، طرف به خیال خودش میخواد آیت الله مومن رو بکونه که صد البته گند زد ....
قاسمی
Iran, Islamic Republic of
نوشته اید؛
"کاش مسئولان ما به جای ........ زندگیهای "علی الظاهر" درویش مآبانه ......
و در ادامه آورده اید؛
همگی کاخ داشتند و لاکچری میزیستند؟؟!!!!!!!!!!!

عجب تناقضی!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خدا با اولیاء اش همنشین و محشور فرماید . رحمت ا.. علیه
United Kingdom
در مورد آقای مومن دو نکته مهم و ناگفته وجود دارد که نباید از نطرها دور بماند. اولی اینکه آقا در پیام تسلیت درگدشت آقایان هاشمی رفسنجانی و واعظ طبسی از واژه حجه الاسلام استفاده کردند ولی در مورد آقای مومن از واژه آیت الله که این مسئله بسیار حکمت آمیز بوده و عمق درایت و شناخت آقا از شخصیتهای نظام را می رساند. د.می اینکه چنین آیت الله ساده زیست و خادم و انقلابی با حکم مستقیم آقا به عضویت شورای نگهبان درآمده بودند که باز هم عمق درایت و شایسته سالاری رهبر معظم انقلاب را می رساند.تاریخ انقلاب قضاوت خواهد کرد که آقا چقدر حکیم و آگاه و مسلط بع اوضاع کشور و جهان هستند که امیدواریم همه ما از کسانی باشیم که بعدا افسوس نخوریم که چرا ما آقا را به موقع نشناختیم و توجه کافی به بیانات عمیق و آموزنده ایشان نکردیم.