شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۴

اراده روحانی، فاصله گرفتن از اصلاح‌طلبان است

شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب: 673707
عضو شورای شهر تهران می‌گوید اراده روحانی، فاصله از اصلاح‌طلبان است.
اراده روحانی، فاصله گرفتن از اصلاح‌طلبان است
به گزارش جهان نيوز، حسن رسولی که با عارف و بنیاد امید وی همکاری می‌کند، در روزنامه آرمان نوشت: در جلسه تعدادی از شخصیت‌های اصلاح‌طلب با آقای حسن روحانی، اصلاح‌طلبان که پایگاه اصلی رأی آقای روحانی در سال‌های ۹۲ و ۹۶ به حساب می‌آیند، انتظار داشتند تا مناسبات فی‌مابین هواداران آقای روحانی با دولت و او که تا قبل از آن گفت‌وگو مانند شرایط فعلی مناسبات حسنه‌ای نداشت، بهبود یابد و حتی در پایان آن جلسه اعلام شد که کارگروهی به منظور تسهیل بهسازی این روابط و مناسبات مشترکاً از سوی طرفین تشکیل خواهد شد.

اما طی سه ماهه اخیر و پس از آن نشست نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه مواضع و جهت‌گیری‌هایی در انتخاب وزرا و استانداران مشاهده شد که نشان‌دهنده مؤثر نبودن آن گفت‌وگو و عدم تعهد دولت به اجرای توافقات نشست مذکور است.

آقای ترکان که خود از افراد اصلی حلقه اصلی آقای روحانی بودند به عنوان یکی از اعضای اصلی حزب اعتدال و توسعه هنگامی که اذعان می‌کنند به بسته‌تر شدن حوزه اختیارات ابتکار عمل آقای جهانگیری به عنوان نماد اصلاح‌طلبان در دولت یازدهم، در حقیقت آنچه که مطرح شده و تصور می‌شود مورد نظر بسیاری دیگر از اصلاح‌طلبان است، تأیید می‌شود.

تصور آن است که در این مورد شخص آقای روحانی باید مخاطب و مورد سؤال قرار گیرند. اگر قصد تفکیک در میان بین اراده آقای رئیس‌جمهور و جهت‌گیری‌های اطرافیان ایشان مانند رئیس دفترشان و یا سایر همکاران نزدیک ایشان وجود داشته باشد به نظر می‌آید که این نوع برقراری ارتباط خیلی منطقی و معتبر نیست.

با توجه به آنچه که شاهد بودید و هستید آقای روحانی ظاهراً با اراده خود تصمیم به فاصله گرفتن از اصلاح‌طلبان دارند که طبیعتاً به عنوان یک مسئله مهم سیاسی هم برای دولت و هم برای اصلاح‌طلبان قابل تأمل بوده و به مجموعه مصالح مشترک اصلاح‌طلبان و دولت آسیب‌رسان است.

یادآور می‌شود رسولی در انتخابات ۹۲ از گردانندگان اصلی ستاد عارف بود.
 
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Poland
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بازي دادن مردم و تمسخر و تحقير شگرد كاخ نشينان
Iran, Islamic Republic of
مردم را به هيچ حساب ميكنند