سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۷
۱۲۵
آیت الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد:

مردم نشان دادند در گام دوم هم ایستاده‌اند/ حالا نوبت مسئولان است/ مردم گوشت ندارند بخورند و اولیات زندگی اداره نمی‌شود/ یک تکان به خودتان می‌دهید بیشتر مسئله را در گرداب فرو می‌برید/ اگر تشخیص ندارید از دیگران کمک بگیرید/ مرز مملکت دست کیست که گوسفند قاچاق می‌کنند؟

جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 673678
بیش از دو سه ماه است مردم گرفتار گرانی در اولیات زندگی و کالاهای اساسی هستند. گوشت ندارند بخورند و اولیات زندگی اداره نمی‌شود. شما چه می‌کنید؟
مردم گوشت ندارند بخورند و اولیات زندگی اداره نمی‌شود/ یک تکان به خودتان می‌دهید بیشتر مسئله را در گرداب فرو می‌برید/ اگر تشخیص ندارید از دیگران کمک بگیرید/ مرز دست کیست که گوسفند قاچاق می‌کنند؟
به گزارش جهان نيوز، آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در موضوع شیطان شناسی از نهج‌البلاغه در تکمیل مبحث شیطان شناسی از نگاه قرآن بود؛ تفاوت شیطان شناسی از نگاه قرآن و نهج‌البلاغه این است که در نهج‌البلاغه، شگردهای شیطان تبیین می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دو شگرد در این زمینه معرفی می‌شود؛ شگرد نخست این است که شیطان راه‌های خودش را برای انسان سهل و آسان قرار می‌دهد و راه را برای انسان هموار می‌کند. اما راه‌های شیطان چه راه‌هایی است؟ شیطان در مسئله اغوای انسان و فریب دادن افراد بشر، هدفش این است که انسان را از خدا دور کند و انسان را به عنوان یک عنصر یاغی و سرکش در مقابل خدا قرار دهد.
وی بیان کرد: شیطان در مورد انسان، دو هدف دیگر نیز دارد؛ هدف نخست این است که آخرت و سرنوشت انسان را تباه کند و هدف دیگر این است که دنیای انسان را نیز تباه کند و دنیای انسان به سختی و رنج و مشقت و با هزاران مشکل اقتصادی و اجتماعی و بیماری و افتضاح و درد و غصه بگذرد.

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: بنای شیطان این است که دنیای ما نیز دنیای آبادی نباشد و در دنیا، بیماری و درد و غم و مصیبت و درگیری شدید به کلی زندگی ما را تباه کند و متوجه نشویم که شب و روز ما در دنیا چگونه می‌گذرد. هدف اصلی شیطان، جداسازی بشر از خدا و انسان را در مقابل حق نگه داشتن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به آغاز مرحله دوم انقلاب به عنوان گام دوم انقلاب تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه‌ای فرمودند که در این مرحله با تکیه بر تجربه 40 ساله گذشته بایستی قدم دوم را مردم ما در تکمیل این انقلاب که نقطه نهایی‌اش حاکمیت جهانی حضرت بقیه الله(عج) است بردارند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه در 40 ساله نخست انقلاب خصوصیتی مردم ما داشتند و برخوردی نیز از سوی دشمن صورت گرفت اظهار داشت: اینها را در 5 نکته می‌توان دسته‌بندی کرد؛ نکته نخست اینکه اساس و پایه و بنیان این انقلاب مقدس اسلامی، ایثارگری‌ها و فداکاری انسانهای انقلابی بود و خیل عظیم شهدا و حضور پربرکت مردم و ایثارگری‌هایی که امروز بعد از 40 سال انقلاب شاهد هستیم موید این مسئله است.

وی افزود: امروز ایثارگران را به عنوان یک قشر عظیم در این مملکت مشاهده می‌کنیم و این شهادت‌ها بنیه اصلی انقلاب بود؛ 40 سال عمر برای انقلاب کم نیست؛ در این 40 سال، خون پای این درخت انقلاب جاری بود و این انقلاب را تناور نگه داشت؛ نکته دوم اینکه بار اصلی انقلاب در این 40 سال روی دوش مردم بود؛ مردم ما در تمامی عرصه‌ها حضور داشتند و زمینه پذیرش این شهادت‌ها و خون دادن‌ها را به عنوان یک فرهنگ در جامعه خود به وجود آوردند و هر کجا خطری متوجه انقلاب ما شد مردم، مردانه پای کار آمدند و پای انقلاب ایستادند.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: آنچه در این 40 سال، دشمنان ما را مستاصل کرده، حضور مردم در صحنه‌های انقلاب بوده و بار انقلاب را از زن و مرد و کوچک و بزرگ بهتر از نسل اول بر دوش خود گرفته‌اند و این حضور در صحنه مردم، بنیه اصلی و نیروی قطعی و توان صد درصد کامل این انقلاب شد.

وی افزود: دشمن ما هرچه توانست در این 40 سال مبارزه کرد و از جنگ و توطئه و تحریم کوتاهی نکرده است و این نکته سوم است که بازهم دشمنی خود را ادامه می‌دهد؛ دشمن از ناچیزترین وسایل و امکانات علیه ما استفاده کرد؛ نکته چهارم اینکه دشمن در همه دشمنی‌هایش شکست خورد؛ 40 سال یک عمر طولانی است و کم نیست؛ در این پهنه 40 ساله یک سیاستمدار جهانی به ما نشان دهد کجا فتنه و توطئه‌ای علیه ما شکل گرفته و پیروز شده‌اند؟ یک مورد هم ندارند و همه جا شکست خورده‌اند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه در طول این 40 سال نهادهای انقلابی و به ویژه در راس آنها سپاه پاسداران درخشیده است گفت: هیچ موردی نبوده که بگوئیم نیروهای مسلح و امنیتی ما در عرصه‌ای وارد شده و شکست خورده‌اند. در مقابل همه توطئه‌ها و فتنه‌ها ایستاده‌اند. اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند با تجربه 40 ساله بیائیم این حرکت را در گام دوم آغاز کنیم اینها است.

وی افزود: عنایت خاصه پروردگار و توجه ذات مقدس حق و دعای خاص وجود اقدس امام زمان مردم ما را به نحوی بار آورده که در هفته نخست این گام دوم این 5 نکته را نمایش دادند و عنوان کردند در 40 سال دوم نیز در پای انقلاب ایستاده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: قلب نازنین مقام معظم رهبری شاد که در هفته اول بعد از 40 سال این مردم پایمرد پای انقلاب و خیمه نظام، نشان دادند که پایبند هستند؛ در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان این 5 نکته نمایش داده شد؛ اولا ایثار و فداکاری در شهادت 27 جوان فعال غیور رادمرد و جانبازی 13 جانباز نمایش داده شد که یعنی نسل جوان ما نیز امروز ایستاده است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه عمدتا این جوانان مربوط به نسل سوم و چهارم هستند گفت: صحنه‌ای که در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم در شهادت 27 عزیز ایثارگر این حادثه تروریستی در نسل سوم و چهارم نیز دیده شد و معلوم شد آن جریان شهادت و ایثار به همان قوت و قدرت 40 ساله نخست در 40 ساله دوم برقرار است و مقام معظم رهبری فرمودند امنیت به این قیمت در این مملکت تامین می‌شود یعنی قیمت سنگین است اما مردم ایستاده‌اند.

وی با اشاره به حضور مردم در عرصه گفت: خدا به مردم اصفهان خیر بدهد که نمایش دادند که حضور مردم در 40 سال اول انقلاب با همان حرارت و داغی و قدرت همین مردم در 40 سال دوم حضور دارند و با تشییع پیکر پاک این شهدا این واقعیت روشن شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: نکته دیگر اینکه دشمن نمایش داد که خیلی بی‌عرضه و ضعیف و زبون و پست است؛ از یک طرف می‌گوید گزینه نظامی روی میز ما است و از سوی دیگر به یک عده تروریست کافر از زندگی برگشته تکیه کرده و اینها را به سر ما می‌فرستد؛ آمریکا افسرانش و دریانوردانش آن قدر  ضعیف هستند که با یک تشر عزیزان پاسدار ما دست‌ها را روی سر می‌گذارند و اینها دیگر امیدی به نیروهایشان ندارند و از بدبختی به یک مشت تروریست پناهنده شده است.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: در لهستان جمع شدند و دم از صلح خاورمیانه و غرب آسیا زدند و در همین زمان مزدور از بدبخت‌ترین مردم استخدام کردند تا با یک حرکت انتحاری، 27 جوان ما را شهید کنند، این دشمن دیگر قدرتی ندارد؛ نکته چهارم این است که دشمن ما هر فتنه‌ای برپا کرد شکست خورد و این هفته نیز شکست خوردند؛ در لهستان کشورهای آبرومند دنیا نبودند و یک مشت مزدور آمریکا و اسرائیل حضور داشتند و آخرش هم تصمیمی نتوانستند بگیرند و حرکتشان همین بود که 4 مزدور تروریست را به کشور ما بفرستند. دشمن در هر حرکتی شکست خورده است و مردم دنیا وقتی پای تحلیل اقتدار ایران آمدند با تحلیل حرکت مردم در 22 بهمن این دو حادثه را تحت الشعاع قرار داد.

وی افزود: نهادهای انقلابی ما مخصوصا سپاه غیور پاسداران در هر حرکتی پیروزمندانه حرکت کرد و جنازه این 27 شهید روی دوش مردم بود و مردم شعار انتقام سر دادند و بعد از 3 روز عاملان قضیه در داخل کشور توسط سپاه پاسداران دستگیر شدند و ثابت شد قدرت عزیزان ایثارگر ما در یک نهاد نظامی و انقلابی، بالا و بلند است و در یک هفته مردم و رزمندگان و جوانان ما نشان دادند که تجربه 40 ساله نخست انقلاب در گام دوم نیز دنبال می‌شود.

امام جمعه مشهدمقدس افزود: حالا نوبت مسئولان است. شما چطور کار می‌کنید؟ بیش از دو سه ماه است مردم گرفتار گرانی در اولیات زندگی و کالاهای اساسی هستند. گوشت ندارند بخورند و اولیات زندگی اداره نمی‌شود. شما چه می‌کنید؟ یک تکان به خود می‌دهید بیشتر مسئله را در گرداب فرو می‌برید. آقای رئیس بانک مرکزی می‌گوید اگر دولت این کار را نمی‌کرد فلان اتفاق می‌افتاد؛ ما می‌خواهیم این دولت و مدیریت ما را نجات دهد. اگر تشخیص ندارید از دیگران کمک بگیرید.

آیت الله علم الهدی گفت:  این مملکت مرکز فوران توان و استعداد و قدرت در روی کره زمین است. اجازه دهید دیگران در مدیریت و اندیشه مدیریت کمک کنند؛ طرح در دست مردم زیاد است. مردم می‌خواهند گام دوم را بردارند باید این قدر گرفتار باشند؟ باید در گرانی معیشتی گیر کنند و حتی برای اولیات زندگی دچار مشکل شوند؟


وی افزود: این احساس مسئولیت اگر احساس مسئولیت باشد کار زودتر به نتیجه می‌رسد و با حرکت جهادی مشکلات حل می‌شود. مرز مملکت دست کیست که گوسفند قاچاق می‌کنند؟ مگر چشم ندارید که قاچاق می‌کنند. ستاد مبارزه با قاچاق چه می‌کند که آقای وزیر عذر بیاورد گوشت ما به این قضیه مبتلا شده چون قاچاق می‌کنند آن هم در مملکتی که سپاهش سه روزه عامل جنایت را پیدا می‌کند و به دست انتقام می‌سپارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بنده خدا
United States
جناب علم الهدی
مردم همیش ایستاد ه اند ولی به رسول الله قسم فقط از خاله بازیهای حزبی شماها دیگه خسته شده اند....
این همه سازمان و نهاد نظارتی داریم اما...
Iran, Islamic Republic of
چه عاملی باعث شده دولت و دیگر مسئولین دست اندرکار و ناظر بدنبال کنترل بازار ، گرانفروشی ، قاچاق ، احتکار و ... نباشند؟! خودروسازان با مجوز کجا خودرو احتکار می کنند تا بعدا به قیمت روز بفروشند؟! قاچاقچیان چطور به راحتی احشام را به مرز و کالاهای خود را در سراسر ایران جابجا می کنند؟! کارخانه های تولیدی بر چه اساسی گرانفروشی و کم فروشی می کنند و اخطارها و جرائم بازدارنده نیست؟! دولت ، مجلس ، قوه قضائیه ، گمرک ، دادستانی ها ،نیروهای انتظامی و امنیتی ،دیوان محاسبات ، سازمان بازرسی ، تعزیرات ، سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده ، حراست ها، اصناف و... چکاره اند و چکار می کنند؟!
Iran, Islamic Republic of
اگر علم الهدی علیه ناکارآمدی دولت سخن بگوید دولتی ها اسمش را سیاسی کاری می نامند ولی اگر برخی خرابکار، علیه نظام اغتشاش کنند دولتی ها می گویند اعتراض حق مردم است و باید نظام از مواضع ضد آمریکایی خود کوتاه بیاید. این که نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
....
Romania
....
Iran, Islamic Republic of
از یک سو گسترده ترین و سخت ترین تحریم ها به قول مقامات امریکایی و از سوی دیگر سومدیریت دولت و نهادهای نظارتی و سایر مسؤولان و استفاده نکردن از تمام ظرفیت های کشور و یحتمل کارشکنی دشمنان دولت،حکومت و ملت!
Iran, Islamic Republic of
وقتی یک روز در توزیع گوشت و یک روز مرغ و یک روز تخم مرغ و یک روز رب گوجه و یک روز پوشک و یک روز خودرو و یک روز لاستیک مشکل داریم یعنی دولت توان اداره کشور را ندارد.
امیررضا
Iran, Islamic Republic of
927 راس گوسفند زنده در محدوده فرودگاه امام(ره) گم شده است .
امانت داری مسئولان دولت ما را کشته است !!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
من چند تايي در لواسانات ديدم فكر كنم از گوسفند هاي گم شده باشد داشتن ميبردند ذبح كنند و كباب نمايند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
وضعیت امروز حاصل نفاق و خیانت و بی تدبیری جمعی در کشور است. در زمان حضرت یوسف(ع)، چون مسئولان و مردم کشور مصر سخن ایشان را پذیرفتند و از ولی خدا پیروی کردند، پس از هفت سال که قحطی آمد با مشکلی مواجه نشدند، اما متاسفانه در کشور ما علیرغم اینکه رهبری چندین سال روی مسئله جنگ اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی تاکید فرمودند، به علت تصمیمات و عملکرد همان جمع الان با این مشکلات مواجه شدیم که البته ان شا الله به فضل و رحمت الهی در آینده حل خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
نترسید نترسید ماهمه با هم هستیم....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Canada
....
علی
Iran, Islamic Republic of
خاله بازی شما. دارید که فقط وعده دادید!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
نمازجمعه جایگاه حزبی نیست بیان واقعیتهای مردمی است
ایمان
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
بنده خدا
United States

لطفا شخص خودتان بفرمائید که شما در ماه چقدر حقوق ....میگیرید ؟؟!!!!!...
Iran, Islamic Republic of
گفته بود فکر کنم حدود 2 ونیم میلیون
مطلع
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باش آیت الله علم الهدی عزیز نجومی بگیر ذخیره نظام !!! نیستن .
United States
....
Iran, Islamic Republic of
حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی
رر
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
از خودت شروع کن...
Iran, Islamic Republic of
شانس آوردیم !!! آقای رئیسی رئیس جمهور نشد وگرنه دلار 5 هزار تومان می شد !
خخ
Iran, Islamic Republic of
صف گوشت امروز همان صف رای دیروز است .
Iran, Islamic Republic of
وضع امروز ادامه ی تبعات کاغذپاره های دیروز است!
Iran, Islamic Republic of
وضع امروز تبعات سوء مدیریت دولت است .
Iran, Islamic Republic of
همه این صحبتها یک طرف اما اون تیکه ای که گفتن هر وقت به خودتان تکان می دهید بیشتر در گل فرو می روید یک طرف....
Iran, Islamic Republic of
... علی برکت الله .
علی
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی باعث شدکه نان خشک هم نتوانیم بخریم
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما زمان احمدی نژاد میگفتید مردم اشکنه بخورند حالا چی شد صحبت از گوشت می کنید؟!
باز هم دروغ گفتی؟
Iran, Islamic Republic of
کی علم الهدی در آن زمان گفته بود اشکنه بخورند؟
Iran, Islamic Republic of
بگرد پیداش میکنی درمورد کمبود و گرانی مرغ گفته بود
منظور تناقض دراظهارات ایناست وقتی بخواهند جناحی موضع بگیرند وگرنه دولت احمدی نژاد رو ازهمه اینا بیشترقبول دارم
Iran, Islamic Republic of
اگر دولت احمدی نژاد رو قبول داری گل به خودی نزن .
Iran, Islamic Republic of
یکی ازآفات این کشور برخوردهای جناحی است
گفتن حقیقت و واقعیت گل بخودی نیست بلکه تنویرافکارعمومیه و خدمت به کشور محسوب میشه
امامان جمعه باید آئینه صداقت باشند نه تناقض گویی
احمدی نژاد هم یک انسان بود و خطاداشت اما ازهمه اینا بهتربود
جواب کامنت۱۳۹۷/۱۲/۰۳ ۲۰:۱۸
Iran, Islamic Republic of
آنکه ادعا کرده علم الهدی چنین حرفی زده باید بگردد و برای ادعایش سند ارائه کند عزیزم.
Iran, Islamic Republic of
سخنان آقای علم الهدی و آقای جنتی در دوره احمدی نژاد مبنی بر خوردن اشکنه و کم کردن وعده های غذایی شهره عام و خاص است!
یادش بخیر
Iran, Islamic Republic of
زمان احمدی نژاد جزو 8 کشور هسته ای و فضایی دنیا بودیم و حتی موجود زنده به فضا فرستادیم اما حالا باید برای یک کیلو گوشت یخی در صف باشیم !
Iran, Islamic Republic of
اون موقع تکثر مسئولین جهادی و مخلص کار میکردن، الان چی؟!
پاسخ به 17:29
Iran, Islamic Republic of
صنعت هسته ای 30 میلیارد دلاری کشور بتن ریزی شد برای اینکه مردم چلوکباب بخورند نه اشکنه !
Iran, Islamic Republic of
.....ه
Iran, Islamic Republic of
یاد توصیه به خوردن اشکنه به خیر و شادی و خنده!
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
توصیه به خوردن اشکنه مال زمانی بود که مقاومت می کردیم اما حالا که با برجام تسلیم شدیم باید چلوکباب بخوریم .
Iran, Islamic Republic of
با برجام داشتید هم چلوکباب می خوردید و هم چلوکباب را صادر می کردید،اما آنقدر مخالفت و کارشکنی کردید تا یک دیوانه آمد و برجام را بهم زد!
نقض برجام از دولت اوباما شروع شد.
Iran, Islamic Republic of
قبل از برجام دلار 3000 تومان و گوشت 25 هزار تومان بود.
Iran, Islamic Republic of
دروغ ۳۰۰۰ تومانی دلار و ۲۵ هزار تومانی را تکرار نکنید،اگر دروغگو نیستید!
دلار ۳۲۰۰ تا ۳۸۰۰ بود و گوشت ۳۰ هزارتومان!
Iran, Islamic Republic of
...
سیب و گلابی برجام چی شد ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
گوشت 120 هزار تومانی را فقط نجومی بگیران و آقازاده ها می توانند بخرند و مردم عادی باید اشکنه بخورند.
Iran, Islamic Republic of
گوشت ۱۲۰ هزار تومان مال بالا شهره،نه پایین شهر!
مطلع
Iran, Islamic Republic of
پنج شنبه فروشگاه جانبو در منطقه جنوب شرق تهران رفتم یک کیلو گوشت تازه را 123400 تومان قیمت زده بود و مردم فقط نگاه می کردند !
Iran, Islamic Republic of
گوشت لوکس را افراد لوکس از فروشگاه های لوکس می خرند!
خخ
Iran, Islamic Republic of
مگه خودرو است ؟!!! که لوکس و غیر لوکس باشه !
France
باغ ملک را در مشهد چه کس یا کسانی استفاده میکنند؟
Poland
....
France
چرا منفی دادید؟مشهدیها جواب را میدانند.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
ملت مگه براى شكم انقلاب كردند حاجى اقا ؟!
قبلا كه دعوت به اشكنه ميكردى اما حالا … !
مخالف کاخ نشینی
Iran, Islamic Republic of
مردم برای شکم انقلاب نکردند !
مردم انقلاب کردند که کاخ نشین نداشته باشیم اما امروز کاخ نشینی و حقوق های نجومی برخی مسئولان مردم را دلسرد کرده است .
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
نه بابا کجا برای شکم انقلاب کردند
ما انقلاب کردیم که دولتی ها و خویشاوندانشان حقوقهای نجومی بگیرند و شکم ...را سیر کنند !!!!!!!!!
رر
Iran, Islamic Republic of
....
همراه با رهبری
Iran, Islamic Republic of
آقای علم الهدی شما که می‌گفتند اشکنه بخورند مردم
Iran, Islamic Republic of
باز هم رفتید یک کلمه را چسبیدید و آنرا پیراهن عثمان کردید
Iran, Islamic Republic of
....
کلاه گشاد برجام
Iran, Islamic Republic of
قبل از برجام گوشت 25 هزار تومان بود و دلار 3 هزار تومان بود
چرا حالا که تاسیسات هسته ای رو سیمان کردیم باید اشکنه بخوریم ؟!
Iran, Islamic Republic of
همراه با رهبری مخالف آقای علم الهدی نمیشه حتی اگه ایشون گفته بود اشکنه بخورید اون موقع تو قلب راکتور بتن نریخته بودن البته گوشت هم۱۰۰-۱۱۰ نبود
Iran, Islamic Republic of
اخه اشکنه ها تو قلب راکتور در میوامد میبردن شهرها میدادن مردم می خوردند
ترکمنچای
Iran, Islamic Republic of
با تخم مرغ دانه ای 1000 تومان حالا مردم پول اشکنه خوردن هم ندارند .
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
علم الهدی می دانست با روحانی اشکنه هم گیر مردم نمیاد
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
France
کدام ادم ساده لوحی باور میکند که صدها هزار دام از مرزها مخفیانه عبور کنند؟ یعنی مرزهای ما اینقدر بی در و پیکرند؟ نه این نیست و جریانی دیگر وجود دارد که مسئولین در ان دخیلند و با صادرات ارز بدست میاورند و میروند گوشت بی کیفیت و ارزان را وارد میکنند.گوشتی که دولت بمردم 29 هزار تومن میدهد خود چند میخرد؟ داستان خیلی روشن است.جهان برای خدا سانسور نکن.
سلطان گوشت کیست ؟!
Iran, Islamic Republic of
گوشت رو با دلار 4200 تومانی وارد می کنند اما با نرخ دلار 12 هزار تومانی یعنی 120 هزار تومان به مردم می فروشند .
فرانک
United States
دلار برای آقایان ۴۲۰۰ تومان هم نیست....خوش خیالی؟؟.... مجانی است!!! صوری وام میگیرند و پس هم نمی‌دهند یا وقتی دلار ۳ برابر شد ریالی پس میدهند بدون جریمه و یک آب هم روش!!!
فرانک
United States
واقعا در ایران به هیچکس نمیتوان اعتماد کرد.... هیچکس!!!
United States
احسنت
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام درود خدابرعلم الهدی کع بفکرمردم است مرگ چپاول گران
Iran, Islamic Republic of
روحانی گفته بخاطر ارزانی، گوشت قاچاق می شود. پس چرا پارسال که گوشت کیلویی ۳۰ هزار تومان بود قاچاق نمی شد. آقای روحانی دلیل اصلیش رو به مردم بگو. بی تدبیری دولت کهنسالان میلیاردر و بی انگیزه باعث بی ارزشی پول ملی و عدم نظارت بر بازار شده. انشاا... مردم در انتخاباات بعدی افراد دلسوز را انتخاب خواهند کرد.
Iran, Islamic Republic of
شجاعت ایشان در فتنه 88 را یادمان نمی رود زنده و سلامت باشند
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها فقط بلدند نق بزنند اگر موافقشان حرف بزنی دوستت دارند و اگر مخالفشان وای به روزگارت اما امام جمعه محترم مشهد از جمله کسانی است که فقط به تکلیف عمل می کند چه کسانی خوششان بیاید و چه بدشان
Iran, Islamic Republic of
و برای عمل به تکلیف در زمان احمدِی نژاد مردم را به اشکنه خوری دعوت کردند و در زمان روحانی منتقد دولت شدند...
برجام نافرجام
Iran, Islamic Republic of
زمان احمدی نژاد تکنولوژی هسته ای و هوافضا داشتیم اما حالا که با برجام تسلیم شدیم باید چلوکباب بخوریم .
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
....
yasha
Denmark
..

مدیر یت کسا نی که زیر نظر قا نون با دا شتن
تجر به و توا نایی کشور را ادا ره می کنند

و ر سا نه ها ی عمو می هم ا فکا ر و انتقا دا ت
را سا نسو ر نمی کند

و کشور کشور می شود
بله
Iran, Islamic Republic of
چطور ایشان از اشکنه احمدی نژادی به سینه چاکی برای گوشت روحانی رسیده ، خدا میداند ...
Iran, Islamic Republic of
در دولت قبل گوشت کیلویی 25 هزار تومان بود و همه می توانستن بخورند اما حالا تخم مرغ هم نمی توانند بخورند.
سعدآباد
Iran, Islamic Republic of
روحانی کاری کرده که مردم اشکنه هم نمی توانند بخورند زیرا تخم مرغ بسیار گران است .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ایشان در زمان معجزه هزاره سوم مردم را به خوردن اشکنه دعوت کردند.
Poland
الان در زمان معجزه شما اشکنه هم نیست که قشر فقیر مستضعف بخورند
مردم نان ندارند
یعنی واقعا نان هم ندارند
علی
Switzerland
روحانی معجزه کسی نیست. هیچکس هم بهش نگفته معجزه. روحانی هم مثل بقیه اول منتخب شورای نگهبان و بعد هم منتخب اکثریت مردم ایران بود و نه مردم کشور دیگه.
امیر
Iran, Islamic Republic of
مردم اگر آگاهانه انتخاب می کردند امروز برای یک کیلو گوشت یخی تو صف نبودند.
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز تو از کجا میدونی
جناحتان اینقدر توانمندانه کار شکنی می کنند وضع به اینجا رسیده یا علم غیب میدانی؟؟؟!!!!!!
علی
Switzerland
مثل اینکه اگاهانه انتخاب کردن از نظر شماها یعنی رای دادن به رییسی یا قالیباف و یا هر آنکس که در طیف فکری شما است. اگر کسی دیگه ولو با 24 میلیون رای بیاره اونها هیچکدام نفهمیدند و فقط شماها فهمیدید.!!!؟
پاسخ به علی
Iran, Islamic Republic of
وقتی اکنون همانند دهه 60 به دوران گوشت یخی و صف برگشتیم یعنی مردم اشتباه انتخاب کردند.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مطمئنم این کامنت های اشکنه ای همش کار یک نفر مزدور کامنت بزار مزد بگیر است و جهان هم ساده ، همه رو میزاره ! بعدکامنت های حرف حق ما ها رو سانسور می کنه !
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حاج اقای شما فرمودید مردم 2و3 ماهه گرفتار شدند راست می گوئید چرا این اتفاق افتاد است حقیقت برای مردم بیان کنید
Iran, Islamic Republic of
سوء مدیریت دولت باعث مشکلات امروز است .
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
...
عجب
Iran, Islamic Republic of
انتقاد ایشون اشتباه نیست
ولی وقتی حرفشون رو میزاریم کنار ماجرای اشکنه، رنگ جناحی میگیره و میشه "کلمه حق یراد به الباطل" و تأثیرشو از دست میده
Iran, Islamic Republic of
این حرفها را همه می دانند شما که اشکنه می خوری فقط برو تا مردم این حر فهای تکراری ومغرضاته را نشنوند
Iran, Islamic Republic of
رانت قبر چی شد رانت داماد چی شد رانت هم شهر بازی چی شد حالا برای مر دم می گویید
Iran, Islamic Republic of
شجاعت برای رسید ن به هد فش بود که احمدی نژاد را ریس جمهور کردن حالا چون دامادش شکست خورد قر میزند برای مردم نیست
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد با رای اکثریت مردم ایران انتخاب شد.
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Switzerland
چطور زمان معجزه هزاره سوم ایشون به مردم گفتند برید اشکنه بخورید. چرا جناحی و حزبی به یک موصوغ نگاه میکنید. چرا؟
شاکی
Iran, Islamic Republic of
زمان احمدی نژاد در مقابل دشمن مقاومت می کردیم و گوشت هم ارزان بود اما حالا که با برجام تسلیم شدیم گوشت هم نمی توانیم بخوریم !
علی
Switzerland
شما میتونی بگویی زمان خاتمی که گوشت خیلی خیلی ارزونتر بود. هی برگرد عقب. اول اول انقلاب اون موقع که دیگه همه ارزون ارزون بوده. همون احمدی نژاد هم قیمت هایی که از خاتمی تحویل گرفت را چهار پنج برابر تحویل داد.
Iran, Islamic Republic of
زمان خاتمی قدرت خرید مردم کم بود در زمان احمدی نژاد اوضاع مردم بهتر و حقوق ها بیشتر شد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
United Arab Emirates
درست می گویید اگر دولت بخواهد مانع خروج دام شود.
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
آقا من معنی قاچاق دام رو نمیفهمم. قاچاق یعنی اینکه یه چیزی رو بصورت یواشکی و قایمکی بخواهی به کشور وارد یا خارج کنی. گاو و گوسفند مگه مواد مخدره که بشه اونارو توی یه چیز دیگه مثل لاستیک ماشین و قوطی کنسرو و قورت دادن توی معده و .... جا ساز کرد.؟؟ وقتی میگن که قاچاق دام باعث گرانی شده، یعنی اینکه اینهمه دام که ما توی کشورمون داشتیم و حتی به کشورهای همسایه هم صادر میکردیم و بازهم برای خودمون به قدر کافی باقی میموند، الان که میگن قاچاق میشه یعنی تعداد بسیار بالایی باید قاچاق بشه تا توی کشور دچار کمبود و بالارفتن قیمت بشیم. حالا این تعداد بالای گاو و گوسفند رو از چه طریقی قاچاق میکنن که هیچ کس (اعم از دستگاههای نظارتی و مبارزه با قاچاق و مرزبانی و ... متوجه نمیشن؟؟؟ پس یا دست خود دستگاه های نظارتی هم توی کاره و یا اینکه اصلا ای گرانیها ربطی به قاچاق نداره. که به نظر من دومی محتمل تره. چون وقتی توی کسری از ثانیه نیروهای قیور اطلاعاتی عاملان حادثه تروریستی رو شناسایی و دستگیر می کنن پس مطلع شدن از فرآیند قاچاق و مسیرهای اونها که دیگه کاری نداره. پس عقل ناقص من میگه که این گرانیها هیچ ربطی به قاچاق نداره . بقیه گرانیها هم ربطی به تحریم و ... نداره . بوی توطئه میاد بد جوری هم میاد. پر واضح است که هدف اصلی توطئه گران تحریک مردم به آشوب و بلوا بر ضد نظام است. امیدوارم که باز هم مثل همیشه با تدبیر سید علی، امید فتنه گران نا امید گردد. یا علی
Iran, Islamic Republic of
به عکسش دقت کنید : خودش انقدر گوشت خورده ....
ممد
United States
زدی تو خال!!! چقد خندیدم.....
حميد
Iran, Islamic Republic of
....
حميد
Iran, Islamic Republic of
....