سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۴

حناچی: خیابان ولیعصر(عج) ثبت جهانی می‌شود

جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 673656
حناچی در آئین افتتاحیه کاشت ۱۱۰۰ اصله درخت در خیابان ولیعصر (عج) گفت: این خیابان ثبت جهانی می‌شود.
حناچی: خیابان ولیعصر(عج) ثبت جهانی می‌شود
به گزارش جهان نيوز،  پیروز حناچی شهردار تهران در آئین کاشت ۱۱۰۰ اصله درخت چنار در تقاطع خیابان ولیعصر (عج) و بهشتی که امروز (جمعه ۳ اسفند ماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آنجایی که قطع درخت طبق فرمایشات پیامبر (ص) مشابه قتل انسان است، ما تلاش می‌کنیم که به توسعه فضای سبز عمل کنیم.

وی با بیان اینکه این پروژه احیای چنار‌های خیابان ولیعصر (عج) است، افزود: خیابان ولیعصر (عج) از خیابان‌های نادر در جهان است و ما هم به میراث فرهنگی درخواست ثبت جهانی آن را ارائه داده‌ایم.

شهردار تهران با بیان اینکه تعداد درختان خیابان ولیعصر (عج) در گذشته ۱۸ هزار اصله بود و اکنون به ۱۵ هزار اصله درخت رسیده است، تصریح کرد: ۷۴۰ درخت چنار در خیابان ولیعصر (عج) در سال گذشته احیا شدند که به غیر از ۱۶ اصله، همه آن‌ها تا امروز در سلامت کامل به سر می‌برند‌.

حناچی گفت: امسال هم از پارک وی تا راه آهن، ۱۱ هزار اصله درخت غرس می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳ باغ توسط شهرداری و ۲ باغ هم با همکاری بنیاد مستضعفان از محل وجوهاتی که به سبب قطع درخت از مردم گرفته می‌شود، خریداری کرده‌اند، گفت: درختان تأثیر مهمی در پاکیزگی هوا دارند و آمار‌ها نشان می‌دهد آلودگی هوا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

شهردار تهران با بیان اینکه درختان چناری که امروز کاشته شده ۱۶ ساله هستند و نهال نیستند، تصریح کرد: نگهداشت این درختان برای ما بسیار با اهمیت است.

حناچی در خصوص کمربند سبز تهران گفت: این طرح در ۱۲۵۰ هکتار در دامنه جنوبی البرز کلنگ خورده و ۸۰۰ هزار درخت در آن کاشته می‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر لوله های فاظلاب پنج بیمارستانی ( نیروی انتظامی - قلب - دی - مهرگان و......) در حاشیه این خیابان و از تقاطع نیایش به پایین را نبندید هزینه و زحمت کنونی هم بی فایده خواهد شد و فاضلاب بیمارستانی همه درختان را خشک خواهد کرد .
لوله فاضلاب (بیمارستان مهرگان) در زیر پل روبروی بیمارستان که به جوی اب خیابان ولیعصر میریزد قابل مشاهده است .انها در شب و زمان تعطیلی فاضلاب را در اب جوی رها میکنند .
از چهار راه نیایش درختان قدیمی زنده و سر سبز میباشند .
Iran, Islamic Republic of
علي بركت الله
Iran, Islamic Republic of
چند تا نهال الكي چنار كاشته چه جار و جنجالي را انداخته
Iran, Islamic Republic of
خود شيريني كافيست