سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

دولت مقصر تورم افسار گسیخته کشور است

جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب: 673653
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از ضعف تیم مدیریتی و اقتصادی دولت گفت و اظهار داشت: در تورم افسارگسیخته ای که در کشور ایجاد شده ، دولت مقصر است زیرا قطعا توان مهار آن را داشت اما موفق نبود.
دولت مقصر تورم افسار گسیخته کشور است
به گزارش جهان نيوز، شهاب نادری در مصاحبه با رادیو با تاکید بر اینکه تمام نمایندگان مجلس از وضعیت اقتصادی موجود ناراحت هستند، اظهار داشت: بدون تردید امروز از نظر اقتصادی در شرایط جنگی قرار داریم اما به هر حال دولت باید در موضوع معیشت و وضعیت مردم تدبیر کند زیرا متاسفانه سفره مردم هر روز خالی تر می شود.

وی اشاره کرد: متاسفانه در موضوع گرانی ارز که منجر به تورم و گرانی شدید شد، تیم اقتصادی دولت باید حتما برای حل مشکلات هماهنگ عمل می کردند اما متاسفانه شاهد بودیم هر کدام از وزرای تیم اقتصادی دولت رفتار جزیره ای داشتند که نتیجه آن شرایط بد امروز است در حالی که دولت و هم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تعامل می توانستند جلوی بخش زیادی از مشکلات را بگیرند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از ضعف تیم مدیریتی و اقتصادی دولت گفت و اظهار داشت: در تورم افسارگسیخته ای که در کشور ایجاد شده است، دولت مقصر است زیرا قطعا توان مهار آن را داشت اما موفق نبود و نمونه آن را متاسفانه در وضعیت گوشت که بخشی از سفره مردم است، می بینیم.

وی به گرانی ارز در اوایل سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه دولت بدون کار کارشناسی تصمیم گرفت ارز 4200 تومانی را اجرا کند اما در همان زمان کمیسیون اقتصادی مجلس چند راهکار به دولت ارائه داد اما دولت توجهی به کار کارشناسی و برنامه ریزی اقتصادی مجلس نداشت و امروز نتیجه آن تصمیمات را در وضعیت معیشت مردم می بینیم که بسیار ناراحت کننده است.

این نماینده مجلس از لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی گفت و اظهار داشت: می توانستیم این وضعیت را با استفاده از اقتصاد مقاومتی مهار کنیم. البته با وجود همه مشکلات اقتصادی، مردم صبور ایران تا امروز صبوری کردند و متانت به خرج دادند اما به هر حال برای مردم قابل قبول نیست.

وی به موضوع افزایش حقوق ها در سال آینده اشاره کرد و بیان داشت: دولت اعلام کرد افزایش حقوق ها 20 درصد است اما حقیقت آن است که با شرایط امروز 20 درصد منطقی نیست زیرا شرایط امروز برای زندگی سخت است و قطعا مسبب این شرایط خود دولت است.

منبع تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *