سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

روحانی درگذشت آیت الله مؤمن را تسلیت گفت

جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 673652
رئیس جمهور در پیامی رحلت آیت الله محمد مؤمن عضو فقید شورای نگهبان قانون اساسی و مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.
روحانی درگذشت آیت الله مؤمن را تسلیت گفت
به گزارش جهان نيوز، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی رحلت آیت الله محمد مؤمن عضو فقید شورای نگهبان قانون اساسی و مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت رئیس جمهور به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«اذا مات اَلْمُؤْمِنُ الْفَقِیه ثُلِمَ فِی الاِسلام ثُلْمَةٌ لاَ یَسُدُها شیء»
رحلت فقیه عالیقدر و مجاهد حضرت آیت الله محمد مؤمن، عضو فقید شورای نگهبان قانون اساسی و مجلس خبرگان رهبری، موجب تأثر و اندوه فراوان گردید.
این فقیه وارسته که از پرورش یافته گان مکتب امام خمینی (ره) و از مبارزان با حکومت ستمشاهی بود، ضمن تبلیغ و ترویج مستمر معارف دینی و تدریس آموزه ها و سیره عملی ائمه اطهار علیهم السلام در به ‌ثمر رسیدن نهضت اسلامی نقشی مؤثر ایفا کرد.

پس از پیروزی انقلاب نیز در سنگرهای مختلف خدمتگزاری به‌ ویژه در شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری، با بینش عمیق سیاسی و اجتماعی و انصاف و اعتدال، همواره حضوری تاثیرگذار داشت و تا آخرین لحظات عمر با ساده‌زیستی در خدمت نظام اسلامی و دلسوز مردم بود.
اینجانب این ضایعه بزرگ را محضر رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، مردم قدرشناس ایران اسلامی به‌ ویژه مردم غیور استان قم و علاقمندان و بیت شریف آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان، علوّ درجات و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

آیت الله مومن عضو مجلس خبرگان رهبری و از فقهای شورای نگهبان، که از مدتی پیش در بستر بیماری بود، پس از تحمل یک دوره بیماری، پنجشنبه شب دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...