شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۹

روزنامه سراسری ترکی منتشر می‌شود

پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب: 673623
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار روزنامه سراسری به زبان ترکی موافقت کرده است.
روزنامه سراسری ترکی منتشر می‌شود
به گزارش جهان نيوز، نادر قاضی‌پور امروز در دیدار با حجت الاسلام سیدعلی حسینی، مدیر کل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارومیه تصریح کرد: مذاکراتی در خصوص روزنامه سراسری به زبان ترکی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مذاکرات با راه اندازی این روزنامه موافقت شده است و تا زمان چاپ اولین نسخه این روزنامه، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز دوم اسفند روز زبان مادری است و این روز را به تمام قومیت‌ها که اعتقاد به زبان مادری دارند و 40 میلیون ترک زبان کشور تبریک می گویم.

وی تصریح کرد: از صدا و سیما درخواست می‌شود با سراسری شدن شبکه استانی آذربایجان‌غربی موافقت کند تا در 24 ساعت شبانه روز برای تمامی ترک زبانان کشور شبکه سراسری به زبان ترکی داشته باشیم.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
40 میلیون چه خبره
بیشترین آذری‌زبانان در آذربایجان شرقی و اردبیل هست جمعشون کنی به ۶ میلیون نفر نمی‌رسه. این آقا چی میزنه
Iran, Islamic Republic of
من خودم یک آذری‌زبانم که ادعاهای پوچ و خنده‌دار پان‌ترک‌ها را می‌شناسم. این آقا شاخ پان‌ترکانه و همونی رو میزنه که پان‌ترکا می‌زنند.
آدمیزاد
Colombia
این قوم گرایی ها به همه زیان میرساند ، این قومگرایی همه را به جان هم خواهد انداخت ، مگر مقام رهبری نفرمودند که " گسل های قومی را زلزله نکنیم " ؟
Denmark
....
Denmark
....
حسن
Iran, Islamic Republic of
آخرین ترفندهای دشمنان ایران و نظام اسلامی برای تضعیف اتحاد و همبستگی ملت.
بدانند که ترک ها از اولین مدافعان مان بر کف نظام و رهبری هستند و به هیچ وجه اینگونه برنامه ها آنهم به این شکل از سر درایت نیست.
فرانک
United States
......
Iran, Islamic Republic of
....