چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

طرح برنامه جامع اقتصادی به‌زودی در مجلس

پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 673612
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به‌زودی برنامه جامع و کاملی را در مجلس شورای اسلامی در زمینه مسائل اقتصادی مطرح می‌کنیم.
طرح برنامه جامع اقتصادی به‌زودی در مجلس
به گزارش جهان نيوز، محمدرضا پورابراهیمی در جمع مردم مسجد صاحب‌‌الزمان (عج) راور به پیام پرمحتوا، موثر و جامع رهبر معظم انقلاب اسلامی و ارائه راهکارها برای نسل جوان در ابعاد مختلف پرداخت و اظهار داشت: رهبری محورهای مهمی در بیانیه خود جهت استمرار انقلاب اسلامی تبیین کردند که از جمله محورهای آن اقتصاد است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان داشت: اعتقاد ما بر این است که علی‌رغم همه گرفتاری‌هایی که داریم و فضاهایی که علیه نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته‌اند، بخش عمده موضوعات مربوط به اقتصاد، عوامل درونی است.

با ادبیات شرایط عادی نمی‌شود جنگ اقتصادی را اداره کرد
پورابراهیمی افزود: از اشکالاتی که ما در جایگاه مجلس به دولت می‌گیریم این است که در جنگ اقتصادی باید رویکرد مجاهدانه در دستور کار دولت و اجزای آن وجود داشته باشد و با ادبیات شرایط عادی نمی‌شود جنگ اقتصادی را اداره کرد.

وی به لزوم اصلاح ساختار اقتصادی اشاره داشت و گفت: 900 هزار میلیارد تومان یارانه مستقیم و غیرمستقیم، نقدی و غیرنقدی یعنی سه برابر بودجه کل کشور داریم که باید برای آن تصمیم‌گیری شود.

پورابراهیمی گفت: فقط 20 تا 30 هزار میلیارد تومان قاچاق سوخت در کشور انجام می‌شود، به دلیل سوء‌مدیریت در صدور کارت‌های بازرگانی و عدم نظارت سازمان صمت در دو سه سال گذشته، 30 هزار میلیارد تومان میزان مالیات و عوارض ورودی به کشور بابت کالاها داشتیم که قابل وصول نیست.

با اصلاح ساختار اقتصادی می‌شود جنس رفتار اقتصادی را تغییر داد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه 40 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی سالانه در کشور داریم، ابراز داشت: با پیگیری‌هایی که از سوی مجلس انجام شد، 15 هزار میلیارد تومان از مالیات حقه‌ای که باید تبدیل به طرح‌های عمرانی و ... شود وصول شده است.

پورابراهیمی اظهار داشت: به راحتی می‌توان در کشور درآمدهای جایگزین نفت داشت، با اصلاح ساختار اقتصادی می‌شود جنس رفتار اقتصادی را تغییر داد و علی‌رغم وجود تحریم‌ها می‌توانیم کشور را خوب اداره کنیم.

وی ابراز داشت: اگر اقتصاد کشور را با تحولات ساختاری از درون قوی کنیم در برابر همه تحریم‌ها و دشمنی‌ها می‌توانیم بایستیم، باید رویه‌ها را تغییر دهیم.
پورابراهیمی گفت: از جمله تغییرات ساختاری که نام می‌بریم، افزایش اختیارات به استان‌ها در چارچوب ضوابط است و استفاده از ظرفیت بزرگی که در اختیار داریم باید صورت گیرد.

تحول نظام بانکی کشور باید صورت گیرد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: دو سال در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال ایجاد تغییر و اصلاح پایه‌های اقتصادی کشور هستیم و تحول نظام بانکی کشور باید صورت گیرد.
وی عنوان کرد: به‌زودی برنامه جامع و کاملی را در مجلس شورای اسلامی در زمینه مسائل اقتصادی مطرح می‌کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس همچنین به مسائل شهرستان راور و حضور ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان معین اقتصادی راور پرداخت و گفت: اقدامات خوبی انجام گرفته است اما معین منطقه باید در حوزه مجموعه اقدامات خود و اشتغال شهرستان راور تقویت کند.

وی تصریح کرد: ورود منابع جدید به شرکت زغال‌سنگ از صندوق فولاد کشور توافق شده که تحول اساسی را ایجاد می‌کند، دو مجموعه جدید در شرکت زغال‌سنگ نهایی شده که در فاز اول 200 نفر شاغل خواهند شد.

پورابراهیمی گفت: با طرح‌های جدید در حوزه معدن و بازگشایی پهنه‌های جدید و استفاده از معادن موجود بتوانیم در سال آینده به اندازه هزار نفر اشتغال برنامه‌ریزی کرد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *